4 نمونه گوریلا مارکتینگ قوی در ایران

4 نمونه گوریلا مارکتینگ قوی در ایران


4 نمونه گوریلا مارکتینگ قوی در ایران

بازاریابی چریکی یا همان گوریلا مارکتینگ سبکی از بازاریابی می‌باشد که با مشاهده آن راحت‌تر قابل درک است. در اینجا 4 نمونه از گوریلا مارکتینگ قوی در ایران را برای شما نام می‌بریم. با کسب اطلاعات درباره گوریلا مارکتینگ پی‌ می‌برید که این نوع از بازاریابی و فروش آنقدرها که فکر می‌کنید سخت و پیچیده نیست. انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در این عصر نیاز به‌داشتن دانش قوی برای تبلیغ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارد. کارشناسان حرفه‌ای ما در آژانس تبلیغاتی ملکه می‌توانند برای موفقیت در انواع بازاریابی شبکه‌ای، گوریلا مارکتینگ و.. در انجام بهترین شیوه و اقدامات عملی در این حوزه با توجه به نوع کسب و کار و تجارت‌تان شما را راهنمایی کنند.

گوریلا مارکتینگ چیست؟

 

4 نمونه گوریلا مارکتینگ قوی در ایران
4 نمونه گوریلا مارکتینگ قوی در ایران

گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی چریکی بیشترین تمرکز را برروی ایده پردازی و خلاقیت دارد. یعنی به‌جای اینکه محصول یا خدمات را با صرف هزینه‌های هنگفت معرفی کند تلاش می‌کند تا از روش‌های خلاقانه و کم هزینه بهره برای پیشرفت در کار خود بهره ببرد. مثلاٌ یک شرکت بیمه موبایل در رومانیا همواره تلاش می‌کرد مردم را برای بیمه گوشی موبایل خود آگاه کند. اما مردم استقبال چندانی از این تبلیغات نکردند. در پی اقدامی جالب و خلاقانه  با استخدام چند جیب بر حرفه‌ای شرکت توانست به هدف خود برسد. این جیب برها به‌شکلی نا محسوس در میان مردم رفت آمد می‌کردند و در جیب و یا کیف آنها ترکت‌های تبلیغاتی شرکت بیمه را قرار می‌داند بدون اینکه فرد متوجه شود. مردم با دیدن این ترکت‌ها در جیب و کیف خود می‌فهمیدند که امکان داشت گوشی آنها سرقت شود. بنابر این این کمپانی توانست با صرف کمترین هزینه و چاپ چندین تراکت و استخدام چند جیب بر حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای را در میان مردم کسب کند. گوریلا مارکتینگ هم همین روش‌های عجیب و غیر متعارف است که با ایده پردازی و خلاقیت ایجاد می‌شود.

نگاه روانشناسی به گوریلا مارکتینگ

برای موفقیت در بازایابی چریکی باید راه‌های جدیدی برای پیش بینی و اندازه گیری طرز رفتار افراد و همچنین تحت تأثیر قرار دادن آنها تعیین و مشخص شود. نگاه روانشناسان به‌دنیای بازایابی این است که بازاریابی را باید به‌عنوان یک علم شناخت و نباید از ایده‌های متفاوت در آن غافل بود که این امر در گوریلامارکتینگ بسیار برجسته است. این بازاریابی همانند عکاسی، نقاشی، نویسندگی و موسیقی یک هنر است که هرچه خلاقانه‌تر باشد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

تفاوت بازاریابی چریکی با سایر بازاریابی‌ها

چند مورد از مهم‌ترین تفاوت گوریلا مارکتینگ با سایر شیوه‌های بازاریابی را برای شما بیان می‌کنیم که اصول این نوع از بازاریابی و فروش را تشکیل می‌دهد:

  • نداشتن مشکل برای تهیه هزینه زیاد
  • در این بازاریابی می‌توان با خلاقیت، تلاش و تفکر بیشتر کمبود بودجه را به‌بهترین نحو حل کرد.
  • نبود شیوه‌های آزمون و خطا
  • بازاریابی چریکی چیزی به‌عنوان آزمون و خطا ندارد و همه چیز براساس آمار و ارقام است.
  • تمرکز برروی مشتریان فعلی
  • در این شیوه به‌جای تمرکز برروی جذب مشتری جدید سعی می‌شود بر روی مشتریان فعلی تمرکز کنند.
  • عدالت میان کسب و کارهای بزرگ و کوچک
  • انجام گوریلا مارکتینگ میان کسب و کارهای کوچک و بزرگ از نظر موفقیت و اثر بخشی تفاوتی ندارند.
  • بالا بردن میزان سود به‌جای فروش بیشتر
  • معیار این بازاریابی بالا رفتن میزان شیب نمودار سود کسب و کار است.

چهار نمونه از گوریلا مارکتینگ قوی در ایران

 

4 نمونه گوریلا مارکتینگ قوی در ایران
4 نمونه گوریلا مارکتینگ قوی در ایران

فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش

این فروشگاه با همکاری یک آژانس تبلیغاتی در ابتدا با انجام تخفیفات 50 درصدی برروی محصولات تبلیغات گسترده‌ای انجام داد. در طول اجرای تبلیغ این کمپین به انجام تبلیغات کلیکی، گوریلا مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ (استفاده از افراد معروف و تأثیرگذار) بنر تبلیغاتی می‌توان اشاره کرد. شیوه جالب دیگری که در کمپین تبلیغاتی این فروشگاه انجام گرفت پروژه “رکاب بزن جایزه ببر” بود. به این صورت که از مردم را دعوت می‌کردند روی دوچرخه‌ای رکاب بزنند و در طول مسیر با توقف دوچرخه رو به‌روی فروشگاه جایزه 50 هزار تومانی دریافت کنند. نهایتاً در طول دو روز 400 نفر توانستند برنده این مسابقه جالب شوند.

اسنپ

کمپین تبلیغی “تا کجا میری” ایده جالبی بود که توسط شرکت اسنپ به اجرا درآمد. در این کمپین برای بعضی از افراد که درخواست ماشین داده بودند پیامی با این عنوان که “تا کجا میری” ارسال می‌شد. به‌کاربر این اطمینان را می‌دادند که با قبول این پیام تجربه هیجان انگیزی را با تیم اسنپ تجربه خواهند کرد.

همراه اول

 

4 نمونه گوریلا مارکتینگ قوی در ایران
4 نمونه گوریلا مارکتینگ قوی در ایران

همه ما باشنیدن نام همراه اول سریع شعار تبلیغی “هیچکس تنها نسیت” را به‌خاطر می‌آوریم. بازاریابی چریکی که این شرکت انجام داد به این صورت که برای تبلیغ یک بسته اینترنتی در سالن سینمایی پردیس نمایش کوتاه جالبی را پیش از شروع فیلم به‌صورت زنده برای تماشاچیان اجرا کردند.

پروژه شرکت بوتان

کمپانی معروف و معتبر بوتان در ایران در اقدامی جالب برای معرفی محصولات خود در چند شهر کمپین تبلیغاتی را به راه انداخت. این ایداه زیرکانه و کم هزینه به این صورت بود که افراد با برداشتن بروشورهایی که حاوی شکلات بودند توانستند تبلیغات این شرکت را هم ببینند. همین تبلیغ ساده سبب جذب افراد زیادی شد.

علت موفقیت گوریلا مارکتینگ چیست؟

همیشه نمی‌توان انتظار داشت که این نوع از بازارابی با موفقیت همراه باشد. در صورتی‌که تبلیغات ما در گوریلا مارکتینگ مورد استقبال قرار نگیرد باید سریع آن را متوقف کرد. اما استفاده از ایده‌های خلاقانه و منحصر بفرد می‌تواند توجه افکار را به این بازاریابی جلب کند. همه ما انسان‌ها به‌طور طبیعی بازی و سرگرمی را دوست داریم. اگر این بازاریابی موجب لذت بردن بخش‌های احساسی در مغز شود عامل اصلی تمایل به‌خرید در افراد می‌گردد. به این دلیل است که گوریلامارکتینگ اصولی موفقیت‌های بزرگی را برای تجارت‌ها در پی خواهد داشت.

چگونه تبلیغات چریکی به‌صرفه‌تری داشته باشیم؟

در ایران بازاریابی چریکی با کمک ایده‌های خلاقانه سهم بزرگی از موفقیت تجارت‌ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ داشته است. اگر قصد دارید برای پیشرفت در کار خود از اصول گوریلامارکتینگ استفاده کنید توصیه می‌کنیم برای بالا بردن خلاقیت در ایده‌های این بازایابی از مهارت کارشناسان حرفه‌ای ما بهره ببرید. انواع بازاریابی شبکه‌‌ ای، چریکی که دو شیوه تقریباً متفاوت دارند. متخصصان ما می‌توانند با ترکیب این دو شیوه بازاریابی با کمترین هزینه ممکن تبلیغاتشان را در انواع شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست کنند. آژانس تبلیغاتی ملکه با دانستن اوضاع فعلی کشور و اهمیت رابطه مقاومت اقتصادی و بازاریابی چریکی توانسته بازاریابی چریکی خلاقانه و کم هزینه‌ای را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ زیادی انجام دهند. با انجام تبلیغات حرفه‌ای در قزوین از این تبلیغات مؤثر و ارزان برای پیشرفت هر چه بیشتر در کار و حرفه خود بهره ببرید.



مقالات مرتبط:

رازهای نهفته گوریلا مارکتینگ

 گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی چریکی

تبلیغات چریکی در قزوین



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *