5 دلیل مهم استارت آپ ناموفق
در این مقاله به بررسی 5 دلیل مهم استارت آپ ناموفق میپردازیم و رازهای موفقیت در استارت آپ را با شما در میان خواهیم گذاشت! پس ما را همراهی بفرمایید. ایدههای اجرایی در استارت آپها در ابتدا مشکلات زیادی دارند که باید به تدریج با تدبیر رفع شوند و به یک پروژه بزرگ و موفق بدل شوند. شما به عنوان یک کارآفرینان موفق باید از این شکستها درس بگیرید و سعی کنید از آنها به عنوان تجربه در مسیر پیروزی بهره ببرید. خطر شکست همیشه در کمین استارت آپها است و هیچ کارآفرینی دوست ندارد در کسبوکارش ضعیف عمل کند. اینجاست که نقش مدیریت و آگاهی مشخص میشود.
استارت آپ چیست؟
استارت آپها در واقع پروژههایی هستند که در طی آن به کمک تلاش و کوشش یک گروه یک ایده خام منجر به تولید یک محصول میشود و زمینه برای فروش آن فراهم میشود. استارت آپ یک مسیر از صفر تا صدی را طی میکند و مراحل را به صورت آزمون و خطا با یادگیری اصول و مبانی پایه انجام میدهد.
شروع مفهوم استارت آپ ممکن است به صورت یک کار علمی خیلی پیچیده باشد مثل یک اختراع سخت در حوزه نرم افزار، یا اینکه یک گروه بازاری بخواهند یک تغییر ساده در محصول خود ایجاد کنند و آن را به عنوان یک محصول جدید به بازار عرضه کنند. پس استارت آپهای موفق جهانی لزوماً روی زمینههای علمی پیچیده فعالیت نمیکنند بلکه در تولید یک محصول و فروش آن به مشتری موفقتر از دیگران هستند.
دلایل مختلفی در شکست یک استارت آپ مؤثر است که در ادامه سعی خواهیم کرد به 5 تا از مهمترین آنها اشاره کنیم:
1.زمان اجرای استارت آپ: شرایط مربوط به آن استارت آپ در موفقیت آن بسیار مؤثر است. بعضی از پروژهها به منبع مالی خوب نیاز دارند که ضعف در این قسمت باعث شکست و عدم موفقیتشان میشود. مثلاً اگر یک نرم افزار موبایل بسیار جذاب بسازید و علاقهمندان زیادی هم داشته باشد اما اگر منابع کافی مالی برای سرمایه گذاری و تبلیغات نداشته باشید نمیتوانید نرم افزار را با سرعت بالا بین مردم معروف کنید و در نتیجه باعث با عدم موفقیت آن استارت آپ مواجه خواهید شد. طراحی استارت آپ ارزان و مطمئن با تیم حرفهای در آژانس ملکه آماده خدمت رسانی به کسبوکار شماست.
2.عدم بررسی بازار موجود: نبود بازار کافی و جامعه آماری خوب بخش مهم دیگری که در اکثر استارت آپهای ناموفق است. مثلاً شما برای اجرا استارت آپ نیز فقط افراد محدودی مشورت گرفتهاید و بازار کلی را بررسی نکردهاید. دقت کنید که آنالیز در جوامع آماری کوچک و با افراد یکسان یکی از مهمترین دلایل شکست پروژهها است.
برای موفقیت در استارت آپ خود باید جوامع آماری مختلف را آنالیز کنید و از افراد زیادی که در آن زمینه کاری حرفهای هستند مشورت بگیرید. شرکتها به نوسانات قیمتی بازار دقت نمیکنند. حدود ۱۸% از استارت آپها به دلیل ندانستن روشهای صحیح قیمت گذاری با شکست مواجه میشوند. بهتر است که محصول را با قیمتی اولیه و متناسب با هزینههای بازار عرضه کنید، بعد منتظر واکنشهای بازار بمانید. برخی با استقبال خریداران از محصولات، قیمت را بالا میبرند یا برای افزایش مشتری قیمت را کاهش میدهند که این روشها کاملاً اشتباه است. برای قیمت گذاری صحیح تلاش کنید اول مشتریان را بشناسید و قیمت محصول خود را با توجه به قیمت و نوع محصول رقیبان مشخص کنید.
3.نبود تقاضا در بازار برای محصول شما: اغلب شرکتها به طور دقیق نمیدانند که در مراحل اولیه محصول آنها میخواهد چه چیزی به بازار ارائه کند. وقتی یک شرکت با راضی کردن بازار هدف مسیر و محصول خود را تغییر دهد. اگر بتواند در همان مراحل اولیه محصول خود را در پروژههای آزمایشی قبل از راهاندازی ارزیابی کند ممکن است خطرات شکست و عدم پذیرش بازار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
4.تیم و مدیریت ضعیف: یک مدیر خوب و با سابقه برای موفقیت استارت آپ از ملزومات است. تا از یک روش مطمئن برای پیشرفت و موفقیت شرکت و آینده آن استفاده کند. کارمندان متعهد به چشم انداز شرکت، به بنیانگذاران کمک میکنند تا اهداف خود را محقق کنند.
5.نادیده گرفتن خواسته مشتریان: راه اندازی یک محصول با دوام و با بازخورد بالا برای توسعه کسبوکار و فروش محصول شما بسیار مهم است. این امر به شما این امکان را میدهد با مخاطبان خود پل ارتباطی داشته باشید و تغییراتی در محصول ایجاد کنید که مشتریان شما را به نسخههای بعدی محصولات و خدمات جذب کند. تبلیغات تخصصی در سایت خود را به ملکه بسپارید تا در کوتاهترین زمان ممکن برند شما را به شهرت برساند و به سرعت به بازدهی و سود برسید.
استارت آپ های موفق دنیا را میشناسید؟
اینستاگرام: یکی از موفقترین استارت آپهای دنیا اینستاگرام است. داستان این استارت آپ جذاب از اینجا شروع شد که دو پسر موفق به ساخت یک اپلیکیشن در 8 هفته شدند.
کوین سیستروم فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد که در زمینه جیمیل و توسعه شرکت گوگل کار میکرد آخر هفتههای خود را روی برنامهای کار میکرد که امکان اشتراک عکس و آگهی را داشته باشد و آن را Burbn نامید.
کوین با مایک کریگر که یکی از اولین کاربران Burbn بود آشنا شد با یک همکاری مشترک باربن را تبدیل به اینستاگرام کردند.
اسنپ چت: سه دوست از یک دانشگاه به نامهای ایوان اشپیگل، رگی براون و بابی مورفی، در حال آزمایش مهارتهای کارآفرینی بودند. بعد از مدتی ایوان به عنوان یک ایده میلیون دلاری مطرح کرد که با نام Picaboo راه اندازی شد. اما به دلیل درگیریهای به وجود آمده بین سه دوست اوان و بابی از رگی خواستند که گروهشان را ترک کند و نام برنامه به اسنپ چت تغییر پیدا کرد.
ByteDance: طبق آماری ارائه شده توسط CB Insight ارزشمندترین استارتاپ حال حاضر دنیا کمپانی هوش مصنوعی بایت دنس است. ارزش مالی این شرکت 140 میلیارد دلار میلیون دلار است.
این شرکت در مارس 2012 توسط Zhang Yiming تأسیس شد و دلیل معورفیتش اپلیکیشنهای سرگرمی موبایل بود.
کمپانیهای رغیب این استارت آپ علی بابا، بایدو (Baidu) و تنسنت (Tencent) هستند.
اسپیس اکس (SpaceX): این استارت آپ در 2002 در آمریکا و ایالت کالیفرنیا توسط ایلان ماسک تأسیس شد. ایلان ماسک در اوایل سال 2021 ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد.
ایلان استارت آپهای زیادی دارد که پروژه اسپیس ایکس (SpaceX) یکی از آنهاست. SpaceX به معنی شرکت فناوریهای اکتشافات فضایی است که کارش تولید محصولات صنایع هوافضایی تجاری است.
پیشنهاد میکنیم برای طراحی استارت آپ در قزوین و انجام تبلیغات تخصصی سری به سایت ملکه برنید و مطالعه سابقه فعالیت و مشاهده نمونههای موفق این مجموعه با خیالی آسوده تبلیغات و طراحی آن را به تیم مجرب ملکه بسپارید. میتوانید همین حالا با شمارههای موجود در سایت تماس بگیرید و از متخصصان ما مشاوره دریافت کنید.
بیشتر بخوانید:
طراحی سایت آموزشی کاملا حرفه ای و ارزان
بهترین پشتیبان سایت و نگهدارنده سایت در قزوین
طراحی انواع وب سایت ها در قزوین
طراحی اپلیکیشن پولساز با بهترین برنامه نویسی
بدون دیدگاه