5 استراتژی مهم دیجیتل مارکتینگ

5 استراتژی مهم دیجیتل مارکتینگ


5 استراتژی مهم دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله قصد داریم 5 استراتژی مهم دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن لازم است توضیح مختصری در مورد دیجیتال مارکتینگ و اهمیت داشتن استراتژی خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیت‌ها و اقداماتی اطلاق می‌شود که برای افزایش آگاهی، بهبود برند، فروش بیشتر و بازاریابی در فضای آنلاین برای دستیابی به مشتریان هدف مشاغل به‌کار گرفته می‌شود. اگر قصد دارید کسب و کار خود را به صورت آنلاین توسعه دهید، باید یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب طراحی کنید. با این روش مشتری، فروش و درآمد شما بیشتر خواهد شد. پس هدف اصلی در موضوع دیجیتال مارکتینگ افزایش ترافیک وب سایت شماست. امروزه با افزایش نقش اینترنت در زندگی مردم، بسیاری از جنبه‌های مختلف زندگی و کسب‌ و کار را دربرگرفته است. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی امروزه همه گیر شده و طرفداران زیادی دارد. برای موفقیت در کسب و کار خود به روش بازاریابی دیجیتال باید استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب را برای کسب و کار خود طراحی کنید. داشتن استراتژی دیجیتال نقش مهمی در تبلیغات آنلاین ایفا می‌کند.

مفهوم استراتژی دیجیتال مارکتینگ

 

5 استراتژی مهم دیجیتال مارکتینگ
5 استراتژی مهم دیجیتال مارکتینگ

استراتژی دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ اقداماتی است که کمک می‌کند شما راحت‌تر به اهدافتان برسید و در فضای مجازی حضوری پررنگ و مؤثری داشته باشید. در واقع استراتژی یک برنامه‌ عملیاتی برای رسیدن به یک یا چند هدف است. از ساده‌ترین استراتژی‌های بازاریابی می‌توان به ساخت وبلاگ، تبلیغ محصولی خاص در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام، ارائه مقالات و منابع آموزشی رایگان، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)، برگزاری وبینار و ساخت پادکست اشاره کرد.

اهمیت داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ

با گسترش تکنولوژی مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ به وجود آمده است؛ که از فناوری‌های به‌روز برای ارتقاء و رشد خود استفاده می‌کند. دیجیتال مارکتینگ هم مسیر با تحولات تکنولوژی، تغییر می‌کند، پس برای پیشرفت باید به تغییر و تحولات کاملاً آگاه بود. برای اینکه از بازاریابی دیجیتال جا نمانید باید همواره به‌روز باشید و استراتژی‌ها را هم بر اساس بازاریابی مدرن طراحی و تدوین کنید. لازم به ذکر است که همه کانال‌های بازاریابی برای همه کسب‌ و کارها مناسب نیستند و شما باید بدانید کدام شبکه و پلتفرم برای شغلتان مناسب‌تر است، که تمرکزتان را بیشتر روی آن بخش بگذارید. همه چیز بستگی به این دارد که مخاطب هدف شما در چه فضایی حضور دارد. باید بدانید که اگر در مکان نامناسبی تبلیغ ‌کنید، تلاش و سرمایه خود را هدر داده‌اید. پس در قدم اول شما باید اهداف کسب و کار خود را مشخص کنید و ابزارهای مناسب دیجیتال مارکتینگ را برای دستیابی به آن‌ها پیدا کنید.

5 استراتژی مهم دیجیتال مارکتینگ

1- تعیین هدف

قبل از طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ، باید به طور دقیق اهداف و خواسته‌های خود را مشخص کنید. شما نمی‌توانید بدون دانستن آنچه می‌خواهید به دست آورید، یک استراتژی درست طراحی کنید. این قسمت برای رفتن به سمت هدف و کسب موفقیت، به ویژه در دستیابی به اهداف سالانه کسب و کار بسیار مهم و تأثیرگذار است. توجه داشته باشید که اهداف باید مشخص و دقیق باشند و به طور واضح و شفاف تعریف شوند طوری که قابل درک باشند. قابل سنجش باشند یعنی مشخص باشد که هدف قابل دستیابی است یا خیر، میزان فاصله با تکمیل پروژه نیز باید مشخص باشد. اهداف تعیین شده باید قابل دستیابی باشند و بتوان به آن‌ها دست یافت. محدوده زمانی مشخصی داشته باشد. واقع بینانه باشد یعنی با زمان، منابع و دانشی که در حال حاضر در دست دارید قابل دسترسی باشند.

2- شناخت مخاطب بسیار مهم است

در تمام استراتژی‌های بازاریابی به صورت دیجیتال یا آفلاین شما باید بدانید که قرار است برای چه گروهی از مخاطبان برنامه طراحی کنید. زمانی که در حال برنامه‌ریزی برای اجرای بازاریابی جدید هستید باید راه ارتباطی خود را با مخاطبان حفظ کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. همچنین در تدوین استراتژی باید پرسونای مخاطب را در نظر بگیرید تا بتوانید با خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها پاسخگو باشید. شما باید بفهمید که مشتریان اصلی شما چه کسانی هستند و چرا محصول یا خدمات شما آن‌ها را به خود جلب کرده است. با شناخت درست مشتری شما راحت‌تر می‌توانید راهکارهای عملی برای حل مشکلات آنان فراهم کنید و اینکه می‌توانید با ایجاد این تعاملات رضایت آنان را جلب کنید. همچنین باید آنچه را که از نظر اجتماعی و فرهنگی برای مخاطبان اهمیت دارد درک کنید. شناخت این مسائل در مورد مخاطب و مشتری به شما برای  شروع به ایده‌پردازی حرکت‌های بازاریابی کمک می‌کند.

3- شناخت رقبا

شناخت رقبا یکی از عناصر اصلی در تهیه استراتژی دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در نتیجه از موضوعاتی است که نباید دست کم گرفته شود. شما باید رقبای مستقیم، غیرمستقیم و شرکت‌های رقیب که تازه وارد هستند و یا مدیریت آن‌ها تغییر داده شده است را به دقت بررسی و آنالیز کنید. شناخت رقبا به شما در تهیه استراتژی برای بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند.

4- حضور در شبکه‌های اجتماعی

 

5 استراتژی مهم دیجیتال مارکتینگ
5 استراتژی مهم دیجیتال مارکتینگ

آمار نشان داده روزانه درصد زیادی از کاربران از فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند. درنتیجه یکی از راه‌های پربازده، برای ساخت برند و شناخت مخاطبان از برند شما بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. اگر استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی به درستی طراحی و اجرا شوند بر بهبود فروش و وفاداری مشتریان شما نیز تأثیر می‌گذارند. در طراحی یک استراتژی دیجیتالی خوب برای فضای مجازی باید اهداف بازاریابی ‌شبکه‌های اجتماعی به طور واضح تعیین شود. کانال‌های مناسب از بین رسانه‌های اجتماعی انتخاب شود. برنامه‌ریزی محتوا به درستی انجام شود و از تبلیغات به خوبی استفاده شود. قطعاً بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای موفقیت در کسب‌وکار شما لازم است. توجه کنید که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیزی فراتر از داشتن فالور است. با داشتن یک استراتژی درست برای شبکه‌های اجتماعی، کسب‌ و کار شما هم می‌تواند به تعداد بیشتری مشتری دست پیدا کند و هم درآمد بیشتری کسب نماید. برای رسیدن به این هدف لازم است هر روز رسانه خود را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید تأثیر آن‌ها در درآمد شما چقدر بوده است؛ آیا برای افزایش مخاطب لازم است کار دیگری انجام دهید و یا نیاز است روش خود را تغییر دهید. یکی از راه‌های افزایش نرخ تبادل و اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده از نفوذ اینفلوئنسرها است. دستیابی به مخاطبان هدف به مدت زمان زیاد و صرف هزینه نیاز دارد. برای دستیابی سریع‌تر به مخاطبان هدف می‌توانید از نفوذ اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و خود را با سرعت بیشتری به مخاطبان خود معرفی کنید. اما باید دقت کنید که برای معرفی خود از این روش، اینفلوئنسرهایی را شناسایی کنید که توسط مخاطبان هدف شما دنبال می‌شوند. همچنین راه دیگری برای کسب موفقیت در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد این است که: لینک وب سایت فروشگاهی خود را به محتوا پیوست دهید؛ یا اینکه به‌صورت آنلاین محصول خود را معرفی و کاربران را ترغیب کنید که به وب سایت فروشگاه برای خرید مراجعه کنند.

5- بازاریابی از طریق موتور جستجو

اگر می‌خواهید همواره در صفحه سرچ یا اول موتور جستجو حضور داشته باشید، باید یک سئو عالی داشته باشید. استفاده از این روش به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید مشتریان بالقوه را از طریق جستجوهایی که در اینترنت انجام می‌دهند شناسایی کنید. عباراتی که افراد در اینترنت جستجو می‌کنند، به شما نشان می‌دهد که تا چه اندازه به تکمیل اهداف شما نزدیک هستند. دانستن این موضوع که افراد چگونه در اینترنت جستجو می‌کنند بسیار مهم است. زیرا شما می‌توانید عبارات تبلیغی و فراخوان های سایت خود را مطابق با خواسته‌های آنان تنظیم کنید. یکی از فواید اصلی دیجیتال مارکتینگ افزایش حضور آنلاین شما در نظر مشتری است. به کمک بازاریابی موتور جستجو می‌توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید. برای این کار لازم است وضعیت سئو محتوا و همچنین سئو داخلی و خارجی سایت خود را بهینه سازی کنید. زیرا مشتریان دوست دارند بتوانند وبسایت شما را در اینترنت به راحتی پیدا کنند.

آژانس تبلیغاتی ملکه جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به شما معرفی می‌کند و به شما کمک می‌کند که در فضای رقابتی امروزه بتوانید برندهای خود را به مخاطبان عرضه کنید. گروه مشاوران ملکه از تولید و طراحی برند تا توسعه‌ی آن‌ها در جهت موفقیت بیشتر، در کنار شما خواهد بود. با ما در تماس باشید.



مقاله مرتبط: آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *