استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟


استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم به این سؤال که استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟ جواب دهیم به‌طور کلی می‌توان گفت که این استراتژی در اصل طرحی کامل برای دستیابی به اهداف خاص در حوزه بازاریابی است که به خوبی می‌توان آن را مورد ارزیابی و سنجش قرار داد. در استراتژی بازاریابی با بررسی هر آنچه که شما در دست دارید که شامل جامعه هدف، برند، بودجه و… هر چیزی که ممکن است از دست داده باشید، سعی می‌کند بهترین و مفیدترین راه را برای محقق شدن اهداف بازاریابی در اختیارتان قرار دهد.

به‌طور کلی یک استراتژی بازاریابی در سه حوزه بسیار قابل اهمیت است:

  • تشخیص مشکل کسب و کار
  • ارائه یک برنامه و سیاست کلی برای مقابله با مشکل
  • مجموعه اقدامات هدفمند برای اجرای این برنامه

 هر نوع کسب و کاری باید با توجه به وسعت برند و سابقه‌ای که دارد، سریع مشکلات آنها در بازاریابی و دیگر زمینه‌ها از طریق همین استراتژی پیدا شود و برای اهداف راه حل مناسب با هدف خاص در نظر گرفته شود.

کارشناسان گروه ملکه با داشتن سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه کسب و کار و بازاریابی توانسته‌اند استراتژی بازاریابی دیجیتال را برای کسب و کارهای مختلفی طراحی کنند و آنها را به موفقیت‌های چشمگیری برسانند. این مرکز سال‌هاست با انجام انواع تبلیغات در قزوین که شامل طراحی سایت و انتخاب فونت قالب مناسب برای آن، طراحی اپلیکیشن و لوگوموشن، انواع بنرهای تبلیغاتی، کاتالوگ و.. همواره توانسته در میان رقبای خود به عنوان یک مرکز تبلیغاتی موفق شناخته شود.

ساده ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال چیست؟      

شاید در نگاه اول چند موردی را که از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال نام می‌بریم ساده و راحت به‌نظر بیاید. اما برای موفقیت در کار لازم است اصول و قواعد هر کدام را رعایت کنید. زیاده روی در تبلیغات دل بخواهی و سلیقه‌ای به راحتی استراتژی شما را با شکست مواجه می‌کند. در زیر به چند مورد مهم  از اصول و پایه‌های استراتژی بازاریابی دیجیتالی اشاره می‌کنیم:

  • ساخت وبلاگ
  • تبلیغ محصولات در شبکه‌های مختلف اجتماعی از جمله اینستاگرام
  • ارائه مقالات با مبنای آموزشی رایگان
  • سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو
  • برگزاری وبینار
  • ساخت پادکست‌ها

چند راه برای ایجاد یک برنامه ریزی استراتژی دیجیتال مارکتینگ کامل و جامع

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

 

1 – شناخت پرسونای خریداران

هر نوع کسب و کار چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت آفلاین، باید به‌طور کامل درباره مشخصات افرادی که برای آنها بازاریابی انجام می‌شود اطلاعات خوبی داشته باشند. برای بازاریابی دیجیتال هم شناخت شخصیت مشتریان و انجام بازاریابی بر پایه آن اولین اصل برای موفقیت است. با دانستن پرسونای خریداران می‌توانید مشتریان ایده آل خود را به‌خوبی بشناسید.

با انجام تحقیق، نظر سنجی و مصاحبه اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب کنید. اما اینکه چه نوع اطلاعاتی باید برای شناخت پرسونای مخاطب جمع آوری کنید باید شامل موارد زیر باشد تا بتوانید اطلاعات کاملی را برای به صاحبان کسب و کارهای دیجیتالی ارائه دهید (مطالعه مقاله پرسونای مخاطب| تحلیل رقبا| تحقیقات میدانی در بازاریابی می‌تواند اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهد.)

اطلاعات کمی یا همان دموگرافی (جمعیت شناسی)

موقعیت

با کمک ابزارهای وب و آنالیزها که در گوگل برای اینکار در نظر گرفته شده می‌توانید متوجه شوید که ترافیک وب سایت کار شما از کجا می‌آید.

سن

ممکن است سن مخاطب شما متناسب با کسب و کارتان باشد یا حتی نباشد. بهتر است با جمع آوری این نوع از داده‌ها به‌خوبی بتوانید گرایش‌های موجود در پایگاه داده‌های مشتریان را شناسایی کنید.

درآمد

بهتر است اطلاعات شخصی همچون میزان درآمد مشتریان را در مصاحبه‌ای محترمانه و حضوری از آنها پرسیده شود. افراد زیادی هستند که علاقه‌ای به اشتراک گذاشتن میزان درآمد خود از طریق فرم ندارند.

اطلاعات کیفی و روانشناسی

اهداف شما ممکن است با توجه به کیفیتی که خدمات و محصولات‌تان دارد ایده خوبی برای رسیدن به اهداف فروشتان در نظر بگیرید. بهتر است برای به‌حداقل رساندن موانع و رسیدن آسان به هدف با مشتریان و کارشناسان فروش داخلی و نمایندگی‌های خدمات مشتریان مشورت و تبادل نظر داشته باشید تا از این طریق مشکلات رایج مخاطبان را به‌خوبی پیدا کرده و آن را رفع کنید.

سرگرمی و علاقه مندی ها

سعی کنید با مشتریان و افرادی که با مخاطبان مورد نظر شما هماهنگی دارند صحبت کنید. مثلاً یک برند مد باید به خوبی بداند آیا مشتریان و مخاطبان آنها چقدر به سلامت و تناسب اندام خود توجه می‌کنند و براساس آن محتوای آینده خود را ارائه بدهند.

2- شناسایی اهداف و ابزارهای بازاریابی دیجیتال مورد نظر

اهداف بازاریابی شما باید کاملاً در راستای اهداف کسب و کارتان باشد. اگر هدف کسب و کار افزایش چند درصدی درآمد باشد یا افزایش لید و مخاطب، باید این کار از طریق وب سایت انجام شود. با اینکار شرکت را به موفقیت بیشتری نزدیک می‌کنید.

هدف هر چه باشد باید بدانید چطور آن را اندازه گیری می‌کنید و باید به خوبی قادر به اندازه‌گیری آن باشید. چگونگی سنجش کارایی استراتژی بازاریابی  برای هر نوع کسب و کاری با توجه به اهداف آن متفاوت است. اما انجام درست آن به شما کمک می‌کند تا با اطمینان از درستی کار آن را انجام داده و به پیش ببرید.

3- ارزیابی کانال های بازاریابی دیجیتال

رسانه‌های شما در بازاریابی دیجیتالی شامل پروفایل شبکه‌های اجتماعی، وب سایت، محتوا، تصاویر، وبلاگ و رسانه‌های مختلفی است که کسب و کار شما کنترل کامل آن را در دست گرفته است. زمانی که کانال‌های دیجیتال مارکتینگ و دارایی‌های خود را برای ثبت استراتژی‌تان در نظر می‌گیرید سعی کنید تصویری بزرگتر از آنچه که هست را در نظر بگیرد تا به خوبی بتوانید آنها را تقسیم بندی و ارزیابی کنید.

 چند مورد از کاربردی ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

 

راه‌ها و نقشه‌های مختلفی برای تمرکز بر قسمت‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار وجود دارد که هر کسب و کاری با توجه به و شرایط خودش نیاز به استراتژی متفاوتی است که در زیر به چند مورد از رایج‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • انتشار بلاگ و پست با نگاهی بر سئو
  • بازاریابی ویدیویی در یوتیوپ دیگر شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکیتینگ
  • تولید پادکست
  • ایجاد فرم‌های مرتبط و تالارهای گفتگو
  • تبلیغات و…

اصلی ترین و مهم ترین مزایا و اهمیت استراتژی بازاریابی دیجیتالی چیست؟

  • مشخص کردن روند کار و نظم بخشیدن به آن
  • داشتن یک رویکرد استراتژی کمک می‌کند تا برند شما دیده شود.
  • این شیوه علمی و مبتنی بر تحقیقات است و نباید در این راه به سلیقه یا غریزه توجه کرد و همه کارها باید علمی انجام شود.
  • اهداف بازاریابی و فروش در یک مسیر قرار می گیرند.
  • به‌خوبی می‌توانید با استفاده از این روش به اهداف مختلف خود از جمله افزایش ترافیک سایت، افزایش فروش و… برسید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب استراتژی مناسب برای بازاریابی دیجیتال با متخصصان ما در آژانس تبلیغاتی ملکه تماس گرفته تا برنامه ریزی‌های مناسبی را برای شما انجام دهند.

طراحی سایت در قزوین، طراحی انواع اپلیکیشن، لوگوموشن، تولید عکس و ویدیوهای مناسب برای شبکه‌های اجتماعی و انتخاب ادمین پیج‌های حرفه‌ای از جمله گوشه‌ای از فعالیت‌های این مجموعه می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلااعات بیشتر به وب سایت و پیج اینستاگرامی ملکه مراجعه فرمایید. مطالعه مقاله طراحی سایت ارزان در قزوین اطلاعات خوبی را درباره این مجموعه و فعالیت‌های آن در اختیار شما می‌گذارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *