معرفی 8 تکنیک برای برندسازی موفق
این مقاله معرفی 8 تکنیک برای برندسازی موفق را پوشش میدهد و همچنین به شما کمک میکند تا در کوتاهترین زمان یک برند حرفهای برای خود بسازید. اگر به دنبال راهی هستید که در دنیای پررقابت و شلوغ امروز صدای خود را به گوش مخاطبانتان برسانید و دیده شوید باید به فکر برندسازی باشید. برندینگ یکی از بهترین روشها برای پیروزی و زنده ماندن در دنیای پرهمهمه بازار است. در نوشتار قصد داریم که در کنار هم یاد بگیریم چگونه برندسازی کنیم. کانون تبلیغاتی ملکه این جوان با اراده و جسور، از قدمهای اول یعنی مشاوره تبلیغاتی و انتخاب نام برند، طراحی هویت بصری، طراحی برند بوک، طراحی لوگو و ست اداری تا طراحی وب سایت و اپلیکیشن، مدیریت شبکههای اجتماعی، کمپینهای تبلیغاتی آنلاین و آفلاین همراه شماست.
برند را بشناسید

معرفی 8 تکنیک برای برندسازی موفق
برند در واقع راه و روشی است که یک کسبوکار به آن شناخته میشود یا داستانی است که میخواهد بازگو کند. این داستان باید در تمام قسمتهای کسبوکار که مخاطبان با آن در تماس هستند وجود داشته باشد تا منجر به یکپارچگی هویت برند شود. قسمتهای مختلف یک برند بسیار متنوع هستند از نام تجاری گرفته تا جلوه بصری، حسی و زبان نوشتاری همگی جزوی از برند به حساب میآیند. در صورت نیاز به مطالعه بیشتر به مقالات چطور با برند سازی معروف شویم؟ و 5 ویژگی یک شعار تبلیغاتی موثر مراجعه کنید.
نحوه ساخت برند
1. تحقیق در مورد رقبا
قبل از هرکاری در مورد رقبای خود که در بازار هدف شما حضور دارند تحقیق کنید. هرگز نباید از برندهای بزرگ صنعتتان تقلید کنید؛ اما باید از دلایل موفقیت و شکستشان آگاه باشید. هدف این است که از رقبا متمایز باشید و مشتری را متقاعد کنید که بهجای آنها از شما خرید کند.
2. انتخاب نام تجاری مناسب
هر اسمی که برای کسبوکار خود انتخاب کنید اعتبار و برندینگ شما را بهبود میبخشد. اسم انتخابی باید دارای ویژگیهایی از قبیل کوتاه بودن، شیرین و به یادماندنی، تلفظ آسان و دارای اعتبار و ارزش در آینده باشد. از انتخاب اسمهای تکراری یا مشابه بپرهیزید.
3. ساخت شعار جذاب
شعار شاید یک پارامتر الزامی برای کسبوکارها نباشد اما طراحی آن میتواند به برقراری ارتباط با مخاطبان کمک کند. شعار در بازاریابی هم نقش فوقالعادهای دارد.
4. طراحی لوگوی مناسب
یک برند برای کامل شدن باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارد که طراحی لوگو قلب فرآیند ساخت را تشکیل میدهد. یک لوگوی مناسب میتواند در سطح جهانی عنصری برجسته برای کسبوکار شما باشد و اگر از طراحی مناسب برخوردار باشد روی شیوه شناخت مردم تاثیر بالایی دارد. زمانی یک لوگو موفق است که بتواند هویت و شخصیت برند را به نمایش بگذارد اما اشارهای به محصولات نکند. طراحی لوگو باید دارای انعطاف پذیری باشد. یعنی به نحوی باشد که هم به صورت متنی و هم آیکون قابل نمایش باشد.
5. هدف قرار دادن مخاطبان مناسب
بدون شناسایی بازار هدف خود نام تجاری شما عملاً برای هیچکس معنا و مفهومی نخواهد داشت. هرچه دانش بیشتری درباره مخاطبان خود داشته باشید برند تجاری و بازاریابی شما بهتر خواهد بود. به این ترتیب میتوانید موثرترین کانالهای بازاریابی را برای هدف قرار دادن آنها انتخاب کنید.
6. شخصیت برند خود را ایجاد کنید
نام تجاری برای ماندگاری در ذهن مخاطب باید جذاب باشد. برای تحقق این امر شما باید یک شخصیت تجاری منحصر به فرد ایجاد کنید. ایجاد شخصیت برای برند شما مستلزم این است که ویژگیهای انسانی خاصی را به آن نسبت دهید. زمانیکه درباره شخصیت برند صحبت میکنیم بر پنج نوع اصلی شخصیت برند تمرکز داریم: هیجان، صداقت، ناهمواری، شایستگی، پیچیدگی
7. داستانی زیبا برای برند خود بسازید
داستانها بخشی از فرهنگ ما هستند. پس وقتی بازاریابان و صاحبان مشاغل داستانهای جذاب برای به اشتراک گذاشتن داشته باشند. جای تعجب نیست که مصرف کنندگان آن را دوست خواهند داشت. استفاده از قصه گویی برند یکی از تاثیرگذارترین روشهایی است که میتوانید از آن برای ارتباط مجدد با مشتریان جدید و موجود استفاده کنید. در واقع داستانی تاثیرگذار است که از روایتی پیروی کند و جذاب باشد.
8. برقراری رابطه با افراد تاثیر گذار
برای فعالیت در شبکههای اجتماعی ارتباط با افراد تاثیرگذار در این زمینه بسیار مهم است و بدون ارتباط با دیگران در هر زمینه ممکن است با مشکل مواجه شوید بنابراین لازم است که در ابتدا با شخصی با تجربه در زمینه کسبوکار شروع کنید تا پس از گذشت مدتی به سراغ پروژهای وسیعتر بروید. نکته مهم این است که باید در فضای مجازی به صورت مستمر فعالیت داشته باشید.
فعالیت نامنظم در این شبکهها کاری بیهوده است و به برندسازی شما کمکی نخواهد کرد. فراموش نکنید که حضور در شبکههای اجتماعی به تنهایی کار اشتباهی است؛ چرا که این شبکهها در مالکیت شما نیستند. هیچ بعید نیست که یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که صفحه شما در هر کدام از این شبکهها به دلایلی نامشخص از دسترس خارج شده است. پس باید به فکر یک رسانه با مالکیت خود باشید و چه رسانهای کم هزینهتر و بهتر از یک سایت فروشگاهی حرفهای؟
چگونه برندی بسازید که مردم آن را به خاطر بسپارند

معرفی 8 تکنیک برای برندسازی موفق
هر برند موفقی یک هدف بزرگ دارد شما هم باید هدف داشته باشید. هدف شما همان چیزی است که وقتی صبح از خواب بیدار میشوید، دوست دارید با محصولات و خدمات خود برای مردم انجام دهید.
با پاسخ به سوالاتی مثل
- دلیل وجودیتان چیست؟
- چه چیز شما را از دیگران متمایز میکند؟
- چه مشکلاتی را حل میکنید؟
- چرا مردم باید به شما اهمیت دهند؟
میتوانید برندتان را پایهریزی کرده و شعار، لحن، پیام، داستان و جلوههای تصویری آن را مشخص کنید. مطالعات نشان میدهد که معیار جدید 50 درصد مصرفکنندگان دنیا برای خرید از یک برند، ارزشها و میزان اثرگذاری آن برند است. پس بسیار تحقیق کنید و حقایق ظریفی که برندتان را از دیگران متمایز میکند، پیدا کنید. ما همیشه به این فکر میکنیم که چطور برندمان را از برندهای موجود متمایز کنیم. اگر میخواهید اسم برندتان تاثیرگذار باشد، باید شناسایی و بهخاطر آوردن آن برای مصرفکنندگان راحت باشد.
همیشه برندهایی وجود دارند که بهخاطر بودجه و منابع بیشتر بر صنعتشان حکمرانی کنند. اما محصولات، خدمات و مزایایی که شما ارائه میکنید فقط به خودتان تعلق دارد. ایجاد یک برند فراموشنشدنی مستلزم ارائه چیزهایی است که دیگران ارائه نمیکنند. بر ویژگیها و مزایایی تمرکز کنید که برند شرکتتان را منحصربهفرد میکند. باید دلیلی برای مخاطب بیاورید که بهجای برند دیگران برند شما را انتخاب کنند. یادتان باشد که فقط نباید فهرستی از ویژگیهای محصول یا خدمت را در اختیار مشتری بگذارید بلکه باید ارزشهایی به مشتریان ارائه دهید که زندگیشان را ارتقا دهد.
بدون دیدگاه