چه تبلیغاتی مشتریان را وفادار میکند؟

چه تبلیغاتی مشتریان را وفادار میکند؟


چه تبلیغاتی مشتریان را وفادار میکند؟

چه تبلیغاتی مشتریان را وفادار میکند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا راز جذب مشتری را به شما یاد بدهیم.

وفاداری مشتری گونه‌ای رفتار عاطفی بین کسب‌وکارها و مشتریان آنها است که به صورت پیوسته وجود دارد و باعث می‌شود مشتری تمایل به خرید و تعامل با آن کسب و کار در مقابل رقبا داشته باشد. مدیران کسب‌وکارها معمولاً به دنبال روش‌های برای افزایش تعداد مشتریانی هستند که همیشه از خدمات و یا کالاهای آن‌ها استفاده می‌کنند. در واقع به دنبال مشتریان ثابت هستند.

این موضوع تحت عنوان وفاداری مشتری شناخته می‌شود و یکی از اصلی‌ترین اهداف هر کسب‌وکاری است که می‌خواهد در بلندمدت به موفقیت برسد. درک بیشتر وفاداری مشتری به مدیران کمک می‌کند تا استراتژی‌های خاصی به کار ببرند که می‌تواند نتایج و تاثیرات مثبتی روی وفاداری مشتری‌های فعلی خود داشته باشد.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی ملکه با داشتن سال‌ها تجربه در عرصه انواع تبلیغات در قزوین توانسته با طراحی انواع لوگوموشن، اپلیکیشن، بنر، طراحی سایت و انتخاب فونت و قالب مناسب برای آن، ساخت عکس و فیلم برای شبکه‌های اجتماعی و… به عنوان یک مرکز تبلیغاتی موفق در میان رقبای خود شناخته شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت و پیج اینستاگرامی این مجموعه مراجعه کرده و با طیف وسیعی از فعالیت‌های آن آشنا شوید.

چه تبلیغاتی به جذب مشتری کمک می‌کند؟

 

چه تبلیغاتی مشتریان را وفادار میکند؟

چه تبلیغاتی مشتریان را وفادار میکند؟

 

برای مطالعه بیشتر در این زمینه به مقالات 6 روش موثر تبلیغاتی و 20 روش تبلیغاتی جذب مشتری مراجعه کنید.

از خود یک تصویر در ذهن مشتری بسازید

محصولات فراوانی وجود دارند که آنها را از روی شکل بسته‌بندی یا لوگویشان تشخیص می‌دهید. مثلاً وقتی با سرعت بالا در بزرگراه در حال حرکت هستید، به راحتی متوجه تابلوهای تبلیغاتی کوکاکولا می‌شوید. در واقع باید بدانید که تصویر در تبلیغات و ترویج کسب‌و‌کارتان خیلی مهم است. مشکل اینجاست که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان برای ایجاد تصویری همیشگی در ذهن مشتری تلاش نمی‌کنند و فرصت تأثیر گذاشتن بر مشتریان احتمالی خود را از دست می‌دهند.

همیشه در دسترس باشید

دسترسی مشتری به شما باید به ساده‌ترین راه، ممکن باشد و به مشتری این امکان را بدهید تا هر زمان که ‌خواست با شما ارتباط بگیرد خیلی راحت و بدون دردسر سوالش را بپرسد. علاوه بر این مشتریان خود را زیادی منتظر نگذارید؛ زیرا دیر پاسخ دادن و پشتیبانی ضعیف حس خوبی به مخاطبان نمی‌دهد.

مکان‌ مناسبی برای تبلیغات خیلی مهم است

یکی از بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری، تبلیغات مناسب در محل مناسب است. ممکن است که مجله، ایستگاه رادیویی یا حتی برنامه‌ تلویزیونی مورد علاقه‌ شما، برای مخاطب هدف‌تان جذابیتی نداشته باشد. شما باید در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید تا آنها را بهتر بشناسید و بدانید که چه چیزهایی را مطالعه می‌کنند، چه برنامه‌هایی را تماشا می‌کنند و طبق آن تبلیغات را در رسانه‌ مناسب قرار دهید تا بتوانید پیام‌تان را به بازار هدف برسانید.

بر تبلیغات خود نظارت کنید

شما به راحتی می‌توانید از مشتری بپرسید که چگونه با محصولات یا خدمات شما آشنا شده است. با وجود سادگی این کار، بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار به خود زحمت انجام آن را نمی‌دهند. دانستن اینکه مؤثرترین عناصر آگهی‌های تبلیغاتی شما، کدام عناصر هستند و کدام رسانه‌ها سودآورترین فرصت‌های تبلیغاتی را برای شرکت شما فراهم می‌کنند بسیار سودمند است.

انتشار محتوایی که مشتری به آن نیاز دارد

اگر برنامه‌ای برای بازاریابی محتوایی دارید باید محتوایی خلق کنید که مشتری به آن نیاز دارد. با تحقیق کلمات کلیدی متوجه می‌شوید که کیوردهای مرتبط به حوزه فعالیت شما کدام‌ها هستند یعنی مشتریان بالقوه با چه عباراتی به سایت شما می‌رسند. همچنین می‌توانید از قسمت پیشنهادهای گوگل و عبارت‌های جست‌وجوی مرتبط هم استفاده کنید. از این طریق می‌توانید بدانید که مشتری احتمالی به چه محتوایی نیاز دارد و با توجه به آن محتوای مدنظر را تولید می‌کنید.

آیا تبلیغات با جذب مشتری در ارتباط است؟

 

چه تبلیغاتی مشتریان را وفادار میکند؟

چه تبلیغاتی مشتریان را وفادار میکند؟

 

داشتن تبلیغات برای جذب مشتری باعث وفاداری مشتری و تشویق مشتریان به خرید محصولاتی از یک برند خاص می‌شود که با آن در تعامل هستند یا از خدمات آن استفاده می‌کنند. بهتر است مشتریان در کانال‌های مختلف بر اساس مقدار پرداختی‌ها و سایر تعاملات شناسایی شده و پاداش دریافت ‌کنند. مواردی مثل کالا یا خدمات رایگان، کوپن‌های تخفیف، تحویل رایگان سفارش، محصولات انحصاری یا دسترسی انحصاری به قیمت ارزان‌تر از جمله مشوق‌های استفاده از برنامه‌های وفاداری هستند که در ازای تعامل با برندی خاص به مشتری پاداش داده می‌شوند.

اجرای این برنامه سه هدف جذب مشتری جدید، حفظ مشتریان فعلی و حمایت از رشد تعداد مشتریان را دنبال می‌کند. کسب و کارهایی موفق و پیروز میدان رقابت هستند که توجه خود را همانقدر که به جذب مشتریان جدید معطوف کرده‌اند، حفظ و نگهداری مشتریان فعلی خود را نیز مهم بدانند. چرا که ۸۰ درصد سود و درآمد یک کسب و کار از ۲۰ درصد مشتریان فعلی آن حاصل می‌شود.

 درست است که تقریبا تمام اهداف در نهایت باید به خرید منجر شود، ولی باید بدانید هدف اصلی هر تبلیغ به طور مستقیم جذب مشتری و افزایش فروش نیست. در موارد زیادی تبلیغات برای آگاهی از برند انجام می‌شود. وقتی یک برند وارد بازار پر از رقابت می‌شود نیاز دارد که شناخته شود. برای همین می‌بینید که در بسیاری از تبلیغات فقط نام برند را می‌گویند و اشاره خاص به محصولی نمی‌کنند. اغلب تبلیغاتی که در سطح بنرهای خیابان‌ها و اتوبان‌ها می‌بینید از جنس آگاهی از برند است. سرنشینان یک خودرو ده ثانیه فرصت خواندن یک تبلیغ را دارند و برای همین این تبلیغات خیلی مناسب فروش و توضیح گسترده در مورد مزیت‌های محصول نیست.

چه تبلیغی در جذب مشتری موثر است؟

اگر برای جواب این سوال به دنبال راه‌حلی یکسان و کلی هستید باید بگوییم سخت در اشتباهید. در اغلب موارد این شمایید که باید پاسخ این سوال را بدهید. اگر به طور مستقیم با مشتریان خود در ارتباط هستید که بسیار خوب است و اگر هم این‌گونه نیستید از نیروهای فروش خود کمک بگیرید. باید بدانید که چه افرادی مشتریان هدف شما هستند. این افراد چه ویژگی‌هایی از لحاظ سن، موقعیت اجتماعی، جنسیت، محل زندگی، محل کار و …. دارند. هیچ‌کس بهتر از فردی که مستقیم با مشتریان شما در ارتباط است جواب این سوال را نمی‌داند.

باید با توجه به این اطلاعات تبلیغات موثر را طراحی کنید. تبلیغاتی موثر است که با توجه مخاطب هدفتان پیام مناسبی را در کانال مناسبی به مشتریان بالقوه شما برساند. به همین دلیل روش تبلیغات برای فروش یک محصول خوراکی باید با روش تبلیغات فروش ماشین‌آلات متفاوت باشد. طراحی سایت و اپلیکیشن، سئو سایت، دیجیتال مارکتینگ، مشاوره کسب وکار، طراحی های هنری و گرافیکی، ساخت تیزر تبلیغاتی و برندینگ تنها گوشه ای از خدماتی است که می‌توانید از آژانس تبلیغاتی ملکه دریافت کنید. کافیست از طریق شماره تماس‌های این مجموعه با ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان با متخصصان ما استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.