ترفندهای تبلیغات در فضای مجازی
امروزه با گسترش اینترنت انسانها ساعتهای قابل توجهی از روز خود را در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی سپری میکنند. برای رشد در کسب و کار استفاده از ترفندهای تبلیغات در فضای مجازی به شیوه درست بسیار اهمیت دارد. به جرئت میتوان گفت یکی از بهترین و مؤثرترین روش برای تبلیغ و معرفی کسب کار استفاده از فضای مجازی است که میتوان با صرف هزینهای اندک انواع محصولات و خدمات متنوعی را به افراد زیادی معرفی کرد.
آژانس تبلیغاتی ملکه، با داشتن چندین سال سابقه در عرصه انواع تبلیغات در قزوین توانسته انواع فعالیتهای تبلیغاتی همچون طراحی سایت و انتخاب فونت و قالب مناسب برای آن، طراحی اپلیکیشن، لوگوموشن، کاتالوگ، بنر، طراحی عکس و ویدیوهای تبلیغاتی برای شبکههای اجتماعی، انتخاب ادمین پیجهای حرفهای و… توانسته به کسب و کارهای زیادی برای رسیدن به موفقیت کمک کند. شما میتوانید با مراجعه به وب سایت و پیج اینستاگرامی این مجموعه طیف وسیعی از فعالیتهای تبلیغاتی آن را مشاهده کنید.
مزایای تبلیغات مجازی
فضای مجازی این امکان را فراهم میکند که یک نوع کمپین تبلیغاتی انجام شود تا مشتریان را هدف قرارداده و مشخص کنید در کجای تلاش تبلیغاتی شما بیشترین تأثیر را در موفقیت کسب کارتان دارند. با تحقیق در مورد مشتریان و شناخت آنها میتوان بهخوبی پیبرد در کدام بستر فضای مجازی حضور دارند تا بتوان روی آنها سرمایه گذاری کرد.
با مشخص کردن اهداف تبلیغاتی خود و گمراه نشدن از مسیر بهخوبی میتوان برند خود را به افراد بیشتری بشناسید. با انتخاب محتواهای تبلیغاتی مناسب میتوان مفهومی که قصد تبلیغ آن را دارید به مخاطبان زیادی ارائه دهید. البته در این مسیر کمک گرفتن از یک مشاور تبلیغاتی با سابقه که شناخت خوبی در این حوزه دارد بسیار راهگشا خواهد بود. (مطالعه مقاله 4 علت مهم شکست کمپینهای تبلیغاتی اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.)
چند ترفند تبلیغاتی برای فضای مجازی
اولین راه شروع تبلیغات موفق در فضای مجازی، داشتن برنامه ریزی درست برای رسیدن به اهداف بازاریابی موفق است. در زیر به برخی از مهمترین انواع تبلیغات در فضای مجازی آنلاین اشاره میکنیم:
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تبلیغ در شبکههای اجتماعی نیاز به هزینه چندانی ندارد و به راحتی مردم میتوانند کسب و کار شما را از طریق چند عکس یا ویدیو بهخوبی بشناسند. با ایجاد یک اکانت بیزینسی در توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و.. میتوان مطابق با سلیقه مشتریان محتواهای جذابی را تولید کرد. افراد زیادی را تشویق کنید تا صفحه شما را دنبال کنند. تبلیغ در شبکههای اجتماعی در جایی که مخاطب بیشتری دارند نتیجه فوقالعاده ای به همراه دارد.
تبلیغات در گوگل
بازاریابی موتورهای جستجوی که بخشی از آن به تبلیغات گوگل مربوط میشود برای افزایش دیده شدن در وب سایت شما در صفحات گوگل با پرداخت هزینه انجام میشود. میتوان با پرداخت هزینه و انتخاب کلمه کلیدی مناسب به خوبی تبلیغات خود را راه اندازی کنید.
تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی به تبلیغی گفته میشود به ازای هر کلیک باید مبلغی پرداخت کنید. این نوع از تبلیغات بازدهی بالایی داشته که شامل انواع مختلفی است.
تبلیغات بنری
در گوشه و کنار سایتهای مختلف انواع بنرهای تبلیغاتی به شکلهای مختلفی به چشم میخورد. چون تبلیغات بنری در سایتها زیاد انجام میشود، جنبه تبلیغاتی بودن آن برای کاربران مشخص است. ممکن است افراد کمی روی آنها کلیک کنند ولی با بهینه کردن آن با کمک افراد متخصص و با تجربه میتوان بازدهی بسیار خوبی را بهدست آورد.
تبلیغات همسان
این تبلیغات بسیار شبیه به تبلیغات بنری است با این تفاوت که در انتهای مطالب یک سایت به صورت مطالب مرتبط به کاربر نمایش داده میشود و ایجاد مزاحمت نمیکند. تبلیغات همسان چون دارای مطالبی شبیه به سایت میزبان است کمتر شبیه تبلیغات بوده و نرخ کلیک و تبدیل بالاتری دارد.
ایمیل مارکتینگ یا بازیابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی بخش جدایی ناپذیر از ارتباطات آنلاین شماست که راهی مهم برای حفظ ارتباطات فعلی شما محسوب میشود. میتوان با جمع آوری فهرستی از مشتریانی که در وب سایت شما عضو هستند یا خرید انجام دادهاند از آنها بخواهید آدرس ایمیلیشان را در اختیارتان قرار دهند. با این کار تبلیغات مؤثری را میتوانید انجام دهید و مشتریان را در جریان جدیدترین خبرهای محصولات قرار دهید.
ریپورتاژ آگهی
از ریپور تاژآگهی به عنوان آگهی تبلیغاتی یا محتوای حمایت شده نیز یاد میشود که روش تبلیغاتی هوشمندانهای است. در این روش مطلب تبلیغاتی خود را در سایتی که با هدف شما هم خوانی دارد و پربازدید است منتشر میکنید. با این کار هم ترافیک سایت خود را بالا میبرید و هم مخاطبان بیشتری از سایت میزبان بهطرف سایت خود هدایت میکنید.
تبلیغات پوش نوتیفیکشین
پوش نوتیفیکشین پیامی شبیه به اس ام اس است که در مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال میشود که کاربران را از فرآیندی آگاه کرده یا به عملی تشویق میکند.
تبلیغات ویدیویی
محتواهای ویدیویی بازدهی بالایی داشته و تبلیغات با این روش میتواند تأثیری مستقیم و حتی ماندگاری را در ذهن مخاطبان داشته باشد. میتوان از تبلیغات ویدیویی در آپارات، یوتیوپ، اینستاگرام و.. استفاده کرد و آنها با افراد زیادی به اشتراک گذاشت.
تبلیغات درون اپلیکیشنی
امروزه تعداد اپلیکیشنها روز به روز در حال افزایش است و صاحبان این برنامه دوست دارند از آن درآمدزایی کنند. تبلیغات در اپلیکیشن برای افزایش نصب آپها بر روی تلفنهای همراه مؤثر است.
اهمیت استفاده از خلاقیت در تبلیغات فضای مجازی
هدف هر روش تبلیغاتی این است که بازدهی مثبتی از سرمایه خود داشته باشد. این بستگی به درآمدی دارد که از کمپین تبلیغاتی خود بهدست آورده باشید یا خیر. تشخیص یک روش تبلیغاتی خوب با توجه به نوع شرکت و بودجه شما کمی دشوار بهنظر میآید. با شناخت و آگاهی دقیق درباره نوع کسب و کار و مشتریان این انتخاب به شما بسیار کمک خواهد کرد. سعی کنید برای تبلیغات در فضای مجازی انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید و از روشهای جامع استفاده کنید.
وقتی از چندین رویکرد استفاده کنید به مشتریان بیشتری دسترسی داشته و کاربران بیشتری به سمت بیزینس شما سوق پیدا میکنند. برخلاف تصور خیلی از افراد برای انجام تبلیغات مجازی نیاز به بودجه بی پایان نیست. با استفاده از راههای خلاقانه میتوانید مسیرهای جدیدی برای رقابت در بازار آنلاین پیدا کرده و همواره جلوی چشم مشتریان خود باشید. مطالعه مقاله بهترین روشهای تبلیغاتی برای فروش میتواند ایدههایی جالبی در این زمینه در اختیار شما قرار دهد.
آژانس تبلیغاتی ملکه به عنوان یک مرکز تبلیغاتی موفق در شهر قزوین، به شما کمک میکند تا استراتژیهای خود را توسعه داده و از مزایای تبلیغات در فضای مجازی بهرهمند شوید تا بتوانید در هر مرحله از اجراء فعالیت تبلیغی بر کار خود نظارت کنید و آن را بهبود ببخشید. با این کار مسلماً حرکت رو به جلویی خواهید داشت و بازگشت سرمایه قابل توجهی نصیبتان خواهد شد.
بدون دیدگاه