آموزش تیتر نویسی
یادگیری و آموزش تیتر نویسی یکی مهمترین بحثها، در خبر نویسی و تولید محتوا است؛ که بهوسیله آن مطلب را به بهترین شکل ممکن، به مخاطبان اعلام میکنند. تیتر یک هدایت کننده است، که با تعداد محدودی از کلمات پیام متن را منتقل کرده و خبر را بیان میکند. تیترها در انواع مختلف رسانههای شنیداری، تصویری، نوشتاری استفاده میشود، که نقش آن در رسانههای نوشتاری، راهنما و تعیین کنندهتر خواهد بود. کارشناسان حرفهای آژانس تبلیغاتی ملکه؛ در کنار آموزش طراحی وب سایت در قزوین میتوانند، در زمینه تیتر و لید و انجام تبلیغات تخصصی شما را یاری کنند، تا بتوانید بهترین متنهای تبلیغاتی و خبری خود را برای سایت تهیه نمایید.
اهمیت تیتر
بررسیهای انجام گرفته نشان میدهد، که از هر 10 کاربر فقط دو نفر به متن و 8 نفر اول تیترها و سپس محتوا را میخوانند. نوشتن تیتر خوب در واقع، مانند ویترین یک مغازه است، که از جذابترین و زیباترین طرحهای داخل مغازه را در پشت آن و در معرض دید قرار میدهد. تیترها هم برای انواع نوشتهها مثل ویترین هستند، بسیاری از ما فقط از طریق دیدن ویترین انتخاب میکنیم، که وارد کدام مغازه شده و خرید خود را انجام دهیم. داشتن تیتر و عنوان جذاب باعث میشود، که کاربران در جستجوهای خود، بیشتر به سراغ شما بیایند و نرخ کلیک بالا برود. در صورت عدم داشتن تیتر جذاب، حتی اگر سئو و بهینه سازی بهخوبی انجام شده باشد و در صفحات اول گوگل باشد، به تدریج جایگاه خود را از دست خواهد داد.
یک تیتر خوب و مناسب باید دارای ویژگیهای زیر باشد:
- افزودن به زیبایی صفحات
- کمک به جذب مخاطب و ترغیب خواننده، برای انتخاب محتوای برتر مورد نظر خود
- تسهیل دسترسی مخاطب برای مطالب مختلف
- جداسازی و تفکیک مطالب مختلف از یکدیگر
- رساندن پیام مورد نظر در قالب کلماتی پرمحتوا، کوتاه زیبا و مستحکم
مطالبی که برای نوشتن یک تیتر خوب و جذاب باید بدانید
باید این مطلب را بهخاطر سپرد، که تیتر باید دقیق و روشن باشد. تیتر باید کاملاً هماهنگ با مطالب باشد، ضمن اینکه به منظور افزایش ماندگاری تیتر در ذهن مخاطبان، باید سعی شود که تیرها همگی حول محور اصلی موضوع مورد توجه بیننده و خواننده قرار بگیرد. باید از نگارش تیتر با افعال پرسشی، منفی و شعاری پرهیز شود، که در زیر به چند مورد، برای نوشتن تیتر جذاب و مخاطب پسند اشاره میکنیم:
تیتر متناسب با شناخت روانشناختی مخاطب باشد
باید با شناخت از مخاطب خود بدانید، چه چیزی او را به تعامل باشما تحریک میکند. نباید بر اساس حدسیات و چیزهای ذهنی خودمان تیتر نویسی کنیم، چون این تیتر برای ما نیست، برای مخاطب است که هدف ما، جذب مخاطب میباشد. نباید فقط برای موفقیت سئو، تیتر را پر از کلمات کلیدی کنید؛ جون اینکار اصلاً برای مخاطب جذاب نیست.
تیتر باید شفاف و ساده باشد
سریع رفتن به سر اصل مطلب، یک تکنیک خوب است. پرهیز از حاشیه نویسی و بهکار بردن کلمات سخت و عجیب و استفاده از زیاده گویی، نه تنها مخاطب را جذب نکرده، بلکه او را سریع از خواندن ادامه مطالب خسته میکند. تیتر ساده و شفاف سبب تشویق و جذب بیشتر مخاطب میشود، و حتی میتواند در ذهن مخاطب ماندگار باشد.
بهکار بردن اعداد و ارقام یکی دیگر از اصول مهم برای نوشتن تیترهای جذاب خبری
استفاده از اعداد در عنوان میتواند، توجه مخاطب را جلب کرده و خواننده احساس خواهد کرد، متنی منظم و کارآمد را مطالعه میکند، که به راحتی آن را متوجه خواهد شد. مثلاً مخاطبان بیشتر مشتاق هستند، تا در مدت کوتاهی نکات بیشتری در ارتباط با موضوع مورد نظرشان بدانند. مردم معمولاً به اعداد فرد، توجه بیشتری نشان میدهند و احساس میکنند، اعداد زوج دارای آراستگی بوده و ساختگی هستند. افراد سه تا پنج نکته را بیشتر به ذهن میسپارند، البته اعداد عجیب و پر تراکم مثل 17 یا 50 و.. هم میتواند برای مخاطب جذاب باشد.
بهکار بردن کلمات پرسشی
استفاده از کلمات پرسشی، تکنیکی مناسب در تیتر نویسی است، سعی کنید در عنوان چیزی را بپرسید، که مخاطب دوست دارد در مورد آن بداند و یاد بگیرد. پرسیدن سؤالات بی اهمیت، قطعاً توجه آنها را از دست خواهد داد. ترکیب عنوان پرسشی با خبری جالب، میتواند آن را در ذهن مخاطب ماندگار کند. با پرسیدن سؤالات ترغیب کننده، مخاطب را علاقه مند خواهد کرد، که محتوای شما را بیشتر ببیند. کلمات چرا و چگونه، سبب برانگیختن حس کنجکاوی در باره موضوعاتی میشود، که میخواهند درباره آنها بیشتر بدانند
استفاده از صفتهای احساساتی زیبا
این تیترها مناسب برای زمانی است، که ما قصد داریم مخاطب، ادامه مطالب را دنبال کند. بهکار بردن این صفتها نباید، زیادی اغراق آمیز باشد، باید طوری این کلمات را بهکاربرد که مخاطب احساس کند، شما با دغدغههای او آشنایی داشته و با مسائل و احساسات آنها اهمیت میدهید. از جمله صفات احساساتی شامل:
- عجیب
- ضروری
- مطلق
- رایگان
- باور نکردنی
- بدون دردسر
- سرگرم کننده و…
باید بدانید که چه ارزشها و مزایای به مخاطب میدهید
اهداف مختلفی برای تولید محتوا است، که میتواند فروش بیشتر، افزایش فالور و.. باشد. بنابراین باید در ارائه ارزشها به مخاطب شفاف عمل کنید. عنوان نوعی آگهی تبلیغاتی برای محتوا محسوب میشود، که باید مخاطب را متقاعد کرده، که ادامه مطالب را دنبال کند، که برای رسیدن به این هدف باید، دقیق مخاطبان هدفتان را شناسایی کنید. با داشتن تیتری جذاب حتی اگر فرد ادامه محتوارا نخواند، با دیدن عنوان تا حدی مزایا و پیشنهادات شما را میتواند درک کند و بفهمد.
عنوان هیجان انگیز هم میتواند عالی باشد
با توجه به امکاناتی که امروزه در دسترس افراد قرار دارد، همه دوست دارند، که مباحث جدید و کاربردی را یاد بگیرند. نشان دادن اینکه میخواهید چیزی به دانش مخاطب خود اضافه کنید، در عنوان بسیار تأثیرگذار خواهد بود. با اینکار در واقع یک تیر با دو نشان زدهاید، هم سطح دانش خود را بالا میبرید و نشان میدهید که علاقه مند به بالابردن سطح فکر و یادگیری مخاطبانتان هستید. در این شرایط احتمال باز نشر محتوای شما، بهوسیله علاقه مخاطب برای به اشتراک گذاشتن آن با دوستان و نزدیکان خود، بیشتر خواهد بود.
دنیای پر سرو صدای امروزی، که به دهکده جهانی تبدیل شده، هر کسی به فکر رونق زندگی و کسب و کار خودش است، این سؤال برای صاحبان کسب و کارها مطرح میشود، که چگونه توجه مخاطبان را به مطالب و محتواهای خبری و تبلیغاتی خود جلب کنیم، تا آنها از میان منابع مختلف، ما را انتخاب کنند. تمامی این مزیتها تا حد زیادی بستگی به تیتر نویسی ما خواهد داشت. آژانس تبلیغاتی ملکه، با داشتن کادری حرفهای و مجرب در حوزه طراحی وب سایت در قزوین توانستهاند، در همه مراحل طراحی سایت و تولید محتوا، از جمله تیترهای جذاب خبری، انتخاب کلمات جذاب برای تیتر نویسی، تبلیغات تخصصی درسایت، راه اندازی وب سایت تبلیغاتی، طراحی سایت فروشگاهی ارزان و دقیق، آموزش طراحی سایت و… بسیار موفق و هوشمندانه عمل کرده و به کسب و کارهای زیادی کمک کند، تا در عرصه انواع تبلیغات و بازاریابی بهدرخشند و به موفقیت برسند.
بیشتر بخوانید:
تبلیغ پیج کاری با اصول روز دنیا
تبلیغات مناسب کسب و کارتان را بشناسید
فاوت جذب مشتری حضوری و غیر حضوری
چند نمونه تبلیغ برای کسب و کار اینترنتی
تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟
5 راز تبلیغات از زبان تبلیغاتچی
بدون دیدگاه