بهترین رنگ برای تبلیغات و فروش بیشتر

بهترین رنگ برای تبلیغات و فروش بیشتر


بهترین رنگ برای تبلیغات و فروش

امروزه برای بازاریابی و فروش و جذابیت بیشتر آن، در سطح گسترده‌ای از رنگ‌ها استفاده می‌شود. اما اینکه بتوانیم، مناسب‌ترین و بهترین رنگ برای تبلیغات و فروش بیشتر خود انتخاب کنیم، مسئله‌ای بسیار مهم است، که کارشناسان تبلیغات و فروش سعی می‌کنند، دانش زیادی را در این زمینه کسب کنند. در این بحث می‌خواهیم، درباره اهمیت رنگ‌ها و تبلیغات، و به‌کارگیری مناسب آن، برای فروش بیشتر مطالبی را بیان کنیم. اگر قصد دارید، تبلیغاتی جذاب و به یادماندنی در ذهن مشتریان داشته باشید، ما در آژانس تبلیغاتی خود، کارشناسان حرفه‌ای را داریم، که با داشتن سال‎‌ها تجربه در طراحی انواع سایت در قزوین، طراحی انواع لوگو موشن، تیزر تبلیغاتی و همچنین انواع بازاریابی از جمله بازاریابی زنبوری و بازاریابی شبکه ای و… به کسب و کارهای زیادی، با انجام این تبلیغات پربازده در قزوین کمک کنند.

نگاهی بر تأثیر رنگها

رنگ‌ها به‌عنوان یک سلاح خطرناک و مؤثر، در هر جایی که استفاده شوند، می‌تواند تأثیراتی را بر روح و روان انسان‌ها بگذارد. در حال حاضر به‌هیچ عنوان نمی‌توان، رنگ‌ها را در زندگی شخصی و اجتماعی نادیده گرفت. به هر طرفی که نگاه کنیم، یک لایه رنگ وجود دارد، که با قرار گرفتن همین لایه‌ها، روح تازه‌ای به زندگی ما بخشیده می‌شود. عدم استفاده درست از رنگ، در جای مناسب و دقیق آن می‌تواند، میزان اثرگذاری آن را کمتر کرده و قدرت و توان رنگ‌ها را، به مقدار چشمگیری کاهش دهد. از رنگ‎ها برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود، که گاهی برای تغییر احساس و حسی که افراد تجربه می‌کنند، و گاهی نیز برای اهداف تجاری و کسب و کار است، که این مورد برای موفقیت در بازاریابی و فروش، مورد توجه قرار گرفته است. در صورت استفاده نادرست، این مسئله ممکن است، صدماتی را به بازاریابی و فروش و دنیای کسب و کار اشخاص وارد کند.

استفاده از روانشناسی رنگها در تبلیغات و بازرایابی

 

بهترین رنگ برای تبلیغات و فروش بیشتر
بهترین رنگ برای تبلیغات و فروش بیشتر

اصلی‌ترین راهی که، مغز ما برای شناسایی ویژگی‌ برندها و محصولات، از آن استفاده می‌کند، کمک گرفتن از رنگ‌ها می‌باشد. شاید به این دلیل باشد، که رنگ زرد فسفری، برای کاپ کیک ناخوشایند، اما برای کامپیوتر می‌تواند جذاب باشد. در واقع تصورات ذهنی همه ما در کار، همان روانشناسی رنگ‌ها است. باید در بازاریابی و فروش، به نحوه ارتباط مغز افراد با رنگ‌های مختلف، برای ایجاد یک ارتباط مناسب میان بازاریابی و تبلیغات و مخاطبان توجه داشت. رنگ‌ها سبب ارتباط نیازها و انتظارات مخاطبان از برند و خدمات شما می‌شود. اینکه چه رنگی را انتخاب کنیم، کاملاً بستگی به مقدار دانش علمی، آگاهی‌های زیبایی شناسی و نیز آزمودن دارد. برندهای معتبر زیادی هستند، که به‌دلیل انتخاب رنگ مناسب در تبلیغ آن توانسته‌اند، سال‌ها در ذهن مشتریان باقی بمانند.

استفاده از رنگ مناسب برای تبلیغات با توجه به جنسیت افراد

سن، وراثت، جنسیت و تجربه‌های دوران کودکی، از جمله مهم‌ترین عواملی هستند، که می‌تواند احساست منفی و مثبت در ارتباط با رنگ‌ها را در انسان به‌وجود بیاورد. از طرف دیگر مردمان در سرزمین‌های مختلف، بر اساس فرهنگی که دارند، احساسات متفاوتی نسبت به رنگ‌ها دارند، و این امر سبب می‌شود در تبلیغات، فرهنگ و سایر عوامل را، برای استفاده از رنگ‌ها در نظر بگیریم، مخصوصاٌ برای انجام پروپاگاند در یک کشور و منطقه جغرافیایی دیگر، که همان بازاریابی بین المللی است.

مثلاً رنگ آبی لاجوردی، که به نظر ما رنگی زیبا و آرامش بخش است، برای مردان ایتالیایی که معمولاً عاشق فوتبال هستند، هیجان انگیز و استرس‌زا خواهد بود، زیرا که رنگ تیم ملی فوتبالشان است. بنابراین در تحلیل رنگ‌ها باید، هوشمندانه عمل کرد.  در حاضر تحقیقات خوب و وسیعی، در باره میزان علاقه‌مندی زنان و مردان از رنگ‌ها انجام شده است.

طی یک تحقیق در کشورهای عربی، در میان افراد زیادی درباره علاقه به رنگ‌ها، این اطلاعات به‌دست آمد. در این تحقیقات رنگ آبی، به‌عنوان محبوب‌ترین رنگ، که با مفهومی همچون پاکی، صداقت، آب، زیبایی و قابل اعتماد بودن همراه شده است. دومین رنگ محبوب برای زن و مرد، رنگ سبز بود. اما رنگ بنفش، در میان زنان بسیار محبوب‌تر از آقایان بود. به‌طور کلی رنگ آبی، سبز، مشکی، قرمز، برای مردان جذاب بود و رنگ آبی، سبز، بنفش و قرمز نیز  برای زنان جذابیت داشت. رنگ‌های نارنجی، قهوه‌ای، بنفش، خاکستری  و زرد، نامطبوع‌ترین رنگ‌ها بودند.

رنگ‌های آکروماتیک،  که همان رنگ خنثی مانند سفید، سیاه، خاکستری برای مردان محبوب بود. دیدگاه زن و مرد درباره رنگ، تفاوت‌های زیادی باهم دارند و متأسفانه در عرصه تجارت، خیلی به آن توجه نمی‌شود. زنان قادر به دیدن رنگ‌های بیشتری هستند، و می‌‎توانند با نگاه زیرکانه و ریز بینانه‌ای، به طیف‌های مختلف یک رنگ اشاره کنند.

رنگهای مناسب برای جذب مشتری

 

بهترین رنگ برای تبلیغات و فروش بیشتر
بهترین رنگ برای تبلیغات و فروش بیشتر

استفاده از روش‌های تبلیغاتی جدید، برای هر فعالیت تجاری و کسب و کاری که، می‌خواهد در این عرصه حضور پررنگی داشته باشد، امری بسیار لازم و ضروری است. در واقع روش‌های نوین تبلیغات، نوعی هویت دادن به برند است، که رنگ نقشی بسیار مهم در آن دارد. توجه به عناصر گرافیکی، در کنار رنگ مکمل یکدیگر هستند.

در تبلیغات اینترنتی، نباید از رنگ طرح گرافیکی خود غافل شوید، زیرا با داشتن یک رنگ خوب و مناسب، طرح ما می‌تواند، به‌خوبی دیده شده و در میان رقیبان، متمایز و شناخته شده باشد و افراد زیادی را، به‌طرف این کسب کار سوق دهد. بر اساس فعالیت‌های که در حوزه بازاریابی و فروش، و نیز عرصه تبلیغات انجام داده‌ایم، کلیدی‌ترین رنگ‌ها در عرصه تبلیغات، برای انواع کسب و کار شامل موارد زیر است:

  • قرمز
  • صورتی
  • آبی
  • زرد
  • سبز
  • بنفش
  • طلایی
  • نارنجی
  • قهوه ای
  • سیاه

در بسیاری از طرح‌های گرافیکی، از این رنگ‌ها استفاده می‎‌شود، که به‌صورت تک رنگ و یا ترکیبی، جلوه‌ای کم نظیر را به تبلیغات ما می‌دهد. ترکیب مناسبی از رنگ‌ها در کنار یکدیگر و یا استفاده از یک رنگ مناسب و در عین حال جذاب و هوشمندانه، می‌تواند بازخورد خوبی از طرف بینندگان و کاربران داشته باشد.

آژانس تبلیغاتی ملکه یک مرکز معتبر برای انجام انواع تبلیغات هوشمندانه و ارزان

آژانس تبلیغاتی ملکه، سال‌هاست که با داشتن کادری حرفه‌ای و مجرب، با بهره گیری از جدیدترین علم روز دنیا، به کسب و کارهای زیادی کمک کرده‌اند، تا بتوانند در عرصه تبلیغات و بازاریابی بدرخشند. به‌کارگیری روانشناسی رنگ در تبلیغات، و استفاده از بهترین رنگ در تبلیغات، با توجه به شرایط محیطی و جغرافیایی، سبب دیده شدن برند و خدمات، برای مشتریان و مخاطبان هدف شده است.

استفاده از افراد متخصص در امر تبلیغات، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های، صاحبان کسب و کار است، که سرنوشت و آینده شغلی آنها را رقم خواهد زد. با انجام پروپاگاندی موفق می‌توانید، در خارج از مرزها دیده شده و با موفقیت چشمگیری برسید. آژانس تبلیغاتی ملکه، انواع بازاریابی شبکه ای، بازاریابی در تمامی شبکه‌های اجتماعی و… را به‌طور حرفه‌ای برای شما انجام خواهد داد.



مقالات مرتبط:

تبلیغات رنگی بهترین تله برای فروش بیشتر

بدترین رنگ برای تبلیغات

آیا به تاثیر رنگ در تبلیغات اعتقاد دارید؟

10 رنگ اصلی در تبلیغات

ترکیب رنگی مناسب برای طراحی



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *