هشتگ در محتوا و بازاریابی

هشتگ در محتوا و بازاریابی


تاثیر هشتگ در محتوا و بازاریابی

هشتگ‌ها مانند کلمات کلیدی در موتورهای جستجو هستند برای نمایش موضوعات و پست‌های مرتبط استفاده می‌شوند. هشتگ‌های موجود در شبکه اجتماعی کمک می‌کنند تا به محتوا، هدف، کاربر مورد نظر دسترسی داشته باشیم. هشتگ‌گذاری مناسب مانند یک بهینه‌سازی سئو عمل می‌کند؛ به سرعت محتوای شما را در معرض دید قرار می‌دهد و جذب ترافیک را افزایش می‌دهد اما نکته اینجاست که اثر خود را در طول زمان به نسبت سئو از دست می‌دهد. پس باید فرآیند بهینه‌سازی سئو هم موازی با هشتگ‌گذاری انجام شود. تحقیقات درباره هشتگ، کسب‌وکارها را در سراسر جهان به ‌سمت رشد ارگانیک و پایدار هدایت می‌کند. می‌دانید که کلمات کلیدی برای بازاریابی و جذب مخاطب اهمیت زیادی دارد. هشتگ و کلمات کلیدی اشتراک‌های زیادی در پلتفرم‌های مختلف دارد و حتماً این دو باید در رویکرد بازاریابی دیجیتال قرار گیرد. در اینجا تاثیر هشتگ در محتوا و بازاریابی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پیشنهاد کارشناسان آژانس تبلیغاتی ملکه به شما این است که همه‌ شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هشتگ شما قبلاً برای مقاصد نامناسب استفاده نشده ‌باشد. همچنین باید مطمئن شوید که سایر برندهای مطرح از این هشتگ برای مقاصد تبلیغاتی خود استفاده نمی‌کنند. آژانس تبلیغاتی ملکه در حوزه‌های تولید تیزر تبلیغاتی، برندینگ، طراحی گرافیک، بازاریابی دیجیتال، کمپین‌های روابط عمومی، برگزاری رویدادها، تدوین استراتژی و خدمات ارزش افزوده موبایل فعالیت می‌کند. پیشرفت برند شما دغدغه و علاقۀ تیم تبلیغاتی ملکه است که از راه ارتباط مؤثر و دوجانبه بین تیم ما و شما صورت می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقالات ترفندهای بازاریابی اینترنتی و استارت آپ برای چه کسب و کاری مناسب است؟ مراجعه فرمایید.

هشتگ چیست؟

هشتگ یک کلمه یا عبارت است و از آن برای شناسایی کلمات کلیدی یا دسته‌بندی کردن متن در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌شود. اولین بار هشتگ در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، لینکدین و فیس‌بوک استفاده شد. بیشتر شبکه‌های اجتماعی برتر که در بین کاربران جایی برای خود باز کرده‌اند، از هشتگ‌ها استفاده می‌کردند.

استفاده از این هشتگ‌ها روشی برای علامت‌گذاری پیام کاربر هستند تا مشخص کنند آن پیام به چه موضوعی تعلق دارد. بدین ترتیب کاربران دیگر می‌توانند آن هشتگ‌ها را برای یافتن موضوع مورد علاقه خود جست‌وجو کنند. در حقیقت کلیک کردن روی کلمه‌ای که در کنار علامت # قرار می‌گیرد شما را به سمت دیگر محتواهای مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کند. پس هر وقت کاربر از یک هشتگ در پُست‌های خود استفاده کند آن پست بلافاصله توسط شبکه‌ اجتماعی فهرست‌بندی شده و هر شخصی با جستجو کردن آن هشتگ می‌تواند پست او را پیدا کرده و ببیند.

چگونگی تحقیقات درباره هشتگ

هشتگ در محتوا و بازاریابی
هشتگ در محتوا و بازاریابی

 

هشتگ با استفاده از شاخص‌های متعدد محتواها و مخاطبین را دسته‌بندی می‌کند. مشابه کلمات کلیدی مورد استفاده در سئو و تبلیغات پرداختی گوگل، آن‌ها همان چیزی هستند که مردم برای پیدا کردن کسب‌وکارتان استفاده می‌کنند. این  الگوریتم ساده و کاربردی در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه اکنون مردم نسبت به جستجوی هشتگ‌ها آگاهی دارند با قرار دادن هشتگ‌های مرتبط با کسب‌وکارتان به‌ راحتی می‌توانید به مخاطب هدفتان برسید و آن‌ها را تبدیل به یک دنبال‌کننده کنید.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحقیقات درباره هشتگ، افرادی هستند که هشتگ‌ها را دنبال می‌کنند. این افراد به ‌دنبال محتواهای خاصی از کسب‌وکارها هستند و نمی‌خواهند تمام فعالیت‌های آن کسب‌وکار را دنبال کنند. برای اینکه بهترین بهره را از هشتگ‌ها داشته باشید بهتر است کلماتی را انتخاب کنید که اولاً مرتبط با محتوا باشد و دوماً خاص و منحصربه‌فرد باشد.همان‌طور که استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار دارای رقابت فشرده و سختی است،‌ استفاده از هشتگ‌هایی که طرفدار زیادی دارند شانس ورود افراد به صفحه‌ شما را کم می‌کند.

ترفندهایی درباره چگونگی استفاده از هشتگ‌های کسب‌ و کار

 

هشتگ در محتوا و بازاریابی
هشتگ در محتوا و بازاریابی

 

بازاریابی هشتگ این اطمینان را به شما می‌دهد که نام برند، محصولات و یا خدمات شما بارها و بارها در دنیای مجازی تکرار و مشاهده شود و مخاطبان جدیدی را سر راه شما بگذارد. البته به سبب محبوبیت روز افزون شبکه‌های اجتماعی و رشد استقبال فعالان دنیای تجارت رقابت در بازاریابی هشتگ نسبت به همین چند سال قبل سخت‌‌تر شده و در آینده‌ بسیار سخت‌‌تر هم خواهد شد.

به همین دلیل بهتر است از روش‌های هوشمندانه و اصولی در این زمینه استفاده کرد تا به بهترین نتیجه‌ را گرفت. برای استفاده از هشتگ فقط کافی است که لغت یا عبارت مورد نظر خود را بدون استفاده از فاصله و نقطه در جلوی علامت # قرار دهید. فاصله ندادن در کلمات انگلیسی مشکلی در ناخوانا بودن متن به وجود نمی‌آورد اما ظاهر عبارات فارسی را به هم می‌ریزد.

به همین منظور برای استفاده از هشتگ به زبان فارسی بین کلمات از علامت Underline استفاده می‌شود. هشتگ‌ها به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند. استفاده از اعداد در هشتگ مشکلی ایجاد نمی‌کند اما فاصله، نقطه و دیگر علائم نگارشی مانند @ باعث می‌شوند که هشتگ شما کار نکند.

استفاده از هشتگ های مرتبط با حوزه کسب و کار

بسیاری از برندها در این مسیر از هشتگ‌های عمومی استفاده می کنند. امروزه سرویس‌های بسیار زیادی برای ارزیابی هشتگ‌های محبوب در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.هر کسب و کار باید ماهیت تجاری‌اش را به خوبی نشان دهد. در غیر این صورت با کاربران عادی اشتباه گرفته خواهد شد. این امر به معنای ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. درهر کسب و کاری باید از هشتگ‌های مناسب در آن زمینه استفاده نمایید. گوگل به کاربران امکان مشاهده هشتگ‌های محبوب به طور عمومی را می‌دهد. با این حال بهترین منبع در این میان استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی است. پلتفرم‌های مطرح به طور ماهانه اقدام به نمایش اطلاعات مهم مربوط به ترندها و هشتگ‌ها می‌کنند. توجه به چنین اطلاعاتی دارای اهمیت بسیار زیادی است. امروزه اغلب برندهای بزرگ برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از چنین اطلاعاتی استفاده می‌کنند.

هشتگ‌ها نه تنها به کاربران رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند تا محتوای خود را سازماندهی و طبقه‌بندی کنند، بلکه یکی از عوامل جدایی‌ناپذیر در برخی از بهترین کمپین‌های بازاریابی امروزی هستند و کاربران را به مشارکت در کمپین‌ها تشویق می‌کنند. استفاده از هشتگ در میزان تعامل کاربران بسیار مؤثر است زیرا محتواهای مشابه را دسته‌بندی کرده و فرایند یافتن آن‌ها را بسیار ساده تر می‌کند. برای اینکه بتوانید در هشتگ‌های مختلف رتبه‌ خوبی به‌دست آورید نیاز است که محتوای تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین میزان استفاده از آن هشتگ در محتواهای مختلف باعث می‌شود کسب‌وکارتان در اولویت نمایش قرار بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *