چطور یک ادمین حرفه ای و با اخلاق باشیم؟
چطور یک ادمین حرفه ای و با اخلاق باشیم؟ اگر قصد دارید مسئولیت مدیریت یک صفحه در اینستاگرام را به عهده بگیرید و نمیدانید که این مسئولیت چه ویژگیهای دارد یا به چه مهارتهایی نیاز دارد این مقاله مختص شماست و پس تا پایان همراه ما باشید. این روزها شغل مدیریت صفحات اجتماعی رونق زیادی داشته و اکثر کسبوکارها چندین موقعیت شغلی مربوط به بازاریابی شبکه ای را دارند مخصوصاً از نوع اینترنتی و آنلاین. امروزه شبکههای اجتماعی به ویژه اینستاگرام بسیار مورد توجه مردم است و همین امر سبب شده که برندهای مختلف و مشاغل نگاه خاصی به فضای سوشال مدیا داشته باشند.
اصول ادمینی در اینستاگرام
مدیریت اصولی پیچ اینستاگرام یک فرایند حرفهای است. ادمین اینستاگرام به شما کمک میکند تا در کمترین زمان بیشترین رضایت را از سوی کاربر جلب کنید. در نتیجه منجربه افزایش فروش و شناخته شدن برندتان خواهد شد. برای اینکه جزء محبوبترین پیجهای اینستاگرام شوید باید طبق اصول و قواعد خاصی عمل کنید. ما به شما میگوییم که ادمین اینستاگرام باید چه چیزهایی را بلد باشد تا بتواند از پیج را به درآمدزایی برساند.
تولید محتوای حرفهای: از جمله وظایف یک ادمین برای تبلیغات پربازده این است که تولید محتوا را به خوبی بلد باشد. اگر یک پیج بخواهد موفق ظاهر شود باید محتوای منحصر به فرد و خاص داشته باشد. یعنی محتوایی که خود ادمین آن را تولید کرده و ایدههای تبلیغاتی خلاق در آن اجرا شده و تکراری و تقلیدی نیست. شما باید با توجه به موضوع پیج خود بهترین محتواها را بسازید. محتواهایی که شامل متن، عکس و فیلم جذاب است و قدرت جذب افراد را دارد. در واقع تولید محتوای مناسب جزء کلیدیترین کارهای بازاریابی شبکه ای است که میتواند بر تعداد بازدید و رتبه بندی سایت مؤثر باشد. بنابراین تیم تولید محتوا باید با نحوه صحیح تولید محتوا به طور کامل آشنا باشند. وظیفه یک ادمین کنترل محتویات تولید شده و آموزش نحوه درست تولید و انتشار محتوا است.
شناخت نرم افزارهای گرافیکی: اینستاگرام بیشتر روی فیلم و عکس تمرکز دارد و برای کاربران همین دست محتوا جذاب است در نتیجه یک ادمین اینستاگرام باید با نرم افزارهای ادیت فیلم و عکس به خوبی آشنا باشد تا بتواند عکسها و فیلمهای جذابی تولید کرده و در اختیار کاربران قرار دهد. از جمله مهمترین نرم افزارهای ادیت فتوشاپ، پریمیر و افترافکت هستند که یادگیری آنها برای یک ادمین اینستاگرام لازم و ضروری است.
مدیریت تبلیغات: ادمین بعد از زیاد شدن فالوورها باید توان مدیریت تبلیغات را داشته باشد و اصول تبلیغات را به خوبی بشناسد تا مخاطب را به مشتری ثابت تبدیل کند. شما نباید هر نوع تبلیغی در پیج قرار دهید و نباید هر نوع محتوای تبلیغاتی را به مخاطب ارائه دهید. هر تبلیغی که قرار است انجام دهید را به خوبی از دید کاربران بررسی کنید که آنها از پیچتان خارج نشوند و پیج دچار ریزش نشود.
برقراری ارتباط با مخاطب: یکی از مهمترین وظایف ادمین برقراری تعامل مناسب با مخاطب است. یک ادمین باید در این کار توانایی ویژهای داشته باشد. باید توجه داشته باشید که هر کسبوکاری نیازمند این است که با مخاطبین خود ارتباط زنده داشته باشد که اصول و استانداردهای خاصی دارد. مثلاً: پاسخ به دایرکت ها، کامنتها، ایجاد ارتباط با صفحات دیگر، ایجاد ارتباط با صفحات مناسب برای تبلیغات از جمله این تعاملات است. گاهی یک لایو میتواند در تعامل یک پیج تأثیر زیادی داشته باشد پس به عنوان ادمین یک پیج باید ابزارهای اینستاگرام را به خوبی بشناسید و به درستی از آنها استفاده کنید.
وظایف یک ادمین حرفه ای
- تولید و انتشار محتوا شامل عکس و ویدیو و متنهای مرتبط به صورت منظم و در زمان بندی دقیق و داشتن خلاقیت در تولید محتوا
- پاسخ به دایرکتهای ارسال شده
- پاسخ به کامنتهای پستها
- گذاشتن استوری و پاسخ به واکنشهای مخاطبان نسبت به استوری
- افزایش لایک پستها
- افزایش بازدید پستها و آشنایی با روشهای متفاوت افزایش ویو
- افزایش فالوور واقعی
- تأمین امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن
- آشنایی با نرم افزار های گرافیکی
- آشنایی با اصول تبلیغات در اینستاگرام و انجام تبلیغات پربازده
- آشنایی با زبان انگلیسی
دقت کنید که میزان حقوق یک ادمین را تعداد قابلیتهای او تعیین میکند.
چطور اصولی تبلیغ کنیم؟
دور و اطرافتان را خوب نگاه کنید. برخی از دوستان شما کارفرما هستند از آنها بپرسید و ببینید از نظر آنها بهترین شیوه تبلیغات چیست؟
وقتی صحبت از تبلیغات میشود اکثر صاحبان کسبوکار فقط از شنیدهها و دیدههای خود میگویند. اما صحت این شنیدهها و دیدهها را چه کسی تصدیق میکند؟
مثلاً کسانی که زیاد در اینستاگرام فعالیت دارند اظهار میکنند که تبلیغات در اینستاگرام خوب جواب میدهد. اما کسانی که تجربه این کار را داشتهاند نتیجه بزرگ و جذابی را دریافت نکردهاند. مشکل اکثر مشاغل این است که آنها فقط به فکر حضور هستند. وقتی میشنوند یک وبسایت میتواند به جذب مشتری جدید کمک کند فوراً وبسایت میزنند. اینکه وبسایت باید چه شکلی باشد و چه ایدههایی برای جذب مشتری داشته باشد اصلاً برایشان مطرح نیست و کسی هم به آنها نگفته که هدف از وبسایت زدن چیست.
آنها میخواهند حضور پیدا کنند. یا وقتی میشنوند که تبلیغات در اینستاگرام پر بازده است، یک پیج اینستاگرام میزنند و فالور و لایک فیک میخرند و در چند پیج تبلیغ میکنند، اما از این طریق قطعاً به جواب مناسبی نمیرسند. چون برای تبلیغات برنامه ندارند. ما در ملکه راهکارهای تبلیغاتی را بر اساس نیاز شما تدوین و طراحی میکنیم. کافیست به مشاور تبلیغاتی ما اعتماد کنید. ملکه بهترین تیم بازاریابی شبکه ای را دارد و بهترین اصول تبلیغاتی را به شما معرفی میکند.
ویژگیهای یک ادمین خوب
ادمین قسمتهای مختلفی از یک بیزینس را پوشش میدهد و فعالیتهای مختلفی در این زمینه دارد. نوع فعالیت ادمین تعیین کننده میزان درآمد اوست. مثلاً ادمین تبلیغات که به نوعی مدیر برنامه صاحب پیج است برنامههای تبلیغاتی پیج را هماهنگ میکند و با درخواست کنندگان تبلیغات وارد گفتوگو میشود. حتماً میپرسید که یک ادمین خوب چه ویژگیهایی دارد؟
ادمینی که تمام ساعت شبانه روز را در خانه است اما درآمد زیادی دارد مهارتها و ویژگیهای خاصی دارد. یک ادمین حرفهای لازم است که بخش عمدهای از روز را آنلاین و در دسترس باشد. گوشی یا لپتاپ ادمین در حکم محل کار و ابزار کار اوست. بنابراین حضور او در فضای مجازی ضروری است. به تسلط به مهارتهای نوشتاری برای ادمینی که مسئولیت تولید محتوای یک پیج را برعهده دارد لازم است.
تسلط به نرم افزارهای مختلف مثل PhotoShope و illustrator هم برای یک ادمین ماهر نیاز است. آشنایی با نحوه صحیح هشتگ گذاری، شناخت مناسبترین زمان گذاشتن پست و روشهای افزایش فالوور هم از موارد مورد نیاز برای یک ادمین است. برای آشنایی با مارکتینگ تبلیغاتی و بازاریابی شبکه ای با متخصصان حوزه تبلیغات در آژانس ملکه در تماس باشید تا اصول تبلیغات و ایدههای تبلیغاتی را به ظور حرفهای به شما آموزش دهند و در کوتاهترین زمان ممکن کسبوکار شما را به سوددهی برسانند.
مقالات مرتبط:
چگونه اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم؟
با این روشها در اینستاگرام تبلیغ کنید
تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام
تبلیغ پیج کاری با اصول روز دنیا
بدون دیدگاه