اصول طراحی اولیه برند
برندینگ یکی از مهمترین موارد است که از ابتدای شروع کسب و کار باید مورد توجه قرار بگیرند. با رعایت اصول طراحی اولیه برند میتوان با صرف هزینه متعارف برندی مقرون و به صرفه را طراحی کرد. تمرکز روی طراحی مناسب در ابتدای طراحی برند، کاری سخت است که نیاز به دانش و تخصص دارد که بهخوبی میتواند برند را در ذهن مردم ماندگار کند.
برای انجام کارهای برندینگ و طراحی آن داشتن دانش، کسب مهارت در این زمینه و گذراندن دورههای آموزشی در رشتههای مربوط به آن (همچون هنر و طراحی، طراحی گرافیک، برند سازی گرافیکی، بازاریابی و..) است. داشتن تجربه و گذراندن دورههای کارآموزی در این زمینه میتواند طراحی برند را بسیار موفقیت آمیز کند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی ملکه با داشتن سالها تجربه در عرصه انواع تبلیغات در قزوین توانسته با طراحی انواع لوگوموشن، اپلیکیشن، بنر، طراحی سایت و انتخاب فونت و قالب مناسب برای آن، ساخت عکس و فیلم برای شبکههای اجتماعی و… به عنوان یک مرکز تبلیغاتی موفق در میان رقبای خود شناخته شود. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت و پیج اینستاگرامی این مجموعه مراجعه کرده و با طیف وسیعی از فعالیتهای آن آشنا شوید. (مطالعه مقاله چطور با برند سازی معروف شویم اهمیت طراحی برند را برای کسب و کار مشخص میکند.)
چند اصول مهم برای طراحی اولیه برند
در زیر به چند نکته مهم برای طراحی اولیه برند اشاره میکنیم تا با درنظر داشتن آن بتوانید برندی معتبر و با یادماندنی را طراحی کنید با خواندن مقاله 6 روش برند سازی موفق میتوان اطلاعات مفید بیشتری را در این زمینه کسب کنید.
استفاده از طرح های کلاسیک در طراحی اولیه برند
یکی از مهمترین نکات استفاده از طرحهای کلاسیک است. باید توجه داشت که طرحهای کلاسیک نباید به هیچ وجه قدیمی و خسته کننده باشد. منظور از طرح کلاسیک استفاده از رنگهای مناسب و توجه به سنتهای قدیمی در برند است. توجه به این مورد موجب عامه پسند شدن برند شما می شود.
دقیق و مشخص بودن جزئیات لوگو
مخاطبان در شرایط مختلفی با برند شما موجه میشوند. بهتر است مطمئن باشید پلت فرمهای مختلف در برند در صورت پرینت گرفتن از آن کاملاً مشخص و واضح است.
شبیه نبودن برند با سایر برندها
ممکن است بعضی از کسب و کارهای برند خود را مشابه با سایر کسب و کارهای مشابه خود قرار دهند. با این کار ذهن مخاطب به چالش کشیده میشود.
طراحی مطابق با زمینه فعالیت
باید با در نظر داشتن زمینه فعالیت شرکت، برند را طوری طراحی کنیم که با دیدن آن مشتری به راحتی بتواند زمینه فعالیت شرکت را تشخیص دهد. این کار تأثیر مثبتی روی ذهنیت مشتریان خواهد گذاشت.
عدم استفاده از خطوط شکسته
مشتریان با دیدن لوگوی برند ناخودآگاه تجزیه و تحلیلی را در ذهن خود انجام میدهند. استفاده از خطوط شکسته در طراحی اولیه برند بهدلیل درگیر کردن ذهن مخاطب ممکن است تأثیر روانی منفی را بر آنها بگذارد. بنابراین بسیاری از برندها تلاش میکنند از حروفهای انگلیسی زاویه دار استفاده نکنند.
ایجاد فضای خالی
ایجاد فضای خالی در لوگو تأثیر مثبتی در ذهن مخاطب دارد. سعی کنید حتی اگر طرحی پیچیده دارید یک فضای خالی را در بخشی از لوگو در نظر بگیرید. این امر یک انسجام ذهنی مثبتی را در ذهن مشتری ایجاد میکند.
استفاده از رنگهای متنوع
برندهای زیادی هستند که تمایل دارند لوگوی خود را با دو رنگ سیاه و سفید طراحی کنند. استفاده از رنگهای متنوع و متضاد میتواند تأثیر زیادی روی ذهن مخاطب داشته باشد. استفاده از چهار رنگ متفاوت در نشان دادن برند تأثیر زیادی در به چالش کشیدن ذهن مخاطب دارد. بهوجود آوردن جلوههای بصری تأثیری فوق العاده در ذهن مخاطبان خواهد داشت.
داشتن طرحی خاص و منحصر بفرد
با استفاده از خطوط و رنگهای خلاقانه میتوان طرحهای زیبایی را برای برند بهوجود آورد. لازم نیست حتماً از اشکال پیچیده استفاده کنید. بعضی از برندها فقط با بهکارگیری چند خط ریز و زیبا که هنرمندانه در کنار هم قرار گرفتهاند توانستهاند جزء برندها معروف شوند.
انتخاب نام مناسب
انتخاب نام مناسب برای برند یکی از مهمترین و اساسیترین اصول آغاز هر کاری است. نام برند برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد. نامهای انتخابی باید پرمعنا و کوتاه بوده و به راحتی قابل تلفظ باشند. لازم نیست حتماً میان انتخاب نام و زمینه فعالیت ارتباط وجود داشته باشد. در مواقعی دیده شده انتخاب یک نام بیربط ولی جذاب توانسته در ذهن مخاطبان زیادی ماندگار شود.
شعارهای تبلیغاتی کوتاه
تمامی برندها باید یک شعار تبلیغاتی داشته باشند. این شعار برای بسته بندی یا طراحی برند مورد استفاده قرار میگیرد. شعار تبلیغاتی باید بتواند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد.
معرفی مناسب برند
در هنگام معرفی یک برند باید لحنی گرم و ملایم داشته باشید. برای معرفی برند باید پیش از هر کاری روی روابط اجتماعی و لحن خود کار کنید. با داشتن لحنی گرم و روابط قوی میتوان ذهنیت مثبت و ماندگاری را در مخاطبان ایجاد کرد. برقراری ارتباط عاطفی با مشتریان یکی از رازهای موفقیت برند است.
اهمیت ارزیابی برند و مقایسه آن
بجز اطلاع رسانی و ارزیابی برند، همه مراحل طراحی آن تنها کافی است یکبار انجام شود اما مرحله ارزیابی و اطلاع رسانی لازم است، بارها و بارها برای بهبود بهتر در هر مرحله انجام شود. در این مرحله باید با توجه به شرایط برند جایگاه خود را بررسی کرده تا نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کنید. با شناخت نقاط قوت و ضعف و برطرف کردن آن در نهایت میتوان به یک برند حرفهای برسید. در این مرحله با تحلیل و بررسی سایر رقبا به شما کمک خواهد کرد تا از نقاط ضعف و قوت آنها برای رشد برند خود استفاده کرده و تجربههای خوبی را کسب کنید.
طراحی برند یکی مهمترین جنبههای فرایند برندسازی است که موجب میشود یک کسب و کار یا شرکت هویتی متفاوت با رقبا در بازار پیدا کند. طراحی درست برند کمک میکند کسب و کار، ارتباط عاطفی مثبتی با مشتریان داشته باشد. لازم است برای طراحی اولیه زمان، تمرکز، انرژی و خلاقیت را به سمت درستی هدایت کرده تا به نتیجه مطلوب برسید. متخصصان آژانس تبلیغاتی ملکه با استفاده دانش و علم روز در زمینه طراحی انواع برند توانستهاند به موفقیتهای چشمگیری در این زمینه دست پیدا کنند.
بدون دیدگاه