ترفندهای بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی که به آن دیجیتال مارکتینگ هم میگویند شامل هر نوع تبلیغات برای محصول و خدمات در اینترنت است. با دانستن ترفندهای بازاریابی اینترنتی میتوان سایت، ویدیو، تصاویر، وبلاگ و.. به خوبی در معرض دید مشتریان قرار داد. این نوع از بازاریابی و فروش با در نظر داشتن رفتار و سلیقه مشتریان و ارزیابی آن میتواند شیوههای مناسبی را برای کسب و کار خود در پیش بگیرد. دیجیتال مارکتینگهای زیادی بودهاند که با بهدست آوردن موفقیتهای کوچک کم کم توانستهاند به مرحله بازاریابی بین المللی برسند و خارج از مرزهای کشورشان فروش خود را انجام دهند. در زیر به مهمترین ترفندهای بازاریابی اینترنتی اشاره میکنیم سعی کنید اصولی کار کنید و در صورتی که سؤال یا مشکلی برایتان پیش آمد با کارشناسان متخصص مشورت کنید. اگر تبلیغات اینترنتی خود را بدون مطالعه و در همه جا قرار دهید ممکن است شکست بخورید و مجبور شوید سریع تبلیغات را متوقف کنید. در این حالت زمان و هزینه زیادی را هدر داده بدون اینکه به نتیجه دلخواه رسیده باشید.
بررسی ترفندهای بازاریابی اینترنتی
مدیران و صاحبان کسب و کارهای دیجیتال مارکتینگ باید بستری مناسب را برای معرفی محصول و خدمات خود در اینترنت فراهم کنند به نحوی که مشتریان با دیدن آنها ترغیب به خرید شوند. در راستای بازاریابی اینترنتی ابزارهای و سرویسهای مختلفی در فضای مجازی بهوجود آمدند که میتواند ما را به موفقیت هر چه بیشتر نزدیک کند. راه اندازی یک وب سایت کاری اولین قدم برای این منظور است. کارکنان آژانس تبلیغاتی ملکه با انجام تبلیغات پر درآمد و تبلیغات ارزان در قزوین ، طراحی انواع سایت و.. توانستهاند در عرصه بازاریابی و فروش صاحبان کسب و کارها را به موفقیتهای چشم گیری برسانند. طراحی سایت از طرف کارشناسان ما بر پایه اصول بازاریابی انجام میشود چرا که برنامه نویسان این مجموعه کاملاً مسلط به اصول بازاریابی آنلاین هستند و میتوانند شما را تا ورود به بازاریابی بین المللی یاری کنند. از جمله ترفندهای بازاریابی اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ایجاد احساس اضطرار در مشتریان
سعی کنید در هنگام برنامه ریزی برای تبلیغ و پیاده سازی اصول مربوط به دیجیتال مارکتینگ برای فروش محصول و خدمات خود احساس نیاز و فوریت در مشتریان ایجاد کنید. باید به مشتری این حس را القاء کنید که یک دوره زمانی خاص مثل فروشهای مناسبتی یا فروش عید و.. تخفیفهای ویژهای را در نظر گرفتهاید و تا چند روز آینده این فرصت استثنایی تمام خواهد شد. . مثلاً همین تخفیفات مناسبت چند در صدی که از طرف برخی از فروشگاهها برای محصولاتشان در یک زمان محدود در نظر میگیرند.
توجه به طراحی تجربه کاربری سایت
تجربه نشان داده است که هر اندازه مشتریان رضایت بیشتری از دیجیتال مارکتینگ داشته باشند مدت زمان بیشتری را در آن سپری میکنند. همین ماندگاری کاربردر در یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی تحت عنوان تجربه کاربری از آن یاد میشود که مربوط به شرایط استفاده از سایت که باید سعی کنید بهترین فضا را برای مشتریان و بازدید کنندگان فراهم کنید. بهعنوان مثال سیستم جستجوی فروشگاه را طوری طراحی کنید تا کاربر راحت به محصول مورد نظر و مشخصات آن دسترسی پیدا کند یا چت آنلاین 24 ساعته در نظر بگیرید تا مشتری توجه و حمایت شما را نسبت به خودش احساس کند.
شناخت مشتریان هدف و دانستن راههای جذب آنها
شناخت درست مخاطبان هدف کلید اصلی موفقیت در بازاریابی اینترنتی است. بدون شناخت درست از مشتریان هم تبلیغات هزینه برداری خواهید داشت و هم درآمد کمتری دارید. استفاده از یک تیم تحقیقاتی برای شناخت دقیق مخاطب میتواند بسیار راه گشا باشد. شما باید با دانستن آمار جمعیتی کاربران و شناخت خصیصههای خرید آنها بتوانید مشتریان مورد نظر را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
بهینه سازی کردن وب سایت
سایت باید به جزء داشتن طراحی جذاب، رتبه بندی خوبی نیز در موتورهای جستجو داشته باشد. در صورتی که رتبه سایت کم است باید سریع آن را بهینه سازی کنید. اولویت اول برای بهینه سازی با سئو کار کردن درست سایت و سپس طراحی مناسب آن میباشد.
جدی گرفتن تبلیغات گوگل
برای بازاریابی آنلاین و تبلیغات تجاری سعی کنید از گوگل کمک بگیرید. با پرداخت اندک هزینهای گوگل سایت شما را در صفحههای اول نتایج موتورهای جستجو قرار میدهد. تبلیغات گوگل بسیار مناسب کسب و کارهای نوپا است. این شیوه در مقایسه با سئو زمان کمتری را سپری میکند تا کاربران را نسبت به برند آگاهی پیدا کنند. در واقع تبلیغات گوگل سبب میشود تا شما در سایتهای باشید که کاربران آن را ببینند. البته تبلیغات و سرمایه گذاری در گوگل کمی پیچیده است. اگر نیاز به آگاهی دارید کارشناسان ما در آژانس ملکه میتوانند مشاورههای بسیار مفیدی را به شما ارائه دهند. اصل مهم در این مورد نگه داشتن کاربر و تبدیل آنها به مشتری است. در صورتی که سایت تجاری دارید که از کیفیت پایینی برخوردار است تبلیغات گوگل ترافیک زیادی را سایتتان ایجاد خواهد کرد. توجه به طراحی سایت هم میتواند نرخ تبدیل کاربر به مشتری را بالا ببرد.
بازاریابی اینترنتی تحولی در دنیای کسب و کار
صاحبان مشاغل میتوانند با استفاده از بازاریابی آنلاین همه حرکات کاربران را تغییر داده و بازاریابی و فروش خود را متحول کنند. در این نوع از بازاریابی میتوانید روشهای فروش آنلاین سایت خود را ردیابی کرده و مشتریانی که به هر دلیل سبد خرید را رها کردهاند را دوباره بازگردانید. در اینجا نکاتی درباره ترفندهایی برای موفقیت بیشتر در بازاریابی اینترنتی بیان کردیم شما میتوانید از مزایای زیادی همچون اتوماسیون ایمیل، هدف گذاری برروی کاربران، طراحی سایت، بهینه سازی کردن محتوا بهوسیله کلید واژههای مناسب استفاده کنید.
اما باید از علاوه صرف زمان کافی دانش لازم را هم داشته باشید تا موفق شوید. سعی کنید از مشاوران که در حوزه دیجیتال مارکتینگ تخصص دارند برای ارتقاع فعالیت و کسب و کارتان استفاده کنید تا بدانید کدام یک از شیوههای بازاریابی اینترنتی مناسب برای کار شماست و سود بیشتری را برایتان به ارمغان میآورد. هر نوع کار و تجارتی میتواند تبدیل به یک دیجیتال مارکتینگ موفق شود. فعالیت در شبکههای مختلف اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام، توییتر میتواند بهعنوان سلاحی قدرتمند برای بازاریابی و فروش اینترنتی استفاده شود و شما را برای ورود به فعالیتهای گستردهتر همچون بازاریابی بین المللی یاری دهد.
متأسفانه تعداد زیادی از افراد شاید فکر کنند بازاریابی اینترنتی آخرین راه برای جذب مشتری باشد. این بازاریابی را نباید دست کم گرفت و نسبت به دیگر تبلیغات خرج چندانی برای شما نخواهد داشت. در بازاریابی اینترنتی باید اطلاعات مربوط به محصول یا خدمت و و تخفیف و فروشهای ویژه را سریع از طریق ایمیل و روشهای دیگر برای مشتری ارسال شود. باید حواستان به مشتریانی که مدتهاست از سایت بازدید نکرده و خریدی انجام ندادهاند باشد. ارسال ایمیل و اطلاعاتی درباره محصولات جدید معمولاً مشتریان را ترغیب به بازدید از سایت و حتی خرید آنلاین میکند. جذب مشتری اینترنتی نیاز به خلاقیت دارد کافیست با توجه به موقعیت اجتماعی مشتری و رده سنی او محصول مورد نیاز را به او معرفی کنید.
بیشتر بخوانید:
تبلیعات شامل چه چیزهایی میشود؟
بدون دیدگاه