مقایسه فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

مقایسه فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی


مقایسه فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

در این مقاله به مقایسه فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی می‌پردازیم و اهمیت اینستاگرام در فروش را بررسی می‌کنیم.

بحث فروش و بازاریابی به مرور دچار تغییر می‌شود. با ظهور شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله در اینستاگرام داستان فروش در این شبکه‌ها هم خیلی داغ شده است. البته سایر شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، تلگرام، لینکدین در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مورد توجه هستند، اما اینستاگرام به دلیل ویژگی‌های زیادی که دارد بیشتر برای فروش محصولات مورد استقبال قرار گرفته است. البته که رایگان بودن و دسترسی آسان در محبوبیت این شبکه تأثیر زیادی داشته در نتیجه تعداد بسیار بالای مخاطبان آن از مهم‌ترین دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ است. اینستاگرام یکی از قدرتمندترین ابزارها برای افزایش فروش و تبلیغات است. تیم ملکه به طور کاملاً حرفه‌ای بازاریابی شبکه ای و طراحی سایت فروشگاهی را انجام می‌دهند برای طراحی آنلاین شاپ در قزوین با متخصصان ملکه تماس بگیرید تا شما را در تبلیغات هدفمند راهنمایی کنند.

مقایسه فروش در سایت و شبکه‌های اجتماعی

اگر در اینستاگرام صاحب یک پیج کسب‌وکار هستید داشتن سایت می‌تواند به شما کمک کند. امروزه اکثر مدیران، سیاست مداران، سیلبریتی‌ها و مردم عادی در انواع شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و فعالیت‌های خود را از این طریق انجام می‌دهند و بخش زیادی از وقت خود را در این شبکه‌ها می‌گذرانند. با وجود شبکه‌های اجتماعی شلوغ و پویا، بسیاری از صاحبان کسب و کار علاقه‌ای برای ورود به دنیای سایت‌ها ندارند. این تفکر اشتباه باعث زمین خوردن بسیاری از مشاغل شده است.

مقایسه اینستاگرام و سایت

مقایسه فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی
مقایسه فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

استفاده از اینستاگرام هزینه ندارد: اگر برای شروع یک کار سرمایه زیادی ندارید اینستاگرام بهترین پیشنهاد است. راه‌اندازی یک صفحه کاری در سایت اینستاگرام رایگان است.

در سایت امکان پرداخت آنلاین وجود دارد: از طریق درگاه‌های پرداخت نیازی به پیگیری مبالغ پرداخت شده از سمت مشتری‌ها ندارید و همه‌چیز در پنل کاربری که بانک‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند به طور دقیق مشخص است. همچنین دیگر نیاز نیست مشتری‌ها به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و برای شما پول کارت به کارت کنند.

راه‌اندازی سایت به هزینه اولیه نیاز دارد: قیمت‌ها و تعرفه‌های طراحی سایت متفاوت است و به طور دقیق نمی‌توان گفت راه‌اندازی یک سایت یا فروشگاه اینترنتی چقدر سرمایه لازم دارد. برای اطلاع از قیمت طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید با مشاوران آژانس ملکه تماس بگیرید.

در سایت زمان بیشتری طول می‌کشد تا شناخته شوید: با ساختن یک وب‌سایت کار شما تمام نمی‌شود بلکه باید یک برنامه بازاریابی خوب، تولید محتوای منظم و تبلیغات درستی داشته باشید تا سئوی آن را بهبود ببخشید.  این کار کمی زمان‌بر است اما اگر از ابتدا درست و اصولی وارد مسیر شوید و استانداردهای لازم را در کارتان رعایت کنید جذب مخاطب و فروش محصولاتتان راحت‌تر انجام خواهد شد.

 

مقایسه فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی
مقایسه فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

مقایسه اینستاگرام و فیسبوک

اینستاگرام و فیسبوک هر از شبکه‌‌های اجتماعی محبوبی هستند که باید برای حضور در آنها برنامه‌ریزی ویژه‌ای طراحی کنید. مسلماً فیسبوک تعداد کاربران زیادی دارد. زیرا شبکه‌‌ای با سابقه است که با گذر زمان همچنان توانسته محبوبیت خود را حفظ کند. البته درست است که زمان زیادی از خودنمایی اینستاگرام نمی‌ گذرد اما می‌ توان گفت اینستاگرام شبکه خوش شانسی بود که در زمان مناسبی متولد شد.

تعامل بیشتر در اینستاگرام: اینستاگرام تعامل بیشتری نسبت به تمام پلتفرم‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی دارد. نرخ تعامل اینستاگرام بالاتر از دیگر پلتفرم‌ها است. به همین دلیل در اینستاگرام کارهای تجاری بیشتر موفق خواهند بود. در اینستاگرام بر خلاف فیسبوک دستتان برای کنترل دنیای مجازی باز است و می‌توانید محتوای صفحه اشخاص را ببینید و یا محتوای مورد نظر خود را فقط با افراد انتخابی خود در استوری به اشتراک بگذارید.

بازاریابی در اینستاگرام به خوبی دیده می‌شود: تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام پیج دارند پس شناخته شدن در اینستاگرام کار راحتی است. اما برای موفقیت و جذب فالوورهای هدفمند که به مشتریان شما تبدیل شوند، لازم است قواعدی را رعایت کنید. هرچه تعداد فالوورهای شما افزایش پیدا کند مشتری‌هایتان هم بیشتر می‌شود

استفاده راحت‌تر اینستاگرام نسبت به فیس بوک: هدف اصلی اینستاگرام پست کردن عکس است پس کار کردن با اینستاگرام ساده‌تر از فیس بوک است. البته در کشور ما استفاده از فیس بوک ممنوع است و باید از فیلترشکن برای این برنامه استفاده کرد، پس افراد ترجیح می‌دهند از برنامه راحت‌تری استفاده کنند. اینستاگرام این امکان را فراهم می‌کند که در میان خبرها، صفحات، عناوین خبری، پست‎های ترند را جستجو کنید حتی اگر دنبال کننده آن‌ها نباشید. فیس بوک فقط صفحات و افراد را به شما پیشنهاد می‌دهد اما محتوای آن ها را نشان نمی‌دهد. نکته دیگر این است که اغلب کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند جوان هستند و سن زیر 30 سال دارند. با توجه به آمار در بهار و پاییز سال 2014 تعداد کاربران نوجوان فیسبوک از 72%  به 45% رسیده است. شما می‌توانید بر اساس این آمار و ارغام بررسی کنید، اهداف خود را مشخص نکنید و با توجه آن در فیسبوک یا اینستاگرام فعالیت تجاری خود را شروع کنید.

موتور جستجوی اینستاگرام

اینستاگرام با سایر شبکه‌های اجتماعی رابطه خوبی دارد. به این صورت که شما با اشتراک گذاری عکس و فیلم در اینستاگرام، می‌توانید به طور همزمان پست را در فیسبوک هم قرار دهید. اینستاگرام قابلیت به اشتراک گذاری لینک‌های کانال‌های تلگرام و واتساپ را دارد که کاربر را به راحتی هدایت می‌کند. تا به امروز نیمی از مردم جهان حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند. با اختراع اولین موبایل‌های هوشمند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی بین مردم گسترش یافت. بعد از شبکه اجتماعی فیسبوک پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام، وایبر، واتس آپ برای تعامل و برقراری ارتباط استفاده می‌شوند. اینستاگرام در سال‌های اخیر توانست میان مردم جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

در ابتدا مردم از این رسانه اجتماعی فقط برای انتشار عکس، ویدئوهای کوتاه و تعامل استفاده می‌کردند. اما با گذشت زمان و افزوده شدن امکانات مختلف این شبکه به محلی برای فعالیت‌های تجاری تبدیل شد. بسیاری از مشاغل کوچک و خانگی توانست با اینستاگرام بین مردم شناخته شود. راه اندازی یک اکانت تجاری در اینستاگرام خیلی سریع‌تر و آسان‌تر از راه‌اندازی یک سایت است. شما به راحتی می‌توانید مخاطبان خود را در اینستاگرام به دست آورید فقط کافیست درست تبلیغات کنید.

البته اگر تجارت بزرگی دارید رقبای هم صنفتان قوی هستند حتما باید یک وب سایت اختصاصی و با عملکرد بالا داشته باشید. داشتن یک وب سایت اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد که بر تجارت آنلاین برند خود کنترل کامل داشته باشید. مخاطب با ورود به سایت شما می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به تجارت شما را کسب کند و از آنها آگاهی پیدا نماید. شاید ارزشی که یک وب سایت برای کار شما می‌دهد یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشد.

مالکیت وب سایت برای شما است پس هیچ شرایط و ضوابطی برای اداره آن نخواهید داشت و هرگز نگران مسدود شدن آن به هر دلیلی نخواهید بود. راه‌های بازاریابی شبکه ای، تبلیغات پربازده و بهترین قالب برای سایت فروشگاهی را از متخصصان ملکه بپرسید تا شما را راهنمایی کنند و در کوتاه‌ترین زمان شما را به نتیجه دلخواهتان برسانند.



بیشتر بخوانید:

5 دلیل استقبال کاربران ایرانی از اینستاگرام

کار با ریلز اینستاگرام را اینجا یاد بگیرید

چطور اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

مزایای ثبت اکانت اینستاگرام در گوگل

با این روشها در اینستاگرام تبلیغ کنید

تاثیر حضور بلاگر در تبلیغات

8 اصل مهم تبلیغ در اینستاگرام

تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام

تبلیغ پیج کاری با اصول روز دنیا

اصول تبلیغات در اینستاگرام

ادمین حرفه ای شوید

چگونه اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم؟

چطور یک ادمین حرفه ای و با اخلاق باشیم؟



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *