نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان
آیا با نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان آشنایی داری؟
عوامل زیادی در موفقیت شرکت برای وفادارسازی مشتریان مؤثر است. قطعاً سطح بالای خدمات یکی از دلایل اصلی وفاداری مشتری است. هدف اصلی هر شرکت سودآوری است و یک روش برای دستیابی به این هدف جذب و حفظ مشتری وفادار است. مشتری وفادار به استفاده از یک محصول یا خدمات ادامه می دهد. برای حفظ رابطه مشتری با سیستم فروش، اعتماد مشتری و نگرش مثبت او به برند خیلی است. مطالعات حاوی این مطلب هستند که اگر مشتری راضی باشد نگرش مطلوب نسبت به محصول و خدمات شما ایجاد میشود که این امر هم منجر به تبلیغات دهان به دهان برای شرکت و خوشنامی برند و شرکت میشود.
باشگاه مشتریان یکی از ابزارهای مهم وفاداری مشتریان در عصر کنونی است که تجربیات منحصر به فردی را ایجاد می کند. به همین علت اغلب برندهای معتبر اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان میکنند و در تلاشند که با استفاده از این ابزار با مشتریان خود یک ارتباط عاطفی و دو طرفه ایجاد کنند. آژانس ملکه در زمینههای تولید نرم افزار، طراحی استراتژی کسبوکار، بازاریابی و برندسازی، تدوین و اجرای پلنهای کسبوکار و ارائه مشاورههای تخصصی سابقه درخشانی دارد. ملکه سریع ترین، با کیفیتترین و منعطفترین سرویسها و نرم افزارهای مدیریت کسب و کارها و سازمان را در استانداردهای جهانی ارائه میدهد. در صورت نیاز مقالات ترفندهای موثر در جذب مشتری و طراحی اپلیکیشن پولساز با بهترین برنامه نویسی مطالعه کنید.
آیا بیزینس شما مناسب راه اندازی باشگاه مشتریان است؟

نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان
مهمترین عاملی که در نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان مؤثر است نوع کسبوکار است. نحوه راه اندازی چنین سیستمی در کسبوکارهای خدماتی با مشاغلی مثل فروشگاههای اینترنتی خیلی متفاوت است. رستورانها، کافیشاپها، آموزشگاهها و مدارس، فروشگاهها و مراکز خرید به یک نوع باشگاه مشتریان خاصی احتیاج دارند تا بتوانند از طریق آن به سود دهی بیشتر دست پیدا کنند.
باشگاه مشتریان یک واحد ارتباطی با مشتریان شما است که کمک میکند بر اساس رفتار خرید مشتریان بتوانید استراتژیهایی را طراحی کنید تا مشتریان فعلی خود را به برند خود وفادار کرده و بتوانید آنها را ترغیب کنید تا دوباره از شما خرید کنند. باشگاه مشتریان برنامهای است برای حفظ و نگهداری مشتریان فعلی و تمرکز اصلی آن بر این موضوع است؛ نه بر روی جذب مشتری جدید. در بازاریابی این امر بدیهی است که جذب کردن دوباره مشتریانی که یک بار از شما خرید کردهاند بسیار سادهتر و کم هزینهتر از جذب کردن مشتریان جدید است.
حتی گاهی هزینهای که جذب مشتری جدید برای برند شما دارد پنج برابر هزینهای است که صرف جذب کردن دوباره مشتری فعلی خود میکنید. به همین دلیل راه اندازی باشگاه مشتریان برای برند شما سرمایه گذاری محسوب میشود که رضایت مشتری شما را در پی دارد و سبب وفاداری آنها میشود. اگر بتوانید مشتری را وفادار کنید سود کسبوکار شما نیز بیشتر میشود. بنابراین سعی کنید نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان را یاد بگیرید و فرصت را از دست ندهید.
اما آیا همه بیزینسها برای این کار مناسب هستند؟ مواردی وجود دارند که در آنها راه اندازی باشگاه مشتریان در رشدشان مؤثر نیست. این بیزینسها در واقع مشاغلی هستند که مشتریانشان خریدهای خود را به صورت غیرمستمر انجام میدهند. در این موارد شما نمیتوانید در بازگشت مشتریان خود استمرار ایجاد کنید. مثل بیزینسهای حوزه نوسازی خانه، وکلا و …
آیا باشگاه مشتریان به وفادارسازی و بازگشت مشتری کمک میکند؟
باشگاه مشتریان سازمان پیچیدهای است که از افراد مختلف، از جمله شرکتهای حامی، مدیریت باشگاه، شرکای خارجی، شرکای مالی و اعضا تشکیل شده است. انتخاب علایق مناسب باعث موفقیت باشگاه میشود. مزایای ارائه شده از سوی شما باید ارزش بالایی برای اعضای باشگاه داشته باشد. یعنی مزایایی را ارائه دهید که بتواند مشتریان شما را هیجان زده کند.
یک باشگاه شامل فرایندو وظایف متنوعی از جمله مدیریت ارتباط با مشتری، امور مالی و مسائل دیگر است. برای مدیریت صحیح باشگاه و اطمینان از انجام درست عملیات میتوان یک مرکز خدمات باشگاه ایجاد کرد که به عنوان نقطه کانونی برای تمام فعالیتهای ارتباطی و باشگاه عمل میکند. برای افزایش وفاداری مشتریان مرکز خدمات باشگاه باید عملکرد با کیفیت بالایی داشته باشد پس پرسنل، فناوری و سایر زیرساختها را با دقت انتخاب کنید. قیمت باشگاه مشتریان به هیچ عنوان ملاک خوب یا بد بودن آن نیست، بلکه ملاک اصلی شما برای انتخاب نرم افزار مناسب باید مطابقت امکانات باشگاه مشتریان با نیازهای کسبوکار شما باشد. هزینه راه اندازی باشگاه مشتریان نیز با توجه به امکاناتی که برای شما در دسترس است تعیین میشود.
نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان

نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان
یک باشگاه مشتریان کامل تشکیل شده از مجموعهای از سخت افزارها، نرم افزارها و تکنیکها است که با کمک نیروی انسانی و با هدف وفادارسازی مشتریان طراحی و اجرا میشود. زیر ساختهای لازم برای راه اندازی باشگاه مشتریان:
نرم افزار: نرم افزار باشگاه مشتریان مهمترین و اصلیترین بخش باشگاه مشتریان است که ارتباط بین تمام بخشهای باشگاه مشتریان را برقرار میکند. هرچه این نرم افزار اصولیتر اجرا شده باشد برنامه وفاداری شما تأثیر گذارتر است.
سخت افزار: در راه اندازی باشگاه مشتریان نیاز به یک سخت افزار به نام کارت VIP یا کارت وفاداری دارید. برای برقراری ارتباط بین کارت باشگاه مشتریان و نرم افزار به یک پذیرنده مانند کارتخوان نیاز دارید. این سخت افزارها بر اساس نیاز مشتری و سیاست کاری متفاوت هستند. بسته به نوع نرم افزار باشگاه مشتریان سخت افزار مورد نیاز برای آن نیز متفاوت خواهد بود.
اطلاع از مزایای باشگاه مشتریان
اساس موفقیت انواع باشگاه مشتریان مطلع بودن مشتری از وجود باشگاه مشتریان و ارزشی که میتواند به آنها میباشد. مثلاً سوپرمارکتها و فروشگاهها به صندوقداران خود میگویند که از مشتریان در مورد عضو باشگاه مشتریان بودن آنها سوال کنند و اگر عضو نیستند آنها را متقاعد کنند برای ملحق شدن به باشگاه مشتریان و مزایایی که از آن بهرهمند خواهند شد را کامل توضیح دهند.
اگر مشتریان شما از مزایای عضویت در باشگاه مشتریان لذت ببرند به دوستان و خانواده خود در موردش خواهند گفت. مشتریانی که توسط اعضای باشگاه مشتریان به بیزینس شما فرستاده می شوند ۳۷ درصد نرخ بازگشت بیشتری دارند پس از تمامی ابزارهای بیزینس خود برای یادآوری به مشتریان مبنی بر وجود باشگاه مشتریان و ارتباط با آن استفاده کنید. ازجمله ابزارهایی که میتوانید برای باشگاه مشتریان استفاده کنید: وب سایت بیزینس، لیست توزیع شما، پیامهای صوتی و … هستند.
بدون دیدگاه