تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی


تبلیغات پیامکی | تبلیغات محیطی | آژانس تبلیغاتی

تبلیغات پیامکی چیست و چگونه می‌تواند به جذب مشتری کمک کند؟ مشاغل مختلف همیشه به دنبال راهی برای برقراری ارتباط و نزدیک شدن به مشتریان فعلی و بالقوه خود هستند. یک راه مطمئن که هزینه مناسبی داشته باشد و مدیریت آن راحت باشد. چه روشی بهتر و در دسترس‌تر از تبلیغات پیامکی که تمام این ویژگی‌ها را دارد. پیامک تبلیغاتی یعنی محصول، خدمات، شرکت یا برند خود را در قالب پیام کوتاه به دیگران معرفی کنید؛ به این کار بازاریابی پیامکی گفته می‌شود که از طریق ارسال پیامک مشتری را جذب کرده و نگه‌ می‌داریم. به دلیل استفاده زیاد مردم از گوشی همراه در طول روز معمولاً پیام‌ها از دید افراد پنهان نمی‌ماند پس می‌توان گفت این روش کارآمدی برای تبلیغات به حساب می‌آید. اگر تبلیغات پیامکی را با دیگر روش‌های تبلیغاتی مقایسه کنید متوجه می‌شوید هزینه کمتری دارد و برای کسب و کارهای محلی بهترین انتخاب است. توجه داشته باشید که تبلیغات محیطی این توان را دارد که توجه اکثریت مردم را به خود جلب کند اما هزینه بسیار بالایی دارد و در کسب و کارهای کوچک محلی هزینه بالای این روش اصلاً به‌صرفه نیست؛ در پوشش ناحیه جغرافیایی دارای محدودیت است، همچنین شما نمی‌توانید مخاطبان خود را انتخاب کنید که با توجه به طیف آن‌ها روش تبلیغاتی خود را برگزینید که این‌ها از عیوب این روش تبلیغاتی به حساب می‌آید.

روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت انبوه

 

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

راه‌های مختلفی برای ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد از جمله:

  1. فهرست شماره‌های شخصی: اگر بخواهید به لیست شماره‌های شخصی خود پیامک انبوه ارسال کنید، باید لیست خود را به صورت فایل اکسل یا تکست همراه با متن پیامک ارسال کنید.
  2. ارسال طبق محله و منطقه: اگر کسب و کار فعالیت اقتصادی شما در یک محله یا منطقه خاص باشد، ارسال پیامک به افراد همان منطقه بازده بهتری خواهد داشت.
  3. ارسال به افراد شهر و استان: شما می‌توانید به تمام شماره موبایل‌های دائمی یا اعتباری شهر مورد نظر خود در کوتاه‌ترین زمان به صورت انبوه پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.
  4. ارسال پیامک به مشاغل و اصناف: اگر فعالیت اقتصادی شما مرتبط با مشاغل و اصناف خاصی باشد، می‌توانید برای همان گروه خاص ارسال پیامک انبوه را انجام دهید.
  5. ارسال پیامک طبق پیش شماره: می‌توانید برای پیش شماره‌های تلفن همراه به اپراتورهای همراه اول یا ایرانسل بر اساس محله و شغل صاحبان خط پیامک ارسال کنید.
  6. ارسال پیامک برحسب کد پستی: اگر 2 الی 5 رقم از کدپستی محله‌هایی که مد نظر دارید را ارائه دهید، می‌توانید پیامک تبلیغی خود را به اهالی آن منطقه ارسال کنید.

مزایای تبلیغات پیامکی

1. امکان تعامل دوطرفه با مشتری ایجاد می‌شود و کاربر می‌تواند به پیامک شما پاسخ دهد، که این به رفع ابهام و پاسخ به سؤالات مشتری کمک می‌کند.

2. ارسال پیامک تبلیغاتی زیاد زمانبر نیست. شما با در دست داشتن یک متن مناسب می‌توانید تبلیغات خود را در معرض دید هزاران نفر قرار دهید.

3. از آنجایی که پیامک سریع ارسال می‌شود و افراد نیز معمولاً در فواصل زمانی کم گوشی‌های خود را چک می‌کنند، این امکان برای شما فراهم می‌شود که در زمان‌های طلایی تبلیغات خود را به مخاطب برسانید و با پیشنهادهای جذاب و وسوسه انگیز آن‌ها را به خرید محصول ترغیب کنید. مثل ارسال پیامک تبلیغی رستوران در ساعات صرف وعده‌های غذایی.

4. از دیگر مزیت‌های پیامک این است که یک ابزار ارتباطی ساده محسوب می‌شود که تمام گوشی‌های همراه قابلیت دریافت آن را دارند و همه افراد به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

5. در این روش از کاغذ استفاده نمی‌شود، پس آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند.

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی روشی است که، به وسیله آن تبلیغاتی که در رسانه‌های دیگر مثل تلویزیون و مجله انجام می‌شود را تقویت می‌کند. تبلیغات محیطی این قابلیت را دارد که بیشتر از یک بار توجه تعداد زیادی مخاطب را به خود جلب کند. تبلیغات محیطی در مکان‌های غیر عادی و با روش‌های خلاقانه و غیر مرسوم در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرند. این تبلیغات علاوه بر معرفی کالاو محصول خاص به زیبایی شهر نیز کمک می‌کند. این روش تبلیغاتی در فصل‌هایی که آب‌وهوا مساعد است تقاضای بیشتری دارد. زیرا افراد بیشتر زمان خود را به گردش در سطح شهر اختصاص می‌دهند و فرصت کمتری برای ماندن در خانه و دیدن تلویزیون دارند.

انواع تبلیغات محیطی

  1. تبلیغات از طریق بیلبورد
  2. بیلبوردهای نمایشی و پوسترهای دیواری
  3. تبلیغات ترانزیت
  4. تبلیغات از طریق عروسک‌های تن‌پوش تبلیغاتی
  5. تبلیغات در مراکز خرید
  6. نمایش‌گرهای دیجیتالی

بیلبوردهای تبلیغاتی:

این بیلبوردها معمولاً در اندازه‌های استاندارد هستند و بر اساس حوزه دید مخاطب سایزشان تعیین می‌شود. بیلبوردها یک روش سنتی در تبلیغات محیطی به حساب می‌آیند که تأثیر نمایشی و خلاقانه خاصی در جذب بیشتر مخاطب و مشتری دارند. سریع قابل دسترس هستند و هزینه کمتری نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات محیطی دارند. اصولاً نادیده گرفتن بیلبوردی که روبروی افراد قرار دارد ممکن نیست، زیرا نمی‌توان با چشم بسته رانندگی کرد.

بیلبوردهای نمایشی و پوسترهای دیواری:

 

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

این بیلبوردها اندازه‌های بزرگی دارند و در مکان‌های خاصی نصب می‌شوند، مثل بزرگراه‌ها یا مکان‌های تجاری پر جمعیت. در این بیلبوردها از نمایش‌گرهای دیجیتالی، تزئینات سه‌بعدی، نورپردازی‌های خاص و بخش‌های متحرک استفاده می‌شود که این روش تبلیغاتی را منحصر به‌فرد نموده است. پوسترهای دیواری نیز سایزهای متفاوتی دارند که معمولاً در نمای ساختمان‌هایی که مشرف به بزرگ‌راه‌ها یا جاده‌های پر رفت‌و آمد و شلوغ هستند، به نمایش در می‌آیند.

تبلیغات ترانزیت:

این نوع از تبلیغات محیطی به دلیل نصب در اماکنی که رفت وآمد زیاد است و افراد مختلفی از نقاط دور و نزدیک شهر حضور دارند، بیشتر در معرض دیده شدن است و درصد بیشتری از مخاطبان را جذب می‌کند. برای انجام این تبلیغات از وسائل نقلیه مانند اتوبوس، تاکسی، مترو، قطار مسافربری، قطار سریع‌السیر، کشتی‌، فرودگاه‌ و دیگر ترمینال‌ها استفاده می‌شود. در این روش تبلیغاتی می‌توان از وسایل نقلیه‌‌ای که از درون و بیرون به طور کامل از تبلیغات پوشیده شده‌اند، نمایش‌‌گرهای دیجیتالی، نمایش‌‌گرهای منور، طراحی دستگیره‌های داخل وسیله‌‌ی نقلیه، ایستگاه‌های وسایل نقلیه، نمایش‌گرهای ال.ای.دی، نمایش‌‌گرهای سه بعدی نیز استفاده کرد.

تبلیغات به وسیله عروسک‌های تن‌پوش تبلیغاتی:

در این روش افرادی استخدام می‌شوند تا پلاکاردها و اعلامیه‌های تبلیغاتی را در مکان‌های شلوغ در معرض دید عموم قرار دهند و توجه افراد را به طرق مختلف مثل نواختن موسیقی، به محصول خود جلب ‌کنند. معمولاً در نمایشگاه‌ها، سیرک‌ها، رستوران‌ها، سینماها از این روش برای تبلیغات استفاده می‌‌شود.

تبلیغات در مراکز خرید:

این روش تبلیغی برای شغل‌های کوچک، بزرگ و متوسط کاربرد دارد و در سطح محلی و ملی قابلیت اجرا دارد. در مراکز خرید معمولاً نمایش‌گرهایی نصب شده است که توجه مصرف‌کنندگان مشغول خرید را به خود جلب می‌کند. قالب‌های مورد استفاده در این روش تبلیغاتی معمولاً در اندازه‌‌های کیوسک و دایوراما است. در این روش تبلیغی از پلکان‌های شهری، معابر عمومی، درب‌های آسانسور، بنرها، پوسترهای دیواری، شبکه‌های دیجیتالی استفاده می‌شود.

نمایش‌گرهای دیجیتالی:

از انواع تبلیغات محیطی نمایش‌گرهای دیجیتالی هستند، این روش به کسب‌ و کار شما این امکان را می‌دهد که در زمان و مکان مناسب تبلیغات خود را انجام دهید. این نمایش‌گرها در همه ساعات شبانه روز قابلیت استفاده دارند. این روش نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات محیطی پیشرفت بیشتری داشته است. این نمایش‌گرها در بزرگ‌راه‌ها، بیلبوردهای خیابانی، روی نمای ساختمان‌ها، مبلمان شهری، نمایش‌گرهای ترانزیت، مغازه‌ها، باشگاه‌ها، سینماها قابل نصب هستند.

مزایای تبلیغات محیطی

1. تبلیغات محیطی از نظر مکانی انعطاف پذیر هستند زیرا، در تمام مکان‌هایی که قانون مجاز می‌داند قابل استفاده و نصب هستند، مثل بزرگ‌راه‌ها، جاده‌ها، فروشگاه‌ها، مترو، فرودگاه و تمام مکان‌هایی که تردد زیاد است.

2. دیده شدن این روش تبلیغاتی توسط مخاطب به نوعی اجباری است یعنی مخاطب نمی‌تواند مانند پیامک آن را نخوانده پاک کند؛ بلکه بارها در معرض دید مردم است.

3. بیلبوردها را می‌توان در مکان‌هایی که خود شرکت یا فروشگاه انتخاب می‌کند نصب کرد؛ در نتیجه مخاطبان خاصی که مد نظر دارند را به راحتی می‌توان هدف قرار داد.

آژانس تبلیغاتی ملکه جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به شما معرفی می‌کند. به کسب و کارها کمک می‌کند که در فضای رقابتی امروزه بتوانند برندهای خود را به مخاطبانشان عرضه کنند. گروه مشاوران ملکه از تولید و طراحی برند تا توسعه‌ی آن‌ها در جهت موفقیت بیشتر، در کنار شما خواهند بود.



مقالات مرتبط:

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟

تبلیغ پیج کاری با اصول روز دنیا

6 روش موثر تبلیغاتی

5 روش تبلیغ موثر در لینکدین

استراتژی تبلیغات در رونق کسب و کار



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *