5 اشتباه در سیاستهای بازاریابی بین المللی

5 اشتباه در سیاستهای بازاریابی بین المللی


5 اشتباه در سیاستهای بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین المللی، دارای جزئیاتی است، که غفلت از آن شکست ما را حتمی خواهد کرد. در اینجا 5 اشتباه در سیاستهای بازاریابی بین المللی را برای شما بیان می‌کنیم، که بعضی از این نکات را، برندهای مطرح با صرف هزینه زیاد کسب کرده‌اند. با رعایت این نکات و انجام درست و اصولی بازاریابی بین المللی می‌توانید، رویای موفقیت کسب و کار خود در خارج از مرزها را تحقق ببخشید. کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی ملکه، که به عنوان کانون تبلیغات در قزوین شناخته شده است، انواع تبلیغات ارزان در قزوین و تبلیغات پر بازده در قزوین را برای کسب و کارهای مختلف مانند تبلیغات بنری، تبلیغات لوگو موشن، طراحی سایت، انواع ترفندهای هوشمندانه برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای و.. انجام داده‌اند.

بررسی اهمیت بازاریابی بین المللی

تمامی کشورها می‌دانند، که منابع اقتصادی، سطح زندگی و تکنولوژی آنها به کشورهای دیگر وابسته است، که با جریان پیچیده‌ای از خدمات، سرمایه، کالا و تکنولوژی به هم مربوط می‌شوند. اکثر کشورهای پیشرفته، با انجام مبادلات بین المللی می‌خواهند، با کسب سود بیشتر سطح تولیدات خود را بیشتر کنند. حتی کشورهایی که خود امکان تولید کالایی در آن وجود ندارد، می‌توانند اضافه‌های کالایی که وارد کرده‌اند را صادر کنند. زمانیکه یک کشور اقدام به مبادله بین المللی می‌کند، می‌توانید از نیروی تولیدی خود برای تولید محصولات پر بازده دیگری استفاده کند و آن را به کشورهای دیگر صادر نماید. در واقع عواملی همچون تأکید بر ارتقاء و کارایی و سودآوری، رشد اقتصادی، تمایل به ادامه سرمایه گذاری صنعتی، انگیزه کسب برتری و شهرت در صحنه بازارگانی، به‌دست آوردن درآمد ارزی و.. از مهم‌ترین عوامل برای انجام بازاریابی بین المللی است. تغییرات در بازاریابی بین المللی به سرعت انجام می‌شود، برنامه ریزی برای انجام آن هم مشکل است.

عواملی که فعالیت در بازاریابی بین المللی را مشکل و پیچیده می‌کند

 

5 اشتباه در سیاستهای بازاریابی بین المللی
5 اشتباه در سیاستهای بازاریابی بین المللی
  • تحولات سریع سیاسی و اقتصادی
  • شدت رقابت
  • افزایش موانع و محدودیت‌های تجاری در کشورهای دیگر
  • گرایش فراوان به سیاست‌های حمایتی
  • گستردگی تبلیغات بازرگانی
  • نوآوری و پیشرفت‌های سریع

راه ورود به بازار بین الملل

برای انجام بازاریابی بین المللی کاملاً حرفه‌ای، باید به سؤالاتی مانند وارد بازار کدام کشور شویم؟ چطور به آن بازار ورود پیدا کنیم؟ چطور عمل کنیم؟ چگونه در آن بازار رشد و پیشرفت داشته باشیم؟ و… بتوانیم به درستی به این سؤلات پاسخ دهیم.  کسب سود و درآمد، مهم‌ترین عامل برای ورود کسب و کارها به این بازار است، ولی همه تجارت‌ها نمی‌توانند، با یک روش خاص به بازار بین الملل ورود پیدا کنند. برای ورد به بازار بین الملل، باید با ارائه بهترین خدمات و محصولات خود بتوان، اهداف شرکت یا سازمان را هم تأمین کرد. ارائه محصولات و خدمات باید، با اهداف و روش‌های خاص محیط مطابقت داشته باشد و کوچکترین اشتباه در آن می‌تواند، تا مدت‌های زیادی ما را از اهدافمان دور کند. انجام اشتباه بازاریابی بین المللی، بسیار پر هزینه‌تر از اشتباه در بازاریابی داخلی است. هنگامی که یک سازمان یا شرکت تصمیم می‌گیرد، به این بازار ورود پیدا کند، باید به‌طور مصمم و جدی به ارائه پیوسته محصولات خود بپردازد و به آن متعهد باشد، در غیر این‌صورت مشتریان خود را از دست خواهد داد.

بهترین روش‌ها برای ورود به بازاریابی بین المللی

  • صادرات
  • همکاری مشتریان
  • سرمایه گذاری مستقیم

5 اشتباه که ممکن است در سیاست گذاری بازاریابی بین المللی انجام شود

 

5 اشتباه در سیاستهای بازاریابی بین المللی
5 اشتباه در سیاستهای بازاریابی بین المللی

پذیرفته نشدن در بازارهای محلی

با دانستن فرهنگ محلی که می‌خواهید در آن بازاریابی کنید و درک کامل آن، می‌تواند با احترام به ارزش‌های محلی و باورهای مذهبی افراد، بدون صدمه زدن به آنها فعالیت تجاری و بازاریابی خود را انجام دهید. مثلا رستوران‌های بدون گوشت در هند از طرف مک دونالد نمونه‌ای از بازاریابی بین المللی است، که در سطح محلی با در نظر داشتن فرهنگ مردم، توانسته بسیار موفق عمل کند. در صورت نادیده گرفتن ارزش‌ها و عقاید، شکست بازاریابی و فروش حتمی خواهد بود.

استفاده نکردن از بازارهای محلی به عنوان یک کمپین مجزا

داشتن یک حساب فیس بوک یا توییتری، برای ارتباط با مشتریان در نقاط دیگر جهان کافی نخواهد بود. باید سعی کنید محتوای خود را به زبان مخاطبان خود منتشر کنید و متناسب با سلایق آنها پیش بروید. در این میان شبکه‌های محلی نقش مهمی دارند. مثلا شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، گوگل و.. با ایجاد حساب‌های رسانه‌ای جداگانه و استفاده از نشانه‌های مورد علاقه بازار محلی مورد نظر، یک روش بسیار موفق خواهد بود.

انجام تحقیقات ضعیف در فرهنگ محلی

در واقع آغاز یک بازاریابی و فروش بین المللی، با انجام تحقیقات درباره ترجیهات محلی آغاز می‌شود. مثلاً کمپین‌های تبلیغاتی رنگارنگ و هیجان برانگیز در کشورهای آسیایی، برای موفقیت در بازارهای اروپایی و جلب آنها  باید، در طراحی‌های خود تجدید نظر کنند. باید تفاوت‌های منطقه‌ای را هم برای بالا بردن نرخ تبدیل در نظر داشت، مثلاً مشتریان چینی، روسی و ژاپنی ترجیح می‌دهند، خرید وسایل الکترونیکی خود را از فروشگاه‌های خرده فروشی انجام دهند، ولی فرانسوی و آلمانی‌ها تمایل دارند، همان وسایل را به صورت آنلاین خریداری نمایند. باید ترجیحات پرداختی مشتریان را هم مدنظر داشت. در بعضی کشورها مردم خیلی تمایلی به پرداخت از طریق کارت اعتباری ندارند، ولی بعضی دیگر مانند مردم کانادا ترجیح آنها استفاده از کارت اعتباری است.

مسائلی در ارتباط با ترجمه کلمات کلیدی

برای ترجمه کلمات، همیشه یک فرهنگ لغت یا ترجمه از طرف وب نمی‌تواند، نیاز ما را برای ترجمه نام محصول به خوبی برآورده کند. با در نظر داشتن فیلترهای زبان کشور مورد نظر می‌توان روشی بسیار خوب برای بالا بردن ترافیک جستجو با خدمات و محصولاتی باشد، که به احتمال زیاد آن را خریداری می‌کنند. مثلاً اصطلاحی که در یک کمپین بازاریابی برای آب پرتقال در پورتوریکو راه انداخته شد، درست و موفق بود ولی همین کمپین با کوبالی‌ها در فلوریدا سقوط کرد؛ زیرا اصلاحی که آنها به‌کار برده بودند، آب پرتقال نبود بلکه به معنی “آب از چین” بود. بنابر این شناخت دقیق زبان و اصطلاحات محلی، و توجه به معانی آن بسیار کمک کننده خواهد بود.

عدم پذیرش برای موبایل در زمان حاضر

استفاده از گوشی‌های تلفن همراه، بخش مهمی از زندگی مردم را تشکیل داده است. کسب و کارهای آنلاین نباید از حضور در تلفن همراه غافل شوند. تلفن همراه طیف گسترده‌ای از ابزارها و سبک‌های مختلف تبلیغات را پوشش می‌دهد. تاجایی که حتی ممکن است مجبور باشید، سایت خود را در میان بسیاری این ابزارها و پلتفرم‌ها امتحان کنید. در غیر این‌صورت مشتریان بالقوه شما، خیلی سریع به سمت رقیبانتان خواهند رفت. بنابراین با توجه داشتن به تغییر روند کنونی و تفاوت‌های منطقه‌ای می‌توانید، بنیاد محکمی را برای موفقیت با مشتریان بین المللی در آینده برنامه ریزی کنید.

آژانس ملکه یک مرکز تبلیغات پربازده و ارزان

امروزه شرکت‌های بین المللی زیادی هستند، که بدون بهره‌گیری از آژانس‌های تبلیغاتی نمی‌توانند، با بازار هدف مورد نظر ارتباط برقرار کرده و به موفقیت برسند. در واقع تبلیغات صحیح، راه ورود به بازاربین المللی است، که کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی ملکه، با دانش و تخصصی که در این زمینه دارند، می‌توانند روش‌های بازاریابی بین المللی را برای هر کسب و کار و متناسب با نیاز آن تعیین و مشخص کنند.

شناخت دقیق سیاست‌های بازاریابی و اشتباهات بازاریابی یک کار تخصصی است، که نیازمند کسب دانش در زمینه می‌باشد، که کادر حرفه‌ای و مجرب ملکه می‌توانند، شما را  برای موفقیت در کسب و کارتان راهنمایی کرده تا به موفقیت برسید. این شرکت تبلیغات در قزوین با طراحی انواع سایت، انواع تبلیغات در فضای مجازی، انجام بازاریابی شبکه‌ای و… توانسته‌اند خدمات و محصولات زیادی را نام آشنا کرده و به موفقیت برسانند.



مقالات مرتبط:

تفاوت بازاریابی بین المللی و بازاریابی داخلی

4 سایت برتر بازاریابی بین المللی 

مشکلات بازاریابی ویروسی



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *