تبلیغات محیطی خلاقانه را بیشتر بشناسید
تبلیغات محیطی خلاقانه را بیشتر بشناسید. تبلیغات محیطی مثل یک رسانه است که میخواهد پیامی را به مردم ابلاغ کند. این تبلیغات باید به اندازه کافی جذاب و خلاقانه باشند تا جلب توجه کنند. تبلیغات این قدرت را دارند که برای فهم کلام و پیغام، مخاطبان زیادی را جذب کنند. تبلیغات محیطی فقط به بیلبوردها محدود نمیشود بلکه هر فضای شهری مکانی برای تبلیغات محیطی محسوب میشود. معمولاً خلاقیت در تبلیغات در بازی با کلمات یا فضای اضافی در بیلبورد است.
شیوه تابلوهای چند نوبتی خیلی رایج است به این صورت که در ابتدا از برند اسمی نمیبریم و در چند فاز میفهمیم که این تبلیغ درباره چه موضوعی است. در واقع به نوعی طرح معما است و برای رسیدن به جواب باید بیلبوردهای تکمیلی را دنبال کنیم. برای بروز خلاقیت به ایده نو نیاز دارید اگر ایدهها را تغییر ندهید خیلی زود تکراری شده و دیگر جذابیت نخواهند داشت. برای اجرای تبلیغات محیطی خلاقانه باید کاری را انجام دهید که تا به حال کسی سراغ آن نرفته باشد. طراحی سایت فروشگاهی خود را به متخصصان خلاق آژانس ملکه بسپارید تا در کوتاهترین زمان نتیجه آن را مشاهده کنید.
تبلیغات محیطی را کجا انجام دهیم؟
طراحی تبلیغات خلاقانه مرحله اول است بعد از آن باید بدانید هر تبلیغ را کجا نصب کنید. مکانهای پر رفت و آمد را برای نصب تبلیغات بهترین انتخاب هستند. برای نصب تبلیغات موقعیتهای مختلفی وجود دارد مثل اتوبوس و تاکسی و یا حتی داخل اتوبوس، قطارهای شهری، پایانههای مسافربری، فرودگاه یا مراکز عمومی، اطراف نمایشگاههای مختلف، جایگاه پمپ بنزین، خیابانها و دیوارهای سطح شهر، بزرگراهها و مکانهای عمومی که در طول روز عابران زیادی آنها را میبینند.
میخواهید تبلیغات جذاب داشته باشید؟
هدف اصلی هر شرکتی فروش محصولات و خدماتی است. برای شناسایی و فروش محصولات خود هر شرکت از روشهای مختلفی استفاده نماید. یکی از بهترین روشها تبلیغات محیطی است. استفاده از تبلیغات محیطی در دنیای امروز به عنوان یکی از اساسیترین استراتژیهای کسبوکار است و با توجه به معیارهای مختلف و امتیازات مناسبی که دارد قطعاً اولین انتخاب خیلی از مدیران برای معرفی محصول خود به مشتری است. هر کسی که بتواند شناخت بهتری از انواع تبلیغات محیطی و همچنین خلاقیت بیشتری در اجرای آن داشته باشد در ایجاد محبوبیت کالاهای خود در میان مشتریان و بازار هدف خود نقش مؤثرتری خواهد داشت.
هدف از انجام تبلیغات محیطی
استفاده از تبلیغات محیطی با روشهای متفاوت است. در تبلیغات محیطی قبل از اینکه مشتری به مرکز خرید برود نام محصول و خدمات در ذهن او حک شده است. در واقع زمانی که یک تبلیغات محیطی به نیاز مردم توجه کند و خلاقیت داشته باشد میتواند در کوتاهترین زمان ممکن ذهن مشتری را به خود معطوف کند.
اگر تبلیغ محیطی شما مناسب باشد مشتری را کنجکاو میکند که به دنبال استفاده از محصول و خدمات شما بیاید پس باید در این زمینه از افراد متخصص استفاده کنید تا علاوه بر جذب مشتری سهم مناسبی در میان بازار رقبا به دست آورید. این نوع از تبلیغات از طریق روشهای مختلف در یک پیام ساده اما صریح و پر قدرت محصول خود را به مخاطبی که در حال عبور است معرفی میکند.
تاثیر تبلیغات محیطی روی مردم
تبلیغات محیطی یکی از قدرتمندترین و قدیمیترین روشها است. تبلیغات محیطی از عناصر فیزیکی برای جلب توجه بینندگان استفاده میکند. مردم توجهشان به تبلیغات خلاقانه جلب میشود و با بی توجهی از کنار آن عبور نمیکنند. البته که ساختن چنین تبلیغاتی هوشمندی بالایی لازم دارد. از آنجایی که این تبلیغات در محلهای پرتردد و شلوغ نصب میشود بینندگان حق انتخابی ندارند و با آن مواجه میشوند. بنابراین تبلیغات محیطی زیبا دقت بییندگان را جلب میکند و باعث میشود برند و محصول شما در ذهنش ماندگار شود.
پس دقت داشته باشید که طراحی نقش مهمی در موفقیت تبلیغات محیطی دارد. یک طراحی خلاقانه یک تبلیغات محیطی زیبا را میسازد که مخاطبان زیادی را با خود درگیر میکند. تبلیغات محیطی یا تبلیغات شهری برای تجارت های محلی یکی از اثر گذارترین روشها به حساب میآید. تبلیغات در نقاط اصلی شهر از مکانهایی است که روزانه میلیونها چشم به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه آن را میبینند. تا به امروز این روش تبلیغی بسیار کارساز بوده زیرا باعث ورود برندها به مکانهایی مثل خیابانها، محل کار افراد و مدارس شده است.
گاهی هزینه تبلیغات محیطی بسیار سنگین بوده و تجارتهای محلی و کوچک توان پرداختش را ندارند ولی میتوان با استفاده از خلاقیت هزینه تبلیغات محیطی را هم کاهش و اثرگذاری آن را افزایش داد. تبلیغات یعنی رساندن پیام به دیگران از طریق برقراری ارتباط به منظور ایجاد و تغییر نگرش و دگرگونی در رفتار و دانش مخاطبان تبلیغات تلاشی برای ایجاد یک ارتباط دو طرفه غیر مستقیم با مشتری است.
انواع مختلف تبلیغات محیطی
لمپوست بنر، استرابوردهای تبلیغاتی، تلویزیون های بزرگ شهری، تبلیغات بر روی بدنه تاکسی و خودرو شهری، تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهری، تبلیغات پل های هوایی و عابر پیاده، دیواری نویسی و نقاشی دیواری، دستگیره های تبلیغاتی، ابزارهای خلاقانه و نامتعارف، استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی
ساختن تبلیغات محیطی موفق
داشتن خلاقیت: مردم به دیدن تبلیغات تکراری علاقهای ندارند. تکرار و تبلیغات کسل کننده باعث کاهش علاقه مردم به دیدن تبلیغات شده است. حالا اگر شما کمی خلاقیت به خرج بدهید و تبلیغات خاصی ارائه دهید شانس زیادی برای دیده شدن توسط بینندگان خواهید داشت و میتوانید به اهداف خود از تبلیغات محیطی برسید.
دریچه مناسبی برای تبلیغات خود انتخاب کنید: ابتدا مخاطب و بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کنید. ببینید مشتریان احتمالی شما از چه قشری هستند و در چه مکانهایی بیشتر رفت و آمد دارند. مثلاً اگر بازار هدف شما افرادی هستند که در سطح شهر رانندگی میکنند و بیشتر در بزرگ راهها و اتوبانها حضور دارند انتشار تبلیغات محیطی روی پلهای هوایی تصمیم درستی است.
بعد از طراحی تبلیغات آن را آنالیز کنید: تبلیغات کاملاً شبیه یک شمشیر دو لبه عمل میکند که اگر به صورت اصولی طراحی و اجرا شود افزایش درآمد و رشد و توسعه تجارت شما را در پی خواهد داشت. با تصمیمات اشتباه در زمینه تبلیغات مجبور به تحمل هزینههای زیادی میشوید. پس حتماً با اهل فن در این زمینه مشورت کنید و از آنها کمک بخواهید تا نتیجه خوبی بگیرید.
سادگی و پیچیدگی: دقت داشته باشید که تبلیغات یکی از جذابترین بخشهای هر تجارتی است که طراحی آن نیازمند رعایت نکات و ظرافتهای خاصی است. اگر قرار است تبلیغ شما در یک اتوبان خلوت باشد که سرعت عبور و مرور زیاد است بهتر است از یک طرح خیلی ساده استفاده کنید تا در کمترین زمان پیام خود را به بیننده منتقل کنید. اما اگر مکان تبلیغ شما در جایی است که بیننده زمان کافی برای درک یک تبلیع پیچیده را دارد مجاز هستید که از تبلیغات محیطی پیچیده هم استفاده کنید.
برای انجام انواع تبلیغات در قزوین با مشاوران ملکه تماس بگیرید تا مناسبترین روش تبلیغ را برای کسبوکارتان به شما معرفی کنند و با صرف کمترین هزینه برند شما را به شهرت برسانند و به افزایش سود شما کمک کنند. طراحی سایت فروشگاهی، ساخت وبسایت و پیج اینستاگرام، انواع تبلیغات محیطی در آژانس ملکه توسط یک تیم حرفهای و خلاق انجام میشود، به ما اعتماد کنید.
بیشتر بخوانید:
5 نمونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ
4 سایت برتر بازاریابی بین المللی
تبلیعات شامل چه چیزهایی میشود؟
مشکلات بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ
بدون دیدگاه