5 ویژگی یک شعار تبلیغاتی موثر
در این مقاله به بررسی 5 ویژگی یک شعار تبلیغاتی موثر میپردازیم. با ما همراه باشید. قطعاً با مفهوم شعارهای تبلیغاتی آشنایی دارید. اما پشت شعارهای جذاب تجاری چه رازی نهفته است؟ چقدر باید برای آن زمان و خلاقیت صرف کرد؟ آیا فرمول خاصی دارد؟ نوشتن شعارهای خوب به زمان، تلاش و خلاقیت نیاز دارد اما کار غیر ممکنی نیست. اولین برداشت مهم است به همین دلیل است که در تبلیغات خود بسیار فکر میکنید و به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که یک شعار جذاب دارید که مخاطبان شما را درگیر میکند و برند شما را معرفی میکند.
اگر میخواهید شعار جالب و فراموش نشدنی داشته باشید قوانین خاصی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. باید ببینیم که برای ایجاد یک شعار تبلیغاتی خوب چه چیزی لازم است و برای ایجاد یک عنوان جذاب که توجه مشتریان را به کسب و کار شما جلب کند به چه مهارتهایی نیاز داریم. برای آشنایی با راههای تبلیغات در اینستاگرام و دیده شدن با کارشناسان ملکه در تماس باشید تا در کوتاهترین زمان ممکن شما را به یک برند معروف تبدیل کنند.
شعار تبلیغاتی
شعار تبلیغاتی یا بازاریابی عبارتی مختصر و جذاب است که با یکپارچگی در بین برند و مواد بازاریابی استفاده میشود تا برند را در جایگاهی قرار دهد و با مخاطبان وسیعی به رسمیت بشناسد و با مخاطب هدف ارتباط برقرار کند. در بحث دیجیتال مارکتینگ انتخاب شعار تبلیغاتی خیلی مهم است. شعار تبلیغاتی یک عبارت کوتاه است.
این عبارت بخشی مهمی از هویت برند شماست که خدمت یا ویژگی برندتان را پررنگ میکند. اسلوگان رکن تبلیغ است و تبلیغ بدون آن تاثیر زیادی ندارد. طراحی این عبارت هر چقدر خلاقانهتر باشد در ذهن مخاطبان ماندگارتر است. شعار تبلیغاتی معمولاً متشکل از 5کلمه یا کمتر است. یک شعار خوب نباید پیچیده باشد. شعار مؤثر حتی میتواند وارد بخشی از فرهنگ جامعه شود و بسیار کاربردی باشد.
1. مخاطب یک شعار: شعار شما فقط برای مخاطبان هدف یا مشتریان شما نیست بلکه که میخواهید همه در مورد برند شما بر اساس این شعار نظر دهند و شما و محصولتان را با آن بشناسند. به همین دلیل است که یک بیانیه کوتاه و صمیمانه بهترین کارایی را دارد. میتوانید از بازی با کلمات و ریتم استفاده کنید تا شعار را برای هر کسی که آن را میشنود یا میخواند به یاد ماندنی کنید.
2. تاثیر ماندگار: ویژگی بعدی شعار تبلیغاتی خوب این است که به یاد ماندنی باشد. نمونه بارز این شعار کلاسیک است: “این چیز واقعی است.” وقتی اکثر ما به کوکاکولا فکر میکنیم شعار آن را به یاد میآوریم. متفاوت و خاطره انگیز است، اما یک پیام ساده را منتقل میکند: فقط یک کوکاکولا وجود دارد و ارزش پرداخت کردن را دارد.
3. شعارهای تبلیغاتی نمادین: اگر به دنبال نوشتن یا تجدید شعار تبلیغاتی کسب و کار خود هستید بهترین راه برای شروع این است که به نمونههای بادوام و موفق نگاه کنید. به این ترتیب میتوانید احساس خوبی نسبت به آنچه که به نظر میرسد ایجاد کنید به علاوه شروع به گرفتن ایدههایی برای نحوه جذب برند خود در یک شعار کنید. نایک: “فقط انجامش بده”این شعار ابتدا به یک دلیل است و در همه جا وجود دارد. نایک از این شعار در بسته بندی، لباس و در کمپینهای تبلیغاتی خود استفاده میکند. فقط کافی است شعار با آرم نایک را چند بار بشنوید یا ببینید قبل از اینکه در حافظه شما ثبت شود.
4. قافیه با نام تجاری: یکی از بهترین تکنیکها برای آوردن نام برند قافیه کردن شعار با آن است. شعار تبلیغاتی اگر منعکس کننده شخصیت برند باشد بهتر است. با این نوع قافیه نام برند برجسته میشود. بنابراین شعار تبلیغاتی بسیار هدفمند است و میتواند یک شعار را با نام تجاری و قافیه خاص که هویت شعار است از دیگران متمایز کند. باید توجه مصرفکننده را با کلمات سرگرمکننده جلب کرد تا در ذهنش بماند. بنابراین دقت کنید که کلماتی که در شعارهای تبلیغاتی به کار میبرید باید برای مدت طولانی در ذهنها ماندگار شود. شعارها باید با آنچه که شرکت در ماموریت خود گفته است و قصد دارد به مشتریان خود ارائه دهد همسو و هم جهت باشد. چطور شعار را به یاد ماندنی کنیم؟ شعار را کوتاه، صادق و دقیق انتخاب کنید.
5. ارتقاء برند: هر عبارت جذابی که ایجاد میکنید باید برند شما را تحسین و تقویت کند. در صورتی که بر روی نیاز خاصی در بازار هدف تمرکز شود درک صحیحی از شعار برای افراد به وجود آمده و این امر موجب ماندگاری شعار در ذهن میشود
استفاده از شعار کوتاه و ساده
بعضی از بازاریابها میگویند شعار طولانی موفق است، زیرا میتواند هر آنچه را که لازم دارید را توضیح دهد. اما مشکل شعارهای طولانی و پیچیده این است که شخصی که برای اولین بار آن را میشنود نمیتواند به راحتی آن را به یاد بیاورد و درک پیام و متن آن دشوار میشود. دقت داشته باشید که وقتی شعار کوتاه و ساده باشد مدت بیشتری در حافظه فرد باقی میماند.
استفاده از دوم شخص «شما»، «ما»
استفاده از دوم شخص “شما” فاصله بین محصول یا تولید کننده و مخاطب را کم میکند گویی تولید کننده یا تبلیغ رو در رو با شما صحبت میکند. قولهای صادقانه میدهد و توصیههای صادقانه میکند. با انجام این کار شعارهای تبلیغاتی شانس بیشتری برای سوق دادن گیرنده یا مشتریان به عمل دارند. زیرا گیرنده احساس میکند که به او فکر میشود و از او مراقبت میشود و او نقطه مرکزی تولیدکنندگان است.
کاربرد شعار تبلیغاتی
شرکتهایی که محصولات یا خدمات خود را بازاریابی میکنند اغلب یک برنامه بازاریابی را توسعه میدهند که شامل انواع تاکتیکها از جمله تبلیغات چاپی و الکترونیکی است. یک شعار تبلیغاتی قوی همه عناصر را به هم پیوند میدهد و شناخت برند را در ذهن مشتریان ایجاد میکند. همین شعار میتواند نه تنها در تبلیغات بلکه بر روی اقلام تبلیغاتی در روابط عمومی و بسته بندی محصول هم ظاهر شود. همه اینها در خدمت ایجاد شناخت برند در ذهن مشتریان است. یک شعار شامل مأموریت یک شرکت است.
آنچه که نشان میدهد و حتی نحوه کمک به مشتریان که شرکت ممکن است اجرا کند را در بر میگیرد. برچسبها اغلب در کنار لوگوی شرکت در تبلیغات رسمی قرار میگیرند و بیشتر به آگاهی از برند اختصاص داده میشوند تا شعار. شعارها ارزشها و وعده های یک نام تجاری را با رشد و تکامل شرکت حمل میکنند و میتوانند تحت شعار شرکتی فراگیر تبلیغ شوند. شما میتوانید فقط با یک شعار قوی و قابل تشخیص موفق شوید. تبلغات خود را به تیم حرفهای ملکه بسپارید. میتوانید با دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه روشهای مؤثر در تبلیغات اینستاگرام را بشناسید و برای رسیدن به سود بیشتر از آن استفاده کنید.
مقالات مرتبط:
5 نمونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ
4 سایت برتر بازاریابی بین المللی
تبلیعات شامل چه چیزهایی میشود؟
مشکلات بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ
بدون دیدگاه