6 روش برند سازی موفق

6 روش برند سازی موفق


6 روش برند سازی موفق

6 روش برند سازی موفق را در این مقاله با دقت مطالعه کنید. برندسازی فقط یک تصویر نیست، بلکه هسته هر شغل است. با ساخت یک برند موفق می‌توانید کسب‌وکارتان را برای مخاطب تعریف کنید. برند به نوعی هویت کسب‌وکار محسوب می‌شود. یک برند مثل برقراری یک رابطه احساسی بین دو نفر است. وقتی همه مخاطبان با هم در تماس باشند، تبادل عقاید ایجاد می‌شود. در مورد برند محبوبشان با هم صحبت می‌کنند و نظر می‌دهند این نوعی تبلیغات دهان به دهان است که باعث افزایش فروش آن برند می‌شود و میزان وفاداری مشتریان را بیشتر می‌کند. برند ابعاد مختلفی دارد که معمولاً فقط بخش‌هایی مثل طراحی لوگو، تبلیغات، کیفیت و فروش به طور بارز دیده می‌شود.

اما این بخش‌ها، محل بروز برندینگ هستند و هر کدام دارای شاخه‌های دیگری هستند. مثلاً موارد مرتبط به برندینگ در بخش فروش شامل مواردی چون: نیروهای فروش، غرفه چینی، مدیریت روابط با مشتریان، پشتیبانی و قفسه چینی است. برند شدن سخت نیست، مسئله مهم چگونه برند شدن است. زمان و هزینه‌ای که باید برای برای برندینگ صرف کنید، با توجه به سابقه و خوش نامی شما در بازار، همچنین میزان سرمایه و اهداف شما از برندینگ مشخص می شود.

برند سازی موفق

 

6 روش برند سازی موفق
6 روش برند سازی موفق

اگر شرکت شما ویژگی‌های خاص خودش را دارد و با دیگران متفاوت است، مطمئناً می‌تواند در بازار رقابت‌ دوام بیاورد. یک برند خاص و ویژه که پیام روشنی دربر دارد، نه‌تنها فروش را افزایش می‌دهد، بلکه به وفاداری مشتری و حمایت مصرف‌کنندگان کمک زیادی می‌کند. در ادامه 6 روش برند سازی موفق را برای شما شرح می‌دهیم.

1. مشخص کردن هدف برند

برای موفق شدن در کارتان باید مثل سایر برندهای موفق یک هدف بزرگ تعیین کنید. هدف همان چیزی است که با فکر کردن به آن صبح از خواب بیدار می‌شوید و محصولات و خدمات خود را در راستای آن تولید و عرضت می‌کنید. بهتر است برای تعیین هدف برند چند سؤال مطرح کنید و پاسخ آن‌ها را بیابید، مثلا این‌که دلیل شما برای تولید یا عرضه این محصول چیست؟ عامل تمایز شما از دیگران چیست؟ در صدد رفع چه مشکلاتی هستید؟ دلیل اعتماد مردم به شما چه می‌تواند باشد؟ باید به درستی پایه‌های برند خود را محکم بنا کنید و شعار، لحن، پیام، داستان و جلوه‌های تصویری مناسب برای آن طراحی کنید. پس لازم است بسیار تحقیق کنید و برندتان را از دیگران متمایز ‌کنید. برای طراحی سایت در قزوین و برندسازی با آژانس ملکه تماس بگیرید تا به طور دقیق شما را راهنمایی کنند.

2. تعیین مخاطب هدف

شما نمی‌توانید همه چیز را به همه ارائه دهید. پس اساس برندسازی تعیین مخاطب هدف است. وقتی مشغول برندسازی هستید، باید دقت کنید که هدف شما چه گروهی از افراد است؛ که با توجه به آن ماموریت شرکت و پیام بازاریابی‌ را برای تامین نیازهای آن گروه تدوین کنید. باید برای ارائه خدمات ویژه‌ به جزئیات رفتاری و سبک زندگی مصرف‌کنندگانتان توجه کنید. مثلاً تکنولوژی ‌بازها گروه خیلی گسترده‌ای است؛ اما اولین علاقه‌مندان به تکنولوژی که تیم‌های بزرگ ایجاد کردند گروه کوچک‌تری است و ارائه خدمات به آن‌ها کار راحت‌تری است.

برای تعیین یک بازار هدف تخصصی باید از اول یک کار مشخص را در نظر بگیرید. وقتی برندسازی می‌کنید متوجه می‌شوید که محدود کردن مخاطبان هدف یک مزیت رقابتی مهم است. با این روش مطمئن می‌شوید که پیام برندتان دقیقا به‌ دست مخاطبانی که مد نظرتان بود می‌رسد. مصرف‌کنندگان باید با برند و محصول شما ارتباط برقرار کنند. هنگام تعریف مشتری سن، جنسیت، محل اقامت، درآمد و میزان تحصیلات، انگیزه‌ها، اهداف، نقاط آسیب‌پذیر آن‌ها را در نظر بگیرید. تعیین مخاطب هدف، در کل برندسازی و بازاریابی مؤثر است. باز هم تأکید می‌کنم که اگر برندتان به دل مخاطب ننشیند، به آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد دست پیدا نمی‌کنید.

3. تعیین ارزش‌ها و ویژگی‌ها

اول باید روی خودتان متمرکز شوید. باید مشخص کنید که شما چه ویژگی دارید که دیگران ندارند و و دلیل اینکه مخاطب شما را انتخاب کنید نه رقیبتان چیست؟ پس باید مطمئن شوید که الگوسازی برندتان کاملاً متعلق به خودتان است و از دیگران تقلید نکرده باشید. لیستی از نکاتی که شما را از دیگران متمایز می‌کند تهیه کنید. ارزش‌ها، مزایا، ویژگی‌هایی که کسب‌وکارتان را خاص می‌کند را به طور شفاف و واضح مشخص کنید. تعیین کنید که چطور محصول یا خدمات شما باعث موفقیت مخاطب می‌شود و زندگی آن‌ها را بهتر می‌کند.

مثلاً فرض کنید به وب سایت یک شرکتی می‌روید که محصولات تغذیه‌ای و تقویتی تولید می‌کند و ببینید که ارزش‌ها و ویژگی‌های خاصشان را خیلی واضح و به زبانی ساده بیان کرده‌اند. قطعاً این اتفاق باعث می‌شود مشتری راحت‌تر به محصولات آن شرکت اعتماد کند و از بین سایر رقیبان او را انتخاب کند.

4. انتخاب نام تجاری مناسب

 

6 روش برند سازی موفق
6 روش برند سازی موفق

انتخاب نام تجاری مناسب برای ساخت برند مقوله سختی است. انتخاب یک نام خوب می‌تواند اعتبار کسب‌وکار شما را شکل دهد و باعث می‌شود تا هویت بردندینگ خود را به شکل به دیگران بشناسانید. پس باید اسمی را انتخاب کنید که تلفظ راحتی داشته باشد، کوتاه، جذاب و به یادماندنی باشد. با این مردم شما را به راحتی می‌شناسند. اسامی که با شخصیت برند و محصولات شما مرتبط است را لیست کنید تا از بین آن‌ها بهترین را برگزینید. مثلاً اگر ویژگی اصلی شما، سرعت تحویل کالا و خدمات است، نامی را انتخاب کنید که نشان دهنده این ویژگی باشد.

باید در انتخاب نام به مقیاس پذیری و رشد در آینده هم دقت کنید؛ یعنی نامی را انتخاب کنید که هم ناسب وضعیت فعلی کار شما باشد هم در آینده قابل استفاده باشد. برندسازی حرفه‌ای با کادر تخصصی، طراحی سایت در قزوین با کمترین هزینه توسط تیم ملکه در خدمت شما عزیزان است. برای کسب اطلاع دقیق از شرایط و جزئیات دقیق‌تر با کارشناسان و مشاوران ملکه تماس حاصل فرمایید.

6. انتخاب نشان تجاری یا لوگو

اهمیتی این قسمت از برندسازی در حد تعیین نام برند است. لوگوی خوب معرف یک محصول خوب است. انتخاب یک لوگوی خوب منجربه معرفی درست شما به مشتری می‌شود. لوگو باید شفاف باشد؛ یعنی وقتی مشتری با دیدن آن به نیت و پیام شما از تولید محصول پی ببرد.

7. تولید محتوا از طریق مخاطب

اصولاً مشتریان به چیزی که شرکت درباره خودش می‌گوید اعتماد نمی‌کنند. برای حل این مساله، می‌توانید از ویدئوهای رضایتمندی مشتریان خود استفاده کنید. شما می‌توانید از مشتریان خود بخواهید تا در قالب یک ویدئو کوتاه از مزایای همراهی با شما صحبت کنند و ویژگی‌های شما را بیان کنند و شما را به سایرین پیشنهاد دهند و شما این تصاویر را در وب سایت خود منتشر کنید. به این صورت احتمال اینکه مخاطبان بالقوه هم شما را انتخاب کنند، بیشتر می‌شود. یا می‌توانید از آن‌ها بخواهید فیلم را در شبکه‌های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند و به سایت شما لینک دهند. به این صورت شما را به تمام دوستان خود معرفی می کنند.

بهترین برند سازی با آژانس تبلیغاتی ملکه

تیم آژانس تبلیغاتی ملکه تیمی جوان و خلاق بهترین تیم طراحی سایت در قزوین هستند که موثرترین و جدیدترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به برندها معرفی می‌کنند. با ما در تماس باشید.



مقالات مرتبط:

چطور با برند سازی معروف شویم؟

طراحی لوگو حرفه ای در قزوین

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *