5 روش تبلیغ مؤثر در لینکدین
5 روش تبلیغ مؤثر در لینکدین را به شما معرفی میکنیم. برای این موضوع باید ابتدا بدانید لینکدین چیست؟ لینکدین یکی از شبکههای اجتماعی محبوب است که به صورت تخصصی بر روی فعالیتهای تجاری و اشتغال محور متمرکز شده است. این شرکت بیش از 562 میلیون کاربر دارد. کاربران لینکدین میتوانند پروفایل تخصصی و شغلی برای خود داشته باشند و یا به عنوان کارفرما در میان کاربران متخصص به دنبال نیروی کار با مشخصات مورد نظر خود باشند. یا از بخش تبلیغات لینکدین، آگهی استخدام خود را منتشر کنند. تبلیغات در لینکدین برای دستیابی هدفمند به مخاطبان متخصص بسیار مؤثر است. کاربران لینکدین را افراد متخصص و حرفهای و نیز صاحبان کسب و کارها در حوزههای مختلف تشکیل میدهند. پس میتوانید مطمئن باشید که بودجه تبلیغات لینکدین صرف آگاهسازی و جذب مخاطبان حرفهای میشود.
روشهای مؤثر تبلیغ در لینکدین
با توجه به هدف شما از تبلیغات در لینکدین، از سه روش مختلف میتوانید پیام خود را به مخاطبان خود منتقل کنید. پس قبل از شروع به تبلیغ در لینکدین بهتر است هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید. در لینکدین هم مثل تبلیغات در گوگل، بهتر است برای هر هدف خود کمپین جداگانهای ایجاد کنید.
1. محتوای اسپانسری
با این روش تبلیغاتی میتوانید محتوای خود را تبلیغ کنید و کاربران لینکدین را پس از کلیک به لندینگ پیج خود منتقل کنید. یا میتوانید پستهای صفحه تجاری لینکدین خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید. یا میتوانید در آگهیهای این نوع کمپین دکمه Follow قرار دهید تا تعداد دنبال کنندگان صفحه تجاری خود را افزایش دهید. Lead Gen Form در لینکدین از امکانات قابل دسترس در این نوع کمپین است که به ایجاد فرم به شما کمک میکند تا بتوانید اطلاعات مخاطبان هدف خود را مانند نام، آدرس ایمیل، شماره تماس، شغل، آدرس و اطلاعات دیگری که نیاز دارید را دریافت کنید. با کمک لید میتوانید از طریق کانالهای تبلیغاتی دیگر مانند ایمیل مارکتینگ و پیامک تبلیغاتی مخاطبان خود را هدف قرار دهید. تبلیغات ویدیویی خود را نیز میتوانید در کمپینهای محتوایی لینکدین تبلیغ کنید و بازدید آنها را افزایش دهید.
2. پیام اسپانسری

5 روش تبلیغ مؤثر در لینکدین
از طریق کمپین پیام اسپانسری میتوانید پیام تبلیغاتی خود را به صورت شخصی سازی شده از طریق بخش پیامها به مخاطبان هدف خود ارسال کنید. پیام تبلیغاتی علاوه بر متن پیام، میتواند شامل یک دکمه CTA با متن و لینک دلخواه و یک عکس 300×250 پیکسل باشد. از تبلیغات پیام اسپانسری میتوان برای تست A/B استفاده کرد، تا از میان چندین پیام مختلف مناسبترین مورد را انتخاب کرد. در این نوع کمپین نیز میتوان از فرم Lead Gen برای جمعآوری اطلاعات مشتریان بالقوه استفاده کرد. با کمک تبلیغات پیام اسپانسری میتوانید با جذب کاربرانی که اهمیت بیشتری برای کسب و کار شما دارند، میزان کانورشن بالایی در دسکتاپ و موبایل ایجاد کنید.
3. تبلیغات متنی
اگر با تبلیغات گوگل آشنایی داشته باشید و یا در شبکههای اجتماعی دیگری مانند توییتر و فیسبوک تبلیغ کرده باشید، احتمالا تبلیغات متنی لینکدین را میشناسید. برای ایجاد تبلیغ متنی در لینکدین کافی است عنوان 25 کاراکتری، توضیحات 75 کاراکتری، عکس مربعی و صفحه تجاری یا آدرس لندینگ پیج خود را وارد کنید. تبلیغات متنی در صفحات مختلف میتواند در فوتر، سایدبار و هیدر نمایش داده شود. از ویژگیهای مهم تبلیغات متنی لینکدین، سادگی در ایجاد و دریافت ترافیک و لید با کیفیت است.
4. تبلیغات پویا یا داینامیک
این نوع تبلیغ شخصی سازی شده و پویا است و با انجام آن توجه مخاطبان به خدمات شرکت و محصولات جلب میشود. تبلیغات پویا جزء تبلیغات پر بازدید و تاثیرگذار در افزایش بازدید سایت شرکت است. از این نوع تبلیغ برای آگهی استخدام و جذب فالوور استفاده میشود. زیرا به اطلاعات پروفایل افراد دسترسی پیدا میکنید.
5. تبلیغات کلیکی
این نوع تبلیغات لینکدین این امکان را ایجاد میکند تا تبلیغات خود را در موقعیتهای مختلف و صفحات برجسته سایت لینکدین قرار دهید. میتوانید نوع مخاطبان خود را تعیین کنید و دستهای از افراد که قادر به دیدن تبلیغ شما باشند را انتخاب کنید. تبلیغات محصول و خدمات خود را با خیالی آسوده به آژانس تبلیغاتی ملکه بسپارید.
مزایای تبلیغات در لینکدین

5 روش تبلیغ مؤثر در لینکدین
1. ایجاد فرصتهای تجاری: تبلیغات لینکدین میتواند به شما کمک کند تا به متخصصین و یا افرادی که فعالیت مشترک با شما دارند، دسترسی پیدا کنید. این یک فرصت فوقالعاده برای ارتباط با مخاطبان هدف مشخص و درست است.
2. ارتباط با متخصصین و رهبران حوزه فعالیت شما: ایجاد کمپینهای تبلیغاتی هدفمند برای افرادی که در یک حوزه فعالیت میکنند، همیشه آسان نیست. با این حال، با تبلیغات لینکدین، این فرایند آسان است.
3. دریافت تأییدیه و تصدیق از ارتباطات خود: لینکدین گزینهای دارد که به شما اجازه میدهد تا درباره افرادی که با آنها در ارتباط هستید، متن تأییدیهای (Recommend) بنویسید. دریافت تأییدیه از دیگران میتواند به ارتقای اعتبار شما کمک کند.
4. نظرات، مذاکرات و تالارهای گفتگو: هزاران گروه تخصصی در لینکدین هستند که در آن بر روی موضوعات مشترک بازار هدف مورد علاقه اعضاء بحث میشود. شما میتوانید به عنوان عضوی از این گروهها، از جدیدترین نوآوریهای مرتبط با حوزه فعالیت یا کسب و کار خود مطلع شوید و خود را به عنوان یک فرد بهروز و با اطلاع در زمینه تخصصتان معرفی کنید.
5. دسترسی به مخاطبان هدفمند: تبلیغات لینکدین برای دستیابی به مشتریان، تماس با ارائهدهندگان و استخدام افراد با استعداد جدید برای شرکت شما، میتواند بسیار کمک کننده باشد.
6. تبلیغات محصول و خدمات: تبلیغات لینکدین، نمایش محصولات و خدمات شما را به بخشی که به عنوان بازار هدف تعریف کردهاید را راحت میکند.
7. پیگیری بازدید از پروفایل: تبلیغات لینکدین معمولاً باعث ایجاد بازدیدها و تماسهای مستقیم از طریق پروفایل شما میشود. این اقدامات از طریق نرمافزار آماری یکپارچه لینکدین پیگیری میشوند.
8. شبکهسازی و ترافیک: بزرگترین مزیت لینکدین شبکه سازی است. علاوه بر این، اگر شما محتوای با کیفیتی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، میتوانید ترافیک با کیفیتی را برای وبسایت یا وبلاگ خود جذب کنید.
9. درج آگهی استخدام: با توجه به اینکه سایتهای زیادی در زمینه استخدام فعالیت میکنند و برای جذب نیروی متخصص میتوانید در این سایتها آگهی درج کنید، اما در لینکدین شما میتوانید پروفایل اشخاصی که مشخصات خاصی دارند را ببینید و با آنها ارتباط برقرار کنید. با وجود امکاناتی که دارد، پیدا کردن کاندیداهای مناسب برای سمتهای مورد نظرتان ساده خواهد بود.
10. متخصصانی با تخصصهای مختلف: در لینکدین میتوانید متخصصانی با چندین تخصص در حوزه کاری خود پیدا کنید. شما میتوانید از آنها بیاموزید و همچنین از آنها به عنوان مرجعی برای پیادهسازی ایدههای جدید در راستای ارتقای شرکت خود استفاده کنید.
11. ارتباط در سایر شبکههای اجتماعی و یا وبلاگ: لینکدین میتواند به عنوان منبعی برای ایجاد ارتباطات جدید استفاده شود. لینکدین را به راحتی میتوانید با اکانت توییتر و وبسایت خودتان همگامسازی کنید.
12. تبلیغات دورهها، سمینارها و کنفرانسها: اگر قرار است که شما یک دوره خاص ارائه دهید، لینکدین میتواند بهترین مکان برای جذب افراد علاقهمند به شرکت در آن دوره باشد.
هزینه تبلیغات لینکدین
اگر تبلیغات لینکدین را با دیگر شبکههای اجتماعی و یا هزینه تبلیغات در گوگل مقایسه کنیم، ممکن است گران به نظر برسد. اما توجه داشته باشید که پرداخت هزینه کمتر برای هر کلیک یا نمایش آگهی چندان مهم نیست، بلکه نکنه مهم این است که شما یک کمپین موفق داشته باشید که بازگشت سرمایه خوبی داشته باشد و در ازای هزینهای که پرداخت میکنید، سودآوری قابل قبولی داشته باشید و بتوانید به اهداف تبلیغاتی خود برسید. بهینهسازی حداکثر قیمت پیشنهادی و تمرکز بر روی بودجه تبلیغات میتواند به دستیابی شما به نتایج بهتر کمک کند.
مقالات مرتبط:
تبلیغات مناسب کسب و کارتان را بشناسید.
استراتژی تبلیغات در رونق کسب و کار
بدون دیدگاه