معروفترین دروغها در تبلیغات

معروفترین دروغها در تبلیغات


معروفترین دروغها در تبلیغات

دروغ در بازایابی و فروش سبب شده که به اعتبار بعضی از شرکت‌های بزرگ میلیون‌ها دلار لطمه وارد کند. در اینجا قصد داریم چند نمونه از معروفترین دروغها در تبلیغات را برای شما بیان ‌کنیم. داشتن صداقت در کنار تبلیغات حرفه‌ای می‌تواند اعتبار و محبوبیت زیادی برای صاحبان کسب و کارها ایجاد کند چرا که تبلیغات غلط آسیب زننده خواهند بود.

کارشناسان حرفه‌ای ما در آژانس تبلیغاتی ملکه با دانستن اصول تبلیغات و با داشتن ایده‌های تبلیغاتی برتر با به‌کارگیری خلاقیت و با در نظر داشتن اصل صداقت با مشتری برای کسب و کارهای زیادی از طریق طراحی سایت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه ای و… تبلیغاتی پربازده و ارزان داشته‌اند.

اهمیت اعتمادسازی در تبلیغات و کسب و کار

از گذشته تاکنون ماهیت همه کسب و کار و تجارت‌ها، به مشتریان گره خورده است و اگر مدیران و صاحبان مشاغل نتوانند اعتماد سازی کنند عملاً برای موفقیت و پیشرفت خود کاری انجام نداده‌اند. تجربه ثابت کرده که مشتریان به کسب و کارهایی که سایت اینترنتی و پیج  فروشگاهی دارند بیشتر اعتماد می‌کنند. بنابراین استفاده از فناوری‌های جدید در کنار تبلیغات اصولی و صادقانه می‌تواند در به‌دست آوردن اعتماد مشتریان نقش اساسی داشته باشد.

تفاوت میان دروغ و حقیقت در تبلیغات

 

معروفترین دروغها در تبلیغات
معروفترین دروغها در تبلیغات

سال‌هاست که در تبلیغ انواع محصولات غذایی در مجله‌ها و تلویزیون و.. که به سمت خرید آنها گرایش پیدا کرده‌ایم بدون اینکه از خودمان بپرسیم که چرا باید برای خرید این محصولات پول خرج کنیم. در حالی که شاید برای سلامتی‌مان خیلی سودمند نباشند و یا حتی در صورت مصرف زیاد مضر هم باشد. مثلاً تبلیغات هوس بر انگیز پفک و نوشابه و یا تصاویری که در منوی رستوران‌ها از ساندویج و همبرگر است که با مصرف این مواد غذایی در موارد زیادی احساس پشیمانی خواهیم کرد. این تبلیغات کاذب سبب پولدارشدن شخص تبلیغ کننده و ضرر برای فرد خریدار است.

چرا با وجود اینکه اکثر ما می‎دانیم بعضی از مواد تبلیغ شده خوراکی ضرر دارند ولی باز هم گاه‌ گداری آنها را خریداری می‌کنیم؟ بله دیدن تصاویر تبلیغاتی وقت و بی‌ وقت و استفاده از تصاویر جذاب و هوس بر انگیز سبب می‌شود با وجود دانستن بی‌‌خاصیت بودن این خوراکی‌ها بازهم آنها را خریداری ‌کنیم. اما نکته مهمی که، در مورد این تبلیغات دروغ وجود دارد عدم اعتماد مشتری و پایبندی آنها است که خیلی سریع و به راحتی می‌توانند از این محصول صرف نظر کنند و به‌طرف محصول مشابه با تبلیغات پر زرق و برق‌تر گرایش پیدا کنند.

در زیر به چند نمونه از تبلیغات دروغ که معروف شده‌اند را برای شما بیان میکنیم

  • فولکس واگن در 29 مارس 2016 در یک تبلیغ بزرگ بیانه‌ای را صادر کرد، که محصولاتش همگی با محیط زیست سازگاری دارند. اما بررسی‌هایی که از طرف کمیسیون تجارت فدارل انجام شد، پرونده‌ای را علیه این ادعای تبلیغاتی آنها درباره سازگاری با محیط زیست منتشر کرده و تبلیغ آنها را فریب مشتری معرفی کرد. این کمیسیون منتشر کردند که آزمایش‌های که فولکس واگن در سال 2015 بر روی محصولاتش انجام داده تقلب‌هایی صورت گرفته است. ادعا کردند 550/000 دستگاه اتومبیلی که این کمپانی با ادعای تبلیغاتی دوستدار و سازگار محیط زیست به مشتریانشان فروختند به نوعی فریب دادن آنها بوده است. این کمپانی به‌دلیل تخلف از قوانین مجمع آمریکایی، محکوم به پرداخت 61 میلیارد دلار شد.
  • ماست‌های اکتیو مورد دیگری از دروغ در تبلیغات است در این نوع ماست‌ تولید کنندگان آن ادعا داشتند، دارای باکتری‌های مفید برای بدن است. در فرایند تبلیغ این ماست تأکید داشتند که از لحاظ پزشکی و علمی ثابت شده است، ماست اکتیو موجب بهبود گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. حتی در کمپین تبلیغاتی برای بازاریابی و فروش این محصول بازیگر و نویسنده مشهور آمریکایی به‌نام جمی لی کرتیس استفاده شده بود. این کمپانی توانست ماست را با قیمتی به‌اندازه 30 درصد گران‌تر از ماست‌های عادی به‌فروش برسانند. اما قاضی پرونده ثابت کرد که این ادعاها هیچ سندیتی ندارد. در پی شکایت یکی از مصرف کنندگان این محصول شرکت محکوم به‌پرداخت 45 میلیون دلار جریمه نقدی و دستور حذف عبارت “ثابت شده از لحاظ علمی و پزشکی” برای ماست‌های دنون شد.
  • مورد سوم ادعای از بین بردن جرم دندان با آدامس‌های اکلیپس بود. شرکت تولید کننده این آدامس در تبلیغات خود آدامس را دارای مواد اولیه‌ جدید با داشتن عصاره پوست گیاه مگنولیا مؤثر در از بین بردن جرم دندان‌ها معرفی کرد. اما پس مدتی با ارائه دادخواستی از طرف مشتریان آنها ادعا کردند که کمپانی این آدامس تبلیغاتی گمراه کننده داشته است. هر چند به‌ظاهر شرکت این ادعای تخلف را همواره رد کرد ولی در نهایت محکوم به پرداخت 6 میلیون دلار بابت این ادعای دروغ تبلیغاتی خود شد.

نگاهی بر داشتن رویکرد اخلاقی در تبلیغات و بازاریابی

 

معروفترین دروغها در تبلیغات
معروفترین دروغها در تبلیغات

امروزه متأسفانه به‌دلیل ایجاد خطای بنیادی در دیدگاه افراد دروغ‌های بازاریابی خیلی رایج شده است. در صورتی که هدف افراد از بازاریابی و فروش فقط فروش خدمات و محصولات باشد خیلی راحت به سمت دروغ‌های تبلیغاتی کشیده خواهید شد. شیوه بازاریابی باید به روشی تبدیل شود تا مردم بهترین خصوصیات محصولات را ببیند و بدانند در صورت استفاده از آن سود خواهند برد با این شیوه می‌توانید کسانی که به بهترین شکل با محصول شما مطابقت دارند جذب کرده و این افراد احتمال خریدی بالایی خواهند داشت و به‌میزان زیادی از نتایج آن راضی خواهند بود. این شیوه تبلیغ که هدف اصلی کمک به دیگران و کسب درآمد برای خود است یک رویکرد تبلیغ و بازاریابی معقول می‌باشد.

برای این منظور بهتر است که در ابتدا هدف خود را مشخص کنید که محصول و خدمات شما برای چه افرادی مناسب خواهد بود و سپس بهترین دلایل موجب می‌شود آنها از شما خرید کنند را پیدا کرده و در نهایت فعالیت بازاریابی و تبلیغات خود را برای اینکه آن افراد دلایل خرید را درک کنند متمرکز کنید. در این شرایط اگر مخاطبان هدف محصولات را خریداری کردند یعنی ارزش فوق العاده آن را از طریق تبلیغات درک کرده‌‌اند در غیر این‌صورت محصول را دوست نداشته و تبلیغ به اندازه کافی تشویق کننده نبوده است.

صاحبان کسب و کارهای مختلف همراه این سؤال برای آنها مطرح است که چطور اصولی تبلیغ کنیم؟ چطور کالای خود را تبلیغ کنیم؟ چطور خیلی سریع پولدار بشیم؟  مگه میشه یه شبه پولدار شد؟ و… که با دانستن روش‌های صحیح تبلیغات و مناسب با کسب و کار خود و دانستن تأثیر منفی دروغ در تبلیغات و با در نظر داشتن اصل صداقت با مشتری با انجام پروپاگاندی هوشمندانه و حرفه‌ای از رسوایی تبلیغاتی جلوگیری کنند. آژانس تبلیغاتی ملکه به عنوان یک مرکز تبلیغات معتبر پربازده در قزوین سال‌هاست که با طراحی انواع سایت و راه اندازی دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی به شیوه‌های مختلف مانند بازاریابی شبکه ای و… برای تجارت‌ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ توانسته‌‎اند به‌عنوان یک تبلیغاتچی موفق در سطح گسترده‌ای شناخته شود.



مقالات مرتبط:

تبلیغ پیج کاری با اصول روز دنیا

20 روش تبلیغاتی جذب مشتری

تبلیغات مناسب کسب و کارتان را بشناسید

6 روش موثر تیلیغاتی

فاوت جذب مشتری حضوری و غیر حضوری

بهترین کانون تبلیغات در قزوین

چند نمونه تبلیغ برای کسب و کار اینترنتی

4 تفاوت تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات زرد را بشناسید

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟

تبلیغات چریکی در قزوین

اصول کپی رایت تبلیغاتی

5 راز تبلیغات از زبان تبلیغاتچی



 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *