تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟


تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟ | تبلیغات ملکه

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟ شاید سوال خیلی از افراد باشد که می‌خواهند در دنیای کسب و کارشان رونقی ایجاد کنند. در این مقاله سعی داریم شما را با تبلیغات و اصولی که در تبلیغات مؤثر است آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا پاسخ تمام سؤالاتتان را در این بخش دریافت کنید.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات دنیای وسیعی است که شامل بخش‌های گوناگونی است. تبلیغ یعنی برقراری ارتباط با مخاطب و راضی کردن فردی برای خرید محصول یا خدمت. تبلیغات خوب باید طوری طراحی شود که در ذهن مخاطب تأثیر داشته و جذاب باشد. تبلیغات به روش‌های مختلف انجام می‌شود. از جمله تبلیغات دیجیتالی، تبلیغات بنری، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات تلفنی و…

اما هدف از تبلیغات متفاوت است، مثلا:

1. برای افزایش شناخت عموم مردم از برند شما

2. مشتری بالقوه برای فعالیت اقتصادی که انجام می‌دهید به وجود می‌آید.

3. برای افزایش فروش کالاها و خدمات جدید در بازار

4. برای معرفی کردن خدمات و کالاهای جدید

5. بیان و اثبات این‌که محصول شما با رقیب متفاوت است.

روش‌های انجام تبلیغات زیاد است ازجمله تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، بیلبورد، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها، تبلیغات چاپی و پوستر، حمل و نقل عمومی، روزنامه و مجلات.

تبلیغات با بازاریابی متفاوت است

به‌وسیله بازاریابی شما می‌توانید آگاهی مشتری از برند خود را زیاد کنید و مخاطب را مجاب کنید که خرید کند. ولی تمرکز تبلیغات اصولاً روی تهیه و انتشار یک پیغام است که مشتری را قانع به خرید کند. تبلیغات زیر مجموعه مارکتینگ است؛ که به وسیله آن می‌توان با مخاطب ارتباط برقرار کرد. تبلیغات یک بخش از بازاریابی است و زیرمجموعه آن محسوب می‌شود؛ پس بازاریابی بسیار گسترده‌تر است. بازاریابی راه‌های مختلفی دارد از جمله: رسانه اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، روابط عمومی، سئو و تبلیغات پرداختی. اصولاً ترفند بازاریابی عمده در یک شرکت دربردارنده برنامه‎ های تبلیغاتی است.

هر کدام ازین روش‌ها اصول و قواعدی در تبلیغات دارند که توضیح می‌دهیم:

تبلیغات در فضای آنلاین

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟
تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟

تحقیقات نشان داده در حال حاضر حدود 4 میلیارد نفر کاربر اینترنتی داریم. که این میزان شدیداً در حال افزایش است و از سال 2005 افزایش قابل توجهی داشته، اینترنت باعث ایجاد دسترسی مستقیم شما به بیش از نیمی از جمعیت جهان است و راه‌های زیادی را نیز برای تبلیغ مقابل شما قرار می‌دهد.

راه‌های تبلیغات آنلاین

1. موتورهای جستجو: گوگل، یاهو یا بینگ موتورهای جستجو تبلیغات هستند. این موتور جستجو سایت شما را در کلمه کلیدی که می‌خواهید، در نتایج جستجو در ردیف بالا قرار می‌دهد و دربرابر هر کلیک که روی سایت شما انجام می‌شود، باید پول بپردازید. از این طریق شما مرتبط‌ترین افراد را با حرفه خود پیدا می‌کنید.

2. رسانه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شما را در اختیار مخاطب مورد نظرتان قرار می‌دهد و آن‌ها را تشویق به جست‌ و جو و کاوش می‌کند که شمارا دنبال کنند یا خرید کنند. استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی هم باعث رشد سایت و شبکه می‌شود هم به جذب مشتری و شاناساندن محصول کمک می‌کند. شبکه‌هایی مثل فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر از این دست هستند.

3. تبلیغات بنری: در تبلیغات نمایشی از روش‌های بصری و تصویری به جای تبلیغ متنی استفاده می‌شود. بنرهای تبلیغاتی به 2 شکل است:

 بنر تبلیغاتی ایستا:

این بنرها یک عکس یا پوستر هستند که حاوی یک تصویر ساده است و به سایت تبلیغ کننده لینک می‌دهد.

 بنر تبلیغاتی متحرک و پویا:

این بنرها یک فیلم یا یک گیف هستند که در وب سایت‌ها قرار داده می‌شوند. بنرهای پویا تبلیغ دیجیتال هستند و در صفحات وب خیلی کارآمد می‌باشند. تبلیغات بنری به شکل افقی در بالای سایت قرار می‌گیرد، اما تبلیغات نمایشی تصویر کوچکتری دارد در اطراف سایت نمایش داده می‌شود. بنرها را در ایستگاه مترو و اتوبان می‌تون نصب کرد؛ که این روش آنلاین محسوب نمی‌شود.

 تبلیغات همسان:

در این نوع تبلیغ از متن و بنر استفاده نمی‌شود؛ بلکه برای حل مشکلات مخاطب راه حل ارائه می‌دهد. ساده‌ترین روش در تبلیغات همسان درست کردن وبلاگ است. در وبلاگ ضمن صحبت راجع‌به نوع فعالیت و کسب ‌و کار خود مطالب سرگرم کننده و مفید برای مخاطب قرار می‌دهید و تنها به تبلیغ محصول بسنده نمی‌کنید؛ اینگونه صفحه شما پربازدید خواهد شد و همچنین جذب مشتری اتفاق می‌افتد.

استفاده از تبلیغات ریمارکتینگ:

 

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟
تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟

ریمارکتینگ یک روش است که در آن، تبلیغات شما برای افرادی که قبلا از سایت دیدن کردند یا وارد سایت شما شده‌اند ارسال می‌شود. این یک روش بسیار خوب و کارآمد است زیرا افرادی که با سایت شما آشنایی دارند تبدیل کردنشان به مشتری آسان‌تر است نسبت به کاربرانی که اصلاَ سایت را ندیده‌اند و با آن آشنا نیستند. این افراد اصولاَ راحت‌تر مجاب می‌شوند برای خرید محصول. این روش تبلیغی در برند سازی هم مفید است چون برند و محصول شما به طور متوالی برای کاربران در حال نمایش است. این نوع تبلیغات از نظر هزینه نیز به صرفه است زیرا نیاز به  پرداخت هزینه اضافی به گوگل نیست. آژانس ملکه با کارشناسان و متخصصان مجرب برای انجام انواع تبلیغات در کسب‌ و کارتان در کنار شماست تا فعالیت اقتصادی‌ خود را رونق دهید.

تبلیغات آفلاین

تبلیغات آفلاین شامل استرابوردها، بیلبوردهای تبلیغاتی و مجلات است. در این روش، رسانه‌های سنتی برای جذب و ترغیب مشتری به سوی وب‌سایت‌ها و فضاهای آنلاین کاربرد دارد. غالباَ وقتی که مخاطب یک تبلیغ را در تلویزیون یا مجله می‌بیند به سمت جستجوی آنلاین آن محصول می‌رود.

محتوای تبلیغ باید تأثیرگذار باشد

افراد بیشتر جذب محتواهایی می‌شوند که احساساتشان را برانگیزد. طبق آماری که اعلام شده تبلیغاتی که محتوای آن پیام‌های احساسی بوده است؛ 31 درصد آن‌ها موفق عمل کرده است، اما تبلیغاتی که حول مطالب منطقی‌تری بوده‌اند تنها 16 درصدشان تأثیرگذار بوده است. تبلیغاتی که افراد را از جنبه عاطفی تحت تأثیر قرار ‌دهد، بیشتر به خرید محصولات مشتاق می‌کند. یکی از راه‌های برانگیختن عاطفی، این است که مخاطب را به فضایی ببرید که احساساتش تشدید شود. مثل پخش موسیقی‌های قدیمی و ایجاد فضای کلاسیک، که روی احساسات افراد مؤثر است.

عناصر جذاب کردن تبلیغات

ترس: ترس در انتخاب‌های افراد مؤثر است. در اصول تبلیغات می‌توان از احساس ترس مخاطب برای ترغیبش به خرید محصول استفاده کرد. این حس ترس در بیننده علاقه ایجاد می‌کند برای دنبال کردن تبلیغ و استفاده از آن محصول. مثلا در تبلیغات خودرو شرکت‌ها عواقب ایمن نبودن اتومبیل را نشان می‌دهند. یا در تبلیغات خمیر دندان و دهان‌شویه، نشان می‌دهند که بوی بد دهان باعث دوری بقیه از شما می‌شود. البته سطح ترس بسیار مهم است که نه کم باشد که تأثیرگذار نباشد نه زیاد باشد که باعث دلزد‌گی مخاطب شود. پس باید میزان ترسی که ایجاد می‌شود مورد توجه باشد.

آسیب‌پذیری: آسیب دیدن افراد در تبلیغات درونمایه ترس است که با تأکید بر آن می‌توان در مخاطب ایجاد ترس کرد که عدم استفاده از محصول ما باعث آسیب پذیری شما می‌شود.

شوخ‌طبعی: تحقیقات نشان داده است که برای جلب توجه مشتری در تبلیغات، شوخی و طنز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اصولاَ بیننده جذب تبلیغی می‌شود که موجب خنده و شادی او شود.

داستان گویی: داستان پردازی یک فن است که باید در تمام تبلیغات از آن استفاده شود. براساس تحقیقات انجام شده داستان، می‌تواند نام تجاری را باورپذیرتر جلوه دهد و در ایجاد تعامل با مصرف‌کننده بسیار مؤثر است.

دلایل تأثیر تبلیغات حاوی طنز

1. باعث جلب توجه مخاطب می‌شود و این‌که تبلیغ شما دیده شود.

2. باعث خنده مخاطب می‌شود و تبلیغ را دنبال می‌کند

3. باعث می‌شود بیننده تبلیغ شما را در خاطرش نگه‌دارد و آن را در آینده به یاد آورد.

4. استفاده از طنز در تبلیغ احساس مثبت در بیننده ایجاد می‌کند و به تثبیت برند شما و آگاهی مصرف‌کننده کمک می‌کند.

اما طنز و شوخی نباید انقدر زیاد باشد که با گذشت زمان مخاطب برند و محصول را فراموش کند اما آن شوخی در تبلیغ را به خاطر آورد به حدی نباشد که پس از چندی مخاطب نام تجاری را به خاطر نیاورد و همچنین باید توجه کنید که شوخی متناسب با فرهنگ جامعه باشد که نتیجه عکس نداشته باشد.



مقالات مرتبط:

تبلیغ پیج کاری با اصول روز دنیا

20 روش تبلیغاتی جذب مشتری

تبلیغات مناسب کسب و کارتان را بشناسید

6 روش موثر تیلیغاتی

اصول تبلیغات در اینستاگرام

موشن گرافیک، غول تبلیغات جذاب



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *