تاثیر شگفت انگیز سوشال مدیا بر کسب و کارها
تاثیر شگفت انگیز سوشال مدیا بر کسب و کارها را میدانید؟ سوشال مدیا همان شبکههای اجتماعی است که امروزه به بخش جداناپذیری از زندگی ما تبدیل شده است. اکثر ما خواه ناخواه در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی حضور داشته و در طول روز ممکن است ساعتهای زیادی در آنها وقت بگذرانیم. شبکههای اجتماعی در واقع رسانههای پر بازدیدی هستند که مخاطبان زیادی دارند. استفاده از شبکههای اجتماعی چه اهمیتی برای کسبوکارها دارد؟ امروزه فعالیت و پیشرفت همه کسب و کارها تا حد زیادی به حضورشان در این شبکهها بستگی دارد و استفاده از سوشال مدیا میتواند برای آنها اهمیت فوقالعادهای داشته باشد.
در حال حاضرهر کسبوکاری در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام صفحه کاری یا یک سایت شخصی در فضای وب دارد. این روزها ما تایم زیادی از روز خود را سرگرم چرخیدن در شبکههای اجتماعی هستیم. این شبکهها به ما کمک میکند تا بتوانیم سریعتر و بی دردسرتر از قبل با اطرافیان و افراد دیگر در ارتباط باشیم. بسیاری از کمپانیها خدمات و محصولات خود را از طریق وبسایت معرفی کرده و به فروش میرسانند. اما نکته جالب قضیه اینجا است که موتور جستجوگر گوگل نیز برای ارزشدهی به وبسایت کمپانیها از میزان محبوبیت آنها در شبکههای اجتماعی بهعنوان یک ملاک تعیینکننده در نمرهدهی استفاده میکند که بیانگر این مطلب است که رسانههای اجتماعی نقش مؤثری در بازاریابی و برند سازی در سطح جهانی دارند.
گفتنی است که این شبکهها با طراحی اپلیکیشنهای موبایلی نیز راحتتر از قبل در دسترس عموم مردم قرار گرفتهاند. شرکت تبلیغاتی ملکه به شکل تخصصی در حوزه دیجیتال برندینگ، دیجیتال مارکتینگ و خدمات تبلیغات دیجیتال فعالیت میکند. ملکه یک تیم خلاق و دیجیتال اما کوچک و چابک است تا بتواند سریع نسبت به تغییرات فضای تبلیغات دیجیتال و آفلاین عکسالعمل نشان دهند و بهترین خدمات را در این حوزه به مشتریان خود ارائه دهد. تجربه و موفقیت ما در همکاری با برندهای معتبر در حوزه تولید محتوا و بازاریابی محتوا به ما آموخته است که اگر محتوای خوبی در فضای تبلیغاتی تولید کنیم میتوانیم به خوبی با مصرفکننده ارتباط برقرار کنیم. میتوانید برای مطالعه بیشتر به مقالات ترفندهای تبلیغات در فضای مجازی و موبایل مارکتینگ و تبلیغات دیجیتالی مراجعه کنید.
مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

تاثیر شگفت انگیز سوشال مدیا بر کسب و کارها
زمان صرف شده برای توسعه استراتژی بازاریابی و ایجاد یک برنامه در دراز مدت نتیجه خواهد داد. تمام جنبههای این فرآیند از یافتن مخاطب هدف تا بهترین نحوه برقراری ارتباط داخلی در یک سازمان باید در اولین قدم مورد ارزیابی قرار گیرد. عوامل بیشماری بازاریابی رسانههای اجتماعی را به یک فرصت استثنایی تبدیل میکنند فرصتی برای اطلاع رسانی به مشتریان و همچنین درگیر کردن آنها. گروه عظیمی از فرصتهای بازاریابی، شامل تصاویر، ویدئوها و متن فرصتی برای پیدا کردن مکانهایی که مخاطبان شما وقت خود را میگذرانند و آنها را هدف قرار دهید. کسبوکارها میتوانند نه تنها روی فروش بلکه در ساختن یک برند از این پتانسیل استفاده کنند. این فضا به شما اجازه میدهد تا رقابت را بیسشتر کنید.
سوشیال مدیا مارکتر چه میکند؟
آمارها نشان میدهد بیش از نیمی از کاربران برای جستجو محصولات جدید در شبکه اجتماعی جستجو میکنند. با توجه به آمار بالای حضور کاربران در شبکههای اجتماعی و رقابتی بودن فضای امروز کسبوکار میتوان گفت از دست دادن فضای بازاریابی در شبکههای اجتماعی میتواند منجبر به شکست کسبوکار شما شود.
آیا حضور در شبکههای اجتماعی برای هر نوع کسبوکاری مهم است؟ بازاریابی در شبکههای اجتماعی یک امر مهم در تمام کسبوکارهایی است که نیاز به ارتباط مستقیم با مشتری دارند و بر اساس رفتار و نیاز مشتری خدمات خود را ارائه میکند و سرعت رشد شما را به شکل قابل توجهی افزایش میدهد. در واقع باید گفت حضور در شبکههای اجتماعی برای کسبوکارهایی مانند B2B که گاهی تعداد مشتریانشان به تعداد انگشتان دست میباشد مؤثر نیست اما مثلا برای یک برند تولید پوشاک که هم فروشگاههای حضوری و هم فروش آنلاین دارد و نظر مشتریان نسبت به خدمات و محصولاتش تاثیر مستقیم بر فروش محصولات دارد، حضور درست در شبکههای اجتماعی میتواند بسیار سودآور باشد.
انواع سوشیال مارکتینگ

تاثیر شگفت انگیز سوشال مدیا بر کسب و کارها
استفاده از سوشیال مارکتینگ برای مشاغل به یک ضرورت تبدیل شده است زیرا بسیاری از مردم بسیاری از نیازهای خود را به صورت آنلاین برآورده میکنند. در حال حاضر حتی خرید مایحتاج روزانه برای منزل نیز از طریق اینترنت و اپلیکیشنهای مختلف امکان پذیر شده است و دیگر انجام هیچ کاری مانند گذشته به مراجعه حضوری نیازی ندارد. بنابراین در چنین دنیایی که همه چیز در بستر اینترنت اتفاق میافتد و شبکههای اجتماعی مختلف نیز همراه همیشگی ما هستند، جای تعجبی وجود ندارد که مشاغل گوناگون به سمت هوشمند شدن حرکت کنند. با استفاده از سوشیال مارکتینگ میتوانید به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید و آنها را مشتریان وفادار و ثابت خود تبدیل نمایید.
بدین ترتیب بدون نیاز به صرف هزینههای گزاف برای تبلیغات خیلی راحت میتوانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کرده و شغل خود را گسترش دهید. به زبان سادهتر با استفاده از سوشال مارکتینگ میتوانید یک شبه ره صد ساله بروید و تمامی موانع و مشکلات مربوط به انواع مختلف بازاریابی را از میان بردارید. شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال حاضر به عنوان محبوبترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی دنیا و البته مهمترین ابزار Social Marketing شناخته میشود که افراد بسیاری از طریق آن کسب و کار خود را به طیف گستردهای از کاربران فعال معرفی میکنند. رسانههای اجتماعی یکی از مقرونبهصرفه ترین روشهای بازاریابی دیجیتال است که برای به اشتراک گذاری محتوا و افزایش دید کسبوکار شما استفاده میشود.
اجرای یک استراتژی شبکههای اجتماعی شناخت برند شما را به میزان قابلتوجهی افزایش میدهد، زیرا با جامعه گستردهای از مصرفکنندگان درگیر خواهید شد. برای شروع پروفایلهای شبکههای اجتماعی را برای تجارت خود ایجاد کنید و تعامل با دیگران را شروع کنید. از کارمندان، شرکای تجاری و حامیان مالی بخواهید صفحه شما را لایک کرده و به اشتراک بگذارند. فیسبوک (تقریباً ۴/۴ میلیارد بازدید کننده در ماه)، یوتیوب (۵/۴ میلیارد بازدید کننده در ماه)، گوگل پلاس، توییتر، لینکدین، اسنپ چت، Instagram(فعال شدن روزانه ۵۰۰ میلیون حساب)، Telegram، SoundCloud از جمله موثرترین شبکههای اجتماعی برای تجارت شما هستند.
کلید موفقیت در هر کدام از این شبکهها، تلاش و تولید محتوای مستمر و کاربرپسند است. بنابراین لازم است برای سوشال مدیا وقت بگذارید و فعالیت زیادی داشته باشید. دقت داشته باشید که فعالیتتان در سوشال مدیا باید پیوسته و مستمر باشد چون به محض کمرنگ شدنتان مخاطبان خود را از دست خواهید داد و دوباره باید زمان زیادی را صرف جلب اعتماد مجدد مشتریان و مخاطبانتان بکنید.
بدون دیدگاه