6 کمپین تبلیغاتی موفق در دنیا
در اینجا میخواهیم 6 کمپین تبلیغاتی موفق در دنیا که توانستهاند با تبلیغات خوب بر ارزش برند و افزایش اعتماد مخاطبان خود بیفزایند را به شما معرفی کنیم. برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق باید با داشتن برنامه ریزی مدیریت اجرای آن را بهدست افراد متخصص و حرفهای سپرد. کمپینهای تبلیغاتی با اهداف مختلفی طراحی و اجرا میشوند که افزایش آگاهی مخاطبان موجی از اعتماد به برند را برای مخاطبان هدف ایجاد کنند. کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی ملکه با دانش و تخصصی که در زمینه انواع تبلیغات و راهاندازی کمپین و همچنین انجام انواع بازاریابی شبکه ای و.. دارند میتوانند مشاورههای بسیار مفیدی را به افراد متقاضی ارائه دهند.
معرفی مهمترین کمپینهای تبلیغاتی موفق دنیا
در زیر چند نمونه از کمپینهای تبلیغاتی که توانستهاند نام برندشان را از آنچه که هست معروفتر و پر فروشتر کنند را به شما معرفی کنیم:
کوکا کولا
برندهای معتبر و پرآوازه تا زمانیکه کار اساسی انجام ندهند تحت فشار هستند. کوکاکولا با گذاشتن نام مشتریان بر روی هر بطری این امکان را برای مشتریان فراهم کرده تا نوشابه را برای خودشان یا کسی که دوستش دارند بخرند. این کمپین در استرالیا در سال2011 شروع شد و و هر بطری را با 150 نام در این کشور را شخصی سازی کردند.
سپس ایالات متحده از این روش پیروی کردند و نامهای اصلی را در جلوی قوطی و بطریها با فونت اصلی خود کوکاکولا چاپ کردند. این کمپین با داشتن مخالفانی توانست افراد زیادی را جذب کنند و از طرف مراکز مختلف نوشابههایی را با نام دوستان و مهمانانشان سفارش میدادند. مخالفان میگفتند چرا باید نوشابه را تا این حد شخصی سازی کنند. و پپسی کمپینهایی را ضد تبلیغ کوکاکولا راه اندازی کرد. همین موافق و مخالف بودن سبب شد که کوکاکولا مورد توجه قرار بگیرد و این کمپین موفقیت کم نظیری را کسب کند.
فولکس واگن
کمپین “کوچک فکر کن” فولکس واگن از نظر بسیار از متخصصان تبلیغات و بازاریابی آن را یک استاندارد طلایی میدانند. این کمپین در سال 1960 از طرف یک گروه تبلیغاتی افسانهای با هدف پاسخ به این سؤال که چطور میتوان تصورات مردم را نه تنها در مورد یک محصول بلکه درباره یک گروه کامل از مردم نیز تغییر دهید ایجاد شد.
مردم آمریکا معمولاً تمایل داشتند که خودروهای بزرگ خریداری کنند که شبیه قایق بود و حتی با گذشت بیش از 15 سال از پایان جنگ جهانی دوم هنوز اکثر آمریکاییها تمایلی به خرید خودروهای کوچک آلمانی نداشتند. این کمپین فلوکس واگن درست براساس انتظار مشتریان آمریکایی از یک ماشین عمل کرد با شعار فکر میکنی من کوچکم؟ و…..این کمپانی هرگز سعی نکرد که خود را چیزی نشان دهد که نبود برای همین موفق هم شد.
داو
شعار کمپین تبلیغاتی داو این بود: ” دنیایی را تصور کنید که زیبایی منبع اعتماد به نفس باشد نه اضطراب” که با استقبال زیادی هم مواجه شود. تبلیغات کمپانی داو حول یک موضوع مهم و حساس بود. تبلیغ آنها به این شکل بود که طی یک آزمایش اجتماعی از یک اداره چهره نگاری پلیس آمریکا درخواست شد که دو طرح از چهره زنان داوطلب در این تبلیغ را نشان دهند.
یک طرح بر اساس توصیفات یک غریبه رسم کشیده میشد و دیگری بر اساس توصیف خود آن زن و تصاویر کاملاً متفاوت از هم بودند. مطابق با نتایج آمارها فقط 40 درصد از زنان سراسر دنیا احساس زیبا بودن میکنند. این ویدیو که بیش از چندین ده میلیون نفر بازدید کننده داشت توانست بهخوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند. در این تبلیغ بهدلیل جذابیت و داشتن آمار و ارقام درست که کمپانی داو برای پشتیبانی از پیام خود استفاده کرده بود بسیار مؤثر و موفق بود.
فرآوری شیر کالیفرنیا
شعار کمپین تبلیغاتی “شیر داری؟ ” توانست فروش شیر را در طول یکسال هفت درصد افزایش دهد. این شعار حتی از مرزهای آمریکا عبور کرد و میلیونها شعار دیگری با این مضمون برای محصولات دیگر استفاده میشد. این کمپین با این شعار فقط روی مشتریان قبلی سرمایه گذاری کردند. لازم نیست حتما برای به دنبال مشتریان جدید باشید گاهی ترغیب کردن مشتریان قدیمی برای خرید بیشتر میتواند در سود دهی بیشتر مؤثر باشد. دربازاریابی و فروش باید کاری کنید که مشتریان از محصولات یا خدمات شما لذت ببرند و حامیتان شوند.
نایتی
زمانی بود که محصولات نایتی فقط مخصوص دوندگان مارتن بود. پس از مدتی که موج تناسب اندام در دنیا به راه افتاد کارشناسان فروش این محصول از این فرصت استفاده کردند تا از رقیبانشان پیشی بگیرند. مثلاً کمپین فروش کفش ریباک بیشتر از محصولات نایتی بود شعار تبلیغاتی “فقط انجامش بده” کلید موفقیت این کمپین این مخصول بود. این شعار کوتاه و دلنشین بهخوبی در میان مردم فراگیر شد.
مردم این شعار را در هر جایی که بودند میتوانستند با تمام وجود حس کنند مثلاً کسی که میخواست چند مایل بدود به او گفته میشد میخوای چند مایل بدویی؟ فقط انجامش بده و… این شعار مانند محرکی بود میتواند ما را به چیزی فراتر از محدودیتهایمان تشویق کند. این شعار بهترین راه برای معرفی این برند شد که به راحتی خدشه پذیر نبود.
در اینجا دو مورد از کمپینهای تبلیغاتی موفق در ایران را به شما معرفی میکنیم:
هنکل پاک وش
از جذابترین کمپینهای تبلیغاتی در ایران تبلیغ برند قرص ماشین لباسشویی هنکل پاکوش بود که در مجتمع تجاری ارگ تهران برگزار شد. تیم تبلیغاتی این برند در یک اقدام خلاقانه فضایی را طراحی کردند که گویی یک نفر در حال سقوط از بالایی ساختمان و خودکشی هستند. اگر چه فضا برای افراد حاضر در محل کمی ترسناک و رعب انگیز بود اما پخش انیمیشن نشان داد که آن یک نفر ماشین لباسشویی است. این کمپین تبلیغاتی توانست سر و صدای زیادی را ایجاد کند تا همه درباره این برند صحبت کنند و منتشر شود.
اسنوا
یکی از شرکتهای معروف و شناخته شده ایرانی اسنوا است. این برند با طراحی یک کمپین تبلیغاتی موفق توانست چهار محصول تولید شده و اساسی خود را (اجاق گاز، یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی) را بهخوبی معرفی کنند. این کمپین شعارهای تبلیغاتی خاصی را بهعنوان مکمل برای شعار اصلی کمپین در نظر گرفتند. شعار اصلی این بود “فقط یه ایرونی میدونه…..” که در اولین اقدام بدون ذکر نام محصول این شعار را بر روی بیلبردها و تبلیغات خود استفاده کرد. بعد از بر انگیختن حس کنجکاوی مردم این کمپین از محصولات خود رونمایی کرد که مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت و موفق شد.
ویژگیهای کمپین تبلیعاتی موفق
در صورتی که میخواهید کمپین تبلیغاتی شما تبدیل به یک کمپین موفق شود باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:
- داشتن هدف واحد و یکپارچه
- رقابتی بودن
- وادار کردن مخاطبان به تعامل
- تم منسجم و یکپارچه در تبلیغات
- ایده پردازی منحصر بفرد و مناسب برای برند
- خلاقیت و تنوع در طراحی در انتقال پیام تبلیغات
- داشتن جنبههای بصری و قوی
- سادگی در نحوه انتقال پیام و محتوای آن
ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق
برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق باید از راهنمایی و تجربه افراد متخصص و حرفهای در این عرصه استفاده کنید تا بتوانید به موفقیت برسید. زیرا راه اندازی یک کمپین بهسادی نیست و نمیتوان در هر جایی تبلیغ کرد. باید با شناخت دقیق مخاطبان هدف جایی که بیشترین بازدید را از تبلیغات دارند شناسایی کرد و در همانجا تبلیغات خود را انجام داد. کارشناسان ما در ملکه در طول سالها فعالیت خود توانستهاند با طراحی کمپین تبلیغاتی پر سود و انجام انواع بازاریابی و فروش همچون بازاریابی شبکهای و.. به کسب و کارهای زیادی برای رسیدن به موفقیت کمک کنند.
بیشتر بخوانید:
5 نمونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ
4 سایت برتر بازاریابی بین المللی
تبلیعات شامل چه چیزهایی میشود؟
مشکلات بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ
بدون دیدگاه