میکرو اینفلوئنسر یا ماکرو اینفلوئنسر؟

میکرو اینفلوئنسر یا ماکرو اینفلوئنسر؟


میکرو اینفلوئنسر یا ماکرو اینفلوئنسر؟

میکرو اینفلوئنسر یا ماکرو اینفلوئنسر؟ یکی از موضوعات مورد بحث ما در این مقاله بررسی تفاوت این دو گروه از اینفلونسر است. اینفلوئنسر با گسترش شبکه‌های اجتماعی باب شد و بسیار مورد استفاده قرار گرفت. ریشه این واژه انگلیسی است به معنای تاثیر گذار و نافذ، معمولاً مخاطبان به حرف این افراد اعتماد دارند و ممکن است براساس گفته یک اینفلوئنسر تصمیم بگیرند. صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ امروزه در ایران مثل تمام دنیا به یک ترند حوزه دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده اینفلوئنسر در اینستاگرام انواع مختلفی دارد. اینفلوئنسرهای اینستاگرام بر اساس تعداد فالوئری که دارند به 4 دسته کلی تقسیم می‌شوند: مگا اینفلوئنسر، ماکرو اینفلوئنسر، میکرو اینفلوئنسر و نانو اینفلوئنسر. برای انجام انواع تبلیغات در قزوین با آژانس ملکه درارتباط باشید. ملکه دارای تیم طراحی برای انجام تبلیغات حرفه‌ای است.

ماکرو اینفلوئنسر کیست؟

در دسته‌بندی انواع اینفلوئنسر ماکرو اینفلوئنسرها از نظر تعداد فالوئر بعد از مگا اینفلوئنسر در رتبه دوم قرار دارند. افرادی که بین صد هزار تا یک میلیون فالوئر دارند ماکرو اینفلوئنسر هستند. از جمله ماکرو اینفلوئنسرهای ایرانی می‌توان به خانم شبنم شاهرخی، خانم بنایی‌فر و آقای علیرضا خطیبی اشاره کرد که به ترتیب در زمینه‌های ورزش و خانواده، آشپزی و عکاسی فعالیت می‌کنند.

ماکرو اینفلوئنسر کیست؟

میکرو اینفلوئنسرها بین 10000 تا 100000 فالوئر دارند. این گروه از اینفلوئنسرها معمولاً در زمینه خاصی برای جذب مخاطب فعالیت می‌کنند و  در آن زمینه به تولید محتوا می‌پردازند. میکرو اینفلوئنسرها برعکس مگا و ماکرو اینفلوئنسرها فالوئرهای یکدست و هماهنگی دارند و تاثیر زیادی بر مخاطبان خود می‌گذارند. از میکرو اینفلوئنسرهای معروف ایرانی می‌توان به خانم اشکانی و آقای خدایار آهی اشاره کرد. یکی از مزیت‌های میکرو اینفلوئنسرها نسبت به ماکرو اینفلوئنسر هزینه کم و معقولانه است. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید بهتر است سراغ این افراد بروید.

تبلیغات اینستاگرام با اینفلوئنسر

 

میکرو اینفلوئنسر یا ماکرو اینفلوئنسر؟
میکرو اینفلوئنسر یا ماکرو اینفلوئنسر؟

افرادی که قصد دارند تا تجارت نو پا یا قدیمی خود را با استفاده از تبلیغات به فروش بیشتر برسانند از اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اینفلوئنسرها محصول شما را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند و از آن‌جا که حرف‌ها و افکار آن‌ها بر فالوورهایشان بسیار تأثیرگذار است در نهایت فروش شما بالا می‌رود. امروزه استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ تبدیل به یکی از لازمه‌ها و ضروریات تبلیغات شده است. این افراد در واقع سلبریتی‌ها و معروف‌های دنیای مجازی هستند و فالوور زیادی در انواع شبکه‌های اجتماعی دارند. شما می‌توانید به سادگی با مشاوران تبلیغاتی ملکه تماس بگیرید، از آن‌ها مشاوره دریافت کنید و با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه بخش تبلیغات در قزوین را به یک تیم حرفه‌ای و مطمئن بسپارید.

مزیت همکاری با میکرو اینفلوئنسرها

مخاطب میکرو اینفلوئنسرها واقعی‌تر است: عمده فالوورهای میکرو اینفلوئنسرها را دوستان و آشنایان‌ آن‎‌ها تشکیل می‌دهد. همین ویژگی آن‌ها باعث شده میزان تعامل با مخاطب اینستاگرامی‌شان از آمار قابل توجهی برخوردار شود. در واقع میزان واقعی‌ بودن و ارتباط بیشتر در فالوورهای یک میکرو اینفلوئنسر بالاست. بسیاری از مشاغل با استفاده از این افراد به فعالیت خود رونق داده‌اند. پارسا کاکویی در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت می‌کند. به دلیل ارتباط صمیمی و نزدیکی که با مخاطبانش دارد گاهی پیج‌های اینستاگرامی که محتوای مفید تولید می‌کنند را به‌صورت رایگان معرفی می‌کند.

تبلیغات میکرو اینفلوئنسرها صادقانه و پربازده‌ای است: میکرو اینفلوئنسر مارکیتینگ یک اصالت خاصی دارد که به همان فالوورهایی بر می‌گردد که اکثرشان با میکرو اینفلوئنسر در ارتباط‌اند. بنابراین فالوورهای این افراد خیلی راحت‌تر به پیشنهادهای تبلیغات او اعتماد می‌کنند. مخاطب پیشنهادات آن‎ها را به عنوان یک دوست می‌پذیرند یک فرد مشهور به همین دلیل تبلیغ برند شما توسط یک میکرو اینفلوئنسر بازخوردی زیادی خواهد داشت.

هزینه کار با اینفلوئنسرها

هزینه تبلیغات توسط این افراد مقرون به صرفه است. در کنار میکرو اینفلوئنسرها با صرف هزینه‌های‌ کم می‌توانید به رشد کسب‌وکارتان کمک کنید.

روش کار با یک میکرو اینفلوئنسر

قبل شروع همکاری با میکرو اینفلوئنسر هدف خود را دقیق مشخص کنید. مشخص کرد اهداف و انتظارات: اهداف و انتظارات‌ خود را از همکاری با اینفلوئنسر تعیین کنید. می‌خواهید بازدید پست‌های پیجت اینستاگرام بالا برود یا سایت‌؟ آیا می‌خواهید کمپین تبلیغاتی برای فروش محصولات‌ داشته باشید یا اولویت با شناخته ‌شدن برندتان است؟ توجه به تمام این موارد مهم است تا بدانید در ازای پرداخت هزینه چه خروجی مفیدی دریافت می‌کنید.

انتخاب یک میکرو اینفلوئنسر مناسب: بعد از اینکه دقیقاً مشخص کردید چه خواسته‌هایی دارید نوبت به یافتن فرد مورد نظرتان می‌رسد. با توجه به نوع و فضای تبلیغ مورد نظر می‌توانید این افراد را به راحتی پیدا کنید. مثلاً اگر یک محتوای تبلیغاتی خنده‌دار می‌خواهید، انتخاب یک میکرو اینفلوئنسر که در حوزه سرگرمی فعالیت می‌کند مناسب است.

بستن قرارداد ببندید: صحبت در مورد هزینه‌ها و دستمزد و رسیدن به توافق قدم بعدی است که باید به آن توجه شود. سعی کنید که این موافقت را در قالب یک قرارداد تنظیم کنید.

بررسی نتایج: بررسی نتایج یک کمپین تبلیغاتی خیلی مهم است. از این طریق می‌توانید تأثیر تولید محتوای انجام ‌شده یا آثار فعالیت میکرو اینفلوئنسر را متوجه شوید. نتایجی که به دست می‌آورید برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی بعدی و انتخاب میکرو اینفلوئنسر بهتر به شما کمک خواهد کرد.

تفاوت اینفلوئنسر با بلاگر

 

میکرو اینفلوئنسر یا ماکرو اینفلوئنسر؟
میکرو اینفلوئنسر یا ماکرو اینفلوئنسر؟

خیلی از افراد فعال در اینستاگرام در مورد بلاگرها و اینفلوئنسرها اطلاعات دقیق و درستی ندارند. یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص این است که بدانید بلاگرها از نظر محتوایی تخصصی‌تر و علمی‌تر عمل می‌کنند، اما اینفلوئنسرها  بیشتر به علایق و مسائل مورد پسند خود می‌پردازند و به اصطلاح عام‌تر هستند. بلاگرها را می‌توان نوعی اینفلوئنسر دانست اگر از نظر تعداد فالوورها و جذب آنها و تأثیر روی مخاطبشان آمار بالایی داشته باشند. یکی دیگر از راه‌های تشخیص بلاگر از اینفلوئنسر تعداد بیشتر فالوور، کامنت و لایک اینفلوئنسرها است که علت آن ماهیت خودمانی‌تر و تاثیرگذارتری است که دارند. بلاگرها برای معرفی یک محصول خاص آن را به دقت نقد و بررسی می‌کنند و برخلاف اینفلوئنسرها که هدف نهایی آن‌ها افزایش فروش محصول مورد نظر است بی جهت و بی دلیل بزرگنمایی نمی‌کنند. بلاگر‌ها بعد از بررسی تخصصی و عمیق یک محصول تبلیغات آن را به عهده می‌گیرند و خرید از این گروه می‌توانند خیلی قابل اعتمادتر از اینفلوئنسرها باشد.

درآمدزایی از طریق بلاگری

روش‌های رسیدن به درآمد در اینستاگرام بسیار زیاد است. اما موضوع مهم این است که درآمد بلاگرها و اینفلوئنسرها خیلی بیشتر از کاربران عادی این شبکه اجتماعی است. به طور دقیق نمی‌توان یک عدد ثابت را برای میزان درآمدزایی بلاگرها و اینفلوئنسر بیان کرد؛ چون میزان درآمد آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعداد فالوور یک بلاگر یا اینفلوئنسر اولین عاملی است که در تعیین تعرفه تبلیغات توسط این افراد مؤثر است. هر چه فالوورهای یک بلاگر یا اینفلوئنسر بیشتر باشد تعرفه تبلیغاتشان هم افزایش میابد. اینفلوئنسرها اغلب تعداد فالوورشان بیشتر است.



بیشتر بخوانید:

کار با ریلز اینستاگرام را اینجا یاد بگیرید

چطور اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

مزایای ثبت اکانت اینستاگرام در گوگل

با این روشها در اینستاگرام تبلیغ کنید

تاثیر حضور بلاگر در تبلیغات

8 اصل مهم تبلیغ در اینستاگرام

تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام

تبلیغ پیج کاری با اصول روز دنیا

اصول تبلیغات در اینستاگرام

ادمین حرفه ای شوید

چگونه اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم؟

چطور یک ادمین حرفه ای و با اخلاق باشیم؟



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *