4 سایت برتر بازاریابی بین المللی| سایت بازاریابی
میخواهیم 4 سایت برتر بازاریابی بین المللی را به شما معرفی کنیم. اما ابتدا توضیح مختصری در مورد بازاریابی بین المللی بیان میکنیم. اصولاً از بازاریابی برای کشف بازارهای جدید در خارج از مرزهای هر کشوری استفاده میشود، به این کار بازاریابی بین المللی گفته میشود. این بازاریابی معمولاً در چند کشور انجام میشود و هدف آن جذب مشتریان بین المللی است. گاهی به جای استفاده از واژه بازاریابی بین المللی، از بازاریابی جهانی استفاده میشود، که درست نیست زیرا این دو باهم متفاوت هستند. بازاریابی جهانی و بازاریابی بین المللی در وسعت بازار هدف و مخاطبان با هم فرق دارند. بازاریابی جهانی خیلی گستردهتر از بازاریابی بین المللی است. بازاریابی جهانی در بیش از دو کشور انجام میشود. ولی بازاریابی بین المللی به بازاریابی در یک کشور غیر از کشور مبدأ نیز اطلاق میشود. هدف شرکتها از ورود به بازار بین المللی افزایش فروش و داشتن سهم بزرگ و مهمی در بازار رقابت است. اما در مسیری که قرار است اصول بازاریابی طراحی و تدوین شود، برخی ویژگیهای کشور هدف تأثیرگزار است، مثل وضعیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امکانات فناوری آن کشورها چون این موارد روی فعالیت اقتصادی هر کشوری مؤثر است.
اهمیت بازاریابی بین المللی
دلیل مهم مبادلات بین المللی، وجود اختلاف قیمت کالا و خدمات کشورها با یکدیگر است. عصر حاضر عصر ارتباطات است در نتیجه شما کشوری را پیدا نمیکنید که از کشورهای دیگر به صورت کامل جدا باشد. اقتصاد کشورهای به طور نسبی بر منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور تأثیرگزار است؛ در نتیجه به هم مربوط میشوند. کشورها با انجام معاملات بین المللی، به تولید بیشتر در نتیجه سود بیشتری دست پیدا میکنند. به این صورت که کالاهایی که نمیتوانند خودشان تولید کنند با واردات، از آن بی نیاز میشوند و کالاهای تولیدی که بیشتر از مصرف کشور خودشان است را از طریق صادرات، در اختیار کشورهای دیگر قرار میدهند. توجه داشته باشید که یک کشور ممکن است قادر به تولید همه کالاها باشد و منابع تولیدی بزرگی در اختیار داشته باشد، اما وارد کرد آن محصول از نظر هزینه در مقایسه با تولید برایش بهصرفهتر باشد.
نحوه ورود به بازارهای بین المللی

4 سایت برتر بازاریابی بین المللی َ
صادرات: صادرات به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، سادهترین روش ورود به بازار جهانی است. در صادرات غیرمستقیم، شرکتهای بازرگانی از طرف تولیدکننده، خرید و فروش کالاها و خدمات را در خارج از کشور انجام میدهند. در صادرات مستقیم، شرکت خودش به تنهایی اقدام به فروش محصولات و خدمات میکند. در این راه از روشهای زیر کمک میگیرد: یا به عنوان یک بخش مستقل، شعبه صادرات در داخل راهاندازی میکند. یا از شعب خارج از کشور برای فروش و پخش محصولات کمک میگیرد. یا نماینده برای فروش به کشور خارجی اعزام میکند. یا عدهای را تحت عنوان توزیعکننده به طور انحصاری از طرف شرکت در خارج از کشور مستقر میکند. سیاستهای اینترنتی: در عصر حاضر برای نمایش و فروش محصولات شرکتها، دیگر نمایشگاههای بین المللی کاربردی ندارند. زیرا این کار از طریق اینترنت به راحتی قابل انجام است. از طریق وبسایت شرکت، اطلاعات محصول به طور کامل در اختیار مشتری قرار میگیرد و امکان سفارش نیز به صورت اینترنتی وجود دارد.
صدور مجوز: برای ورود به بازار جهانی، این مورد هم یکی از روشهای کارآمد است. در این روش کنترل شرکت اصلی بر شرکت خارجی کمتر است. به این شکل شرکت اصلی به شرکت خارجی مجوز میدهد که ضمن فروش محصول، از نشان تجاری و نام شرکت اصلی نیز استفاده کند.
مشارکت: ایجاد همکاری شرکتها با هم برای ورود آنها به عرصه بین المللی مؤثر است. مثلاً شرکتهای سونی و اریکسون با همکاری هم برند سونی اریکسون را تولید و به بازار جهانی وارد کردند.
سرمایهگذاری مستقیم: امکان سرمایهگذاری شرکتها به طور مستقیم برای تولید یا توزیع کالا و خدمات در کشورهای خارجی نیز راهی برای راهیابی شرکتهای به بازارهای بین المللی است.
معرفی 4 سایت برتر بازاریابی بین المللی

4 سایت برتر بازاریابی بین المللی َ
- یکی از معتبرترین سایتها در زمینه اطلاعات صادرات و واردات سایت اینتراسن International Trade Center است که زیر نظر سازمان بینالمللی و WTO فعالیت میکند. از اهداف مهم این سایت کمک به صنایع کوچک و نوپا است. این سایت هفت ابزار بازاریابی دارد که مهمترین و اصلیترین آنها، تردمپ org و مک مپ Macmap.org است.
- B2B یک وب سایت است که از طریق آن یک تجارت میتواند با تجارت دیگر دادوستد کند و به سود برسد. در دهه گذشته، سایتهای بی تو بی یا تجارت در تجارت رشد قابل توجهی داشته است و در ایران به تازگی مورد استقبال قرار گرفته است. بیشترین تعداد شرکتها و سایتهای بازاریابی B2B در جهان به ترتیب متعلق به چین، ایالات متحده، هند و هنگ کنگ است. در حقیقت وظیفه این وب سایتها این است که خریداران جهان را از نقاط مختلف در یکجا جمع میکند و از طریق ارائه خدمات به آنها این فرصت را میدهد که به خرید و فروش محصولات خود بپردازند. فناوری دیجیتال، باعث تغییر سیستم تجارت در تمام جهان شده است. امروزه رقابت در عرضه و تقاضا بیشتر شده است؛ یعنی نه مصرفکنندگان دیگر به شیوه سنتی خرید میکند و نه شرکتها به روشهای قدیمی محصولات خود را به فروش میرسانند. به دلیل پیشرفت تکنولوژی و افزایش تجارت آنلاین، در هر نقطهای از جهان مشتری قصد خرید داشته باشد، شرکتهای زیادی برای ارائه محصول وجود دارند. این اتفاق امکان انجام صادرات و واردات کالا را برای تجار خیلی راحتتر کرده است و دیگر نیاز به پرداخت هزینههای هنگفت برای سفر به کشورهای دیگر نیست.
- ECplaza این سایت در کره جنوبی تأسیس شد؛ یک بازار آنلاین عمده فروشی مطمئن برای تجارت جهانی است و به عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات آنلاین و آفلاین شناخته شده است. این سایت از تعداد زبانهای محدودی پشتیبانی میکند، مثل انگلیسی، چینی، کرهای و ژاپنی.
- از تخصصیترین سایتهای بازاریابی و کارآفرینی وبلاگ HBR یا Harvard Business Review است. این وب سایت یک مؤسسه غیرانتفاعی است که زیر نظر دانشگاه هاروارد فعالیت میکند. تغییر و بهبود دنیای مدیریت و بازاریابی از مهمترین اهدف تشکیل این وب سایت است. در این سایت نتایج پژوهشهای عظیم که دانشجویان یا اساتید معروف انجام دادهاند منتشر میشود. این نشریه در بوستون با حدود 450 کارمند مشغول به فعالیت است. شعب دیگر که در نیویورک، هند و انگلیس فعالیت میکنند، مشغول تولید محتوای تخصصی برای بازاریابی در سه حوزه صاحبان کسب وکارهای بزرگ، مدرسان دانشگاه، صاحبان کسب وکارهای کوچک هستند.
آژانس ملکه با تیمی متخصص و با سابقه شما را در زمینه بازاریابی بین المللی یاری میکند. به رشد کسب و کار شما از طریق تولید محتوای مناسب توسط کارشناسان مجرب کمک میکند؛ این کار باعث میشود که در جستوجوی گوگل نام سایت شما جزء اولینها قرار گیرد و این در جذب مشتری و فروش بیشتر بسیار مؤثر است. سایت شما اگر امکان ارتباط را برای مشتری فراهم کند شانس بیشتری برای فروش و حفظ مشتری خواهد داشت. برای شروع یک کسب و کار موفق میتوانید روی آژانس ملکه حساب کنید. زیرا تجربه و تخصص کارشناسان ما حتماً به موفقیت شما کمک میکند
روش دریافت مشاوره از سایت ملکه برای بازاریابی بین المللی
تماس تلفنی، توافقات و مذاکرات، تهیه پیش نویس قرارداد، جلسه حضوری و امضاء قرارداد و شروع کار بازاریابی به صورت حرفهای از طریق تماس با کارشناسان آژانس ملکه میتوانید درخواست خود را مبنی بر خدمات مشاوره بین المللی با ذکر جزئیات ثبت نمایید. در جلسه حضوری مدیران دو شرکت، توافقهای اولیه برای انجام پروژه بازاریابی صورت میگیرد، هزینه و دستمزد اعلام میشود بعد از انجام اقدامات کارشناسی قرارداد به صورت کتبی امضاء میشود.
آژانس ملکه جدیدترین و موثرترین تکنولوژیهای تبلیغات را به برندها معرفی میکند. به کسب و کارها کمک میکند که در فضای رقابتی امروزه بتوانند برندهای خود را به مخاطبانشان عرضه کنند. گروه مشاوران ملکه از تولید و طراحی برند تا توسعهی آنها در جهت موفقیت بیشتر، در کنار شما خواهد بود.
مقالات مرتبط:
بازاریابی بین المللی دروازه جهانی
4 اشتباه رایج در بازاریابی بین المللی
بدون دیدگاه