استارت آپ برای چه کسب و کاری مناسب است؟
در پاسخ به این سؤال که استارت آپ برای چه کسب و کاری مناسب است؟ میتوانیم بگوییم هر کسب و کار، حرفه و مهارتی که داشته باشید استارت آپ برای آن مفید خواهد بود به شرطی که طراحی استارت آپ شما اصولی و حرفهای باشد.
استارت آپ میتواند یک کار علمی خیلی پیچیده، اختراع و یا تغییر یک محصول ساده برای ورود به بازار باشد. ایدههای موفق استارتاپی لزوماً کارهای علمی پیچیده نیستند بلکه برای تولید یک محصول در فروش آن به مشتری موفقتر از بقیه عمل میکنند. در اینجا قصد داریم درباره استارت آپهای موفق ایرانی و شیوه کار آنها بیشتر برای شما صحبت کنیم پس ما را همراهی کنید. اگر بهفکر طراحی استارت آپ حرفه ای هستید ما توصیه میکنیم با افراد متخصص در این زمینه همچون کارشناسان آژانس تبلیغاتی ملکه مشورت کنید. طراحی سایت حرفهای در قزوین، طراحی انواع استارت آپهای حرفهای و هوشمندانه و… از جمله فعالیتهای موفق این گروه تبلیغاتی بوده است.
استارت آپ چیست؟
استارت آپ کسب و کاری است که بخشی از آن بر اساس فناوریهای جدید است. نمیتوان گفت هر کاری که بر پایه فناوری است حتماً استارت آپ است اما همه استارت آپها هر کدام به نوعی از تکنولوژی جدید همچون اینترنت، وب موبایل و… برای بهدست آوردن کاربردانی بیشتر و رشد بالا در کار خود استفاده میکنند. این نوع از کسب و کار که معمولاً حول محور تکنولوژی شکل میگیرند پتانسیل رشد بالایی نیز دارند.
وضعیت استارت آپ در ایران
استارت آپ جزء بهترین روشها برای آزمودن شیوههای جدید خدمات تجارت است. راه اندازی یک شرکت کامل زمان بر و هزینه بردار است با استارت آپ دیگر نیاز به راه اندازی شرکت ندارید. اینکه افراد ایده پرداز و توانا با بهکارگیری قوه فکر و تحقیق خود درباره جامعهای که در آن زندگی میکنند بتوانند استارت آپ مفید و مورد نیاز را راه اندازی کنند. در سالهای اخیر در ایران شاهد رشد انواع استارت آپها بودهایم. این استارت آپهای اسم و رسم دار دارای درآمدهای بالای چند صد میلیون تومانی هستند.
از جمله این استارت آپهای موفق میتوان به اسنپ، کافه بازار، دیجی کالا، دیوار، آپارت و… اشاره کرد که توانستهاند فعال و موفق باشند. برای راه اندازی یک استارت آپ باید ایدههای نو و پرسودی داشته و با سرمایهای مناسب بتوانید رقابت خوبی را با رقیبان داشته باشید. باید بدانید افراد جامعه به چه چیزهایی نیاز دارند و چگونه میتوانیم این نیازها را رفع کنیم. باید در راه اندازی اولیه کار بسیار دقت داشته باشید تا مدل درستی از کسب و کار را بنابر مشتریان ارائه دهید. در ایران برای شروع یک استارت آپ معمولاً افراد باید کمی درگیر کارهای اداری و دولتی شوند. توصیه میکنیم از همان ابتدا سراغ کارهای اداری نروید تا خیلی درگیر گرفتن انواع مجوزها نشوید. در زیر به چند نمونه از استارت آپهای موفق ایرانی اشاره میکینم:
دیجی کالا
در میان همه استارت آپهای ایرانی دیجی کالا رتبه اول را دارد. همه ما نام این فروشگاه اینترنتی راشنیدهایم. یک فروشگاه بزرگ که بستر خرید را برای انواع کالا و محصولات برای کاربران فراهم کرده است. این فروشگاه امکان مقایسه محصولات خود با سایر محصولات فروشگاههای دیگر را نیز دارد. بررسی اطلاعات در مورد ویژگی کالا و قیمت آن برای مشتریها وجود دارد. این استارت آپ توانسته در میان 100 استارت آپ موفق جهان رتبه 88 را کسب کند.
آنتورک (Anetwork)
دومین استارت آپ موفق ایرانی آنتورک است که ارائه دهنده سرویسهای تبلیغاتی میباشد. این استارت آپ کاربران خود را به دو دسته تبلیغات دهنده و تبلیغات گیرنده تقسیم کرده است. آنتورک با تقسیم کاربران خود بستری مناسب برای تبلیغ کننده و گیرنده تبلیغ فراهم کرده است تا بتوانند با هم در ارتباط باشند. رتبه جهانی این استارت آپ نیز 547 است.
جابینجا
این استارت آپ هم تقریباً شبیه آنتورک است با این تفاوت که دو گروه کارجو و کار فرما را به یکدیگر متصل میکند. در این استارت آپ کارفرما اطلاعات مورد نیاز درباره مهارت فرد متقاضی استخدام را در سایت قرار داده و کار جو با ارسال رزومه خود میتواند شانسش را برای پذیرفته شدن از طرف کارفرما امتحان کند. رتبه جهانی این استارت آپ نیز 567 است.
ترب
ترب چهارمین استارت آپ موفق ایرانی است که این امکان را برای مشتری فراهم میکند تا پیش از اقدام بهخرید قیمت هر محصول را در انواع فروشگاهها مقایسه کرده و مناسبترین قیمت را انتخاب کند. رتبه جهانی این استارت آپ 641 میباشد.
جعبه
از طریق این استات آپ کاربران با اشتراک گذاری ویدیوهای تبلیغاتی به کسب درآمد میپردازند. این استارت آپ هم توانسته رتبه 789 جهانی را بهخود اختصاص دهد.
تبلیغات و بازاریابی اصلی مهم در پیشرفت استارت آپ
آخرین مرحلهای که میتواند استارت آپ را به قله موفقیت برساند انجام پروپاگاند درست است. استارت آپ دارای مراحلی مثل:
- تولید یک محصول یا خدمت
- قرار دادن در معرض دید افراد زیاد
- دیدن نقاط ضعف و قوت آن
- بهوجود آوردن تغییراتی در آن با دانستن نقاط ضعف و قوت
- پیدا کردن یک سرمایه گذار برای شروع کار
- تولید انبوه در چند فاز
- در پایان فروش و عرضه آن به مشتریان است.
انجام تبلیغات و بازاریابی یعنی بالا بردن آگاهی مردم از یک محصول، خدمت یا برند است. تا زمانیکه کارهای بازاریابی برای استارت آپ انجام نگیرد نمیتواند در بازار با دیگر رقبا رقابت کند. مشتریان هم تمایل چندانی نسبت به محصولاتی که کم یا خوب تبلیغ نمیشوند را ندارند. بنابراین تیم استارت آپی باید از افراد حرفهای و آموزش دیدن در زمینه بازاریابی و تبلیغات کمک بگیرند. راهکارهای مختلفی همچون تبلیغات محیطی، تبلیغات اینترنتی و.. یک یا چند مورد را با در نظر داشتن دسترسی گروه انتخاب کرده و انجام میدهند.
آژانس تبلیغاتی ملکه مرکز تخصصی طراحی انواع سایت در قزوین
سالهاست آژانس ملکه توانسته در عرصه تبلیغات مختلف برای کسب و کارهای تجربیات زیادی را کسب کند. طراحی استارت آپ در قزوین، طراحی آپ و اپلیکیشن، طراحی انواع سایت و انجام بازایابیهای متنوع و…برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک از جمله فعالیتهای این مرکز تبلیغاتی است. شما میتوانید با کمک و راهنمایی کارشناسان متخصص ما درباره انواع استارت آپ طراحی استارت آپ ارزان و مطمئنی را برای موفقیت شغلی خود داشته باشید. راه اندازی یک استارت آپ موفق نیاز به کارهای کارشناسانه دارد که در صورت عدم توجه به آن ممکن است مانند استارت آپهای زیادی با شکست مواجه شود.
مقالات مرتبط:
طراحی سایت آموزشی کاملا حرفه ای و ارزان
بهترین پشتیبان سایت و نگهدارنده سایت در قزوین
طراحی انواع وب سایت ها در قزوین
طراحی اپلیکیشن پولساز با بهترین برنامه نویسی
بدون دیدگاه