5 تکنیک فروش حرفه ای که باید بدانید
در این مقاله با ما همراه باشید تا 5 تکنیک فروش حرفه ای که باید بدانید را به شما آموزش دهیم.
امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون علوم مختلف و تغییر اساسی در رفتار خرید انسانها روشهای جدیدی جهت افزایش فروش حرفهای و ایجاد راهکارهای متفاوت توسط خبرگان صنعت فروش ایجاد میشود. در این مطلب با نگاهی متفاوتتر و اقدامات عملی، پنج روش جهت افزایش فروش و تاثیرگذاری را به صورت اجمالی توضیح میدهیم. تکنیک فروش حرفهای برای تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل است. اگر میخواهید یک پروژه جدید را اجرا کنید و یا قصد راه اندازی یک استارتاپ جدید را دارید و میخواهید از همان ابتدای کار عملکرد آن را به بهترین شکل ممکن بهینه کنید باید از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.
آژانس تبلیغاتی ملکه به عنوان مشاور بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند به ایدههایی که داخل ذهنتان دارید نظم بدهید برای آنها استراتژی بچینید و روی بخشهای مختلف آن از ایدهیابی گرفته تا اجرا نظارت داشته باشید. ما با شما از ابتدا شروع میکنیم یعنی از طراحی برند و در ادامه در کنارتان میمانیم تا هر کجا که بازار هدف شما باشد. ما در ملکه تلاش میکنیم تا مفهوم طراحی و یکپارچگی در ساختار سازمان شما اجرایی شود با ایدههای خلاقانه، ابزارهای پیشرفته و مدیریت نوین
تعریف فروش حرفه ای
فروش یعنی “معامله” که در آن فردی با عنوان فروشنده در ازای دریافت پول یا کالا و خدمات متقابل محصول یا خدمات خود را به دیگران ارائه میکند. اساساً “فروش” قراردادی بین خریدار و فروشنده درمورد خدمات یا کالایی خاص است. بنابراین بهترین راه برای فروش تمرکز بر مهارتهای فروش است. در شرایط امروز بازار برای فروش هر گونه کالا یا خدماتی گزینههای زیادی پیش روی خریدار قرار میدهد دست مشتری برای انتخاب باز است که کار را برای ارائه دهندگان کالا یا خدمات بسیار سخت میکند.
زیرا باید با ایجاد مزیت مشتری را به سمت کالا یا خدمات خود بکشانند. اما چگونه میتوان مشتری را از مزیتهای نسبی کالا یا خدمات ارائه شده توسط یک کسبوکار در مقایسه با کسبوکارهای رقیب آگاه کرد؟ اینجا مفاهیمی مانند فروشندگی حرفهای تأثیر مهم خود را نشان میدهد.
برخی افراد توانایی خاصی در مجاب کردن مشتری در هنگام فروش یک کالا یا خدمات دارند. این افراد به صورت ذاتی فروشندگان قدرتمندی محسوب میشوند. همین افراد هم با استفاده از تکنیکهای فروش و مذاکره حرفه ای میتوانند روند کار خود را بهبود ببخشند. پژوهشهای علمی نشان داده برخی تکنیکها در فرآیند فروش تاثیر زیادی روی رفتار مشتریان داشته است. برای مطالعه بیشتر به مقالات بهترین روشهای فروش آنلاین و تفاوت چالش مشتری با تعامل مشتری مراجعه کنید.
چرا باید آموزش فروش موفق را بلد باشیم؟

5 تکنیک فروش حرفه ای که باید بدانید
هر فروشنده نیازمند این است که مشتریان زیادی را برای خودش جذب کند. مشتری یکی از الزاماتی است که اگر وجود نداشته باشد یا کم باشد، قطعاً منجر به لطمه زدن به کسب و کار میشود. بستن یک معامله خوب حاصل مهارت به همراه تکنیک است. شما برای متقاعد کردن مشتریان به هر دو نیاز دارید. در واقع تکنیک های فروش نقش کاتالیزور را در معاملات بازی میکنند.
در فرایند فروش به هیچعنوان عجله نکنید و صبور باشید. ممکن است حاصل ماهها تلاش شما و تیم فروشتان با یک شتابزدگی یا یک حرکت عجولانه از بین برود. در تمام مراحل آرامش خود را حفظ کنید. گاهی وقتها حس میکنید همه زحمات شما برای جذب و فروش بیاثر شده یا آن بازدهی لازم را ندارد. در این حالت شما وارد فلات فروش شدهاید. یعنی ظاهراً فروش شما هیچ رشدی ندارد اما جهشی در راه هست. دست از تلاش برندارید و به انگیزهبخشی کارکنان بپردازید. فروش زمانی اتفاق میافتد که خریدار قانع شود مزیت محصول شما برای او ارزش صرف هزینه را دارد.
تکنیک های فروش موفق

5 تکنیک فروش حرفه ای که باید بدانید
در واقع یک فروشنده حرفهای که از تکنیکهای فروش حرفهای در کار خود بهره میبرد به فنون روان شناسی اجتماعی، تاثیرگذاری بر اعصاب و واکنشهای افراد، علم اقتصاد و رفتار شناسی مشتریان تسلط مناسبی دارد. در تکنیکهای فروش حرفهای تمرکز بیشتر روی خریدار است. مهارت فروش و توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران، از جمله مهارتهایی است که یک فروشنده باید داشته باشد که آشنایی با تکنیکهای فروش میتواند در بالا بردن مهارت فروش در فردی که میخواهد این شغل را انتخاب کند مؤثر باشد.
1. به دنبال راهی برای برقراری ارتباط باشید
به دنبال این باشید تا بفهمید که چه چیزی حقیقتاً برای آنها اهمیت دارد. شاید حرفهای زیادی بزنند اما اگر به درستی گوش کنید منافع آنها، چیزی که به آنها انگیزه میدهد و موانعی که باید بر آنها غلبه کنید را شناسایی میکنید.
2. با یک بار شکست در راضی کردن مشتری ناامید نشوید
یکی از مهمترین موارد در فروش تسلیم نشدن است. فروشندگی حرفهای نیاز به پشتکار و حوصله بالا دارد اینکه برخی فروشندهها بعد از یک یا دو بار تلاش و عدم نتیجه گیری تسلیم میشوند فروش موفقی نخواهند داشت. آخرین پژوهشها گویای این مطلب است که برای برقراری ارتباط با مشتری جا دارد که تا ۶ بار تلاش کنید. با این کار نرخ ارتباط به شکلی چشمگیر افزایش مییابد و در نهایت نرخ فروش هم بالا میرود.
3. برای تماس با مشتریان روز و ساعت مناسبی انتخاب کنید
اگر با مشتری در ساعت و روز مناسبی از هفته تماس داشته باشید احتمال نتیجه بخش بودن آن بیشتر خواهد بود. درمورد ساعت تماس با مشتری طبق تجربه صبح اول وقت یا عصرها پس از پایان روز کاری زمان خوب و رضایت بخشی برای تماس با مشتری است. بنابر پژوهشها ۸ تا ۹ صبح و ۴ تا ۵ بعد از ظهر زمانهای مناسبی برای برقراری تماس با مشتری هستند. همچنین تماس در تمام روزهای هفته نتیجه برابری ندارد.
شنبه و یکشنبه در ابتدای هفته نتیجه تماس با مشتریها چندان مناسب نیست. در مورد اینکه کدام روز هفته برای تماس با مشتریان مناسب است نمیتوان قطعی نظر داد و به زمینه کاری کسبوکار مورد نظر و جامعه هدف خریداران کالا یا خدمات آنها بستگی دارد. اما بر اساس نتایج تحقیقات میدانی و پژوهشهای علمی از اواسط هفته تا پیش از شروع آخر هفته بهترین زمان برای تماس با مشتریها است.
4. اعتماد مشتریان خود را جلب کنید
اعتماد به نفس داشته باشید و سعی کنید به یک منبع معتبر و قابل اعتماد تبدیل شوید. اگر خودتان به آنچه میگویید باور نداشته باشید دیگران هم به شما اعتماد نمیکنند. سعی کنید در نقش یک دوست یا مشاور عمل کنید با ارائه اطلاعات ارزشمند و واقعی نظر مشتریان را جلب کنید. اگر اطلاعات بهروز، ارزشمند، حرفهای و صحیح ارائه نکنید به اعتبارتان ضربه میزنید.
5. برای فروش از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
فروش و بازاریابی به صورت سنتی مثل قدیم به تنهایی جواب نمیدهد و نمیتوان فضای مجازی را کنار گذاشت. بسیار مهم است که فروشندگان برای کسب موفقیت از تکنیکهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی استفاده کنند. تحقیقات نشان میدهد که حدود 78 درصد فروشندگانی که از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند عملکرد بهتری از فروشندگانی داشتهاند که رسانههای اجتماعی را به کار نمیگیرند.
بدون دیدگاه