4 علت مهم شکست کمپین های تبلیغاتی
4 علت مهم شکست کمپین های تبلیغاتی؛ چند بار روی کمپینی کار کردهاید که جواب نداده است؟ دلیلش را به خاطر دارید؟ بازاریابی فرآیندی از آزمایش است و آزمایشها همیشه جواب نمیدهند. اما چند دلیل متداول وجود دارد که میبینم کمپین های بازاریابی شکست میخورند. همواره طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی است که برندهای مختلف برای اجرای اهداف خود از آن استفاده میکنند. با وجود نقش غیرقابل انکار کمپینهای تبلیغاتی در آگاهی از برند و فروش محصولات جدید، همه کمپینهای طراحی شده به اهداف خود نمیرسند. برای انجام تبلیغات در قزوین، ساخت و طراحی و بسایت با متخصصان ملکه در تماس باشید تا کوتاهترین راه رسیدن به اهدافتان را به شما معرفی کنند. در این مطلب 4 علت مهم شکست کمپین های تبلیغاتی را با هم بررسی میکنیم:
1. به کمپین فرصت کافی داده نشود
اگر یک کمپین بازاریابی دارید و حس کردید که این کمپین به اندازه کافی موفق نیست میتوانید به فکر رها کردن کمپین باشید زیرا اگر بخواهید آن را ادامه دهید ممکن است متحمل هزینههای زیادی شوید و نتیجه دلخواه را نگیرید پس نباید زمان و سرمایه خود را هدر دهید. اما این به این معنی نیست که با کوچکترین مشکلی که پیش آمد کمپین خود را متوقف کنید.
گاهی یکی از دلایل عدم موفقیت همین رها کردن کمپین بازاریابی در زمان نامناسب است زیرا به آن فرصت کافی ندادید که به نتیجه برسد. بعضی از کمپینها برای اینکه بتوانند توجه مخاطب را جلب کنند به زمان بیشتری نیاز دارند. پس اگر در این راه صبر نداشته باشید ممکن است خیلی زود کمپینی که میتواند برای شما بسیار ارزشمند باشد و نتایج خوبی در پیش داشته باشد را از دست دهید.
زود تسلیم شدن زود باعث میشود سودی که میتوانستید کسب کنید را خیلی راحت از دست دهید. در ضمن اگر معیار و هدف خاصی برای موفقیت کمپین خود در نظر نگرفته باشید چطور توقع موفقیت دارید؟ اگر در کمپین بازاریابی شکست خوردید و عملکرد ضعیفی داشتید امید خود را از دست ندهید بلکه برای کمپین بازاریابی بعدی اهداف خود را قبل از اقدام تعیین و دسته بندی کنید و به طراحی جدول زمانی بپردازید.
این باعث میشود شما طبق برنامه عمل کنید. بعد از این مراحل که کمپین را شروع کردید باید میزان موفقیت خود را اندازهگیری و بررسی کنید و ببینید که چقدر به اهدافی که از تعیین کرده بودید نزدیک شدید. با بررسی این نکات میتوانید دریابید که آیا کمپین شما نیاز به توقف دارد یا خیر

2. اهداف نادرست
یکی از مشکلات رایجی که اغلب در کمپینهای بازاریابی وجود دارد فقدان یک هدف قابل اندازه گیری یا داشتن اهداف بسیار زیاد برای یک کمپین بازاریابی است. اگر اهداف انگشت شماری داشته باشید و تنها به یکی از آنها دست یابید آیا این یک موفقیت است یا یک شکست؟ بهترین کمپینهای بازاریابی بر اساس یک هدف واحد و قابل اندازه گیری ساخته میشوند. این بیشترین تمرکز را برای استراتژی فراهم میکند و احتمال دستیابی به آن هدف و موفقیتآمیز بودن کمپین را افزایش میدهد.
3. موقعیت یابی نامشخص
فقدان موقعیت یابی واضح دستور شکست است. بدون موضع گیری واضح در مورد آنچه ارائه میکنید ارزش آن برای مشتری و تفاوت شما با رقبا هر چقدر که خرج کنید کارایی کمتری خواهد داشت. مشتریان بالقوه کمتر روی تبلیغات شما کلیک میکنند و اگر نتوانند به وضوح بفهمند آنچه شما ارائه میدهید به آنها مرتبط است احتمالاً وب سایت شما را ترک میکنند.
4. فراخوان های ضعیف و نامشخص برای اقدام
این یک مشکل رایج در کمپینهای بازاریابی است. دعوت به اقدام شما دعوتی برای یک مشتری بالقوه است. یک فراخوان ضعیف برای اقدام باعث میشود آنها مطمئن نباشند که چه کاری باید انجام دهند. یک فراخوان برای اقدام نامشخص باعث میشود مشتری بالقوه تمایلی به حرکت به جلو نداشته باشد، چون نمیدانند انتظار چه چیزی را باید داشته باشند. فراخوانهای زیادی برای اقدام وجود دارد و نمیدانند کدام مسیر را انتخاب کنند. یک فراخوان روشن برای اقدام اولیه ایجاد کنید به این صورت شاهد بهبود فوری در بازاریابی خود خواهید بود.
چه کنیم که کمپین تبلیغاتی شکست نخورد؟

گاهی اوقات عوامل خارج از بازاریابی عامل شکست هستند. اگر تجربه تسویه حساب آنلاین دارید، یا اگر تیم فروش شما به اندازه کافی سریع به سرنخها پاسخ نمیدهد همه اینها میتواند دلایلی باشد که یک کمپین بازاریابی بازده مورد انتظار شما را نداشته باشد. قبل از افزایش هزینههای بازاریابی مطمئن شوید که هر گونه مشکل در مشتری خود را برطرف کردهاید. توجه انسان یک کالای کمیاب است. اولین کار همه بازاریابی در کانالهای دیجیتال جلب توجه است. اگر هرگز پیامهای بازاریابی شما را نبینند هیچ کس نمیتواند ارزش تبلیغ شما را درک کند. مطمئن شوید که از بهترین شیوههای بازاریابی استفاده میکنید تا محصول خود را بیشتر نمایان کنید. این شامل استفاده از استراتژیهایی مانند ویدیو در پلتفرمهای اجتماعی میشود که بیشتر از تصاویر قابل توجه هستند. به فضای رقابتی نگاه کنید و به تمام دسته بندی «استانداردها» مانند رنگها و پیامها توجه کنید.
تکیه بر یک کانال واحد
شما نمی توانید تمام تخم مرغهای خود را در یک سبد قرار دهید. هر کانال بازاریابی نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد. کاری که شما بهعنوان یک بازاریاب انجام میدهید، ایجاد یک «اکوسیستم» بازاریابی است که در آن هر کانال از اهداف متفاوتی پشتیبانی میکند و همه به سمت اهداف تجاری مشترک. علاوه بر این، وقتی فقط روی یک کانال متمرکز میشوید به جای اینکه کانالهای خود را متنوع کنید تا ببینید چه چیزی بهترین کار را انجام میدهد روی یک کانال شرطبندی میکنید که کار میکند. کار صحیح این است که چندین کانال را هماهنگ کنید. مثلاً شما در YouTube تبلیغات میکنید تا آگاهی از نام تجاری و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. کمپین بازاریابی مجدد فیس بوک شما کسانی را هدف قرار میدهد که از سایت بازدید کردهاند تا سعی کنند آنها را به مشتری تبدیل کنند.
انتظارات غیرواقعی
شاید بزرگترین دلیل شکست کمپینهای بازاریابی انتظارات غیر واقعی باشد. وقتی از بازاریابی خود انتظار بازگشت سرمایه زیادی دارید و نقاط ضعف گفته شده را نمیبینید انتظارات شما برآورده نمیشود. در حالی که دستورالعمل واحدی برای موفقیت در بازاریابی وجود ندارد درک برخی از رایجترین دلایل شکست کمپینهای بازاریابی به شما کمک میکند تا این پرچمهای قرمز را شناسایی کنید تا بتوانید تلاشهای خود را در مسیر درست برای موفقیت قرار دهید.
معیارهای موفقیت باید واقع بینانه باشد
شاخصهای زیادی از یک کمپین بازاریابی موفق وجود دارد از جمله: افزایش شناخت برند، افزایش فروش، بهبود تعامل با مصرف کننده و افزایش نرخ تبدیل. اگر فقط به یکی از این دسته بندیها نگاه کنید ممکن است به نظر برسد که کمپین شما شکست خورده است در حالی که شاید آنقدرها هم که فکر میکنید بد نبوده است. به عنوان مثال کمپین شما ممکن است به طور قابل توجهی ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد اما تعداد بازدیدکنندگان بیشتر (حتی اگر منجر به فروش بیشتر شود) ممکن است منجر به کاهش نرخ تبدیل شود. قبل از راه اندازی یک کمپین و رسیدن به اهداف واقعی و قابل دستیابی برای کمپین بازاریابی خود به تمام معیارهای موفقیت دقت کنید آنها را مورد بررسی قرار دهید. آژانس تبلیغاتی ملکه با در اختیار داشتن خلاقترین و ماهرترین تیم تبلیغاتی بهترین و نوینترین ابزار تبلیغات موفق را به شما معرفی میکنند برای انجام انواع تبلیغات در قزوین با ما تماس بگیرید.
بیشتر بخوانید:
5 نمونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ
4 سایت برتر بازاریابی بین المللی
تبلیعات شامل چه چیزهایی میشود؟
مشکلات بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ
محصول جدید را با 10 فاکتور موثر معرفی کنید
بدون دیدگاه