نکات مهم در طراحی آنلاین شاپ اینستاگرامی
با انجام تبلیغات در اینستاگرام بهنحو صحیح و رعایت نکات مهم در طراحی آنلاین شاپ اینستاگرامی میتوان از این شبکه اجتماعی برای موفقیت در کسب و کار و بازاریابی استفاده کرد. اینستاگرام نیز هر بار با آپدیتهای تازه امکانات بیشتری در اختیار کاربران خود قرار میدهد و همین سبب شده تا با وجود رقبای زیاد این شبکه اجتماعی همچنان بهعنوان پایگاه اصلی برای فروشگاه اینترنتی در میان کاربران شناخته شود. در اینجا مواردی را در ارتباط با طراحی آنلاین شاپ اینستاگرامی بیان میکینم. اگر قصد دارید یک آنلاین شاپ موفقی را راه اندازی کنید توصیه میکنیم از راهنمایی کارشناسان حرفهای در این زمینه استفاده کنید تا بتوانید با افزایش فالور در اینستاگرام و دانستن راههای ثبت اینستاگرام در گوگل، طرحی آنلاین شاپ ارزان و مطمئن برای کسب و کار خود داشته باشید.
نکات مهم در طراحی آنلاین شاپ اینستاگرامی
در زیر به چند مورد از نکات مهم برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی یا همان آنلاین شاپ در اینستاگرام اشاره میکنیم:
استفاده از یک اسم واقعی برای صفحه
سعی کنید برای فروشگاه، برند یا وب سایت خود از همان نام کاربریتان در صفحه اینستاگرام استفاده کنید. آن اسم برند اصلی شما بوده و همه مشتریان و کاربران شما را با نام برندتان خواهند شناخت. متفاوت بودن نام برند با نام پیج کاربری ممکن است اعتماد مشتریان را کم کرده و شک و شبهه ایجاد کند. استفاده از یک نام ثابت در شبکههای اجتماعی و محیط کار باعث موفقیت بیشتر برای برند و کسب و کار شده و این نام سبب ماندگاری در ذهن ناخودآگاه افراد میشود.
عدم استفاده از فالورهای فیک

نکات مهم در طراحی آنلاین شاپ اینستاگرامی
در بعضی از صفحات با وجود داشتن فالورهای زیاد دیده میشود که تصویر یا ویدیو آنها کامنت و لایک بسیار کمی دارند که نشان دهنده جعلی بودن فالورهای آنها است. پیجهایی هستند که از طریق رباط یا کاربران غیر واقعی اقدام به جذب فالور برای خود میکنند. استفاده از فالوهای فیک علاوه بر بیاعتبار کردن پیج سبب مسدود شدن حساب کاربری از طرف اینستاگرام میشود. فالوهای فیک امکان پیش بینی و تشخیص مشتریان واقعی و شناخت آنها را بسیار کم میکند و روند کار را با مشکل مواجه میسازد.
تبلیغ در زمان مناسب انجام شود
اگر پیج خود را تازه تأسیس کردهاید و هنوز قالب و استراتژی مشخصی برای کار خود ندارید و پست محصولات و توضیحات آنها هنوز کامل نشدهاند سعی کنید فعلاً هیچ نوع هزینه یا تبلیغی برای جذب مخاطب انجام ندهید. در واقع پیج اینستاگرامی شما مانند یک فروشگاه واقعی است که اگر فروشگاه دکور زیبا و خوبی نداشته و نظم و ترتیب خاص خودش را نداشته باشد و بدون توضیح مشخصات همراه با قیمت و نحوه ارسال محصول باشد مشتریان تمایلی به خرید یا ماندن در فروشگاه نخواهند داشت. پس در شرایطی که تمام کارهای اصلی پیج کاری خود را انجام دادید و دیزاین محتوا بهخوبی انجام شد و روند ثابتی گرفت میتوان تبلیغات اینستاگرامی و جذب مخاطب خود را انجام دهید.
چند فعالیت اصولی برای آنلاین شاپ اینستاگرامی
درج هشتگ
اینستاگرام دارای قابلیت جستجوی کلی از طریق هشتگ است. به این صورت که در زیر هر پست اگر از علامت # در کنار کلمات کلیدی استفاده شود کاربران میتوانند با جستجوی آن کلمات پست را پیدا کنند. باید هشتگ کلمات کلیدی برند یا محصول در زیر پست نشان داده شود. هشتگ گذاری هم باید اصولی باشد و در استفاده از آن زیاده روی نکرد. سعی کنید حداقل تا 8 هشتگ برای پستهایتان استفاده کنید که ترکیبی هشتگ عمومی و هشتگ خاص باشد. هشتگ تکراری و زیاد سبب مسدود شدن پست میشود.
انتشار ویدیو و تصاویر با کیفیت
ویدیو و تصاویر در اینستاگرام یک نرم افزار است که کاربران بهوسیله آن هدف شما را از فعالیتهایتان درک میکنند و میفهمند. در واقع عکس و ویدیو برای انتقال پیام به کاربر و تأثیرگذاری بر روی اوست که آنها را ترغیب به خرید خواهد کرد. ویدیوهای کوتاه و خلاقانه بسیار تأثیر گذارند. تصاویری که نور کم با کیفیت پایینی دارند یا دارای کادر بندی ضعیفی هستند اصلاً برای تبلیغ آنلاین شاپ در اینستاگرام مناسب نیستند. محتواهای ما در اینستاگرام باید ترکیبی از نوشتههای آموزشی (کپشن)، عکس و ویدیوهای جالب که نشان دهند فعالیت یا رویداد خاصی باشد. در بعضی موارد این محتواها باید درون مایه طنز داشته و با رعایت این اصول برای کاربر تنوع و جذابیت را خلق میکنیم.
نوشتن توضیحات مناسب

نکات مهم در طراحی آنلاین شاپ اینستاگرامی
برای هر تصویر متنی کوتاه و کامل را بنوسید طوریکه مخاطب نکات مهم و کاربردی را در مورد آن در نوشته کوتاه متوجه شود. لحنتان در نوشته خیرخواهانه و صمیمی باشد. تا جایی که میتوانید مسیر خرید را برای کاربر هموار کرده و با طرح پرسش و تشویق مخاطب او را وادار کنید تا لایک کند و کامنت بگذارد. با این کار شما بهخوبی مخاطبان خود را میشناسید و پست را بعدی بهتری انتخاب خواهید کرد. سعی کنید کامنت کاربران را پاسخ دهید با اینکار به مخاطبان احساس امنیت بیشتری میدهید و سبب اعتمادسازی میشود و مشتریان متوجه پیگیریهای شما خواهند شد.
برای به روز رسانی زمان بندی منظمی داشته باشید
سعی کنید انتشار مطالب و گذاشتن استوری را در یک ساعت یا زمان مشخص شدهای ترجیحاً عصرها یا شب انجام دهید. کاربران ایرانی در ساعات پایانی شب بیشتر از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند و با اینکار پستهای شما در میان سایر پستها گم نمیشود و به چشم میآید.
جلوگیری از انتشار محتواهای بیربط در صفحه
سعی کنید کمتر در مسائل مختلف مانند سیاسی، اجتماعی، زیست محیطی و غیره دخالت کنید مگر اینکه حوزه کاری یا تخصصی شما به نحوی با آن مرتبط باشد. پیج را یکنواخت و خسته کننده نشان ندهید با شیوههای خلاق و متنوع کارتان را معرفی کنید تا جذابیت پیج از بین نرود.
بیو را کامل و کاربردی بنویسید
نوشتن نام فروشگاه همراه با توضیحاتی مختصر از مارک تجاریتان همراه با شماره تماس در بیو برای آنلاین شاپ ضروری است. اگر در شبکه اجتماعی دیگری برای کسب و کار خود فعالیت میکنید میتوانید در قسمت توضیحات (کپشن) به آن شبکه اشاره کنید و کاربران را تشویق کنید تا از آن دیدن کنند و لینک را در بیو بگذارید. با اینکار بازدید کنندگان بیشتری را خواهید داشت.
دانستیم که راهاندازی یک آنلاین شاپ اینستاگرامی که منجر به جذب مشتری و درآمدزایی شود دارای شیوههای مخصوص به خود است که رعایت اصول برندینگ یکی از ابزارهای مهم در موفقیت محسوب میشود. برای یک اکانت تجاری باید از پست و استوری جذاب استفاده کرد که با کمک هشتک و تگهای منحصر بفرد به بهترین نحو بتوان محصول را معرفی کرد.
آژانس تبلیغاتی ملکه بهعنوان یک مرکز تبلیغاتی موفق توانسته است با طراحی بهترین قالب برای سایت فروشگاهی، طراحی آنلاین شاپ در قزوین را بهشکلی بسیار موفق انجام دهد. این مرکز با انجام تبلیغات ارزان در قزوین از جمله طراحی آنلاین شاپ با افزایش فالور اینستاگرام به بهترین شیوه به بالا بودن سرچ اینستاگرام برای کسب و کارهای مختلف کمک کنند. از دیگر فعالیتهای این تبلیغات چی موفق انجام تبلیغات محیطی در قزوین، تبلیغات بنری و.. است که میتوانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه اطلاعات بیشتری را کسب کرده و با کمک مشاوران ما بهترین شیوه تبلیغات برای کار و تجارت خود انتخاب کنید.
بیشتر بخوانید:
مقایسه فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی
5 دلیل استقبال کاربران ایرانی از اینستاگرام
کار با ریلز اینستاگرام را اینجا یاد بگیرید
چطور اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟
مزایای ثبت اکانت اینستاگرام در گوگل
با این روشها در اینستاگرام تبلیغ کنید
تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام
تبلیغ پیج کاری با اصول روز دنیا
چگونه اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم؟
چطور یک ادمین حرفه ای و با اخلاق باشیم؟
سلام
حداقل واژه هشتگ رو نویسید هشتک
جای تاسف داشت
با عرض پوزش بخاطر اشتباه تایپی. اصلاح خواهد شد