20 روش تبلیغاتی جذب مشتری

20 روش تبلیغاتی جذب مشتری


20 روش تبلیغاتی جذب مشتری

20 روش تبلیغاتی جذب مشتری را با هم بررسی می‌کنیم. انواع تبلیغات موثر برای جذب مشتری چیست؟

تبلغات یک نوع آگاهی بخشی به مخاطب است که از طریق انتقال پیام صورت می‌گیرد. در واقع شما با اطلاع ‌رسانی در خصوص یک محصول یا خدمت، مخاطب را در مورد ویژگی‌های مختلف آن محصول آگاه کرده و آن‌ها را ترغیب به خرید خواهید کرد. این کار معمولاً از طریق یک رسانه انجام می‌شود. این رسانه ممکن است تلویزیون، مطبوعات و روزنامه‌ها یا تابلوهای تبلیغاتی باشد.

اقدامات لازم در تبلیغات مؤثر برای جذب مشتری

باید بدانید که روش‌های تبلیغات موثر با گذر زمان تغییر می‌کند. ضمن آنکه روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که متناسب با هر کالا یا خدماتی متفاوت است. پس این موضوع که چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری نیازمند در نظر گرفتن برخی نکات است که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

 در تبلیغات به اندازه کسب‌ و کارتان توجه کنید

برای پیاده‌سازی بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری؛ باید ابتدا اندازه کسب ‌و کار خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن عمل کنید. برای بسیاری از کسب ‌و کارهای خرد مانند کتاب‌فروشی‌ها، فروشگاه‌ها یا اغذیه‌ فروشی‌ها روش‌های فیزیکی و سنتی همچون پخش تراکت و بروشور می‌تواند مؤثر باشد. اما در کسب‌ و کارهای بزرگ‎‌تر تبلیغات تلویزیونی یا اینترنتی می‌تواند راهگشا باشد. اندازه کسب‌ و کار نقش تعیین کننده‌ای در میزان هزینه تبلیغات خواهد داشت. برای تبلیغات جذاب و مؤثر در جذب مشتری می‌توان اندازه کسب‌ و کارها را به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم‌بندی کرد که اکثر آن‌ها جزء دسته‌های کوچک و متوسط هستند. بنابراین نیاز نیست که برای تبلیغات مؤثر از روش‌های پرهزینه استفاده کرد.

 مشتریان را بشناسید

برای تبلیغات ارزان و کارامد لازم است که حتما مشتریان خود و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید. هر گروه از مشتریان یک سری ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خاص خود را دارند. مثلا مشتریان یک کالای لوکس روش‌های تبلیغات خاص خود را نیاز دارند. آن‌ها ممکن است چندان تحت تاثیر تبلیغات محیطی قرار نگرفته و بیشتر به تبلیغات اینترنتی توجه کنند. سن و جنسیت دو عامل تاثیرگذار دیگر هستند که در به کارگیری ایده‌های خلاقانه برای تبلیغات مؤثر باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال، کودکان نیازمند تبلیغات شاد و استفاده از ترکیب رنگ‌ها و اشکال مختلف در ساخت آگهی‌ها هستند. اما برای افراد بزرگسال باید روش‌های دیگری را به کار برد. در فروشگاهی که مشتریان آن بانوان هستند، به زیبایی و خلاقیت بیشتری در تبلیغات نیاز است. ویژگی‌های تحصیلی، جغرافیایی و محل سکونت در کنار فاکتورهای مذهبی از جمله مسائل دیگر هستند که در تبلیغات موثر برای جذب مشتری باید به آن‌ها توجه کرد.

هزینه در تبلیغات موثر برای جذب مشتری

 

20 روش تبلیغاتی جذب مشتری
20 روش تبلیغاتی جذب مشتری

حتی اگر بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری را نیز به کار بگیرید؛ تا زمانی که هزینه نکنید چندان نمی‌توانید موفق ظاهر شوید. بسیاری از روش‌های خلاقانه برای تبلیغات از جمله استفاده از فضای مجازی، بسیار به‌صرفه‌تر از روش‌هایی مثل نصب بنر در حاشیه اتوبان‌ها و جاده‌ها است. یکی دیگر از روش‌ها برای تبلیغات ارزان و کارامد استفاده از تخفیف‌ها و فرصت‌های تبلیغاتی است. مثلا در بسیاری از مواقع درج آگهی در برخی روزنامه‌ها یا رسانه‌ها بنا به دلایل مختلف مشمول تخفیف‌های ویژه است. آژانس تبلیغاتی ملکه در تبلیغات مؤثر و کارآمد می‌تواند به شما کمک کند.

از فضای مجازی استفاده کنید

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری است. تفاوتی ندارد که کسب‌ و کار شما به صورت اینترنتی است یا در فضای واقعی فعالیت دارد. یکی از بهترین مزایای شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات موثر و ارزان، رایگان بودن آن‌ها است. بنابراین برای بهتر دیده شدن، باید به صورت حرفه‌ای عمل کرد. فعالیت در فضای مجازی نیازمند تولید محتوای مفید و موثر است. این محتوا می‌تواند به صورت متن، ویدئو یا ترکیبی از روش‌های مختلف باشد.

یک مزیت خاص را برجسته کنید

باید ابتدا مشتریان خود را بشناسیم و متناسب با ذائقه آن‌ها محصولات و خدمات خود را عرضه کنیم. حتما تبلیغات مواد غذایی و مصرفی در تلویزیون را دیده‌اید که بر روی یک مزیت رقابتی خاص تمرکز می‌کنند. برخی روی قیمت ارزان محصول مانور می‌دهند. برخی دیگر به دنبال آن هستند تا با استفاده از نکات مربوط به سلامت و بهداشت، نظر مصرف‌کنندگان را جلب کنند. عده‌ای نیز بیشتر به کیفیت محصول اشاره می‌کنند.

 در تبلیغات طوفان فکری راه بیندازید

همیشه قبل از آنکه تبلیغات را رسانه‌ای کنید، اجازه دهید که گروه‌های مختلف نظرات خود را در خصوص آن بیان کنند. گروه‌هایی که هر کدام از آن‌ها از حوزه‌های فکری، اجتماعی و اقتصادی مختلف باشند تا از زوایای گوناگون به آن نگاه کنند. بعد از انتشار هر تبلیغ، بهتر است به بازخوردهای مربوط به آن کاملا دقت کنید. یکی از بهترین راه‌ها این است که از مشتریان خود نظرخواهی کنید.

تبلیغات چاپی

گرافیک‌ها و طراحی‌های استفاده شده در این تبلیغات می‌تواند باعث تحت تاثیر قرار دادن خواننده و ترغیب وی برای بهره‌گیری از تبلیغات شود.

رادیو

تبلیغات رادیویی، یک فضای تبلیغاتی معتبر برای کسب ‌و کار و مخاطبان خاص آن‌ها است. بازار هدف خود را شناسایی کرده و شبکه رادیویی خود را انتخاب کنید و سپس متناسب با میزان مخاطبان خود، اقدام به برنامه نویسی کنید.

تبلیغات آنلاین

بسیاری از نشریات در حال حاضر دارای نسخه‌های آنلاین هستند و نسل جدیدی از تبلیغات را به بینندگان آنلاین خود عرضه می‌کنند. تبلیغات آنلاین، فرصت‌های متنوع تبلیغاتی و استراتژی‌های همراه آن را فراهم می‌کند که مبنای مناسبی برای تجزیه و تحلیل میزان اثربخشی گروه‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود.

 بر تبلیغات خود نظارت کنید

شما می‌توانید از مشتری خود بپرسید که چگونه با محصولات یا خدمات شما آشنا شده است. دانستن اینکه مؤثرترین عناصر آگهی‌های تبلیغاتی شما، کدام عناصر هستند و کدام رسانه‌ها، سودآورترین فرصت‌های تبلیغاتی را برای شرکت شما فراهم می‌کنند، بسیار سودمند است.

مکان مناسب برای تبلیغات خود در نظر بگیرید

 

20 روش تبلیغاتی جذب مشتری
20 روش تبلیغاتی جذب مشتری

یکی از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری، تبلیغات مناسب در محل مناسب است. ممکن است که مجله، ایستگاه رادیویی یا حتی برنامه‌ی تلویزیونی مورد علاقه‌ی شما، برای مخاطبان هدف‌تان جذابیتی نداشته باشد. باید تبلیغات را در رسانه‌ی مناسبی قرار دهید، تا بتوانید پیام‌تان را به بازار هدف‌تان برسانید.

به دنبال یادگیری بیشتر باشید

نقاط ضعف خود را بشناسید. اهدافی تنظیم کنید تا مجبور شوید کارهایی انجام دهید که دوست ندارید، اما برای پیشرفت شما لازم است. تصویر یک فروشنده موفق را در ذهن خود حفظ کنید. برای موفقیت در فروشندگی مطالعه را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید. فروشندگی نیز مانند هر کاری ترفندهای خاص خود را دارد.

از زبان بدن در فروش استفاده کنید

در یک معامله مسلما همه آنچه را که فرد مقابل در ذهن دارد بیان نمی‌کند. اما با درک زبان بدن در فروش می‌توان به شناخت بهتری از آن‌ها رسید. مثلا اگر کسی به آنچه که می‌گویید علاقمند باشد، تماس چشمی برقرار می‌کند و صاف می‌نشیند و کمی هم به جلو متمایل می‌شود.

تبلیغات را با سوالات جذاب شروع کنید

با سوالات شروع کنید و مستقیم سراغ فروش نروید. متوجه شوید که خریدار چه می‌خواهد. سوال کنید که در چه مدتی دوست دارند مسئله حل شود تا مانع هزینه‌های بیشتر شود؟ کاشت بذر فوریت در ذهن آنها باعث می‌شود به راهکارهای شما توجه بیشتری نشان دهند.

تبلیغات هدفمند داشته باشید

تبلیغ نویسی یک مهارت بسیار مهم در فروش است. تبلیغات را در جایی انجام دهید که مشتریان شما در آنجا هستند. یک تبلیغ خوب بخصوص اگر چندین بار دیده شود باعث می‌شود بیشتر در ذهن مشتریان بالقوه ثبت شوید.

بازاریابی محتوایی

از دیگر راه‌هایی که می‌توان از آن برای روش‌های تبلیغات موثر انجام داد، بازاریابی محتوایی است. این روش جذاب، مهم و موثر می‌تواند شما را برای تبلیغ محصول و خدماتتان یاری کند. زمانی که مخاطب، تبلیغات شما را از راه اطلاعات و متن دریافت می‌کند، برند شما را به خوبی به خاطر می‌سپارد و ارتباط موثری برای انتخاب شما شکل می‌گیرد.



مقالات مرتبط:

استراتژی تبلیغات در رونق کسب و کار 

موشن گرافیک، غول تبلیغات جذاب

سئوی محتوا سکوی پرتاب سایت 

6 روش موثر تبلیغاتی

تبلیغات مناسب کسب و کارتان را بشناسید

انواع بازاریابی ویروسی 

غول به نام ادوبی!



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *