چند مدل تولید محتوا داریم؟
پاسخ به این سؤال که چند مدل تولید محتوا داریم؟ شناخت درست درباره روشهای مختلف تولید محتوا چگونه است؟ بهشما کمک خواهد کرد تا بتوانید همیشه طبق نظر کاربر پیش بروید و جزء اولین انتخاب آنها باشید. تولید محتوا بهطور مستقیم روی میزان بازدید از سایت تأثیرگذار خواهد بود و همین مورد اهمیت این مسئله را مشخص میکند.
در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره مدلهای مختلف تولید محتوا و نکاتی در این زمینه ارائه دهیم. در صورتی که احساس کردید درباره تولید محتوا نیاز به راهنمایی و توضیحات بیشتری دارید میتوانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان آژانس تبلیغاتی ملکه استفاده کنید. برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی اینترنتی باید تولید محتوا را جدی گرفت. تیم حرفهای و متخصص آژانس تبلیغاتی ملکه سالهاست با انجام انواع تبلیغات در قزوین همچون طراحی اپلیکیشن، لوگوموشن، بنرهای تبلیغاتی، طراحی انواع سایت ، طراحی کاتالوگ و… توانستهاند تولید انواع محتواهای تخصصی مشاغل مختلف را در کمترین زمان ممکن، با حداقل هزینه و بهترین بازدهی انجام دهند. شما میتوانید با مراجعه به وب سایت و پیج اینستاگرامی این مجموعه طیف وسیعی از انواع تبلیغات در قزوین را از طرف آژانس ملکه مشاهده کنید و با فعالیتهای آن از نزدیک آشنا شوید.
انواع محتواهایی که تولید میشوند
در زیر به چند مورد از انواع محتواهایی که تولید میشوند اشاره میکنیم که هر کدام کاربرد و تفاوت مربوط به خود را دارد و میتواند مکملی برای محتوای دیگر باشد. لازم بهذکر است در میان محتواهای نام برده در زیر محتوای متنی میتواند از سایر موارد مهمتر و کاربردیترباشد که در ادامه بحث توضیحات بیشتری خواهیم داد:
- محتوا متنی
- محتوای تصویری
- محتوا ویدئویی
- محتوای تعاملی
- کتاب الکترونیکی
- اینفوگرافیک
- پوستر و کاتالوگ
- پستهای وبلاگ
- صفحه راهنما و قوانین
- نقد و بررسی
- مقایسات
- منابع و مأخذ
- سؤالات متداول
- مدارک و جوایز
برای آشنایی بیشتر چند مورد از محتواهای نام برده را توضیح میدهیم:
محتوای متنی
محتوای متنی یکی از رایجترین و در عین حال مهمترین نوع محتوا است. شما علاوه بر سایر محتواهایی که بهکار میبرید قطعاً نیازمند استفاده از زیرنویس یا توضیحاتی هستید تا بتوانید با ارائه توضیحات کامل و بدون شبهه محتواهای ارائه شده خود را بهبود ببخشید و موتورهای جستجو را بهینه سازی کنید. در واقع خوراک اصلی سایت شما همین محتوای متنی است که دیگر محتواها میتوانند نرخ بازدید و کلیک سایت را بالا ببرند. بنابراین بیشترین حد از توان و تعامل را باید روی قسمت محتوای متنی سایت گذاشت که اصول خاص خودش را دارد تا با رعایت این اصول بتوانید جایگاه مورد نظر خود را کسب کنید. محتوای متنی را باید با توجه به نوع کسب و کار و تخصصی که دارید ارائه شود تا مورد توجه مخاطب قرار بگیرد.
محتوا صوتی
یکی از روشهای جدید که امروزه طرفداران زیادی نیز پیدا کرده محتوا صوتی است. این روش برای کاربران که میتوانند با صرف هزینه کم فایلهای صوتی و پادکستهای مورد نیاز خود را دریافت کنند بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
محتوا عکسی
عکسها و تصاویر یکی از راههای جذب مخاطب برای سایت است که ممکن است کاربران براساس یک موضوع یا یک کلید واژه خاص در گوگل جستجوی خود را انجام دهند. گوگل براساس نام عکس و متنهایی که برای آنها انتخاب شده تصاویر شما را برای کاربران نمایش میدهد. در این صورت کاربران میتوانند با کلیک بر روی تصاویر شما بهطرف سایت هدایت شوند. تولید محتواهای تصویری و عکسی یکی از روشهای متداول برای جذب مخاطب بهطرف نوشتهها و مقالات است.
محتوا ویدیویی
در حال حاضر محتوای ویدیویی یکی از محبوبترین محتواها است که میتواند مخاطبان زیادی را جذب کند. محتوای ویدیویی را به انواع و شکلهای مختلف را در صفحات اجتماعی سایت، شبکهها و کانالهای مختلف ویدیویی بهمنظور جذب مخاطب برای سایت میتوان نمایش داد.این نوع محتوا تاکنون برای جذب مخاطب سایت خوب و موفق عمل کرده است.
محتوا اینفوگرافیک
یکی از روشهای جدید تولید محتوا در چند سال اخیر اینفوگرافیک است که با گذاشتن توضیحات مختصر و مفید بر روی عکس و نوشته کاربران بهخوبی میتوانند با خدمات و محصولات ما آشنایی پیدا کنند. در واقع توضیحات مفید و مختصر روی عکسها کمک زیادی به معرفی محصول یا خدمت به کاربران میکند.
محتوا پوستر و کاتالوگی
تولید محتوا بهصورت پوستر و کاتالوگ در اینترنت کمک میکند تا با نشان دادن کالا و خدمات همراه با جملات انگیزشی کاربران را بهطرف سایت برای شناخت بیشتر محصولات و خدمات جذب کنند. امروزه با رشد شبکههای اجتماعی و توجه به انواع محتوا سبب شده تا تولید محتوا به این شکل رشد بالایی داشته باشد.
تقسیم بندی های دیگر برای تولید محتوا بهتر
انواع محتوا از نظر مخاطب
در زمان تولید محتوا شناخت نوع مخاطب باید بهخوبی مورد توجه قرار بگیرد که یکی از موارد مهم در موفقیت تولید محتوا است. از نظر مخاطب شناسی تولید محتوا به دو دسته زیر تقسیم میشود:
محتوایی که برای عامه مردم تولید میشود
یکی از ویژگیهای که برای این نوع محتوا باید در نظر داشت این است که این محتوا برای مخاطبین با دانش و ردههای سنی مختلفی ارائه میشود. مثلاً یک دستور تولید غذا در یک سایت آشپزی باید روان و بدون پیچیدگی و به سادهترین زبان ممکن بیان شود طوری که مخاطب در هر سطح دانش بهخوبی پیام را دریافت کند. این محتوا شامل محتواهای عمومی، دانستنی، طنز، خبری و .. نیز میشود.
محتواهایی که هدف آنها قشر خاصی از مردم جامعه است
مهمترین ویژگی چنین محتواهایی در نظر داشتن جنبههای مختلف علمی و تخصصی موضوع است. محتواهایی که مهندسان، پزشکان، دانشمندان و… در وبلاگ خود منتشر میکنند و انواع مقالات علمی جزء همین محتواهای قشر خاص هستند. این محتواها باید بتوانند جنبههای علمی موضوع را بهخوبی پوشش دهد تا علاوه بر بر طرف کردن نیاز چیزی به دانش و تخصص آنها نیز اضافه کند.
نحوه انتشار محتوا
محتوا را میتوان بر اساس نوع موضوع و میزان تخصصی بودن آن با روشهای مختلفی همچون انتشار در مجلههای علمی، وبلاگ شخصی، سایت، شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، آپارات، تلویزیون و… منتشر کرد. محتوا را میتوان از طریق سیستمهای کامپیوتری با کمک رایانه، تلفنهای همراه شبکههای مجازی بهشکل محتوای الکتریکی در دسترس مخاطبان خود قرار داد. از نظر فرمت نیز طراحی و تولید محتوا به چهار روش زیر انجام میشود:
- متنی
- ویدیویی
- تصویری
- صوتی
که با توجه به مخاطب شناسی و نوع موضوع میتوان بهترین فرمت را انتخاب کرده و منتشر کرد.
نکتهای که در پایان باید باز هم به آن اشاره کنیم این است تولید محتوا را برای پیشرفت در تبلیغات و بازاریابی خود جدی بگیرید. تمامی سایتهای برتر و موفق توانستهاند از طریق تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت برسند. شما میتوانید با تعیین استراتژی درست در تولید محتوای مداوم و منظم موفقیت بازاریابی اینترنتی خود را تا سطح بالایی ارتقا دهید. کادر حرفهای ملکه با داشتن سالها تجربه در زمینه انجام انواع تبلیغات در قزوین آماده هستند تا شما را در زمینه تولید محتوای مناسب با فعالیتتان برای بالا بردن رتبه سایت و جذب مخاطب بهخوبی راهنمایی کنند.
بیشتر بخوانید:
معرفی 5 مدل تبلیغات در کسب و کار
تبلیعات شامل چه چیزهایی میشود؟
بدون دیدگاه