طراحی لوگو حرفه ای در قزوین

طراحی لوگو حرفه ای در قزوین


طراحی لوگو حرفه ای در قزوین

لوگو نشان و نماد یک شرکت و بیان کننده اهداف و برنامه‌های شرکت شماست. لوگو در حقیقت نشان و علامتی است که شرکت‌ها به وسیله آن می‌توانند خود را معرفی و اعتبار کسب کنند. لوگوها یکی از روش‌های تبلیغاتی هستند اغلب از طرف شرکت‌ها نادیده گرفته می‌شوند، اما حضورشان برای به دست آوردن نتایج عالی در هر زمانی بسیار حائز اهمیت است. لوگو در معرفی هویت شرکت تولید کننده و در شناسایی محصولات و خدمات نیز نقش مهمی دارد. طراحی لوگو نیاز به تخصص خاص در طراحی گرافیکی دارد. داشتن یک لوگو حرفه‌ای که طراحی دقیق و هنرمندانه‌ای داشته باشد، برای مخاطب اعتماد ایجاد می‌کند. یک لوگوی حرفه‌ای می‌تواند منجر به‌این شود که مخاطب درباره نوع ارائه محصولات و خدمات اصلی شما کنجکاو شود. موسسات تجاری و نهادهای تشخیص عمومی همگی از لوگو استفاده می‌کنند. لوگوها همواره عضو جدانشدنی از بازاریابی برند و هویت نام تجاری محسوب شده است. لوگوها نقش مهمی را در اتصال بین شرکت و مشتریان دارند. اگر قصد طراحی حرفه ای لوگو و نشانه را دارید پیشنهاد می‌کنیم این کار را به متخصصان این حرفه در آژانس تبلیغاتی ملکه بسپارید. این مجموعه با برخوردای از یک تیم حرفه ای بهترین طراحی لوگو در قزوین را به شما ارائه خواهند داد.

اهمیت طراحی لوگوی حرفه ای

 

طراحی لوگو حرفه ای در قزوین
طراحی لوگو حرفه ای در قزوین

لوگوی حرفه ای هویت و فلسفه برند شما را نشان می‌دهد، باعث جذب مشتریان جدید می‌شود و در بازار رقابت، یک کسب و کار را قابل تشخیص می‌کند. نسبت به برند شما وفاداری ایجاد می‌کند و همچنین آن برند در همه جا و برای همه قابل دسترس خواهد بود.

سبقت از رقبا: شما برای ایجاد تمایز با سایر رقبا و به دست آوردن مشتریان بالقوه حتما نیاز به یک لوگوی حرفه ای دارید. پس هنگام طراحی و انتخاب لوگو باید مطمئن باشید که به کمک آن توان پیشی گرفتن از سایر رقبا را خواهید داشت.

جذب مشتریان جدید: اگر یک لوگوی خوب داشته باشید که در ذهن مخاطب ماندگار شود می‌تواند مشتریان را تشویق به خرید و انتخاب شما نماید. مطمئن باشید که با داشتن یک لوگوی جذاب کسب وکار شما بهترین چهره خود را به نمایش خواهد گذاشت.

ایجاد اعتماد اولیه: قبل از ورود مشتری به فروشگاه یا وبسایت شما، یک تصویر اولیه در مورد شرکت شما در ذهن خود دارد؛ که مبنای ایجاد این تصویر ذهنی می‌تواند از لوگو شروع شود. با داشتن لوگوی حرفه ای شما می‌توانید مشتریان خود را به راحتی در مورد حرفه ای بودن محصولات خود مجاب کنید.

ویژگی‌های لوگوی جذاب

چه چیزی موجب می‌شود که یک لوگوی حرفه ای و موفق خوانده شود؟ یا یک شرکت باید چه کارهایی انجام دهد تا لوگوی تأثیرگذاری در کسب و کارش داشته باشد؟

ویژه و متمایز بودن لوگو

لوگوی مناسب، باید خاص و متفاوت باشد. امروزه با توجه به تعدد شرکت‌ها و مؤسسات فراوان و وجود رقابت برای بقا در بازار، این تفاوت و خاص بودن است که مشتری را ترغیب به انتخاب شما می‌کند. در حالت عادی یک شرکت برای شناخته شدن توسط مشتری شناخته و تبدیل به برند مدت‌ها به زمان نیاز دارد. ولی با طراحی یک لوگوی حرفه ای و خاص به راحتی می‌تواند به شهرت برسد و ره صد ساله را یک شبه طی کند. گاهی تشابه لوگوها باعث خطای مشتری شده و به جای شرکت اصلی، به اشتباه شرکت مشابه را برای خرید محصول انتخاب می‌کند و این قطعاً به ضرر شماست.

سادگی در طراحی لوگو

اولین و مهم‌ترین اصل در طراحی لوگو، خودداری از پیچیدگی و سادگی در طرح های لوگو است. طراح باید مطمئن باشد که مخاطب می‌تواند پیام کسب و کار را از طریق لوگو متوجه شود. لوگوهای پیچیده با رنگ‌ها، فونت‌ها و عناصر تزئینی بیش از حد، ممکن است حواس‌ بیننده را پرت کند. در واقع یک طرح ساده نیازی به توضیح کارشناسی ندارد و حتی بینندگان معمولی هم قادر به درک مفهوم خواهند بود. این مورد در طراحی لوگوها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

یک طراحی بیش از حد پیچیده برای شناخته شدن آن برند در سطح جهانی زیادی پیچیده است و ممکن است باعث ماندگاری نشود. لوگوهایی مناسب هستند که تازه، مدرن و ساده باشند. مثلاً لوگوهای شیب‌دار ممکن است که در کامپیوتر بهتر به نظر برسند اما چاپ آن‌ها روی سربرگ و کارت ویزیت را هم باید در نظر داشته باشید. پس بهتر است در لوگوی خود بیشتر از 3رنگ استفاده نکنید. اگر قصد توسعه کسب‌و‌کار خود را دارید باید تفاوت‌های فرهنگی را در نظر بگیرید. معنی رنگ‌ها و برخی از اشکال خاص در فرهنگ‌های مختلف به صورت‌های متفاوتی تعبیر می‌شوند.

لوگو باید به یاد ماندی باشد

لوگویی که طراحی می‌کنید باید طوری باشد که مدت‌ها در ذهن مخاطب بماند. یکی از ویژگی‌های لوگوهای شرکت‌های جهانی به یاد ماندنی بودن آن‌هاست. لوگو باید بتواند مشتریان را به شما وفادار کند. یک راه ساده در طراحی لوگوهای به یاد ماندنی این است که اول مفهومی منحصر به فرد داشته باشید. یعنی از مفهومی استفاده کنید که قبلاً کسی به کار نبرده باشد. لوگوی پپسی، نایک یا مک دونالد نمونه‌ای از طرح‌های به یاد ماندنی هستند. این لوگوها بخشی از فرهنگ اجتماعی مدرن شده‌اند. برای داشتن یک طراحی به یاد ماندنی برای لوگوی خود، فقط باید به طراحان گرافیک ماهر اعتماد کنید. تیم تبلیغاتی ملکه بهترین طراحی لوگو در قزوین را برای شما انجام می‌دهند و در مسیر شناخته شدن برندتان شما را یاری خواهند کرد.

رنگ‌های مناسب در طراحی لوگو

 

طراحی لوگو حرفه ای در قزوین
طراحی لوگو حرفه ای در قزوین

اگر قصد طراحی یک لوگوی رنگی دارید، باید در طراحی خود از روان‌شناسی رنگ‌ها استفاده کنید. این مهم است که بدانید آیا رنگ‌هایی که به کار بردید احساس قدرت را به مخاطبان منتقل می‌کنند. مثلاً رنگ آبی در سیستم‌های مالی و بانکداری بیشتر استفاده می‌شود زیرا این رنگ القا کننده حس اعتماد، وفاداری و طراوت است. رنگ سبز نشان دهنده زندگی، طبیعت، پاکی است. بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که روی ‌زمینه‌ سفید و مشکی دید بهتری دارند؛ چون اغلب لوگوها روی کاغذهای سفید یا مشکی چاپ می‌شوند. مسئله مهم دیگر در طراحی و ساخت لوگو، تعداد رنگ‌های استفاده شده است؛ در لوگوی خود هرچه رنگ بیشتری استفاده کنید هزینه چاپ افزایش خواهد یافت.

لوگو باید منتقل کننده معنی برند باشد

یک لوگوی خوب باید معنی برند را رد بر داشته باشد و آن را بیان کند. برندهای معروف در دنیا به دلیل لوگویشان به شهرت نرسیده‌اند بلکه لوگوها به دلیل پیامی که به مخاطب منتقل می‌کنند مورد توجه قرار گرفته‌اند. پس قبل از طراحی لوگو بهتر است نظر دیگران را نیز در این مورد آن بپرسید. گاهی دیگران متوجه نکته‌هایی می‌شوند که هرگز به ذهن شما نمی‌رسد. البته خیلی از شرکت‌ها هزینه‌های زیادی برای تبلیغات خود صرف کرده‌اند تا به این میزان محبوبیت در سطح جهانی رسیده‌اند.

انواع لوگو

تایپوگرافی یا لوگوتایپ: یک طراح حرفه ای با توجه به هنر و خلاقیتی که دارد، به عناصری مثل فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط جذابیت تصویری می‌بخشد.

لوگو تصویری یا نمادین: در طراحی لوگو تصویری، از اشکال و ترسیمات خلاقانه استفاده می‌شود تا بر خودآگاه و ناخودآگاه مخاطب تاثیر بگذارد. این لوگو شرکت شما را در قالب یک تصویر یا آیکون معرفی می‌کند. لوگو تصویری به سه شاخه مونوگرام، پیکتوگرام و فاوآیکون تقسیم می‌شود.

لوگو ترکیبی: لوگوی ترکیبی تلفیق لوگوی تصویری و متنی است. عنصر تصویری می‌تواند جدا شود یا همراه با متن باشد.

آژانس تبلیغاتی ملکه جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به برندها معرفی می‌کند. به کسب و کار شما کمک می‌کند که در فضای رقابتی امروزه بتوانند برند خود را به مخاطب عرضه کنید. گروه مشاوران ملکه از تولید و طراحی برند تا توسعه‌ آن‌ها  در جهت موفقیت بیشتر، در کنار شما خواهد بود.



بیشتر یخوانید:

طراحی بنر تبلیغاتی در قزوین

5 استراتژی مهم دیجیتال مارکتینگ

تاثیر هنر و خلاقیت در تبلیغات

8 اصل مهم تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات محیطی در قزوین



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *