سبک های مختلف تبلیغات در کشور عراق 

سبک های مختلف تبلیغات در کشور عراق 


سبک های مختلف تبلیغات در کشور عراق 

در این مطلب قصد داریم سبک های مختلف تبلیغات در کشور عراق را بررسی کنیم و در مورد فرهنگ خرید کردن مردم عراق اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم. در 15 سال اخیر بعد از صدام، حجم تجارت و فعالیت‌های تجاری در عراق گسترش چشم گیری داشته است. هر شخصی که به نوعی با شغل و حرفه‌ای سروکار دارد، باید بداند بازاریابی چیست و چطور می‌تواند از مفاهیم و  روش‌های بازاریابی برای پیشبرد اهداف کسب وکارش بهره ببرد.

آگهی و تبلیغات در عراق

تبلیغات در بازار عراق تا حدود زیادی به سبک سنتی انجام می‌شود. اما مردم عراق بیشتر از ایرانی‌ها تحت تأثیر تبلیغات قرار می‌گیرند. البته که در این کشور هنوز سیستم‌های به‌روز تبلیغاتی به درستی تثبیت نشده، اما عراقی‌ها این ویژگی را دارند که تبلیغات توجه‌شان را جلب می‌کند و تمایل دارند به امتحان گزینه‌های جدید اما به این راحتی حاظر نیستند چیزی که همیشه مصرف می‌کنند تغییر و تعویض ‌کنند. در واقع تغییر عادت برایشان جذاب نیست. عراقی‌ها به سبک زندگی خود خو می‌گیرند و تحت تاثیر شرایط خاصی گزینه‌های جدید را پذیرا می‌شوند. از جمله  این شرایط ویژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محصول جدید قیمت پایین‌تری داشته باشد
  • پیشنهاد و توصیه بزرگان، دوستان، اقوام و افراد محبوب دینی یا سیاسی جامعه
  • وجود تبلیغات زیاد و جنبه مد بود محصول در سراسر کشور به خصوص در کشورهای عربی خلیج فارس یا اروپایی‌ها و غربی‌ها
  • جذابیت‌های بصری، بسته‌بندی و رنگ‌و لعاب تبلیغاتی
  • کارایی محصول جدید نسبت به محصولات قبلی بیشتر باشد و این تفاوت به وضوح قابل لمس باشد.
  • در عراق پوسترهای تبلیغاتی و تراکت تأثیر زیادی ندارد در نتیجه رایج نیست. بیلبوردها تا حدودی می‌توانند مؤثر باشند اما قانون خاصی برای نصب بیلبوردها در عراق وجود ندارد و شرکت خاصی انجام این امور را به عهده ندارد؛ یعنی اگر شما بخواهید یک بیلبورد تبلیغاتی برای محصول خود نصب کنید، لازم است با صاحب یک ساختمان در منطقه مناسب و چشم گیر صحبت کنید و بام دیوار آن ساختمان را برای یک سال اجاره کنید. حتی شهرداری‌ها از این فرصت بهره‌ای نمی‌برند در صورتی که این کار باعث ایجاد شغل در عراق می‌شود. مثلاً افراد یا شرکت‌ها یا تولیدکنندگان از طریق عقد قرارداد با شهرداری‌های عراق، بیلبوردهای تبلیغاتی خود را در میادین و حتی در جاده‌های بین شهری نصب کنند.
سبک های مختلف تبلیغات در کشور عراق 
سبک های مختلف تبلیغات در کشور عراق

دلایل افزایش اهمیت بازاریابی در عراق

بازاریابی به افزایش فروش کمک می‌کند: بازاریابی در انتقال و مبادله تأثیر مستقیم دارد. بازاریابی ارتباط بین تولیدکننده و مشتری را فراهم می‌کند، زیرا کالاها و خدمات از طریق واسطه‌های مختلف، به دست مشتریان می‌رسند. این ایجاد ارتباط هم به نفع تولید کنندگان است هم مصرف کنندگان. زیرا شما به عنوان تولیدکننده به راحتی می‌توانید موارد نیاز مخاطب را شناسایی کرده و آن نیاز را برایش رفع کنید. در بازاریابی باید مشتری در مرکز همه تصمیم گیری‎های کسب و کارهای بزرگ و کوچک باشد و نیازها و خواسته‌هایش توسط هر یک از کارکنان برند شناخته و رفع شود.

حفظ و بالابردن استانداردهای زندگی اجتماعی به وسیله مارکتینگ راحت‌تر می‌شود: بازاریابی رتبه اول را در تمام عوامل تأثیرگذار بر استانداردهای زندگی جامعه دارد. در دسترس قرار دادن محصولات و خدمات برای مشتریان و عرضه تحت شرایط مختلف و با قیمت مقرون به‌صرفه، در بازاریابی و ترغیب مشتری بسیار اثرگذار است. سطوح جامعه را می‎‌توان به سه بخش تقسیم کرد: ثروتمند، فقیر و متوسط. تمام آن‌چه که این سه گروه استفاده می‌کنند، توسط بازاریابی و روش‌های تبلیغاتی، عرضه می‌شود. شناسایی بازار و شناخت مشتری و نیازهایی که دارد، گزارش تحلیل بازار همگی بخشی از فعالیت‌های بازاریابی هستند.

ایجاد اشتغال: فعالیت‌های بازاریابی در کسب درآمد افراد جامعه تأثیر زیادی دارند. در چرخه مارکتینگ از متخصصین کامپیوتر، طراحان صنعتی و گرافیست‌ها، مهندسین فروش، تولید کنندگان محتوا و عکاسان صنعتی استفاده می‌شود که در رونق کسب وکار و ایجاد شغل قدم مثبی محسوب می‌شود.

بازاریابی منبع ایده‌های جدید: افزایش رقابت در بازارها باعث کاهش هر روزه از سهم برندها شده است. متخصصین این صنعت باید از روش‌های جذاب و خلاق برای جذب مخاطب استفاده کنند که برندها بیشتر شناخته شوند.

یک راه موثر برای بازاریابی در عراق، تبلیغات پایدار است

اهمیت سایت را درکنار فیس بوک و دیگر شبکه‌‌های اجتماعی نمی‌توان نادیده گرفت. چون اولویت موتورهای جستجو مثل گوگل و یاهو، ارجاع به سایت است. مرحله بعدی تولید محتوای خوب و جذاب است؛ قالب‌های یک محتوای تولید شده متفاوت است، مثل متن، عکس، تیزر و فیلم، اینفوگرافی، انیمیشن. آژانس تبلیغاتی ملکه با تیمی مجرب و حرفه‌ای در زمینه تولید محتوا آماده همکاری با شما عزیزان است. زبان و ادبیات در تبلیغات خیلی مهم است. ما در ملکه این فرایند را به بهترین شکل برای شما سازماندهی می‌کنیم تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. تیم ما از طراحی تا تولید محتوا و انتشار آن متناسب با نوع محصول، خدمات و یا تجارت، مشاور و همراه شما است و به برند شما کمک می‌کند که در بازار رقابت امروز به خوبی دیده شود و در ذهن‌ها ماندگار گردد.

تبلیغات محیطی در عراق

 

سبک های مختلف تبلیغات در کشور عراق 
سبک های مختلف تبلیغات در کشور عراق

طی تحقیقاتی مدیران مارکتینگ و تبلیغات به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهند در شهری مثل تهران با اجرای تبلیغات محیطی چند میلیون از جمعیت را تحت پوشش قرار دهند، نیاز به هزینه زیادی دارند. اما با تبلیغات در محرم و صفر در مسیرهای اصلی که به کربلا و نجف منتهی می‌شود، هم تأثیر خیلی بیشتری دارد هم در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوند. البته اگر تبلیغات محیطی در عراق با یک کمپین در فضای مجازی همراه شود قطعاً موفق‌تر خواهد بود. باید در طراحی بیلبوردهای ماه‌های محرم و صفر دقت کنید که با تم رنگ‌های سنگین و شعارهایی مناسب با این ایام کار کنید، روش تبلیغ در عراق با ایران یکی نیست. در تبلیغات محیطی از طراحی‌های گرافیکی تا محل نصب تابلوها و نوع انتخاب تابلوها و مدل قرارداد بستن آن‌ها با شرایط ایران کاملاً متفاوت است.

شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در عراق

در مورد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در ایران اینستاگرام و تلگرام پر طرفدارترین‌ها هستند، اما در عراق فیس بوک رتبه اول را بین شبکه‌های اجتماعی به خود اختصاص داده و اینستاگرام بین طرفداران در رتبه دوم  قرار دارد.

تبلیغات در کانال‌های تلویزیونی عراق

یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی عراق، کانال العراقیه است. البته کانال‌های زیادی در تلویزیون این کشور وجود دارد؛ اما اکثر این شبکه‌ها به احزاب و گروه‌های خاصی وابسته هستند. تعداد کمی مثل العراقیه متعلق به دولت است که به جناح‌ سیاسی خاصی تعلق ندارد. لازم به ذکر است که برای تبلیغ در کانال‌های تلویزیونی عراق باید وابستگی آن‌ها به احزاب را شناخت و بعد اقدام به انجام تبلیغات در آن شبکه‌ها کرد.

همایش‌های تجاری

یکی از بهترین روش‌های تبلیغات در عراق اجرای همایش یک روزه یا نیم روزه در شهرهای مهم تجاری این کشور است. بهترین مکان برای این همایش‌ها سالن‌های آمفی‌تئاتر در هتل‌های معروف است. با دعوت از تجار، سران اتحادیه‌های مرتبط، مسئولان عراقی، خبرنگاران و کانال‌های تلویزیونی به این همایش‌ها ظرف دو تا سه ساعت محصول و خدمات، قابلیت‌ها و تفاوت‌های آن با دیگر محصولات را توضیح می‌دهید. بهتر است برگزاری همایش‌ها در روزهای تعطیل انجام شود.

تیم آژانس تبلیغاتی ملکه تیمی جوان و خلاق که همواره تعهد و خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار داده و جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به برندها معرفی می‌کند. برای انجام تبلیغات، طراحی سایت، تولید محتوا و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.



مقالات مرتبط:

بازاریابی بین المللی

سبک های مختلف تبلیغات در اروپا

تفاوت تبلیغات چین با اروپا

قانون شرکت تبلیغاتی در کشور همسایه

نقش تبلیغات در بازاریابی بین المللی

4 سایت برتر بازاریابی بین المللی 

تفاوت بازاریابی بین المللی و بازاریابی داخلی



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *