استارت آپ را چقدر میشناسید؟ 

استارت آپ را چقدر میشناسید؟ 


استارت آپ را چقدر میشناسید؟ 

استارت آپ را چقدر میشناسید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با کسب و کارهای استارت آپی آشنا کنیم و انواع آن‌ها را توضیح دهیم.

امروزه همه جای دنیا استارت آپ‌ها در حال رشد و تکامل هستند و در ایران هم به سرعت در حال گسترش است. شرکت‌های استارت آپ به‌تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند؛ به همین دلیل نیاز به برنامه ریزی‌ها دقیقی برای راه اندازی دارند. استارت آپ یک شرکت تازه تأسیس است که هدف از تشکیل آن ایجاد مدل کسب و کار تکرار پذیر و مقیاس پذیر می‌باشد. سرمایه اولیه برای راه‌اندازی این شرکت‌ها اندک است، با همین خاطر در سال‌های اخیر استارت آپ‌های زیادی در ایران ایجاد شده است و تبدیل به برند شده‌اند. خیلی از استارت آپ‌های موفق ایرانی که الان فعالیت می‌کنند و به شهرت رسیده‌اند، از طرح‌های ساده شروع کرده‌اند و با گذشت زمان و به کار گیری خلاقیت و تلاش پیشرفت کرده‌اند و به یک برند موفق بدل شده‌اند.

ویژگی‌های استارت آپ

تجارت‌های کوچک بخواهند همیشه در سطح کوچکی به فعالیت‌ بپردازند. از ویژگی‌های مهم استارت آپ تمرکز بر رشد و توسعه هدف است. تمام استارت آپ‌ها در ابتدا به شکل یک تجارت کوچک شروع می‌شوند اما به مرور رشد می‌کنند. توجه داشته باشید که همه کسب و کارهای کوچک استارت آپ به حساب نمی‌آیند. فرق استارت آپ و یک تجارت کوچک در این است که یک استارت آپ در مدت کوتاهی دیگر یک تجارت کوچک نیست و پیشرفت خواهد کرد.

استارت آپ مشکلات و نیازها را بررسی کرده و در تلاش است که راهکاری مفید و جذاب پیدا کند. پس هدف یک استارت آپ موفق، حل مسئله است که باعث می‌شود مردم دنیا زندگی بهتری داشته باشند. برای عملی شدن ایده‌ها باید برنامه‌ریزی دقیق انجام شود؛ یعنی داشتن طرح در حوزه تولید و بازاریابی بدون برنامه عملی، هیچ فایده‌ای ندارد و موفق نخواهد بود. پس اگر شرکتی برنامه‌ای نداشته باشد، یعنی هیچ هدفی ندارد. یک استارت آپ باید دائماً در جستجوی تولید و بازاریابی مناسب باشد.

ویژگی دیگر استارت آپ این است که هیچ محدودیت و مرزی ندارد. استارت آپ‌ها را معمولاً قشر جوان جامعه می‌سازند و سعی در مدرن سازی جامعه دارند. به‌ شرط داشتن نوآوری، هر تجارتی می‌تواند یک استارت آپ باشد. یعنی باید ایده‌های جدید خلق کند و تلاش ‌کند روش‌های سنتی را به روش‌های امروزی تغییر دهد. مثلاً اگر در گذشته برای تشکیل یک شرکت به سرمایه زیاد و تبلیغات نیاز بود، حالا با استفاده از استارت آپ و روش‌های به‌روز تبلیغاتی، سرمایه کمتری نیاز است.

سرمایه گذاری روی استارت آپهای با ارزش

 

استارت آپ را چقدر میشناسید؟ 
استارت آپ را چقدر میشناسید؟

قطعاً یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در استارت آپ‌ها جذب سرمایه مناسب است. چون با توجه به سرعت رشد استارت آپ شما برای موفقیت نیاز به سرمایه خواهید داشت. یک سرمایه گذار حتماً باید استارت آپ‌های موجود در بازار را به دقت بررسی، شناسایی، ارزش گذاری کند. اما سوال مهم اینجاست که استارت آپ برای جذب سرمایه گذاران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در ایران سرمایه گذاری روی استارت آپ‌ها در حال رشد است. اما با توجه به جدید بودن این سیستم در ایران، یک‌سری مشکلات وجود دارد. به همین دلیل امروزه بسیار شاهد جذب سرمایه گذار هستیم. به نوعی همه استارت آپ‌ها بیشتر از جذب مشتری تمرکزشان جذب سرمایه گذار است، قطعاً اگر استارت آپ پر مشتری باشد، سرمایه گذار قدرتمندی پیدا می‌کند و افراد یا شرکت‌های بزرگی حاضر به همکاری با آن‌ها می‌شوند.

پس مهم‌ترین فعالیت استارت آپ جستجو است و این‌که بتواند به سرعت رشد کند. سرمایه گذاران تحت تأثیر کارآفرین‌های قرار می‌گیرند که اطلاعات زیادی داشته باشند و آمادگی لازم را برای دریافت سرمایه داشته باشند. یک سرمایه گذار برای ارزیابی یک استارت آپ جهت سرمایه گذاری، عوامل مهمی را در نظر می‌گیرد مثل تیم، بازار، محصول، مدل کسب و کار، که اگر این موارد درست و بی نقص باشند امتیاز استارت آپ را برای سرمایه گذاری بالاتر می‌برد.

لزوم تحقیقات بازاری

اگر یک تجارت در اختیار دارید، باید برای محصول خود یک ایده‌ داشته باشید. مهم نیست چه ایده‌ای، مهم فقط داشتن یک ایده‌ جذاب است. برای ایده خود یک اسم انتخاب کنید و تعیین کنید که این ایده چه مشکلاتی را می‌تواند حل ‌کند. مشتریان شما باید برای استفاده از محصول شما هیجان‌زده باشند. می‌توانید از طریق صحبت با مشتریان بالقوه و تعامل با آن‌ها، نیازهایشان را بشناسید تا بتوانید انتظارات آن‌ها را به خوبی برآورده کنید.

درنتیجه از تولید محصولی که مورد توجه مشتریان قرار نمی‌گیرد، دوری کنید و سرمایه و وقت خود را در مسیر اشتباه هدر ندهید. از این ایده می‌توانید با انجام تحقیقات بازار برای شناسایی رقبا هم استفاده کنید. انجام تحقیقات در بازار برای یک استارت آپ موفق خیلی مهم است. دلایل اهمیت این موضوع:

  • با تحقیقات در بازار می‌توانید رقبای خود بشناسید و با بررسی محصول و خدمات آن‌ها با سیستم قیمت گذاری، شعارهای تبلیغاتی و جایگاه فروش آن‌ها به خوبی آشنا شوید.
  • از طریق تحقیقات در بازار شما می‌توانید جامعه مشتریان هدف را بشناسید و از نزدیک با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید کسب اطلاعات در مورد مشکلات مشتریان خود، محصول و خدماتی ارائه دهید که به آن‌ها در جهت رفع مشکلشان کمک کند و کارآمد باشد.
  • تحقیق در بازار به شما در ارائه محصول مناسب و هماهنگ با بازار کمک می‌کند.
  • تحقیق در بازار برای داشتن شعار و برند مناسبی را کسب جایگاهی منحصربه‌فرد به شما بسیار کمک می‌کند. با انجام این تحقیقات شما اطلاعات خوبی درمورد راه‌کارهای مناسب برای ورود به بازار کسب می‌کنید.

ایجاد جامعه مشتریان هدف

دلیل پیشرفت سریع استارت آپ‌ها دو مورد است:

  1. مشتریان درستی را هدف قرار دهند.
  2. همواره در حال افزایش جامعه مشتریان خود باشند.

برای موفقیت در این تجارت‌ها باید روند رشد را سرعت بخشید، با استفاده از خلاقیت، ابتکار، برنامه ریزی‎‌های مقرون‌ به‌صرفه برای رشد بیشتر کاربران. اصطلاح هک روند رشد یعنی در طول فعالیت خود استفاده از ابزاری مثل ارسال جمعی ایمیل، طراحی سایت یا شبکه‌های اجتماعی. رشد طبیعی نه از طرق کسب سرمایه خارجی بلکه از طریق ابتکارات داخلی در استارت آپ‌ها حاصل می‌شود. نمونه‌ای از این استارت آپ‌ها استفاده از بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، سئو، روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی ایمیلی است.

رشد مرحله‌ای استارت آپ‌ها

 

استارت آپ را چقدر میشناسید؟ 
استارت آپ را چقدر میشناسید؟

رشد استارت آپ به صورت مرحله‌ای است. اما در کسب‌ و‌ کار سنتی وقتی سرمایه یک کار جدید تأمین شود فوری وارد مرحله فروش می‌شود. مثلاً فرض کنید شما یک کفش تولید کردید، باید ابتدا برای آن بازاریابی انجام دهید و برای رونق دادن به کسب‌وکار خود باید تعداد مشتریان را بالا ببرید، اینگونه دقیقاً مفهوم استارت آپ را به درستی اجرا کرده‌اید. سبک سنتی برای این مثال به این صورت است که شما یک مغازه اجاره کنید و کفش‌های برندهای مختلف را در آن بفروشید.

سرمایه گذاری استارت آپی

استارت آپ ها همواره در زمینه سرمایه‌گذاری با مشکلات و مسائل زیادی روبه‌رو بوده‎‌اند و پیدا کردن یک سرمایه گذار برای فعالیت استارت آپی اصولاً کار ساده‌ای نیست. بهتر است گزینه‌های سرمایه‌گذاری خود را بشناسید. وقتی که برنامه اصلی شما راه‌اندازی یک استارت آپ بر اساس یک ایده خام است، نباید به هر سرمایه‌گذاری و با هر حجم مالی اعتماد کنید.

پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشخص کنید سرمایه مالی شما از چه طریقی باید تأمین شود. به طور کلی سرمایه گذاران در بازار مالی به پنج گروه تقسیم بندی می‌شوند: بانک‌ها، سرمایه گذاران آنجل، سرمایه‌گذاران داوطلبانه، سرمایه‌گذاران شراکتی و سرمایه‌گذاران شخصی

آژانس تبلیغاتی ملکه جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به برندها معرفی می‌کند. به کسب و کارها کمک می‌کند که در فضای رقابتی امروزه بتوانند برندهای خود را به مخاطبانشان عرضه کنند. گروه مشاوران ملکه از تولید و طراحی برند تا توسعه‌ی آن‌ها  در جهت موفقیت بیشتر، در کنار شما خواهد بود. برای شروع فعالیت استارت آپی خود می‌توایند با تیم مشاوره ما در تماس باشید تا در این زمینه شما را به خوبی راهنمایی کنند.



بیشتر بخوانید:

6 نکته کلیدی در سایت فروشگاهی

طراحی لوگو حرفه ای در قزوین

8 اصل مهم تبلیغ در اینستاگرام



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *