5 دلیل برای اینکه کسب و کار شما به یک وبلاگ احتیاج دارد
براساس مطالعات انجام شده در حال حاضر حدود ۴ میلیارد در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند بهترین زمان برای استفاده کسبو کارها از وبلاگ نویسی اکنون است. بسیاری از مدیران و صاحبان کسبوکار میپرسند چرا باید وبلاگ داشته باشیم؟ در این مقاله تصمیم داریم به 5 دلیل برای اینکه کسب و کار شما به یک وبلاگ احتیاج دارد بپردازیم.
اگر تمایل دارید کسبوکار خود را بهبود ببخشید و فروش خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید در این مقاله ما را همراهی کنید. یکی از بهترین راهها برای برندسازی و افزایش فروش یک بیزینس اینترنتی “وبلاگ نویسی” است. با گذشت زمان و روی کار آمدن انواع استارت آپ و برند این روزها داشتن وبلاگ برای هر سایتی به یک نیاز ضروری تبدیل شده است.
آژانس ملکه فعال در حوزه طراحی وب سایت، بهینه سازی وب سایت (سئو) و طراحی نرم افزارهای تحت وب است. با طراحی وب سایت خود از طریق ما وب سایتی تحویل بگیرید که باعث ارتقای برند تجاری شما شود و کسبوکار شما را به شکلی مناسب معرفی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات طراحی سایت با قابلیت ارتقا در قزوین و تاثیر قالب در طراحی و سئوی سایت را مطالعه کنید.
1. وبلاگ باعث بهبود تعامل بین شما و مخاطب میشود.
وقتی که وبلاگ خود را ساختید و مقالات معتبر و عالی در آن منتشر کردید، به مرور به یک منبع و مرجع مهم در حوزه کاری خودتان تبدیل میشوید و مخاطبان و مشتریان هدف سعی میکنند مقالات شما را بخوانند و اطلاعات خود را بالا ببرند. اگر سوالی در ذهنشان ایجاد شود از شما میپرسند چون میدانند که شما از نظر اطلاعات و دانش تخصصی بسیار غنی هستید و میتوانید به پرسشهای آنهاپاسخی درست بدهید.
2. وبلاگ باعث اعتبار کسبوکارتان و تخصص شما میشود
داشتن وبلاگ به شما این امکان را میدهد که تخصص و دانش خود را به خوبی به کاربران نشان دهید و به صورت تخصصی به کسبوکارتان بپردازید.
متخصص شناخته شدن نزد مشتریان چه مزیتهایی دارد؟

وقتی به صورت تخصصی موضوعات مختلف را بررسی میکنید و در بلاگ خود به آنها میپردازید به عنوان وبسایتی شناخته میشوید که به کار خود مسلط است و این برای کاربران اطمینان را به همراه خواهد داشت. کاربران ترجیح میدهند خدمات و کالاهای خود را از وبسایتی خریداری کنند که در آن زمینه تخصص دارد و نسبت به کیفیت آن مطمئن باشند.
از وبسایت شما به عنوان کسبوکاری یاد میشود که نیازهای کاربران را به خوبی پاسخ میدهد و همین امر برند شما را در ذهن مخاطب ماندگار خواهد کرد و ممکن است در زمان مناسب برای دریافت خدمات دوباره به وبسایت شما مراجعه کنند. کاربر محتوای باکیفیت را دوست دارد و آن را به شیوههای مختلف به اشتراک میگذارد و به این ترتیب مشتریان جدیدی برای سایت شما جذب خواهد شد.
3. وبلاگ باعث عقب نماندن از رقبا میشود
با توجه به اینکه امروزه مخاطبان هدف انتخابهای زیادی برای استفاده از محصولات و خدمات رقبای شما دارند نگه داشتن مشتری کار آسانی نیست و اگر حضور آنلاین مناسبی نداشته باشید بخش بزرگی از درآمد را در اختیار رقبا قرار می دهید. با داشتن یک فروشگاه انلاین برای کسبوکار خود میتوانید تصویر کار خود را در سطح جهانی منعکس کنید. داشتن وبلاگ یک تصویر از شما در ذهن مشتریان بالقوه تان ایجاد میکند. همچنین بازگشت دوباره به سایت شما برای آنها بسیار سادهتر خواهد بود و ممکن است حتی شما را به دوستانشان معرفی کنند.
4. وبلاگ باعث به روز ماندن مخاطب در مورد کسبوکار شما میشود
وبلاگ یک ابزار عالی برای بهروز بودن مخاطبان شما است. در حالی که یک وبسایت ممکن است از نظر محتوا کاربردیتر و از نظر لحن سادهتر باشد اما یک وبلاگ انعطافپذیری بیشتری برای ارتباط با مشتریان دارد با داشتن وبلاگ به مخاطب فقط کاری که انجام میدهید معرفی نمیشود بلکه نشان میدهد که شما چه کسی هستید. شرکتها باید وبلاگ خود را به عنوان کانال ارتباط مستقیم خود در نظر بگیرند زیرا فضایی است برای صحبت در مورد محصولات و خدمات، به اشتراک گذاشتن محتوای به موقع و اظهار نظر در مورد روندهای صنعت مرتبط.
5. وبلاگ باعث تبدیل بازدیدکننده به مشتری میشود
وقتی تعداد بازدیدکنندگان سایت شما از طریق وبلاگ افزایش یافت شما این فرصت را خواهید داشت که آنها را تبدیل به مشتریان دائمی خود کنید. هر پست وبلاگ شما علاوه بر ایجاد یک صفحه فهرست بندی شده، یک فرصت تازه برای ایجاد مشتریهای جدید هم محسوب میشود. کافی است به هر پست وبلاگتان لینک دعوت به یک رویداد که بتواند توجه بازدیدکننده را به خود جلب کند اضافه کنید. این لینکهای دعوت به رویداد بازدیدکننده را به چیزهایی مثل دریافت یک کتاب الکترونیک رایگان، دستورالعملهای رایگان، وبینارهای رایگان و هر چیزی که بازدیدکننده به ازای دریافت آن مایل باشد اطلاعات تماس خود را در اختیار شما بگذارد هدایت میکند.
نقش وبلاگ نویسی در کسب و کار آنلاین

مهمترین هدف از ایجاد بلاگ دیده شدن و آگاهی کاربران از برند تجاری شما است. شما از طریق بلاگ میتوانید به خوانندگان سایت و مشتریان در مورد دغدغههایشان نسبت به محصولات خود مشاوره دهید و آنها را برای انتخاب خدمات یا کالاهایتان راهنمایی کنید. وقتی کسبوکارها به دنبال بازاریابی هستند تولید محتوا و وبلاگ نویسی جزء اولین پیشنهادها است. کسبوکارها و شرکتها از وبلاگها برای بیان مطلبهایی درمورد تیم کاری، فرآیند کار، بیان جزئیات و پاسخ به دغدغههای افراد گوناگون استفاده میکنند.
نویسندگان وبلاگ با مطرح کردن مطالبی که بر نیازهای مشتریان و کاربران تمرکز میکنند روابط برند و مشتریان را تقویت میکنند. در ابتدا وبلاگها فقط وسیلهای برای تسلط فردی در نظر گرفته میشدند اما اکنون از آنها برای اطلاع رسانی، آموزش و رفع نیاز مخاطبان استفاده میشود. وبلاگها نه تنها برای رتبه بندی وبسایت بلکه برای نشان دادن ارزش برند و فرهنگ سازمانی نیز کاربرد دارد.
آیا وبلاگ میتواند موجب اعتماد در کسب و کار شود؟
داشتن یک وبلاگ میتواند موجب اعتماد مشتری به کسبوکار شما شود. موتورهای گوگل وبسایتهای مختلف را بر اساس سئو به کاربران نشان میدهند. اگر وبسایت شما برای کلمه کلیدی که کاربر سرچ کرده است سئو شده باشد گوگل آن را به کاربر نشان میدهد. اصلیترین دلیل برای این که یک وبلاگ میتواند موجب اعتماد در کسبوکار شما بشود این است که نشان میدهد کسب و کار شما متعلق به یک انسان است.
هنگامی که شما یک وبلاگ در سایت فروشگاهی خود دارید و به صورت منظم آن را با استفاده از مقالههای مرتبط و گوناگون به روزرسانی میکنید نشان میدهد پشت کار آنلاین شما یک مدیریت انسانی وجود دارد. نظم و تداوم در وبلاگ نویسی برای کسبو کارها خیلی مهم است. با وبلاگ نویسی مداوم و منظم نشان میدهید که برای اشتراک گذاری دانش خود آن هم به صورت رایگان متعهد هستید. این موضوع رابطه عاطفی میان برند و مشتری را تقویت میکند و اعتماد و اطمینان آنها به شما بیشتر میشود.
بدون دیدگاه