ترفندهای نهفته کمپین تبلیغاتی

ترفندهای نهفته کمپین تبلیغاتی


ترفندهای نهفته کمپین تبلیغاتی

برای انجام تبلیغات نباید فقط علاقه خود یا چند نفر از اطرافیانتان را در نظر بگیرید. با تحقیق و بررسی و فهمیدن ترفندهای نهفته کمپین تبلیغاتی می‌توانید نیاز مشتریان را بشناسید و بدانید چه چیزی را در بازاریابی و فروش می‌خواهند گوش کنند یا ببینند. با بررسی‌های درست و اصولی می‌توانید تقریباً مطمئن باشید که به بازار مورد نیاز خود دست پیدا می‌کنید. مشورت با افراد حرفه‌ای و کارشناس در زمینه تبلیغات و بازاریابی بسیار کارگشا و کمک کننده خواهد بود. آژانس تبلیغاتی ملکه دارای چندین سال تجربه موفق در انواع تبلیغات برتراست. این تبلیغات با بهترین ایده و خلاقیت انجام می‌شود. طراحی سایت حرفه‌ای در قزوین، طراحی تیزرهای تبلیغاتی در قزوین، گوریلا مارکتینگ و بازاریابی شبکه ای و… گوشه‌ای از فعالیت‌های این تبلیغات چی موفق می‌باشد.

نگاهی بر کمپین تبلیغاتی

راه اندازی انواع کمپین‌های تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف و برندهای متفاوت که قصد دارند ارائه خدمات و فروش خود را بیشتر کنند با شیوهای متفاوتی انجام می‌شود. کمپین‌های تبلیغاتی در چند سال اخیر در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شیوه‌های مختلفی که در کمپین‌ها انجام می‌شود هر کدام دارای اهداف مشخص شده‌ای است. برای داشتن یک کمپین درست باید با نکات و قوانین مهم این شیوه آشنایی داشته باشیم در غیر اینصورت نتیجه‌ای معکوس دریافت خواهیم کرد.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین ترفندهای نهفته برای موفقیت یک کمپین تبلیغاتی

مشخص کردن اهداف کمپین

باید بدانیم هدف اصلی ما از راه اندازی کمپین تبلیغاتی فروش بیشتر است یا کسب سود بیشتر؟

شاید تعجب کنید که این چه سؤالی است حتماً با فروش بیشتر سود بیشتری کسب خواهیم کرد. باید بگویم حرف شما درست است اما تبلیغات تخصصی می‌تواند این دو حوزه را تا حدی از یکدیگر متمایز کند. باید برای هدف خود آگاهی مخاطب را نسبت به برند، محصول یا خدمات به شیوه‌ای هوشمندانه بالا ببرید.

به‌دست آوردن اطلاعات و شناخت مخاطبان هدف

 

ترفندهای نهفته کمپین تبلیغاتی
ترفندهای نهفته کمپین تبلیغاتی

با شناخت درست و علمی  از مخاطب نه از روی حدس و گمان می‌توانید برای رسیدن به اهداف خود به‌شکل مشخص‌تری پیش بروید. باید شناختی درست از مشخصات و ویژگی‌های مخاطب داشته باشید. با دانستن ویژگی‌های مخاطب همچون سن، جنس، طبقه اجتماعی، تحصیلات، عادات، سرگرمی‌ها، تأهل و.. می‌توانید شکلی درست به محتوا و کمپین تبلیغاتی خود بدهید. یک کمپین موفق باید بتواند مشتریان بالقوه را هم تحت تأثیر قرار داده و با آنها ارتباط برقرار کند. مهم‌ترین سؤال در این زمینه این است که آیا این تبلیغ می‌تواند با مشتریان مورد نظر ما ارتباط برقرار کند؟

برجسته سازی مزیتهای محصول یا خدمت و ارائه تصویری از آن:

کلیدی‌ترین نکته در همه تبلیغات برجسته سازی نکات مثبت برند است که سبب تمایز آن با محصولات مشابه در بازار می‌شود. عدم انجام اینکار تأثیری برروی مشتریان بالقوه نخواهد داشت. اختصاص دادن یک شیوه بسته بندی خاص و یا لوگویی مخصوص می‌تواند به محصولات تبلیغ شده هویت بصری نیز بدهد. متأسفانه بی‌توجهی نسبت به یک تصویر ماندگار می‌تواند فرصت تأثیرگذاری در ذهن مشتریان آینده را از دست بدهد. باید برای انجام موفق کمپین پول خرج کرده و سعی کنید به‌دلیل هزینه تبلیغات را محدود نکنید.

متنوع باشید و در عین حال برای همه چیز هر چیزی نباشید:

سعی کنید با انجام تبلیغاتی متنوع و اولویت بندی آنها تا جایی که می‌توانید شیوه کمپین را متنوع کنید. هیچ کالا یا خدمتی برای همه افراد جذاب نیست. سعی نکنید بر همه بازارهای تسلط داشته باشید. این امر برای کسب و کارهای بزرگ میسر نیست چه برسد به تجارت‌های کوچک. بنابراین با یافتن بازار مورد نظرتان سعی کنید برای مخاطب همه چیز باشید. نه اینکه با همه چیز بودن بخواهید توجهات زیادی را جلب کنید بدون اینکه سودی داشته باشد.

بودجه کمپین را واقع بینانه تنظیم کنید:

همیشه به‌دنبال تبلیغات سبک و بی‌هزینه نباشید البته تبلیغات کم هزینه خوب است ولی برای دستیابی به مشتریان بیشتر باید برای استراتژی‌های خود هزینه کنید. دستیابی به مشتریان بیشتر کار ساده‌ایی نیست و باید در هنگام تنظیم بودجه واقع بین باشید.

محدودیتهایی که برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی وجود دارد:

راه اندازی کمپین تبلیغاتی نیز مانند کارهای دیگر همواره با یک سری مشکلات و چالش‌ها و محدودیت‌هایی همراه خواهد بود. بعضی از خدمات و محصولات چون ویژگی خاصی دارند نمی‌توان از هر ابزار تبلیغاتی برای آنها استفاده کرد. حتی ممکن است در یک کمپین با وجود تلاش‌های زیاد برند یا محصول آنچنان که باید به مخاطبان معرفی نشود. لازم است برای تبلیغ هر محصول یا خدمت حتماً نوع رسانه مورد نیاز آن را شناسایی کنیم در غیر اینصورت حتی با صرف هزینه و زمان زیاد کمپین موفق نخواهد بود. لازم است برای رفع محدودیت‌های کمپین خود به‌طوردقیق بتوانید این سؤالات را پاسخ دهید: چطور اصولی تبلیغ کنیم؟ چطور کالای خود را تبلیغ کنیم؟ ایده‌های تبلیغاتی برتر برای کمپین کدام است؟ و….

انتخاب ابزارهای تبلیغاتی

برای کمپین با کمک ابزارهای تبلیغاتی مختلف می‌توانید کمپین خود را با مشتریان در میان بگذارید. شما باید ابزارهای تبلیغاتی را بشناسید و از میزان تأثیر گذاری هر کدام در بازاریابی و فروش خود با خبر باشید. در زیر به چند  نمونه اشاره می‌کنیم:

رسانه های اجتماعی

 

ترفندهای نهفته کمپین تبلیغاتی
ترفندهای نهفته کمپین تبلیغاتی

انواع رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و.. ابزارهای آگهی دهنده کمپین در شبکه‌های اجتماعی هستند. با کمک این شبکه‌های اجتماعی دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به مخاطب خواهید داشت.

ایمیل مارکتینگ

با کمک این ابزار به‌خوبی می‌توانید میزان وفاداری مشتریان خود را بالا ببرید. استفاده از ایمیل مارکتینگ در کمپین شما را در انتخاب شیوهای جدیدتر تبلیغ یاری می‌دهد.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا برای افرادی که وارد حوزه کمپین تبلیغاتی شده‌اند هم آشنا و هم مبهم است. این نوع از بازاریابی دارای شیوه‌هایی است که با کمک آن (تولید محتوا) می‌توانید به مخاطبان خود کمک کنید تا با شیوه‌ای مؤثر و هوشمندانه با شما همراه شده و برایتان سود و درآمد داشته باشند. برای این منظور باید وبلاگی را ایجاد کرد و سپس سایر مراحل را طی نمود.

یکی از مؤثرترین ابزارهای تبلیغاتی برای کمپین مشخص کردن طراحی آن است. برای این منظور شما باید از به‌روزترین شیوه‌های طراحی وب و نیز بازاریابی آنلاین آگاه باشید تا بتوانید سایت خود را با توجه علاقه مخاطبان طراحی کنید. آژانس تبلیغاتی ملکه  به‌عنوان یک مؤسسه موفق تبلیغاتی توانسته است انواع کمپین‌های تبلیغاتی موفق را به‌طور گسترده را اندازه و هدایت کند. تبلیغات اصولی برای موفقیت در بازایابی و فروش حرف اول را می‌زند که خوشبختاته ملکه در انواع بازاریابی چریکی بازاریابی شبکه ایی و… توانسته کسب و کارهای زیادی را به موفقیت برساند.



مقالات مرتبط:

تبلیغات محیطی در قزوین

طرح بنر تبلیغاتی در قزوین

تاثیر زمان و مکان در تبلیغات محیطی

انواع بنرهای تبلیغاتی

15 ایده جذاب تبلیغاتی محیطی

تبلیغ پیج کاری با اصول روز دنیا

20 روش تبلیغاتی جذب مشتری

تبلیغات مناسب کسب و کارتان را بشناسید

6 روش موثر تیلیغاتی

تفاوت جذب مشتری حضوری و غیر حضوری

بهترین کانون تبلیغات در قزوین

چند نمونه تبلیغ برای کسب و کار اینترنتی

4 تفاوت تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات زرد را بشناسید

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟

تبلیغات چریکی در قزوین

اصول کپی رایت تبلیغاتی



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *