استراتژی محتوا را چقدر میشناسید؟

استراتژی محتوا را چقدر میشناسید؟


استراتژی محتوا را چقدر میشناسید؟

استراتژی محتوا را چقدر میشناسید؟ یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که امروز انجام می‌شود تولید محتوا  است که تولید آن شامل مراحل مختلفی از خلق ایده تا انتشار می‌شود. اما قبل از تولید محتوا باید ببینید محتوا با چه هدفی و برای چه تولید می‌شود. یعنی باید بدانیم با تولید یک محتوا به چه چیزهایی دست پیدا کنیم.

دقت کنید که اصطلاحات «بازاریابی محتوایی» و «استراتژی محتوا» با هم متفاوت هستند و نباید به جای هم استفاده شوند. مثلاً شما این امکان را دارید که محتوای غیر تجاری خود را هم به صورت استراتژیک برنامه‌ریزی کنید. اما وقتی که صحبت از «استراتژی محتوا» شد منظور استراتژی بازاریابی محتوایی است. استراتژی بازاریابی محتوایی به شما دلیل و چرایی را نشان می‌دهد.

چرا می‌خواهید محتوا تولید کنید؟ مخاطبان محتوای شما چه کسانی هستند؟ شما چگونه می‌خواهید به مخاطب خود کمک کنید که هیچ شخص دیگری نمی‌تواند به این روش عمل کند؟ تیم آژانس تبلیغاتی ملکه تیمی جوان و خلاق که همواره تعهد و خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار داده است. تبلیغات در قزوین را به ملکه بسپارید.

نحوه ایجاد استراتژی محتوا

 محتوا باید جذاب باشد

مهم‌ترین موضوع در بازاریابی محتوا نحوه نگارش، تهیه و تولید آن است که باید جذاب، مخاطب پسند و با کیفیت باشد و باید درست همان چیزی باشد که مخاطب در موتورهای جستجو به دنبال آن است.

مخاطب امروز حوصله محتواهای تکراری و طولانی را ندارد و به دنبال یک محتوای جذاب و خلاصه است. می‌توانید برای جذاب‌تر شدن محتوا از اینفوگرافی‌ها، کتاب‌های الکترونیک و حتی پادکست استفاده کنید و حس کنجکاوی مخاطب خود را برانگیزید.

محتوای سریالی تولید کنید

 

استراتژی محتوا را چقدر میشناسید؟
استراتژی محتوا را چقدر میشناسید؟

یک موضوع بزرگ و قابل تفسیر را پیرامون محصول یا موضوع سایت خود انتخاب کرده و متناسب با آن یک محتوای چند قسمتی تهیه کنید. این گونه محتوا حس کنجکاوی و اشتیاق کاربر را تحریک کرده و یک کاربر گذری را به مخاطب وفادار تبدیل می‌کند.

محتوای سریالی یا اپیزودیک برای مطالب بلند و طولانی مثل مباحث آموزشی مناسب است. در این صورت مخاطب مدام به سایت شما سرکشی می‌کند تا ادامه محتوای تولید شده را ببیند.

از برند تجاری شخصیت بسازید

داستان سرایی و ایجاد محتوای سریالی در کنار محتوایی خلاق و جذاب یکی از اصول بازاریابی محتوایی است ولی گاهی میبینید که با وجود ایجاد محتوای خلاقانه مخاطب شما علاقه خاصی به مطالب ندارد.

شخصیت سازی از برند روش جدیدی از بازاریابی محتوایی است که با ایجاد محتوایی بدون انگیزه‌های پنهان مخاطب را جذب کرده و وفاداری آن‌ها را نسبت به شما بیشتر می‌کند.

به این صورت که در کنار معرفی محصول یا شرکت خود با ایجاد یک وب‌سایت اینترنتی مقالات مفید و کاربردی در زمینه‌های مختلف یا پیرامون موضوع محصول شرکت خود در آن قرار داده و از این طریق ارتباط خود با کاربران را بیشتر می‌کنید.

در راستای شخصیت سازی برند می‌توانید مخاطبان وفادار جذب کنید و به صورت غیر مستقیم فروش خود را افزایش دهید.

از ویدیو در بازاریابی محتوا استفاده کنید

امروزه بخش بزرگی از فضای وب را ویدیو های متنوع با مفاهیم مختلف فراگرفته با توجه علاقه افراد به تصاویر ویدیویی صاحبان مشاغل مختلف از تصاویر ویدیویی برای افزایش فروش و برند سازی استفاده می‌کنند.

افراد مختلف به دلیل کوتاه و قابل فهم بودن تصاویر ویدویی به این نوع بازاریابی علاقه دارند. ویدیوهای جذاب و مورد پسند کاربران به راحتی در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و باعث محبوبیت برند تجاری شما خواهد شد.

مراحل نوشتن استراتژی محتوا

تعیین هدف

قدم اول تدوین استراتژی محتوا مشخص کردن هدف است. اگر این کار درست انجام شود به تمام اقدامات بعدی شما جهت می‌دهد. جهت که مشخص باشد راه و مسیر خود را به راحتی پیدا می‌کنید. باید روش‌هایی پیدا کنید که بتواند خلاء محتوایی سایت شما را پوشش دهد. باید هدف تولید محتوای مطلوب را بشناسید. اهداف را طوری تنظیم کنید که قابل فهم، قابل اندازه‌گیری و به‌روز باشند.

دقت کنید که شما هدف را برای تولید محتوا تعیین می‌کنید پس باید دقیقاً برای تولید محتوا باشند. مثلاً هدف شما اگر قرار گرفتن در رتبه یک گوگل برای کلمه کلیدی لباس عروس باشد این یک هدف کلی است که هم به تولید محتوا هم به تلاش‌های سئوکار وابسته است.

اما اگر هدف تولید محتوایی جامع درباره نحوه تهیه و دوخت لباس عروس باشد این فقط مربوط به تولید محتوا است. بهتر است ۳ یا ۴ هدف با محوریت تولید محتوا را برای استراتژی بازاریابی خود مشخص کنید.

تعیین وضعیت

وضعیت کسب‌وکار خود یا شرکتی که استراتژی محتوای آن را به انجام می‌دهید مشخص کنید. جنبه‌های مختلف این بخش شامل موارد زیر می‌شود:

  • بررسی وضعیت کلی شرکت مثل اینکه تأمین درآمد شرکت از کجاست؟ بیشترین درآمد شرکت مربوط به کدام محصول است؟ تیم فروش چگونه عمل می‌کند؟ مشتریان فعلی شرکت چه کسانی هستند و از چه طریق جذب شده‌اند؟ بررسی این موارد برای تدوین پرسونای مشتری خیلی مهم است.
  • فرآیند محتوای فعلی شرکت را بررسی کنید و ببینید روند مقاله‌های وبلاگ شرکت چه وضعیتی دارد و رویکرد فعلی شرکت در مورد محتوا چیست؟

تعیین کلمه کلیدی

 

استراتژی محتوا را چقدر میشناسید؟
استراتژی محتوا را چقدر میشناسید؟

تقریباً همه چیز به کلمات کلیدی مرتبط است و پیدا کردن آن‌ها به شما کمک زیادی می‌کند مثلاً: می‌تواند کمک کند که متوجه شوید در حوزه کاری شما نیاز کاربران چیست و به دنبال چه هستند.

گوگل هم از این طریق شما را راحت‌تر شناسایی می‌کند چون اصلی‌ترین ابزار گوگل برای شناسایی فعالیت‌های دنیای مجازی کلمه‌های کلیدی هستند پس درست از آن استفاده کنید. بدون کلمات کلیدی تدوین استراتژی محتوا ممکن نیست.

اما تمام استراتژی شما نباید بر اساس کلمات کلیدی و سئو باشد. کلمات کلیدی می‌تواند معرف خوبی برای تعیین محور تولید محتوا باشد اما این شما هستید که باید با ایده‌های خلاقانه نیازهای حوزه کاری خود را با آن‌ها ترکیب و بهترین مطالب را تولید کنید.

رقبا را بررسی کنید

این کار خیلی مهم است چون شما باید بدانید که رقیبانتان به چه صورت عمل می‌کنند و شرایط و عملکردشان را شناسایی کنید. حتی رقبای خارجی هم بررسی کنید چون اگر در کار خود از کسب‌وکارهای موفق بین المللی که در مقیاس جهانی فعالیت می‌کنند هوشمندانه ایده بگیرید به موفقیت‌های بزرگی می‌رسید مثل دیجی کالا که از آمازون ایده گرفته است.

مشتری را بشناسید

تهیه پرسونای مشتری هم امر مهمی است. پرسونا مفهومی است ک ریشه لغوی آن به یونان باستان می‌رسد. پرسونا به نقاب یا هر چیزی که صورت انسان را می‌پوشاند، گفته می‌شد در واقع پرسونا مفهومی است که ما را در اجتماع تعریف می‌کند.

اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها معمولاً از بازاریابی محتوایی برای ایجاد یک جامعه مخاطب استفاده می‌کنند تا حداقل به یکی از این اهداف دست پیدا کنند: یا درآمد خود را افزایش دهند، یا هزینه‌های خود را کاهش دهند و یا مشتریان بهتری جذب کنند.

ملکه جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به برندها معرفی می‌کند. برای انجام انواع تبلیغات در قزوین با مشاوران ملکه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.



مقاله مرتبط:

چند مدل تولید محتوا داریم؟



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *