بهترین روشهای فروش آنلاین
در چند سال اخیر کسب کارها در ایران دچار تحولات زیادی شده و از خرده فروشی و روشهای سنتی بسیاری از آنها به فضای مجازی منتقل شدهاند. صاحبان کسب و کارها میدانند که از اینترنت، به بهترین شکل ممکن میتوانند برای فروش محصول یا خدمات خود استفاده کنند. اما سؤالی که مطرح میشود این است که بهترین روشهای فروش آنلاین کدامند؟ آیا هر نوع تبلیغی در فضای مجازی میتواند مؤثر باشد؟
انجام تبلیغات درست یکی بهترین روشهای بالا بردن فروش آنلاین است. آژانس تبلیغاتی ملکه با داشتن سالها تجربه در عرصه انواع تبلیغات در قزوین به عنوان مرکزی معتبر در میان کسب و کارهای زیادی شناخته شده است.
با مراجعه به وب سایت و پیج اینستاگرامی این مجموعه طیف وسیعی از انواع فعالیتهای تبلیغاتی آن همچون طراحی سایت در قزوین و شهرهای دیگر، انتخاب فونت و قالب مناسب برای آن، طراحی اپلیکیشن، لوگوموشن، تولید انواع عکس و ویدیوهای مناسب برای تبلیغ در شبکههای اجتماعی و… توانسته به عنوان یک مرکز موفق شناخته شود. شما میتوانید به راحتی با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.
روش های افزایش فروش اینترنتی
هر کسب و کاری میتواند با اینترنتی کردن قسمتی از فروش خود، آن را رونق داده و فروش بیشتری را بهدست بیاورد. لازم است تمامی کسب و کارهای سنتی از اینترنت مخصوصاً شبکههای اجتماعی استفاده کنند. در زیر چند روش عالی و ساده را به عنوان یک راهکار برای افزایش فروش اینترنتی بررسی میکنیم. فراموش نکنید راه اندازی یک سایت اولین پشتوانه آنلاین در فروش مجازی شما است.
بهتر است فقط به فعالیت در شبکههای اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام، یوتیوپ و..) اکتفا نکنید. داشتن یک سایت علاوه بر رونق بخشیدن به کسب و کار موجب بالا رفتن اعتبار کار و اعتماد مشتریان به شما خواهد بود. (برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری مراجعه کنید.)
ارائه آموزش های متنی و ویدیویی آنلاین به مشتریان

بهترین روشهای فروش آنلاین
آموزش به روش درست یکی از بهترین راههای جلب توجه مشتری و افزایش فروش است. شما میتوانید با استفاده تهیه عکس و ویدیوهای مناسب مشتریان وفادار زیادی را برای خود بهدست بیاورید. با دادن اطلاعات لازم و صحیح درباره محصول یا خدمات، از مشتریان خود به عنوان تبلیغ کنندگان خوبی استفاده کنید.
گذاشتن فیلم یا صوت برای مشتریان راضی سایت و در معرض دید سایر کاربران
دیدن و شنیدن رضایتمندی مشتریان دیگر، باعث جلب اعتماد افرادی میشود که به سایت شما مراجعه میکنند. در طول روز افراد زیادی از سایت شما بازدید میکنند و خریدی انجام نمیدهند. اما با دیدن رضایت مندی دیگر مشتریان واقعی نرخ تبدیل این افراد را به مشتری بالقوه بیشتر خواهد کرد.
دادن اشانتیون و جایزه در سفارشات بالاتر از دو یا سه محصول
برای تشویق مشتریانی که خرید بیشتری انجام میدهند سعی کنید به آنها جایزه یا اشانتیون بدهید. با این کار مشتریان تشویق میشوند تا خرید خود را به یک محصول محدود نکنند.
برگزاری مسابقات آنلاین در شبکههای اجتماعی
با بهدست آوردن مشتریان زیاد در شبکههای اجتماعی، سعی کنید این آنلاین بودن را با ایجاد تنوع حفظ کنید. با برگزاری مسابقه و قرعه کشیها میتوانید تا جایی که امکان دارد با مشتریان در ارتباط بوده و از علایق و سلیقه آنها اطلاعات بیشتری را کسب کنید. هر چقدر بیشتر دیده شوید یعنی قابل اعتمادتر هستید.
دادن مشاوره یا پشتیبانی های آنلاین به مشتریان
با دادن مشاوره و پشتیبانیهای آنلاین، شما به مشتریان خود اعلام میکنید که همیشه در دسترس قرار دارید. در این شرایط در صورتی به هر دلیلی مشتریان با مشکلی مواجه شدند به راحتی میتوانند با شما ارتباط برقرار کرده و مشاوره لازم را دریافت کنند. در این صورت میزان نارضایتی مشتریان به کمترین حد ممکن خواهد رسید.
حفظ کردن مشتریان بالقوه

بهترین روشهای فروش آنلاین
صاحبان کسب و کار باید در مورد نرخ از دست رفتن مشتریانی که از خرید انصراف میدهند اطلاعات خوبی داشته باشند. مشتریان زیادی هستند که در آخرین لحظات تصمیم آنها برای خرید عوض شده و سبد خرید را رها میکنند و میروند. در واقع اولین کار در این شرایط ردیابی مشتری و دانستن دلیل انصراف او از خرید است. این کار را میتوان به راحتی در سایت انجام داد.
پیگیری مشتریان
نکته دیگر در ارتباط با مشتریانی است که خرید خود را انجام داده و کارشان به اتمام رسیده است. رها کردن مشتری پس از خرید یک کار اشتباه در فروش اینترنتی است. اگر چه پیدا کردن مشتری جدید کار خوبی است اما حفظ مشتریان قدیمی رمز موفقیت کسب و کار آنلاین شماست. سعی کنید با مشتریانی که حتی اگر یکبار از شما خرید کردهاند راههای ارتباطی همچون ایمیل، شبکههای اجتماعی و.. ارتباط خود را با آنها حفظ کنید. سعی کنید پس از خرید مشتری خلاصهای از اطلاعات خریدش را ارسال کنید.
در این ارسال اطلاعاتی درباره خدمات مشتریان نیز وجود داشته باشد. از مشتریان بخواهید نظرات خود را درباره محصول خریداری شده و راحتی خرید بفرستند. اطلاعات تماسی خود را در اختیار آنها قرار دهید تا اگر سؤالی داشتند تماس بگیرند و بپرسند. میتوانید شرایطی را فراهم کنید تا مشتریان بتوانند با کاربران دیگری که قصد خرید همان محصول را دارند ارتباط برقرار کنند. این توجه به مشتریان آنها را به مشتریان وفادار، مبلغان و سفیران تجارت شما تبدیل خواهند کرد.
در آخر
در فروش اینترنتی صاحبان کسب و کار در جامعه به هدف زیادی دسترسی دارند و مشتریان، محدود به یک منطقه یا شهر خاصی نیستند. پیشنهاد میکنیم هر چه سریعتر سایت خود را راه اندازی کرده و کانالهای آنلاین را فعال کنید تا در این عصر پر از رقابت از رقبای خود عقب نمانید. در این مسیر باید به روشهای درست تبلیغ نویسی، سئو سایت، استفاده از هشتک در شبکههای اجتماعی و.. بپردازید. با این کار میتوانید برند سازی کرده و به فروشی بسیار بالاتر از فروش مغازه دست پیدا کنید.
هر کدام از ترفندهای گفته شده میتواند در فروش بیشتر نقش داشته باشند. اگر چه نکات بیشتری وجود دارد اما باید از داشتن اطلاعات و دانش روز در زمینه فروش آنلاین باخبر باشید. استفاده تبلیغات بیش از حد یا نادرست نتیجه عکس داشته و با شکست مواجه خواهد شد. (مقاله معرفی 5 مدل تبلیغات در کسب و کار موجب بالا رفتن اطلاعات شما در این زمینه خواهد شد.)
برای داشتن فروش بیشتر باید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. سعی کنید روی رشد شخصی خود کار کنید و نباید انتظار داشت بدون هیچ نوع تغییری خود به خود فروش بیشتری داشته باشید. تلاش کردن، همیشه اولین گزینه برای رسیدن به نتایج مطلوب است. آژانس تبلیغاتی ملکه با در نظر داشتن تمامی اصول کار اینترنتی و فروش آنلاین به مراجعه کنندگان خود کمک میکند تا در کمترین زمان ممکن و صرف هزینه کمتر به نتیجه مطلوب خود برسند.
بدون دیدگاه