آیا به تاثیر رنگ در تبلیغات اعتقاد دارید؟

آیا به تاثیر رنگ در تبلیغات اعتقاد دارید؟


آیا به تاثیر رنگ در تبلیغات اعتقاد دارید؟

آیا به تاثیر رنگ در تبلیغات اعتقاد دارید؟ تحقیقات زیادی برای اثبات تاثیر رنگ در تبلیغات انجام شده و ثابت کرده که قدرت رنگ را نمی‌توان نادیده گرفت. از این قدرت می‌توانید در برند سازی خود و کسب‌ و کارتان استفاده کنید.

مقدمه

استفاده از رنگ باید طوری باشد که مشتری را ترغیب کند تا عملی را انجام دهد که ما می‌خواهیم. عنصر بصری یک برند که مردم بیشتر از همه آن را به خاطر می‌سپارند، رنگ است. می‌توان گفت رنگ‌ها شناخت برند را تا 80٪ افزایش می‌دهند. رنگ‌ها بر احساس مشتری تأثیر دارند. چه طراح باشید و چه صاحب یک کسب‌ و کار، دانستن معانی رنگ و نمادها به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می‌کند. اگر رنگی را که حاوی حس آرامش است برای لوگوی تجاری با موضوع ورزش‌های سخت و پر تحرک انتخاب کنید، پیام اشتباهی را به مخاطب خود منتقل می‌کنید. سرنوشت تبلیغات شما می‌تواند توسط رنگ‌ها و شیوه درک آن توسط مغز انسان، رقم بخورد. واکنش افراد نسبت به رنگ‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تربیت خانوادگی،‌ پیشینه‌ فرهنگی و سلیقه شخصی افراد.

رنگ محصول این قدرت را دارد که تاثیر یک دارو را بیشتر کند! همچنین می‌تواند این حس را به ما منتقل کند که آیا این محصول تازه است یا خیر؟ مثلاً از رنگ آبی برای داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور استفاده می‌شوند، تا حس آرامش را به بیمار منتقل کنند. شرکت‌هایی که به‌طور تخصصی در زمینه تبلیغات فعالیت دارند، باید در استفاده از رنگ‌ها به همخوانی آن با اهداف شرکت توجه کنند. دقت کنید که برندهای معروف دنیا در طراحی محصول و وبسایت و بسته‌بندی بسیار هوشمندانه از تاثیر رنگ در تبلیغات بهره می‌برند.

استفاده از رنگ‌ها در جایگاه‌یابی برند

 

آیا به تاثیر رنگ در تبلیغات اعتقاد دارید؟
آیا به تاثیر رنگ در تبلیغات اعتقاد دارید؟

رنگ‌ها تنها جزء مهم در بازاریابی نیستند؛ اما نباید قدرت تاثیر ناشی از رنگ‌ها که باعث ارسال پیام‌های ناخودآگاه به آموزش بازاریابی و تبلیغات بازار هدف می‌شود را نادیده گرفت. پس لازم است بدانید که هر رنگی چه پیامی را به ضمیر ناخوداگاه مخاطب ارسال می کند. وقتی که یک شرکت می‌خواهد محصول یا خدمتی را معرفی کند، بهتر است از رنگی استفاده کند که یکی از ویژگی‌های اصلی محصولش با خاصیت روانی آن رنگ همخوانی داشته باشد. هر چیزی که با احساس افراد از رنگ آن محصول یا خدمت، همسو باشد، می‌تواند باعث یاداوری بهتر آن در ذهن مخاطب شود. قبل از هر اقدامی‌ به ویژگی‌های بازار هدف دقت کنید، که بدانید از چه رنگی برای بازایابی استفاده کنید. تاثیر رنگ در تبلیغات و جایگاه نام تجاری در کنار دیگر عناصر بازاریابی باید مورد توجه قرار گیرد.

حفظ هویت تصویری برند از بین دیگر کاربردهای رنگ‌ها در بازاریابی، از اهمیت بیشتری برخوردار است. چون نام تجاری دارایی اصلی شرکت تولیدکننده یک محصول است و مهمترین چیزی که این نام را در ذهن مخاطبان ماندگار می‌کند، رنگ برند است. رنگ‌ها، در یادآوری یک نام تجاری در ذهن مخاطب بسیار مؤثر هستند. دیده‌اید که چقدر به رنگ در بسته بندی محصولات اهمیت داده می‌شود و این نشان می‌دهد که سازندگان از مشتریان خود نسبت به رنگ بسته ‌بندی واکنش بیشتری دریافت کرده‌اند تا به چیزی نوشته روی بسته بندی شده است.

رنگ‌هایی که باعث افزایش فروش می‌شوند:

 

آیا به تاثیر رنگ در تبلیغات اعتقاد دارید؟
آیا به تاثیر رنگ در تبلیغات اعتقاد دارید؟

قرمز: محبوب‌ترین رنگ برای بازاریابی قرمز است؛ زیرا این رنگ نشان دهنده قدرت است و باعث جلب توجه افراد می‌شود.

سبز: این رنگ، رنگی همه کاره است. رنگ سبز باعث ایجاد حس آرامش در مخاطبان می‌شود و گرم و دعوت کننده است. نماد سلامت و محیط است. رنگ سبز، رنگ پول است، یعنی تداعی کننده افکار ثروت و سرمایه در مخاطب است.

طلایی: رنگی زیبا، شیک و معتبر که در مقایسه با رنگ سبز و یا بنفش، قدرت بیشتری در نمایش ثروت و اصالت دارد.

سیاه: رنگ سیاه هم جزء رنگ‌های همه کاره است. هم مدرن هم سنتی، که هم می‌تواند هیجان انگیز باشد هم آرامش بخش. کاربرد این رنگ، بیشتر در ایجاد تضاد و یک حس غم انگیز یا عاشقانه است.

سفید: نماد شادی، صلح و کمال است. سفید در عین ساده بودن جزء تاثیرگذارترین رنگ‌ها است. این رنگ گاهی به صورت یک رنگ ترکیبی در کنار یک رنگ‌های دیگر به کار می‌رود و گاهی به تنهایی می‌تواند نشانی از اعتماد و امنیت و سادگی را به مخاطب منتقل کند. سفید یک رنگ انعطاف پذیر است که با دیگر رنگ‌ها قابل ترکیب است.

بازاریابی و رنگ‌ها

برای اجرای یک برنامه بازاریابی موفق، در بررسی تأثیر رنگ در تبلیغات، باید تفاوت‌های فرهنگی هم در نظر گرفت. ممکن است یک رنگ در فرهنگ‌های مختلف معانی کاملاً متفاوتی داشته باشد. مثلاً رنگ زرد در رنگ زرد در پرچم اکثر کشورهای دنیا به کار رفته است. این رنگ در کشورهای اروپایی و کشورهای شمال آمریکا به معنی روشنایی، نشاط و طبیعی بودن است. به همین دلیل در کالاهای مربوط به خانواده یا کودکان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در آلمان از رنگ زرد به معنی حسادت تعبیر می‌شود.

در بیشتر کشورهای آسیایی، رنگ زرد مقدس و سلطنتی محسوب می‌شود که در لباس افراد والا مقام به کار می رود. در فرهنگ اروپایی، رنگ بنفش معنی امپراتوری دارد. رنگ زرد در ژاپن به معنی شجاعت است. خیلی از فرهنگ‌ها رنگ زرد را به طلاء مرتبط می‌کنند و آن را به موفقیت و پول نسبت می‌دهند. در خیلی از کشورهای آمریکای لاتین رنگ زرد به معنی عزاداری و مرگ است. در هند رنگ زرد به معنی تجارت است. آسیای مرکزی رنگ زرد به معنی خوشبختی و کامیابی است. شما به عنوان یک بازاریاب، وظیفه دارید که طراحی‌هایی که انجام می‌دهید را با فرهنگ مخاطبان خود تطبیق دهید.

انتخاب رنگ برای محصولات با توجه به درجه اهمیت آن‌ها

اگر خرید یک محصول برای مصرف کننده بسیار لازم باشد و در خرید آن خیلی دقت به خرج دهد آن محصول یک محصول ضروری محسوب می‌شود. تصمیم گیری برای خرید این دسته از محصولات کاملاً متفاوت از محصولات کم اهمیت است. مصرف کننده در خرید این نوع محصولات علاوه بر دقت و توجه، زمان بیشتری را صرف ارزیابی آن می‌کند.

بنابر نظر محققان تصمیم به خرید چنین محصولاتی نیازمند واکنش هیجانی و هزاران عامل دیگر است که نقش مهمی در خرید دارند. اما تصمیم گیری برای خرید محصولات کم اهمیت به صورت خودکار صورت می‌گیرد. در مورد خرید محصولات کم اهمیت عوامل ساده‌‌‌ای نقش دارند که به اطلاعات زیاد نیاز ندارند، بنابراین تاثیر رنگ در تبلیغات و بازاریابی محصول، بسته بندی و در نهایت تصمیم گیری برای خرید محصولات بسیار ضروری است. طبق این تحلیل رنگ‌ محصولات ضروری، بیشتر از رنگ محصولات کم اهمیت به ذهن سپرده می‌شود در نتیجه استفاده از رنگ‌های استاندارد برای این نوع محصولات بهتر است.

آژانس تبلیغاتی ملکه متخصص طراحی انواع سایت‌های حرفه‌ای و شخصی، سایت‌های فروشگاهی،کلینیکال و شرکتی به شما کمک می‌کند تا به کسب و کارتان رونق دهید. اگر می‌خواهید برند و شرکت خود را به مخاطب معرفی کنید و روش مناسبی برای تبلیغات انتخاب کنید ملکه در خدمت شماست. می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره آژانس ملکه با متخصصان ما در ارتباط باشید.



مقالات مرتبط:

10 رنگ اصلی در تبلیغات

ترکیب رنگی مناسب برای طراحی



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *