4 ترفند جذاب تبلیغات چریکی
بازاریابی چریکی نوعی بازاریابی خلاقانه و غیر متعارف است که مناسب برای شرکتها و کسب و کارهایی است که بودجه کمی برای رقابت و مطرح شدن دارند. در اینجا قصد داریم 4 ترفند جذاب تبلیغات چریکی را که نیاز به هزینه زیاد ندارد و میتواند مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد بههمراه شیوههای برای موفقیت بیشتر در این کمپین برای شما بیان کنیم.
بازاریابی چریکی یا گوریلامارکتینگ چیست؟
بازاریابی چریکی، گوریلا مارکتینگ یا پارتیزانی شکلی از بازاریابی و فروش است که برای رسیدن به موفقیت داشتن خلاقیت و قانون شکنیهای مرسوم تبلیغات در آن حرف اول را میزند. استفاده از تکنیکهای ارزان قیمت و مبتکرانه برای جلب توجه مشتریان به محصولات و خدمات مهمترین کار این نوع از بازاریابی است.
بازاریابی پارتیزانی به نوعی مشتریان را شگفت زده میکند و با ایجاد احساسی ماندگار در مشتری آنها را به سمت خرید میکشاند. طراحی بازاریابی چریکی بهشکلی است که بهطور پنهانی بر مخاطبان اثر میگذارد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی با داشتن ایدههای ناب و خلاقانه توانستهاند این نوع از تبلیغات در قزوین را بهشکلی حرفهای و هوشمندانه انجام دهند.
چند ترفند جذاب در تبلیغات چریکی
استفاده از برگههای چسبدار و نامههای جذاب
برگههای چسبدار تا حدی تکراری و حتی آزاردهنده شده است. اما این برگهها با داشتن ظاهری جذاب و طراحی خلاقانه میتوند جلب توجه کند. انتخاب پاکت نامههای عجیب و غریب با داشتن هدیهای در داخل آن توجه افراد زیادی را جلب خواهد کرد.
انجام خدمات رسانی و تبلیغات دهان بهدهان
اگر قصد دارید برای کسب و کارتان نمایشگاهی بر پا کنید باید ایدههایی داشته باشید که بازدید مشتریان را راحتتر کند. از دادن هدیههای زیبا مانند پاکت برای جای دادن لوازم که اطلاعات برند شما بر روی آن ثبت شده غافل نشوید. اینکار هر بازدید کننده را تبدیل به یک تبلیغ سیار میکند. در مکانهایی همچون سینما، شهرشادی کودکان و… که مردم معمولاً در صف میایستند میتوانید از صندوق دار بخواهید بهجای گرفتن هزینه یا با دادن تخفیفی ویژه در خرید بلیط کارت ویزیت شما را به آنها بدهند. اینکار حتی اگر مشتریان زیادی برایتان نداشته باشد نوعی تبلیغات موفق دهان بهدهان خواهد بود.
استفاده از خودشیفتگی در تبلیغات و پخش خلاقانه کارت ویزیت
برای فروشگاهها و کسب و کارهای کوچک میتوان با استفاده از جملات جذاب از کار و خدمات خود تعریف کنید. مثلاً کار این مغازه خیلی درسته یا مثل دستپخت مامان خوشمزه و سالمه و…. میتوانید کارتهای ویزیت خود را در کتابفروشی و کتابخانه در لابه لای کتابهای مرتبط با کارتان قرار دهید. این مورد میتواند دقیقاً مخاطبان هدف را مورد توجه قرار دهد.
به نمایش گذاشتن برند با شیوههای مختلف
با انجام تاتوهای موقت و جالب بر روی قسمتهای قابل مشاهده بدن در نمایشگاهها میتواند بسیار تأثیر گذار باشد. نقشی کوچک اما زیبا و جذاب بر روی محصولات با کیفیت میتوان برند را در معرض دید افراد زیادی قرار داد و آنها را با خدمات و محصولا ت آشنا کنیم.
اصول بازایابی چریکی
بازاریابی چریکی دارای اصول و قواعدی است که با رعایت آنها میتوانید برنامه ریزی موفقی داشته باشید. این اصول شامل موارد زیر است:
- بازاریابی چریکی برای انوع کسب و کارها مخصوصاً کسب و کارهای کوچک بسیار مفید و کاربردی است.
- این بازاریابی با داشتن دانشی درباره روانشناسی انسانی سعی میکند از حدس و گمان و قضاوتهای شخصی و اشتباه دوری کند.
- این بازاریابی با سرمایه گذاری برروی انرژی انسانی و قوه خلاقیت و تصویر سازیهای ذهنی میزان هزینه را به مقدار زیادی کاهش میدهد.
- بازاریابی پارتیزانی سرمایه گذاری اصلی خود را برروی مشتریان فعلی قرار میدهد و هدف آنها کسب سود بیشتر است تا بتواند معاملات بزرگتری را با این مشتریان انجام دهند.
- استفاده از تکنولوژیهای روز همچون دنیای اینترنت و فضای مجازی ابزارهای اصلی این بازاریابی است. البته این شیوه مهمترین ابزار برای تمامی بازاریابیهای دیگر نیز هست.
- بهجای تنوع بخشیدنهای سطحی به محصولات و خدمات بازاریابی چریکی بر بالا بردن استانداردهای محصولات خود تمرکز دارد.
- توجه اصلی بازاریابی چریکی بر روی روابطی که توانسته با مشتریان ایجاد کند تمرکز دارد نه برروی فروش اولیه و سودی که کسب کرده است.
چند نکته برای داشتن کمپین بازاریابی چریکی بهتر
انتقال حس سود و لذت در استفاده محصول برای مشتری
واقعاً محصولات و خدماتی هستند که کیفیت بالایی دارند و احساس رضایت و لذت را در مصرف کننده ایجاد میکند. اما مشتری اطلاعاتی در مورد مزیتهای محصول ندارد. مثلاً در تبلیغات ماده سفید کننده خاص باید از تبلیغات متفاوت با سایر شویندهها برای محصول مورد نظر استفاده کنند. مثلاً نشان دهند که پس از استفاده از ماده شوینده بوی بد به راه نمی اندازد و پاکیزگی آن در مقایسه با شویندههای مشابه بیشتر است. نکته مهم این است که مشتریان بتوانند مزایای آن را کامل حس کنند.
نشان دادن بخشندگی و صداقت
خالق لفظ بازاریابی چریکی “جی کنراد لوینسون” است. بازاریابی چریکی از نظر لوینسون یعنی این بازاریاب باید بسیار بخشنده باشد زیرا افراد فرق میان فروشنده بخشنده و خسیس را بهخوبی درک میکنند. این صداقت و بخشندگی باید در تبلیغات کاملاً مشخص باشد طوریکه مشتری بداند شما فقط به فکر فروش و کسب سود بیشتر برای خود نیستید.
مثلاً برای فروش شیرینی میتوان از شیرینیهای کوچک برای تست رایگان استفاده کرد. در این شرایط میتوان از مشتری خواست که اگر از طعم شیرینی خوشش آمد بیشتر ببرد. همین صداقت در کار و دادن حس انتخاب به مشتری قطعاً سبب فروش بیشتری میشود.
ایجاد حس اطمینان در مشتریان
ایجاد اطمینان نامتعارف در فروش محصولات میتواند در موفقیت بازاریابی چریکی شما مؤثر باشد. مثلاً در صورت ایراد و عدم رضایت در کالا میتوانید محصول را عودت داده و از طرف ما هدیه دریافت کنید. یا گارانتیهای عجیب و غریب در نظر بگیرید تا مشتری را جذب خود کنید البته در اینکار باید تخصصی عمل کرد نه خودسرانه.
بهوجود آوردن درگیریهای احساسی
قسمت عاطفی و احساسی مغز انسان مسئول انتخاب در خرید است. با درگیر کردن این قسمت از مغز مشتری میتوان او را درگیر خرید محصول خود کنیم. برای نفوذ به این قسمت مغز باید برای مشتری درگیری عاطفی ایجاد کینم. مثلاً یکی از برندهای نوشابه پپسی برای پیشرفت در تبلیغات از رقیبان خود این شیوه را بهکار برد.
به این صورت که در یک دور همی دوستانه و صمیمی افراد با در دست داشتن نوشابه گرین کینگ بگویند که اگر گرین کینگ نبود چطور میتوانستیم دور هم جمع شویم؟ این کمپین سبب بر انگیختن احساسات مثبتی میشود که در زمان مصرف این نوشابه داشتهاند. با کمک شیوهای دیگری همچون احترام به والدین، فعالیتهای عاشقانه، برآورده کردن رؤیای بچهها و.. احساسات مخاطبان را درگیر کرد.
آژانس تبلیغاتی ملکه مرکز بازاریابی چریکی در قزوین
بازاریابی چریکی خلاقانه و کم هزینه بهترین شیوه برای پیشرفت و موفقیت در کسب و کار است. به هر میزان که نبوغ و خلاقیت بیشتر باشد جذابیت بالا رفته و پرداخت هزینهها کمتر میشود. کارکنان آژانس تبلیغاتی ملکه با انجام گسترده انواع تبلیغات در قزوین بهشکلهای بسیار متنوع و به روز توانستهاند در عرصه بازاریابی و فروش برای کسب و کارهای مختلف بدرخشند. انجام این تبلیغات موفق در قزوین در زمینههای همچون طراحی انواع سایت، بنرهای تبلیغاتی، لوگو موشن، بازایابی شبکهای، تبلیغ در شبکههای مختلف اجتماعی و… است که بسیار اصولی و هوشمندانه انجام میشود.
مقالات مرتبط:
گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی چریکی
4 نمونه گوریلا مارکتینگ قوی در ایران
بدون دیدگاه