تفاوت بازاریابی دهان به دهان با کمپین تبلیغاتی

تفاوت بازاریابی دهان به دهان با کمپین تبلیغاتی


تفاوت بازاریابی دهان به دهان با کمپین تبلیغاتی

برای شناخت تفاوت بازاریابی دهان به دهان با کمپین تبلیغاتی لازم است ابتدا به طور مفصل به تعریف هر یک از این روش‌ها بپردازیم تا تفاوت آن‌ها را به خوبی درک کنیم. برای انجام انواع تبلیغات در اینستاگرام و ساخت و طراحی سایت تبلیغاتی با مشاوران آژانس ملکه مشورت کنید و بهترین راه را برای برند شدن برگزینید.

بازاریابی دهان به دهان

به طور سنتی بازاریابی دهان به دهان بر اساس توصیه از فردی به فرد دیگر پخش می‌شد. بازاریابی دهان به دهان مدرن هم تلاش‌های هدفمند و هم مواردی را که به طور طبیعی اتفاق می‌افتد را توصیف می‌کند که در آن کاربران رضایت خود را از یک نام تجاری به اشتراک می‌گذارند. در عصر ارتباطات یک توصیه واحد می‌تواند تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد و استراتژی‌های تبلیغات دهان به دهان برای استفاده از فرصت‌ها بهتر باشد. بهترین شیوه‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی تبلیغات شفاهی طبیعی را تشویق می‌کنند اما کمپین‌ها  به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند هدف مستقیم ترویج یک تجارت آنلاین باشند.

اهمیت بازاریابی دهان ‌به‌ دهان

 

تفاوت بازاریابی دهان به دهان با کمپین تبلیغاتی
تفاوت بازاریابی دهان به دهان با کمپین تبلیغاتی

می‌توانید در مورد آخرین باری که چیزی دیدید و یا خریدید و در مورد آن با دوستتان صحبت کردید فکر کنید؟ آیا برایتان اتفاق افتاده که به رستورانی فوق‌العاده بروید و بعد در اینستاگرام یا توییتر خود در مورد آن رستوران پست بگذارید؟ این کارها محصول بازاریابی دهان‌ به ‌دهان هستند. بازاریابی دهان ‌به‌ دهان روشی سنتی برای گسترش اطلاعات است. در واقع بازاریابی دهان ‌به‌ دهان یک فرم آزاد از تبلیغ یا ترفیع یک کسب‌وکار است. این بازاریابی توسط مشتریان انجام می‌شود. این نوع بازاریابی رویدادی است که مشتری تجربه می‌کند و تأثیرات آن چیزی فراتر از تصور و انتظارات شما خواهد بود که البته می‌تواند تأثیر معکوس هم داشته باشد.

  • بازاریابی دهان به دهان به دو صورت انجام می‌شود: به صورت سنتی و از طریق استفاده از کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات.
  • این دو روش دارای همپوشانی ذاتی هستند. اگر از قبل مقدار مناسبی از تبلیغات سنتی داشته باشید، کمپین‌های تبلیغاتی شما بسیار موفق‌تر خواهند بود.

تبلیغات دهان به دهان: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مردم به دلیل خوشحالی از یک محصول و تمایل طبیعی برای به اشتراک گذاشتن حمایت و اشتیاق خود طرفدار آن می‌شوند. گاهی بازاریابان کمپین‌هایی را راه اندازی می‌کنند که برای تشویق یا تسریع تبلیغات در جوامع موجود با روش‎های جدید طراحی شده‌اند. بهترین روش تبلیغاتی مناسب کسب‌وکار خود را از مشاوران ملکه بخواهید تا در کوتاه‌ترین زمان به سود عالی برسید.

مزایای بازاریابی دهان به دهان

رشد فروش بدون هزینه تبلیغات: بسیاری از برندها از بازاریابی دهان به دهان به جای هزینه تبلیغات برای افزایش فروش و تعداد طرفداران استفاده می‌کنند.

یک جامعه بسازید نه یک کالا: بازاریابی دهان به دهان به جای خرید و فروش مشتری برای ایجاد یک پایگاه طرفداران درگیر کار می‌کند. مشتریان متعهد بیشتر خرید می‌کنند و دوستان خود را بیشتر توصیه می‌کنند، وفاداری مادام العمر مشتری و بازدهی شما را در زمان صرف شده برای استراتژی را افزایش می‌دهد.

کمپین تبلیغاتی

مجموعه‌ای از تبلیغات هستند که روی یک پیام تمرکز دارند کمپین تبلیغاتی گفته می‌شود. آنها برای رسیدن به یک هدف تجاری خاص در نظر گرفته شده‌اند. برخی از اهداف تجاری که کمپین‌های تبلیغاتی عبارتند از ایجاد آگاهی از نام تجاری برای یک محصول یا خدمات جدید، افزایش فروش برای یک محصول یا خدمات خاص و ایجاد سرنخ با درخواست از مشتریان بالقوه برای ثبت نام در لیست ایمیل، اشتراک سایر پیشنهادات رایگان. با اینکه ممکن است هر تبلیغی که در کانال‌های مختلف عرضه می‌شود موضوع متفاوتی را بیان کند اما در نهایت هدف همگی آن‌ها یکسان است. مرکزیت یک کمپین تبلیغاتی در پیامی است که در طی فعالیت‌های تبلیغاتی خود منتشر می‌کند.

به طور کلی هدف اصلی یک کمپین در بیشتر مواقع افزایش آگاهی تجاری، نرخ تبدیل و فروش بیشتر بوده و باید جزئی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما باشد. در حقیقت این کمپین‌ها فرصت‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند که در حالت عادی و با تبلیغات معمولی نمیتوان به آن‌ها رسید.

از طرفی عموم این فعالیت‌ها با هدف استفاده طولانی مدت طراحی شده و موفقیت آن به عوامل مختلفی مثل شرایط بازار، رقابت، استراتژی بستگی دارد. یکی دیگر از مفاهیم این حوزه، ارتباطات بازاریابی یکپارچه (imc) است که در آن گروهی از افراد می‌توانند ایده، باورها و اعتقادات خود را در یک پایگاه رسانه‌ای بزرگ جمع آوری کنند. سپس از این کانال‌های رسانه‌ای متنوع استفاده کرده و مخاطبین مشخصی را مورد هدف قرار خواهد داد.

دلیل اهمیت کمپین های تبلیغاتی

 

تفاوت بازاریابی دهان به دهان با کمپین تبلیغاتی
تفاوت بازاریابی دهان به دهان با کمپین تبلیغاتی

کمپین‌های تبلیغاتی مهم هستند زیرا می‌توانند به کسب‌وکار شما در بازاریابی و تبلیغات برتری دهند. البته هدف این نیست که سایر مشاغل را شکست دهید بلکه باید افرادی را پیدا کنید که بیشترین سود را از تجارت شما ببرند. این به معنای شناسایی و ارائه خدمات به کاربران اینترنتی است که ممکن است از محصولات یا خدمات شما سود ببرند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

صرفاً داشتن تعداد زیادی بازدید از تبلیغات سایت اگر بازدیدکنندگان اشتباهی باشند بی فایده است. اگر می‌خواهید در اندازه و موفقیت کسب‌وکار خود تفاوت ایجاد کنید جمعیت‌ شناسی مشتری را از یاد نبرید. با در نظر گرفتن این موضوع کمپین‌های تبلیغاتی ابزار مفیدی برای دستیابی به افراد مناسب هستند.

کمپین های تبلیغاتی عالی ایجاد کنید

برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی عالی چند حرکت کلیدی برای موفقیت وجود دارد که شامل تعیین هدف کمپین، شناسایی مخاطب هدف، تقسیم بندی مخاطب و انتخاب بهترین ابزار تبلیغاتی است.

تعیین و شناسایی هدف کمپین

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. حتی اگر یک کمپین تبلیغاتی جالب در ذهن دارید اگر هدف اصلی برای کمپین ندارید چیز زیادی ندارید. کمپین‌های تبلیغاتی باید هدفی داشته باشند تا برای کسب‌وکار شما مفید باشند. مطمئن نیستید هدف خاص شما باید چه باشد؟ جای نگرانی نیست متداول‌ترین اهداف کمپین شامل به دست آوردن مشتریان جدید، تبلیغ موفقیت آمیز محصولات فعلی، راه اندازی محصولات و خدمات جدید و بهبود آگاهی همه جانبه از برند است. به هر هدفی که می‌خواهید برسید مطمئن شوید که قبل از شروع هر کمپین تبلیغاتی آن را شناسایی کرده‌اید.

هدف شما مخاطب مورد نظر شماست. شناسایی این که چه کسی است و به چه چیزی نیاز دارد برای دستیابی به اهداف شما حیاتی است. با جزئیات دقیق مشخص کنید که می‌خواهید از طریق کمپین تبلیغاتی خود به چه کسانی دسترسی پیدا کنید. عواملی مانند سن، موقعیت اجتماعی، جنسیت، وضعیت تاهل، عادات، علاقه‌مندی‌ها، سطح تحصیلات و سرگرمی‌ها را در نظر بگیرید تا ایده کاملی در مورد اینکه چه کسی از کسب‌وکار شما بیشترین بهره را می‌برد به دست آورید.

تقسیم بندی مخاطبان

هنگامی که طرح دقیق از اینکه به چه کسی می‌خواهید برسید داشته باشید، می‌توانید مخاطبان هدف خود را بیشتر تقسیم کنید. این به عنوان بخش بندی مخاطب شناخته می‌شود. شما به سادگی می‌توانید آنها را بر اساس محصولات یا خدماتی که می‌خواهید عرضه کنید به گروه‌های مختلف تقسیم کنید. عواملی مانند سن، وضعیت تاهل، عادات، سطح تحصیلات، سرگرمی‌ها و موارد دیگر می‌توانند به شما کمک کنند گروه مخاطبان خود را به افراد کوچک‌تر تقسیم کنید. لازم به ذکر است که تنها پرداخت هزینه بالا در تبلیغات موفقیت شما را تضمین نمی‌کند.

گستردگی شرایط تبلیغات امروزی باعث شده که داشتن خلاقیت و هوشمندانه عمل کردن، در تبلیغات از اهمیت بیشتری برخوردار شود. برای دریافت راهنمایی بیشتر در زمینه راه اندازی کمپین تبلیغاتی مناسب با هزینه مقرون به صرفه همچنین انجام تبلیغات در اینستاگرام مجموعه ملکه با سابقه چندین ساله در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان است.



بیشتر بخوانید:

بازاریابی چابک با اداره پروژه های بزرگ

ازاریابی بین المللی دروازه جهانی

4 اشتباه رایج در بازاریابی بین المللی

فروش شخصی در بازاریابی بین المللی 

نکات مهم در اجرای روشهای بازاریابی

بازاریابی بین‌المللی

بازاریابی



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *