بدترین رنگ برای تبلیغات 

بدترین رنگ برای تبلیغات 


بدترین رنگ برای تبلیغات 

رنگ‌ها برروی احساسات و عواطف افراد، به‌طور مستقیم تأثیرگذار است. اینکه بخواهیم بهترین و بدترین رنگ را، برای تبلیغات مشخص کنیم، اینکار امکان‌پذیر نیست. زیرا هر رنگی زیبایی و تأثیرگذاری خاص خودش را دارد. حالا ممکن است، به‌کار بردن بعضی از رنگ‌ها به تنهایی، طبق نظر کارشناسان کار درستی برای تبلیغات نباشد، ولی استفاده همان رنگ در کنار رنگهای دیگر می‌تواند شگفت آفرین باشد.

تأثیر رنگ‌ها در تبلیغات

رنگها به‌دلیل قدرتی که دارند، در کسب و کار و پروپاگاند و بازاریابی از آنها، در سطح وسیعی استفاده می‌شود. می‌دانیم که لوگوها که هویت یک برند هستند، از چندین نشانگر تصویری، مثل نماد، شکل، شماره و کلمات تشکیل شده است. اما رنگ جزئی است، که مردم بیشتر از همه آن را به‌خاطر می‌سپارند. در واقع رنگ تا اندازه 80 درصد، شناخت برند را افزایش می‌دهد، و برروی احساس مشتری، در هنگام برخورد با آن تأثیر می‌گذارد. صاحبان مشاغل و کسب و کار باید، اطلاعات کاملی درباره معانی رنگ‌ها در تبلیغات خود داشته باشند. مثلاً نباید رنگی که آرامش را منتقل می‌کند، برای موضاعات ورزشی و هیجانی انتخاب کرد. اگر در پروپاگاند از انواع رنگ‌ها به‌درستی استفاده شود، در واقع می‌توانید احساساتی که مدنظرتان است، در مخاطبان خود بر انگیزید.

لازم است برای موفقیت در این زمینه، صاحبان حرفه و مشاغل، اطلاعات درست و کاملی داشته باشند. اما اینکار نیازمند تخصص است و افراد معمولاً برای اینکار فرصت زیادی ندارند. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم، که با استفاده از تخصص کارشناسان آژانس تبلیغاتی ملکه، که دارای سابقه طولانی فعالیت و انجام تبلیغات در قزوین است، فعالیتهای تبلیغی خود را انجام دهید. کادر حرفه‌ای این مجموعه سعی می‌کنند، با به‌کارگیری بهترین رنگ برای تبلیغات و استفاده از روانشناسی رنگ‌ ها در برندینگ، همواره در استفاده از رنگهای تاثیرگذار در تبلیغات بسیار موفق عمل کنند.

تأثیر رنگ بر احساسات مخاطبان

بدترین رنگ برای تبلیغات 
بدترین رنگ برای تبلیغات

رنگ ها به‌طور مستقیم، به‌طرف ذهن مخاطب پیش می‌رود و معمولاً در نگاه اول، احساساتی در ذهن مخاطبان بر می‌انگیزاند. به چند مورد به‌طور خلاصه اشاره می‌کنیم:

  • قرمز: شور و هیجان
  • زرد: تفریح و سرگرمی
  • آبی: اعتماد و صداقت احتیاط
  • سبز: دوستی با بدن و محیط زیست
  • نقره‌ای و مشکی : برازندگی و زیبایی و مدرن بودن
  • طلایی و بنفش: ثروت و تجمل
  • مشکی: قدرت
  • صورتی و سبز آبی: توجه و دقت

باید همواره این را بدانیم که افراد، در ابتدا بر اساس احساسات خود خرید می‌کنند و سپس خریدشان را با منطق توجیه می‌نمایند. بنابراین انتخاب رنگی که، احساسات و منطق مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد، بسیار مهم است. داشتن اطلاعات کامل درباره ویژگی رنگها می‌تواند، در انتخاب رنگ مناسب برای پروپا گاندتان بسیار راه گشا باشد. کادر آژانس تبلیغاتی ملکه؛ تجربیات زیادی برای انجام تبلیغات در قزوین در این زمینه دارند، که می‌توانند به بهترین نحو ممکن شما را یاری کنند، تا در تبلیغات برای کسب و کار خود بدرخشید.

دانستن مسائلی درباره بدترین رنگها

همه می‌دانیم که، تبلیغات محدود به یک رنگ نمی‌شود، و چیزی که همواره به آن تأکید می‌شود، استفاده از تنوع رنگها است. انتخاب دو یا سه رنگ در پروپاگاند می‌تواند، آن را خاص و منحصر بفرد نشان دهد. باید پیش از انتخاب، رنگ های زیادی را امتحان کنید، تا بتوانید بهترین رنگی که به دردتان می‌خورد را انتخاب کنید. واقعاً تصمیم در مورد انتخاب بدترین رنگ و یا زشت‌ترین آنها برای تبلیغات، موضوعی دور از ذهن و غراق آمیز است، زیرا به‌دلیل سلیقه‌ای بودن آن اصلاً نمی‌توان نظری قطعی و درست را صادر کرد. اما طی تحقیقاتی که  محققان استرالیایی انجام داده‌اند، از دید مردم چند رنگ را به عنوان رنگهای بد و نفرت انگیز معرفی شده‌اند، که به آنها می‌پردازیم که ممکن است، بعضی از این رنگها به‌نظر شما رنگ زیبایی باشد!

قهوه‌ایی لجنی

 

بدترین رنگ برای تبلیغات 
بدترین رنگ برای تبلیغات

این رنگ که معمولاً، برای بسته بندی پاکت‌های سیگار از آن استفاده می‌شود، به عنوان رنگی که احساس سردی و دلمردگی را، برای مصرف کنندگانش به‌وجود می‌آورد شناخته شده، که پرچمدار زشت‌ترین رنگ دنیا در جهان است.

صورتی هلویی

شاید با شنیدن این نام کمی شوکه شوید؛ استفاده از این رنگ به عنوان دکوراسیون منزل، برای بخش‌هایی از آن زیبا خواهد بود. اما از نظر روانشناسی، استفاده زیاد و بیش از حد صورتی هلویی، تأثیری منفی بر خلق و خوی افراد می‌گذارد. به این دلیل این رنگ، یکی از دیگر از رنگهای بد دنیا معرفی شده است.

نارنجی بستنی ای

استفاده زیاد از رنگ نارنجی بستنی ای، علاوه بر ایجاد حالت خستگی در انسان، به دلیل اینکه این رنگ معمولاً برای بستنی‌های یخی استفاده می‌شود و به سبب تحریک زیاد اشتها، موجب به خطر افتادن سلامتی انسان می‌شود. این رنگ هم به عنوان یکی از رنگهای بد دنیا شناخته شده است.

قرمز خشخاشی

این رنگ که از طیف رنگهای قرمز است، افراد را تحریک کرده و سبب ایجاد حالت خشم در آنها می‌شود. روانشناسان دور ماندن از این رنگ و استفاده بسیار محدود از آن را توصیه می‌کنند.

صورتی یخی

این نوع از صورتی، با عنوان صورتی خاموش هم شناخته می‌شود. این رنگ را باید، در ترکیب با رنگ‌های دیگر به‌کار برد، که همچون یک مکمل بسیار چشم نواز می‌شود. استفاده آن به تنهایی، حالت کدر و بی روحی دارد، که احساس افسردگی به انسان دست می‌دهد.

زرد روغنی

زرد روغنی یک رنگ پر هیجان است، که استفاده زیاد از آن موجب ایجاد، حالت تنش و اضطراب می‌شود.

استفاده درست از رنگ با توجه به اصول تبلیغات

برای انجام تبلیغات، از رنگهای زیادی استفاده می‌شود. در واقع طیف وسعیی از رنگها را، با توجه به همخوانی آنها با هم به‌کار می‌برند. این تنوع جلوه‌ای بی‌نظیر را برای بیننده و حتی طراح، ایجاد می‌کند که استفاده درست و به‌جا از یک رنگ، در طراحی که کاملاً درست هماهنگ و هوشمندانه باید باشد. این امر در تبلیغات گرافیکی و بنری، بسیار پر اهمیت‌تر و مهم‌تر است. با وجود مطالب گفته شده، تأثیری که هر رنگ بر فرد می‌گذارد، تا حد بسیار زیادی بستگی فرهنگ و تجربیات شخص او دارد، که برای هر قوم و کشوری تا حدی متفاوت خواهد بود. و این جزء اصول مهم تبلیغات درست است.

در پایان باید این مطلب را یادآوری کنیم، که با توجه به تجربیات جامعه و جنبه‌های فرهنگی آن، باید از روانشناسی رنگ در تبلیغات استفاده کرد. مثلاً رنگ سبز، به عنوان یک رنگ آرامش بخش شناخته شده است، اما استفاده از آن در یک برند مالی، می‌تواند نماد پول باشد، یا در برندی دیگر نماد مسائل زیست محیطی باشد. رنگ‌ها به مشتریان کمک می‌کنند، که تبلیغات ما را برای مدت زمان بیشتری، در ذهن داشته باشند و درباره اینکه چه چیزی را بخرند، بتوانند تصمیم بگیرند.

با کمک کارشناسان و متخصصان آژانس تبلیغاتی ملکه؛ می‌توانید تجربه یک نمایش رنگارنگ از تغییرهای زیبا را در تبلیغات خود مشاهده کنید. کارشناسان ما برای انجام پروپاگاند، برای شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند، با استفاده از روانشناسی رنگها در تبلیغات و روانشناسی رنگها در برندینگ، بهترین رنگ را برای بنرهای تبلیغاتی و خود استفاده کنند. تخصصی کارکردن این کارشناسان، سبب شده، آژانس ملکه به عنوان یک مرکز موفق تبلیغات در قزوین شناخته شود.



مقالات مرتبط:

آیا به تاثیر رنگ در تبلیغات اعتقاد دارید؟

10 رنگ اصلی در تبلیغات

ترکیب رنگی مناسب برای طراحی



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *