بازاریابی چابک با اداره پروژه های بزرگ
یکی از مفاهیم مدرن برای کسب و کارهای رشد محور امروزی بازاریابی چابک با اداره پروژه های بزرگ و جدید است. انجام بازاریابی چابک برای کسب و کارهای بزرگ همراه با سرعت، دقت و در نهایت اثر بخشی بیشتر است در حالیکه کسب و کارهای کوچک و جدید ذاتاً چابک هستند و این امر برای کسب و کارهای بزرگ اهمیت بیشتری دارد. برای انجام بازاریابی و فروش چابک باید اهداف روشنی را تعیین کرد تا بتوان به اهداف در نظر گرفته شده دست پیدا کنید. در این بحث میخواهیم درباره بازاریابی چابک، شیوههای این نوع از بازاریابی و مزیتهای آن مطالبی را بیان کنیم.
آژانس تبلیغاتی ملکه سالهاست که در عرصه انجام انواع تبلیغات همچون طراحی سایتهای مختلف از جمله سایت فروشگاهی، تبلیغات محیطی و بنری، طراحی لوگوموشن، طراحی اپلیکیشن، انجام انواع بازاریابی و فروش، بازاریابی بین المللی فعال میباشد که خوشبختانه توانسته موفقیتهای چشمگیری را در این زمینه کسب کنند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیتهای این مرکز تخصصی به وب سایت ملکه و پیج اینستاگرمی آن مراجعه کرده و فعالیتهای گسترده تبلیغاتی این شرکت را مشاهده کنید.
تعریف و بررسی بازاریابی چابک
یکی از شیوههای مدیریتی جدید برای افزایش سرعت و نیز و صرفه جویی در زمان که برای پروژههای بزرگ طراحی میشود را بازاریابی چابک میگویند. ابزار مدیریتی این بازاریابی به این شکل است که پروژههای بزرگ را به چند بخش کوچک و مشخص تقسیم کرده و به منظور افزایش سرعت بر روی هر بخش کوچک یک تیم مشغول به کار میشوند. در این شیوه علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن زمان از جنبههای دیگر نیز مفید است.
این شیوه برای اولین بار توسط برنامه نویسها بهکار گرفته شد که برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار بهخوبی با این روش مدیریتی آشنایی دارند که در حال حاضر بازاریابان با انجام تغییراتی همین شیوه را دنبال میکنند و بازاریابی چابک در واقع کپی از روش مدیریت چابک است. علم بازاریابی با انعطاف پذیری خاصی که دارد میتوان برای مدیریت درست از هر روشی در پیشرفت آن استفاده کرد.
برای درک بهتر این موضوع باید با متد یا مدیریت چابک آشناشوید. مدیریت چابک در سال 2001 بهطور استاندارد و رسمی تعریف شد اما سابقه استفاده از آن به سالها قبل حتی میتوان گفت به سال 1957 (به گفته ویکی پدیا) باز میگردد که فردی بهنام مارتین فولر بنیانگذار روش مدیریت یا متد چابک شناخته شده است.
مدیریت یا متد چابک چیست؟
با توجه به روش برنامه نویسها برای مدیریت پروژههایشان که در بالا به آن اشاره شد پروژههای بزرگ به قسمتهای کوچک تقسیم میشوند که هر عضوی بر روی یکی از همین بخشها کار میکند تا بتوانند همزمان به اهدافشان برسند.
این تیمها هر چند بهطور جداگانه کار میکنند اما همواره باهم در ارتباط بوده و میتوانند نتایج کار تیمهای دیگر را مشاهده کنند. در پایان باید بهصورت روزانه یا هفتگی به یک جمع بندی کلی برسند. در این شیوه امکان آزمون و خطا در هر بخش وجود دارد بدون اینکه قسمتهای دیگر پروژه را تحت تأثیر قرار دهد.
اصول بازاریابی چابک برای پروژه های بزرگ
- جلب رضایت مشتریان با به هدف رساندن پروژه زودتر از زمان موعد
- همکاری نزدیک میان تیم توسعه ، پروژه و مشتری
- ایجاد تغییرات مناسب با توجه نیازمندیهای پیش آمده در هر زمانی از پروژه (اواسط یا اواخر کار)
- ایجاد فضایی برای گفتگوی رودررو میان تیمها و ارتباطی بهتر باهم
مزیتهای بازاریابی چابک برای پروژه های بزرگ
- همیشه در بازاریابی و فروش یک اصطلاح وجود دارد و آن این است که وقت طلاست. در بازاریابی چابک علاوه بر صرفه جویی در منابع مالی سعی میشود از سایر منابع مانند زمان و انسان بهطور حداکثری استفاده شود. با این روش میتوان در مدت زمان اندکی به پیشرفت خوبی رسید. در واقع مدیریت زمان بیش از هر چیزی صاحبان پروژه را راضی میکند.
- با انتخاب اولویتهای درست در کار میتوانید بهشکلی مطلوب بخشهای مختلف کار را از جمله قسمت بازاریابی و فروش را در مسیر درستی قرار داد و فروش محصولات را بیشتر کرد.
- سازگاری این شیوه از بازاریابی با تغییرات پیش رو این امکان را فراهم میکند تا بتوانید با روند بازار همسو شده و در برابر تغییرات ناگهانی مجبور نشوید شیوه و استراتژی خود را صد وهشتاد درجه تغییر دهید. درواقع میتوانید با اعمال تغییراتی در هر بخش از کار به اهداف خود برسید بدون اینکه لازم باشد دیگر بخشها را به هم بریزید.
- در روش بازاریابی چابک با تقسیم بندی اهداف بتوان نتیجه کار هر بخش را بررسی کرد و به یک نتیجه گیری سریع رسید. اینکار سبب میشود با صرفه جویی در زمان و هزینه نتیجه هر عمل را در مدت زمان کوتاهی مشخص کنیم.
- در این شیوه مدیر پروژه با مدیر تیم بازاریابی و فروش و سایر اعضای تیم باهم در ارتباط بوده که خود شرایطی را ایجاد میکند تا همه اعضای تیم با اعضای مدیریتی در تعامل بوده و با همفکری هم بهترین راهکار را انتخاب کنند.
- مشتری محور بودن بازاریابی چابکی کمک میکند تا با تغییر رفتار مشتریان بتوان سریع بخشهای مختلف را در راستای رضایت مندی آنها سازماندهی کرد.
- بازایابی چابک کمک میکند تا بتوانید همزمان روی همه بخشهای یک پروژه بزرگ کار کند در حالیکه در روشهای دیگر تا یک مرحله از کار انجام نشود نمیتوان روی مرحله دیگر کار کرد. با این متد میتوان بهصورت مستقل روی بخشهای دیگر کار کرد و با تلفیق نتایج به یک نتیجه گیری کلی دست یافت.
یادگیری جزئیات یک سیستم بازاریابی چابک کاری زمان بر خواهد بود. احتمالاً شروع کار با این متد در ابتدا شبیه خزیدن است اما در طولانی مدت کمک میکند تا این بازاریابی در هر شکل و اندازهای بهترین کارایی را داشته و خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهد طوری که بهطور کامل در کسب و کار و پروژه ادغام شود. در بازاریابی چابک با استفاده از ابزارهای گوناگون میتوان به نتیجه خوبی در مدیریت دست پیدا کرد. این شیوه بازاریابی این امکان را برای پروژههای بزرگ فراهم میکند تا در کمترین زمان کارها به انجام برسد.
آژانش تبلیغاتی ملکه یک مرکز تبلیغاتی تخصصی در قزوین
انجام کارهای بازاریابی و فروش و تبلیغات شاید در ابتدا کاری ساده بهنظر برسد اما اگر تخصصی و اصولی انجام نشود ممکن است حتی با رسیدن به پیشرفتهایی ناگهان افت کرده و مجبور شویم بهطور کامل شیوه خود را تغییر دهیم.
توصیه میکنیم برای موفقیت هر چه بیشتر سعی کنید از راهنمایی کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید تا بتوانید با صرفه کمترین و هزینه و زمان به رشد مد نظرتان برسید در مواقع زیادی ممکن است فکر کنید انجام تبلیغات و بازاریابی بهطور تخصصی ممکن است هزینههای زیادی برای صاحبان کسب و کارها داشته باشد در حالی که واقعیت چنین نیست.
شما میتوانید با مراجعه به وب سایت یا از طریق پیج اینستاگرامی ملکه گوشهای از فعالیتهای این مجموعه را مشاهده کرده و مشاورههای لازم را از متخصصین ما دریافت کنید.
بیشتر بخوانید:
ازاریابی بین المللی دروازه جهانی
4 اشتباه رایج در بازاریابی بین المللی
فروش شخصی در بازاریابی بین المللی
نکات مهم در اجرای روشهای بازاریابی
بدون دیدگاه