چگونه در اینترنت تبلیغ مؤثر کنیم؟

چگونه در اینترنت تبلیغ مؤثر کنیم؟


چگونه در اینترنت تبلیغ مؤثر کنیم؟

برای پاسخ به این سؤال که چگونه در اینترنت تبلیغ مؤثر کنیم لازم است با پیشرفت اینترنت و تأثیر آن در کسب‌ و کار آشنا شوید. با پیدایش و گسترش اینترنت در دنیای امروز خیلی از شغل‌های بزرگ و کوچک تغییر کردند؛ بعضی از این مشاغل نتوانسته‌اند خود را همگام با تغییرات ایجاد شده هماهنگ کنند و از بین رفتند و گروهی نیز دچار رکود یا افت شدید شدند. باید توجه داشته باشید که لازمه پیشرفت در کسب و کار، داشتن خاصیت تغییر است؛ در غیر این صورت با پیشرفت تکنولوژی به راحتی از بازار رقابت خارج می‌شوید. این موضوع در مورد تبلیغ و بازاریابی هم صادق است که از گذشته تا امروز تغییرات زیادی داشته است. تا قبل از پیدایش اینترنت، تبلیغات در حد رادیو و تلویزیون، بیلبوردها و تبلیغات محلی مثل تراکت و پوستر، تابلوها بود. شما با روش‌هایی کاملاً کاربردی می‌توانید برای کسب‌ و کارتان در اینترنت تبلیغات مؤثری داشته باشید.

لزوم شناخت مخاطب

اولین گام برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و سایت این است که مشتری و مخاطب شناسایی و مورد هدف قرار گیرد. ابتدا باید مخاطبانی را پیدا کنید که مرتبط با شغل شما باشند. شناخت دقیق شخصیت خریدار و کسب اطلاعات در مورد آن‌ها کمک می‌کند که مشتریان بالقوه و ایده‌آل را به سمت محصول خود جذب کنید. این کار باعث افزایش تأثیر تبلیغات شما می‌شود و کمک می‌کند که تبلیغات هدفمندی به مخاطب ارائه شود. طبق تحقیقات انجام شده کاربران، تبلیغات آنلاینی که در ارتباط با علایق آن‌ها باشد را بیشتر دنبال می‌کنند.

اگر سایت داشته باشید، برای جذب مخاطب روش‌های متنوعی وجود دارد. اما افرادی هم که سایت ندارند می‌توانند از روش‌های زیر برای تبلیغات اینترنتی استفاده کنند:

تبلیغ از طریق شبکه‌های اجتماعی

 

چگونه در اینترنت تبلیغ مؤثر کنیم؟
چگونه در اینترنت تبلیغ مؤثر کنیم؟

توجه به این موارد برای تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند که در این زمینه موفق عمل کنید:

برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی باید رسانه‌های پرکاربرد را انتخاب کنید. یعنی باید بدانید که مخاطب مورد نظر شما بیشتر در کدام پیام‌رسان حضور دارد. در ایران، شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام از پرطرفدارترین شبکه‌ها هستند و تعداد زیادی از مردم عضو این شبکه‌ها هستند. برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی باید بدانید چگونه مخاطب را ترغیب کنید که شما را دنبال کند؛ در مرحله بعد به این فکر کنید که کالای خود را به او بفروشید. داشتن اطلاعاتی در مورد مخاطب در این زمینه می‌تواند خیلی به شما کمک کند: این‌که بدانید دغدغه مخاطب چیست و چه محتوایی را نیاز دارد و می‌خواهد در چه موردی اطلاعات کسب کند. قطعاً پیج اینستاگرامی که پر از تبلیغات است برای مخاطب جذاب نخواهد بود؛ یا کانال تلگرامی که هیچ مطلب و محتوای مفیدی ندارد، دنبال‌‍ کننده نخواهد داشت. جذب مخاطب و مشتری کمی زمان‌بر است و به حوصله احتیاج دارد؛ در این زمینه داشتن فعالیت مداوم و ارسال پست‌های پی‌درپی در شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای مفید و مورد پسند مخاطب بسیار مهم است. این‌ها باعث می‌شود پیج شما مدام در معرض دید مخاطب باشد و اگر مورد پسندشان باشد دنبال کننده ثابت شما می‌شوند. شبکه‌های اجتماعی مزیتی که دارند این است که برای استفاده از آن‌ها نیازی به کامپیوتر نیست و به راحتی در دسترس همه قرار دارد و می‌تواند تبلیغات و تولید محتوای خود را از طریق تلفن همراه نیز انجام دهید. برای افزایش عضو در این شبکه‌ها راه‌هایی وجود دارد از جمله: تبلیغ در صفحاتی که فالوورهای بالایی دارند و مخاطبان آن‌ها مرتبط با شغل شما هستند.

تبلیغات از طریق گوگل

یکی از مهمترین بخش‌های مربوط به تبلیغات اینترنتی کلمات کلیدی است. در این مدل از تبلیغات شما باید عبارات و کلمات مرتبط با کسب‌ و‌ کار خود را تعیین کنید و موتورهای جست‌ و‌ جو  برای کاربر هنگامی که آن کلمات را جست‌ و جو کرد، تبلیغات متنی شما را به نمایش درآورد. در اینترنت تبلیغات شما بر اساس کلمات کلیدی یا کلید واژه‌ها انجام می‌شود. توجه داشته باشید که فضای اینترنت شبیه به یک سیستم مزایده است و هزینه زیاد دلیل بر موفقیت در این سیستم نیست. بلکه همه افرادی که در این محیط فعالیت می‌کنند برای معرفی کسب‌ و کار و محصولشان شانس یک‌سانی دارند.

درج آگهی رایگان

حتماً که اسم دیوار و شیپور یا راهنما به گوشتان خورده است. این اپلیکیشن‌ها برای درج آگهی ساخته شده‌اند و مخاطبان زیادی دارند. برای انجام تبلیغات در این فضاها باید عنوان مناسب و متن آگهی و عکس محصول خود را در اختیار مخاطب قرار دهید تا آن‌ها ترغیب به کسب اطلاع بیشتر در مورد محصول شما شوند. هدف اصلی تبلیغات در اینترنت این است که مخاطب زمینه فعالیت و محصول شما را به طور کامل و واضح بشناسد و از این طریق اعتمادش نسبت به شما و شغلتان جذب شود و در آخر اقدام به خرید از شما نماید. توجه داشته باشید که مهارت تبلیغ‌نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در تبلیغات اینترنتی است؛ زیرا اهمیت متن و محتوایی که برای تبلیغات و معرفی محصول و خدمات تهیه می‌شود خیلی زیاد است.

تولید ویدئوهای تبلیغاتی

امروزه سرعت اینترنت افزایش چشمگیری داشته است؛ در نتیجه تماشای ویدئوها راحت‌تر شده و افراد مایلند به جای مطالعه متن‌های طولانی محتوای اینترنتی را به شکل ویدئو ببینند. پلتفرم‌های ایرانی برای انتشار ویدئو کم نیستند؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به آپارات، نماشا، تماشا، فیس‌نما، هم‌میهن اشاره کرد. در این شبکه‌ها می‌توانید به صورت رایگان ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارید.

مراحل تولید ویدئوی مناسب

 

چگونه در اینترنت تبلیغ مؤثر کنیم؟
چگونه در اینترنت تبلیغ مؤثر کنیم؟

می‌توانید یک ویدئوی کوتاه از مراحل تولید محصول خود تهیه کنید که به طور کامل نحوه کارکرد و استفاده از محصول را بیان می‌کند. شما می‌توانید در مورد کار و محصول خود ویدئوهای آموزشی تولید کنید. از برنامه‌های قرعه کشی و پرداخت جوایز نیز می‌توانید تصویر تهیه کنید. شما باید در ویدئو پیام خود را به مخاطب القاء کنید؛ زیرا هدف از تهیه این تصاویر جذب مخاطب است برای ایجاد ارتباط با شما و خرید محصولتان. پس باید محتوای ویدئو را به قدری جذاب تولید کنید که منجر به اشتراک گذاری ویدئو و در نتیجه دیده شدن توسط افراد بیشتر شود.

بازاریابی مجدد

غالباً اینگونه نیست که مشتری در اولین وب‌سایتی که می‌بیند اقدام به خرید کند. پس برنامه‌ریزی برای تبلیغات نیازمند زمان زیاد و ابزار مختلفی است. در این مسیر، بازاریابی مجدد یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. که شرایطی را ایجاد می‌کند که امکان پیگیری مشتریانی‌ که از وب‌سایت‌ شما بازدید کردند، اما اقدام به خرید نکردند را داشته باشید. از این طریق شما می‌توانید تبلیغ خود را در سایت‌های دیگر یا به روشی متفاوت، به همان بازدیدکننده سابق عرضه کنید. با این کار آگاهی از برند شما و شناخت آن بیشتر می‌شود و به کاربر این فرصت‌ را می‌دهد که وب‌سایت شما را دوباره ببیند یا خریدی انجام دهد. بازاریابی مجدد از طرق مختلف قابل انجام است از جمله: تبلیغات در موتورهای جست‌ و‌ جو، تبلیغات نمایشی یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی.

پل‌های ارتباطی مشتریان را با خود معرفی کنید

اگر راه‌های ارتباطی خود را به درستی بیان نکنید، باعث پرش کاربران می‌شود زیرا آن‌ها هیچ راه ارتباطی مناسبی با شما پیدا نمی‌کنند و نا امیدانه از سایت شما خارج می‌شوند و زحمات شما هر چند درست و پر هزینه اما نتیجه نخواهد داد. پس لازم است مناسب با هدفی که دارید، بهترین راه ارتباطی را برگزینید؛ مثلا اگر پشتیبانی تلگرامی دارید، باید لینک حساب تلگرام خودتان را به صورت واضح در صفحه قرار دهید. یا اگر پشتیبانی آنلاین دارید، از نرم‌افزارهای گفتگوی آنلاین بهره ببرید. یا اگر می‌خواهید که کاربر با شما تماس بگیرد، شماره تماس خودتان را کاملاً مشخص با فونت مناسب در اختیار مخاطب قرار دهید. برای این کار می‌توانید بخشی را تحت عنوان تماس با ما طراحی نمایید، یا در کنار شماره تماس، جمله «با ما تماس بگیرید» را اضافه کنید. می‌توانید کاربران را از راه‌های مختلف ترغیب به تماس کنید. مثلاً این‌که، خدمات مشاوره شما رایگان است.

آژانس تبلیغاتی ملکه جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به شما معرفی می‌کند. به کسب و کارتان کمک می‌کند که در فضای رقابتی امروزه بتوانید برند خود را به مخاطب عرضه کنید. گروه مشاوران ملکه از تولید و طراحی برند تا توسعه‌ی آن‌ها  در جهت موفقیت بیشتر، در کنار شما خواهد بود. با ما در تماس باشید.



مقالات مرتبط:

اصول تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟

10 نکته در تیلیغ موثر

6 روش موثر تبلیغاتی



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *