10 رنگ اصلی در تبلیغات
دانستن اصول تبلیغات و بازاریابی، میتواند تأثیر بسیار مهمی در موفقیت و بالا بردن درآمد شما داشته باشد. استفاده صحیح از رنگها در تبلیغ، و نحوه بهکارگیری 10 رنگ اصلی در تبلیغات میتواند، در جذب مشتری مفید و ارزشمند باشد.
در اینجا میخواهیم، درباره روانشناسی رنگها در تبلیغات و روانشناسی رنگها در برندینگ، بیشتر با شما صحبت کنیم. یکی از رمزهای انجام تبلیغات اصولی، بهکار بردن بهترین رنگ برای تبلیغات است. انجام درست و بهروز اینکار، نیاز به داشتن دانش و تجربه است. ما در آژانس تبلیغاتی ملکه؛ با داشتن کادری مجرب و متخصص از بازاریابان حرفهای و متخصصان تبلیغاتی، با انجام تبلیغات در قزوین میتوانیم، به بهترین شیوه شما را برای انجام پروپاگاند خود یاری کنیم. ما در این مجموعه تبلیغاتی، با انجام تبلیغات پربازده در قزوین توانستهایم، در طراحی سایت حرفهای در قزوین بسیار موفق عمل کنیم.
بررسی روانشناسی رنگها در تبلیغات برای کسب و کار
رنگها بهعنوان یک پازل مهم، در انجام پروپاگاند برای کسب و کارها شناخته شدهاند. زیرا رنگها بخش مهمی از زندگی و احساس ما را تشکیل میدهند. با نگاهی برروی انواع برندهای مطرح جهان، به راحتی میتوانیم به این موضوع پیببریم، که تا چه اندازه استفاده از رنگ در پروپاگاند مهم است. قدرت رنگ تا این اندازه است، که میتواند در ذهن مخاطب، ماندگار شده و احساس او را تحریک کند. باید برای ایجاد احساسات بینظیری مانند دوستی، اعتماد، آرامش، تعادل، خشم، هیجان، خردمند بودن … و انتقال آنها به خوبی بدانید، از چه رنگ یا چه ترکیب رنگهایی با هم استفاده کنید. خوشبختانه تیم تبلیغاتی ما در ملکه، پیش از انتخاب رنگ برای تبلیغات خود سعی میکنند، با توجه به دانش و خلاقیت در انتخاب رنگ، از رنگهای تأثیرگذار در تبلیغات استفاده کنند و بهترین رنگ را برای بنرهای تبلیغاتی خود بهکار ببرند.
شناخت بهترین رنگ برای جذب مشتری
افرادی که کسب و کار و فعالیت تجاری دارند، همواره تمایل دارند، که برای جذب مشتری و هویت دادن به برند و کار تجاری خود، در عرضه پروپاگاند حضور پر رنگی داشته باشند. باید توجه داشت که، همه عناصر گرافیکی و تبلیغاتی برای موفقیت در این مسیر، و هویت بخشیدن به کسب و کار مهم هستند. زمانیکه در تبلیغات اینترنتی خود میخواهید، طرح گرافیکی محصولات و خدمات خود را نشان دهید، بهکارگیری رنگ مناسب بسیار مهم است. در صورتی که طرح شما رنگ خوبی داشته باشد، در همان نگاه اول از طرف مشتری در میان طرحهای گوناگون، از طرف رقبا متفاوت خواهد بود. همین تفاوت مناسب و جذاب میتواند، مشتریان زیادی را بهطرف کار ما بکشاند و بهطرف خدمات یا محصولات ما تمایل داشته باشند.
مهمترین و بهترین رنگها برای تبلیغات در کسب و کار
طبق تجربیات بهدست آمده، در حوزه فعالیتهای گرافیکی برای کسب و کار، 10 رنگی که در اینجا ذکر میکنیم، از کلیدیترین و مهمترین رنگها، برای تبلیغات در کسب و کار هستند که شامل:
- قرمز
- آبی
- سبز
- بنفش
- طوسی
- قهوهای
- سیاه
- طلایی
- نارنجی
این رنگها در بسیاری از طرحهای گرافیکی، کسب و کارها قابل مشاهده هستند، که بهصورت تک رنگ و یا ترکیبی دیده میشوند. با استفاده درست از این رنگها مسلماً بازخورد خوبی در بازاریابی و فروش خود خواهید داشت. انجام تبلیغات در قزوین، در فعالیتهای بهطور بسیارر گسترده به این رنگها توجه میکنند.ما بهطور مختصر به تأثیر این 10 رنگ برروی مخاطبان میپردازیم:
قرمز
رنگ قرمز همواره نشان دهنده قدرت است، که سبب جلب توجه دیگران میشود و این جلب توجه را حفظ میکند. بنابراین به عنوان مهمترین و شناخته شدهترین رنگ در فعالیتهای پروپاگاند و بازاریابی، مورد توجه صاحبان کسب و کار است.
آبی
استفاده از خانواده رنگهای آبی کمک میکند، تا شما به عنوان یک فعالیت تجاری قابل اعتماد و با حس و حال مورد توجه قرار بگیرید. بهتر است برای کسب نتایج بهتر، رنگ آبی را همراه با رنگهای مکمل دیگر ترکیب کنید.
زرد
زرد یکی از رنگهای پر قدرت است، که باید در استفاده از آن جانب احتیاط را رعایت کرد. زرد برای جلب توجه مخاطب، و دستور دادن به آنها استفاده میشود. در واقع با این رنگ نشان میدهید، که به خوبی به تواناییهای خود اعتماد دارید.
سبز
سبز رنگی سرد، و بسیار شایسته برندهای حرفهای، بالغ و آرام است. با دیدن این رنگ، مقداری از فشار خون و ضربان قلب، کاهش پیدا میکند. از جمله معنیهای روانشناختی آن شامل:
- رشد
- ثروت
- سلامت
- خوش شانسی
- امور مالی
- محیط زیست و…
بنفش
این رنگ افسانهای، احساسی و مرموز در طبیعت زیاد نیست،
- لوکس بودن
- فتنه گری
- رمزو راز
- شعبده بازی و… از جمله معانی روانشناختی بنفش است.
طوسی
طوسی کمی احساس خستگی را منتقل میکند؛ ولی در عین حال نشان دهنده حرفهایی بودن و فعالیت است. اما با رعایت استراتژیهای مناسب، برای تبلیغات و بازاریابی میتوان معانی همچون:
- رسمی بودن،
- کارآمد بودن،
- خنثی بودن
- داشتن فعالیتی بزرگ و… را به مشتریان منتقل کنیم.
قهوهای
بهدلیل ارتباطی که قهوهای با خاک و زمین دارد، به عنوان یک رنگ آرامش بخش شناخته میشود، که میتواند این حس را به مخاطبان منتقل کند.
سیاه
از جمله رنگهای همه کاره که میتواند مدرن یا سنتی باشد، هیجان انگیز و در عین حال آرامش بخش باشد، رنگ سیاه است. سیاه این قدرت را دارد، بهمنظور ایجاد یک حس درام، که میتواند غم انگیز یا عاشقانه باشد، مورد استفاده قرار بگیرد.
طلایی
این رنگ در مقایسه با رنگهایی همچون بنفش یا سبز، از اصالت ثروت و قدرت بیشتری برخوردار است. طلایی بهعنوان یک رنگ، بسیار شیک و معتبر شناخته شده است.
نارنجی
نارنجی به عنوان رنگ انرژی و توانایی، مورد توجه است. این رنگ یک سرگرم کننده مناسب است، که قدرت زیادی در جلب توجه دارد. نارنجی این حس را به مخاطب انتقال میدهد، که با تجارت و فعالیت قدرتمند و بدون حد و مرزی در ارتباط است.
انجام تبلیغاتی موفق
برای انجام تبلیغات خوب و موفق، فقط نمیتوان به یک مورد اکتفا کرد. مثلاً فقط به نوع رنگ بهکار رفته دقت کرد و دیگر موارد مورد سهل انگاری قرار بگیرد. اگر میخواهید در انجام تبلیغات خود موفق عمل کنید، باید پروپاگاند شما تمامی موارد زیر را داشته باشد:
- تبلیغ باید اطلاعات و روش مشخصی را انتقال بدهد.
- تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند و مخاطب را شگفت زده نماید.
- باید سبب بر انگیختن واکنشهای احساسی شود.
- مخاطب را وادار به مشارکت و همکاری کند.
- تبلیغ باید درون مایه ای ذاتی داشته باشد، تا مخاطب زیادی را به طرف خود جذب کند.
- در مواقعی لازم است، که تبلیغات از شخصیت و قواعد محصول و مقولهای که در آن قرار میگیرد کمی فراتر برود.
آژانس تبلیغاتی ملکه؛ فعالیتهای حرفهای مختلفی همچون، طراحی لوگو در قزوین، طراحی لوموشن در قزوین، طراحی تیزر تبلیغاتی در قزوین و…. توانسته است، فعالیت های تبلیغی بسیار پربازده و موفقی را برای کسب و کارها و فعالیتهای تجاری مختلفی با انجام تبلیغات در قزوین انجام دهد. در صورت تمایل میتوانید، بهصورت حضوری به شرکت معتبر ما مراجعه کرده، و یا از طریق شماره تلفنهای موجود در وب سایت، با کارشناسان ما در تماس باشید، تا راهنماییهای لازم را از آنها دریافت کنید. با انجام فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی مفید، در عرصه کسب و کار خود بهدرخشید.
مقالات مرتبط:
روند طراحی آرم به چه صورت است؟
بدون دیدگاه