رازهای نهفته گوریلا مارکتینگ
در این مقاله ما را همراهی کنید تا رازهای نهفته گوریلا مارکتینگ را با شما درمیان بگذاریم! اسامی بازاریابی چریکی، بازاریابی پارتیزانی و گوریلا مارکتینگ همگی یک مفهوم واحد دارند و در حقیقت مترادف هستند؛ گوریلا مارکتینگ روی تاکتیکهای نامتعارف و کم هزینه بازاریابی متمرکز است و یک نوع استراتژی تبلیغاتی است که بهترین نتیجه ممکن درپی دارد. این واژه جالب و عجیب از جنگهای چریکی و پارتیزانی گرفته شده است، جنگهای نامنظم و کوچک است که توسط افراد غیر نظامی مسلح انجام میشود. درست مثل جنگهای پارتیزانی، بازاریابی چریکی هم از همین روش در صنعت بازاریابی استفاده میکند. در این مدل از تبلیغات تأکید روی روشهای نامتعارف بازاریابی، قوه تخیل و انرژی بالا است. جذب مشتری در گوریلا مارکتینگ از طریق سورپرایز کردن و ایجاد اثرگذاری ماندگار و خلق موضوعی است که در رسانه حاشیه سازی کند.
تبلیغات گوریلی
در بازایابی و فروش باید از ابزارهای مختلفی برای بازاریابی چریکی استفاده کنید. برقراری ارتباط مستقیم با مشتری و ایجاد حس دوستی و جلب اعتماد آنها بسیار مهم است. حتماً از روشهای بازاریابی ویروسی استفاده کنید. برای ایجاد ارتباط و حفظ تعامل از روشهای مختلف مثل تلفن، رایانامه و نامه استفاده کنید تا مشتری از هر راهی که برایش آسانتر است با شما در ارتباط باشد. میتوانید نظرسنجی بگذارید و مشتریان خود را به مشارکت تشویق کنید. بنگاه کسبوکار ایجاد کنید که گروههای کاربری متعهد در آن فعالیت کنند. مهارت و دقت در به کارگیری منظم و مداوم این روشها قطعاً موفقیت یک کمپین گوریلا مارکتینگ را به دنبال دارد. انجام تبلیغات محیطی، بازاریابی شبکه ای و ارائه بهترین خدمات تبلیغاتی در آژانس ملکه با کادری مجرب و حرفهای، برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
بازاریابی گوریلی
ویژگیهای زیادی در بازاریابی چریکی وجود دارد که باعت متمایز شدنش از سایر روشهای بازاریابی میشود مثلاً اینکه بازاریابی چریکی در کسبوکارهای کوچک و بزرگ به یک میزان مؤثر است. گوریلا مارکتینگ با تلاش بیشتر و زمان کافی میتواند کاستیهای مالی کمپین بازاریابی خود را جبران کند. جالب است بدانید که بازاریابی چریکی مبتنی بر آمار ارقام و اطلاعات علمی است نه صرفاً روش آزمون و خطا. اساس این بازاریابی بر تصورات ذهنی بازاریاب نیست بلکه مبتنی بر روانشناسی مخاطب و الگوی خرید و مصرف مخاطب است. در این روش بازاریابی برای برقراری ارتباط مستحکم با مشتری به دقت برنامهریزی میشود تا گسترش مراودات را درپی داشته باشد. بازاریابی چریکی ایجاد روشهای غیر معمول است برای به هم زدن قالب ذهنی مخاطب نوعی ساختارشکنی است که تمرکزش روی پیامی است که بازاریاب میخواهد به مشتری منتقل کند. ملکه در بازاریابی شبکه ای از آخرین فناوریهای موجود در بازاریابی و استانداردهای بهروز استفاده میکند و با دانش روز دنیا تبلیغات مؤثر در قزوین را پشتیبانی میکند.
آیا بازاریابی چریکی با سنتی متفاوت است؟
راه و روش بازاریابی سنتی شناخته شده است. البته که روشهای استاندارد خود را دارد ولی برای مردم عادی شده است. اما استفاده از بازاریابی گوریلا حالت غافلگیر کننده دارد که اگر به درستی استفاده شود بسیار جذاب و کارآمد خواهد بود. این به معنی خلاقیت نداشتن بازاریابی سنتی نیست ولی در هر حال خلاقیت در روشهای گوریلا مارکتینگ بسیار بیشتر است که باعث برتری آن نسبت به روش سنتی میشود. از دلایل مهم دیگر برای انتخاب گوریلا مارکتینگ این است که برای بازاریابی چریکی نیاز به صرف هزینههای گزاف نیست و همین امر این روش را برای کسبو کارهای کوچک به یک انتخاب طلایی بدل کرده است.
گوریلا مارکتینگ چقدر مفید است؟
اکثر افراد برای خرید بیشتر توجهشان به تبلیغات روشهای سنتی مثل تلویزیون و رادیو و بنرها است. این تبلیغات از نظر حرفهای گاهی باهم تناقض دارن و در زمان مناسب و مکان مناسب ارائه نشدهاند. و این میتواند دلیل جذب نشدن مشتری باشد. گاهی حتی این عیوب تقریباًَ جلب توجه مشتری را غیر ممکن میکند. اینجاست که بازاریابی چریکی دیده میشود. البته انواع روشهای بازاریابی مثل بازاریابی مشارکتی، موبایل مارکتینگ یا هر مدل دیگرای از این دست در جایگاه خودش مفید و مؤثر است. گوریلا مارکتینگ ساختار یا قانونی خاصی را تثبیت نمیکند و قرار نیست این روش بهترین طریق را در پیش بگیرد. بلکه هدف اصلی فقط این است که که خریداران از تعامل با اسم تجاری شما احساس خاص بودن، متمایز بودن و هیجان زده شدن داشته باشند. موارد دیگر در این نوع بازاریابی ثانویه است. در بازاریابی پارتیزانی شما احساسات مخاطب را درگیر میکنید و افراد بیشتری را جذب میکنید. این عامل باعث قوی شدن مارکتینگ میشود و به صورت و دهان به دهان برای شما تبلیغ میشود. تبلیغات محیطی در قزوین بهترین ابزار بازاریابی و فروش در ملکه باعث میشود در سریعترین حالت ممکن به نتیجه دلخواهتان برسید. با مشاوران ملکه در تماس باشید تا شما را برای تبلیغات درست و صحیح راهنمایی کنند.
تفاوت بازاریابی گوریلی با سایر روشهای بازاریابی
برخلاف دیگر روشها، در بازاریابی پارتیزانی، کمبود بودجه با کمی خلاقیت بیشتر، تلاش بیشتر و تفکر بیشتر قابل حل است. در بازاریابی گوریلی تمرکز بیشتر روی مشتریان فعلی است. البته جذب مشتری جدید هم در دستور کار قرار دارد اما اولویت با کسانی است که در حال حاضر با آنها در تعامل هستیم. تمرکز روی مشتریان فعلی و جمع آوری اطلاعات در مورد آنها سنگ بنای فعالیتهای بعدی شما است. با فراموش کردن مشتریان گذشته همه هزینه و انرژی صرف شده برای جذب آن مشتریان را به هدر میدهید. در بازاریابی چریکی چیزی به اسم آزمون و خطا وجود ندارد. همه چیز بر مبنای آمار و ارقام انجام میشود. میزان تأثیر بازاریابی پارتیزانی برای کسبوکارهای کوچک و بزرگ، مثل هم است و تفاوت محسوسی به چشم نمیخورد. بازاریابی گوریلی درواقع یک فرصت مناسب است که شما به مشتریان خود کمک کنید که در زندگی خود موفق شوند و به اهدافی که دارند مثل درآمد بیشتر، کم کردن وزن، ترک کردن سیگار، تأسیس شرکت یا داشتن زندگی سالم، برسند. شما باید به آنها راه مناسب برای رسیدن را نشان دهید. توجه به این نکته کلیدی بسیار مهم است که بازاریابی گوریلی در مورد مشتریان شماست نه در مورد شما!!!
بازاریابی گوریلی دیجیتال و تکنیکهایش
استفاده از تصاویر: کسانی که در تبلیغات خود از وسایل بصری بهره میبرند خیلی بیشتر مصرف کنندگان را جذب میکنند.
تعریف یک داستان جذاب: قصه گویی برای بزرگسالان درست مثل کودکان اهمیت دارد. برای مصرف کننده مهم است که از نظر کمپینی ارتباط برقرار کند و حس علاقه احساس داشته باشد.
انجام یک کار غیر قابل پیش بینی: گوریل مارکتینگ براساس انجام کارهای غیرمنتظره و عجیب و غریب استوار شده است. پیشنهاد میکنم کاری کنید که قبلاً در صنعت شما بی سابقه بوده. البته این امر مستلزم کمی فکر بیشتر است؛ چون در نگاه اول اینطور به نظر میرسد که همه کارها قبلاً انجام شده و چیز تازهای برای ارائه وجود ندارد.
استفاده ترکیبی از رسانههای اجتماعی: از تمام فضای موجود در دنیای دیجیتال استفاده کنید. روابط عمومی، بازیها، پادکستها، برنامهها و مسابقات را در برنامهریزی خود بگنجانید. استفاده ابزارهایی مثل اشتراک نامههای الکترونیکی، خبرنامهها و پیشنهادات برای شرکتها شرایطی را ایجاد کرده که مخاطبان خود را حفظ کرده و مشتریان جدیدی از طریق مراجعه به سایت جذب کنن و اینها همه به لطف گوریل مارکتینگ فراهم شده است. ملکه جدیدترین و موثرترین بازاریابی شبکه ای را به برندها معرفی میکند. گروه مشاوران ملکه از تولید و طراحی برند تا توسعه آنها در جهت موفقیت بیشتر، در کنار شما خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی چریکی
تاثیر زمان و مکان در تبلیغات محیطی
بدون دیدگاه