موبایل مارکتینگ و تبلیغات دیجیتالی

موبایل مارکتینگ و تبلیغات دیجیتالی


موبایل مارکتینگ و تبلیغات دیجیتالی

امروزه با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و همه گیری استفاده از گوشی همراه موبایل مارکتینگ و تبلیغات دیجیتالی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع هر نوع تبلیغ و بازاریابی که از طریق اینترنت انجام می‌شود و مشتریان به‌وسیله تلفن همراه خود از آن آگاه می‌شوند جزء موبایل مارکتینگ است که به‌طور کلی هر نوع بازاریابی برای کاربران موبایل را در بر می‌گیرد.

در این بحث می‌خواهیم درباره موبایل مارکتینگ، انواع بازاریابی آن و نکته‌های مهم در این زمینه مطالبی را بیان کنیم. اگر قصد دارید یک موبایل مارکتینگ با تبلیغاتی موفق راه‌اندازی کنید یا تبلیغات موبایلی خود را هدفمندانه‌تر انجام دهید توصیه می‌کنیم با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی ملکه با تخصصی که در زمینه انواع تبلیغات اینترنتی همچون طراحی انواع سایت، تبلیغات محیطی و بنری، طراحی اپلیکیشن انواع تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی همچون تبلیغ در اینستاگرام، یوتیوب و… می‌توانند  با در نظر داشتن تمامی جوانب و امکانات موجود شما را راهنمایی کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت‌های این مجموعه به وب سایت ملکه مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

اهمیت موبایل مارکتینگ

ورود تلفن همراه به زندگی شیوه تعامل مردم با برندها را دگرگون کرده است. در حال حاضر تمام کارهایی که می‌توان با رایانه روی میز انجام داد مثل بازدید از وب سایت، مشاهده ایمیل و.. به راحتی از طریق گوشی همراه قابل انجام است. در واقع بیش از هشتاد درصد کاربران اینترنت گوشی هوشمند دارند و گوگل اعلام کرده که از سال 2015 تاکنون میزان جستجو از طریق گوشی همراه بسیار بیشتر از رایانه‌های روی میز بوده است. مخاطبان هدف تلفن همراه به راحتی از وب سایت‌ها دیدن کرده و می‌توانند ایمیل دیجیتال مارکتینگ را بر روی گوشی خود باز کنند و از این طریق از فروشگاه مورد نظر سفارش داده و خرید کنند. با دانستن نکات ظریف درباره موبایل مارکتینگ می‌توانید کسب و کار خود را درست در جایی که مشتریان هستند به‌طور فعال قرار دهید. امروزه بدون در نظر داشتن موبایل مارکتینگ برنامه بازاریابی یک طرح ناموفق خواهد بود.

چند نکته مهم برای اجرای موفقیت آمیز تبلیغات دیجیتالی در موبایل مارکتینگ

در زیر به پنج نکته کوتاه اما مهم اشاره می‌کنیم که با رعایت آنها تبلیغات موبایلی خوبی خواهید داشت:

سعی کنید در موبایل مارکتینگ صریح و واضح عمل کنید.

باید برای تبلیغات خود محتوایی واضح، کوتاه و جذاب در نظر بگیرید طوری که مخاطب با دیدن این محتوا در کمتر از چند ثانیه پیام مورد نظر را دریافت کند. تبلیغات موبایل باید به دور از هر گونه پیچیدگی و شلوغی باشد.

 تبلیغات خود را برای بازاریابی محلی بهینه کنید.

 

موبایل مارکتینگ و تبلیغات دیجیتالی
موبایل مارکتینگ و تبلیغات دیجیتالی

موبایل مارکتینگ خود را برای جستجوی محلی بهینه کنید زیرا از هر سه سرچ گوگل یک جستجو با هدف محلی (پیداکردن آدرس در منطقه کاربر) انجام می‌گیرد. این موضوع برای کسب و کارهایی که وابسته به مکان هستند مثل رستوران، مهدکودک، مطب و.. اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

  مخاطبان هدف را بشناسید و به آنها توجه کنید.

در واقع مدل مخاطب تعیین کننده نوع تبلیغات ما خواهد بود. با توجه به ویژگی‌های مخاطبان مثل سن، تحصیلات، جنسیت، علایق و.. می‌توانید در راستای آن بهترین و تأثیرگذارترین نوع تبلیغات را داشته باشید. برای مخاطبان نوجوان که معمولاً علاقه‌مند به بازی‌های موبایلی هستند استفاده از نوتیفیکشن درون برنامه‌ای و درون بازی انتخاب مناسبی خواهد بود.

انجام آزمایش و استراتژی های گوناگون

برای بازاریابی موبایلی فضای تست و روش‌های متنوع زیادی وجود دارد که می‌توان آنها را امتحان کرد و نتایج را مورد بررسی قرار داد. مثلاً با ارسال ایمیل در صبح و شب می‌توان پس از مدتی بدانیم که آیا ارسال ایمیل صبح بهتر است یا ایمیل در شب تأثیر بیشتری دارد؟

بررسی نتایج

حتماً روش‌های گوناگونی که در موبایل مارکتینگ خود بررسی می‌کنید را ارزیابی کرده و عواملی که روی نتایج مثبت و منفی آن تأثیر گذار بوده‌اند را بشناسید. اینکار کمک می‌کند تا بتوانید شیوه‌های بهتری را در پیش بگیرید.

انواع بازاریابی موبایلی

 

موبایل مارکتینگ و تبلیغات دیجیتالی
موبایل مارکتینگ و تبلیغات دیجیتالی

استراتژی‌های مختلفی در بازاریابی موبایلی وجود دارد که با توجه به نوع تجارت یا کسب و کار، هدف و بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توان آنها را به‌کار گرفت:

 تبلیغات موبایل براساس اپلیکیشن

از این طریق می‌توان برنامه‌ها و دیگر نسخه‌های نمایشی مثل تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی به‌شکلی پیشرفته در اپلیکیشن گوشی اجرا شود و تبلیغات دیگری به‌وسیله آن انجام شود مانند:

پوش نوتیفیکشن

در این روش اعلان و پیام‌ها از طریق اپلیکیشن به کاربران نشان داده می‌شود. برای نمایش تبلیغات کافی است که اپلیکیشن را دانلود کرده و با دادن اجازه تبلیغات به کاربر نمایش داده می‌شود. از پوش نوتیفیکشن برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی با اهداف مختلف استفاده می‌شود.

نوتیفیکشن درون برنامه ای

منظور از این نوع نوتیفیکشن تبلیغاتی است که درون برنامه‌های موبایل و اپلیکشین به کاربران نمایش داده می‌شود. این تبلیغ به‌شکلی است که کاربر باید اپلیکشن را باز کرده تا پیامی که توجه مخاطب را جلب می‌کند برای او ارسال شود. مثلاً تبلیغاتی که در حین بازی یا شروع و پایان آن مشاهده می‌شود جزء همین تبلیغات موبایلی است.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

یکی از تبلیغاتی سودآور و ارگانیک برای کسب و کارها تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مختلف است. با توجه به محبوبیت اینستاگرام در میان شبکه‌های اجتماعی در ایران اگر این بخش از بازاریابی مثل تبلیغات اینستاگرام هدفمند و به‌درستی انجام شود می‌تواند تعداد زیادی از مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده و آنها را به مشتری واقعی تبدیل کند.

بازاریابی براساس مکان جغرافیایی

کاربران معمولاً گوشی همراه خود را همیشه و در هر جایی که باشند با خود می‌برند. می‌توان بازاریابی موبایلی را مطابق با مکان جغرافیایی که کاربر در آن قرار دارد انجام داد. مثلاً ممکن است هدف اصلی ما برای بعضی از تبلیغات کاربرانی باشند که تا فاصله 10 کیلومتری فروشگاه قرار دارند این شیوه مؤثر خواهد بود.

بهینه کردن جستجوهای موبایلی

اکثر مردم محصولات و خدمات مورد نظر خود را از طریق گوگل سرچ می‌کنند. بنابر این لازم است که جستجوی گوگل برای موبایل بهینه شود تا موتورهای جستجو بتوانند انواع خاصی از تبلیغات را ارائه دهند.

بازاریابی پیامکی

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های موبایل مارکتینگ که از گذشته تا به امروز همراه مورد توجه بسیاری از کسب و کارها است بازاریابی پیامکی می‌باشد. تبلیغات با استفاده از پیامک‌های کوتاه می‌تواند پیام را به سادگی به مخاطبان انتقال دهد. این نوع از بازاریابی برای گروه خاصی از مخاطبان با هدف خاصی ارسال می‌شود. پیام‌هایی مثل اطلاع رسانی درباره محصول جدید، تخفیف‌های ویژه، شروع یک دوره آموزشی جدید و.. جزء این موارد است.

در پایان توصیه می‌کنیم برای موفقیت در تبلیغات دیجیتالی خود از راه‌های علمی و کارشناسانه وارد شوید. اگر تبلیغی درست و با در نظر داشتن جوانب انجام نشود موجب هدر رفت زمان و هزینه خواهد شد. آژانس تبلیغاتی ملکه چندین سال است به عنوان یک مرکز تبلیغاتی موفق فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه تبلیغات دیجیتالی و انواع بازاریابی انجام می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه طراحی انواع سایت و سایت فروشگاهی، انتخاب نوع فونت و قالب مناسب برای سایت، تبلیغات متنوع در شبکه‌های اجتماعی مانند تبلیغ در اینستاگرام و انتخاب ادمین پیج مناسب، طراحی لوگوموشن طراحی اپلیکیشن و.. از این متخصصان حرفه‌ای مشاوره‌های لازم را دریافت کرده تا بتوانید به‌خوبی با صرف هزینه معقول در تبلیغات به موفقیت چشمگیری در کسب و کار خود برسید.



بیشتر بخوانید:

5 نمونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ

ترفندهای بازاریابی اینترنتی

4 سایت برتر بازاریابی بین المللی

6 روش موثر تبلیغاتی

5 روش تبلیغ موثر در لینکدین

20 روش تبلیغاتی جذب مشتری

 تبلیعات شامل چه چیزهایی میشود؟

10 نکته در تبلیغ موثر

مشکلات بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *