سئوی محتوا سکوی پرتاب سایت

سئوی محتوا سکوی پرتاب سایت

ارزش سئو برای گوگل

سئوی محتوا سکوی پرتاب سایت است زیرا: سال‌ها پیش که وب سایت‌ها، کار خود را در دنیای اینترنت آغاز کرده بودند؛ برای بالابردن کیفیت آن‌ها، موتورهای جستجو معیارهایی را در نظر داشتند که به‌مرور زمان از ارزش این مطالب کم شد.

این‌گونه بود که موتورهای جستجو، محتوا را به معیارهای خود افزودند؛ چرا که محتوا باعث می‌شود تا سایت‌ها نتوانند معیارهای گوگل را نادیده بگیرند و برای بالابردن کیفیت خود انرژی و هزینه صرف کنند.

 بنابراین محتوا یکی از اصلی‌ترین معیارهای موتورهای جستجو به‌حساب می‌آید. اصطلاحاً سئو پادشاه است.

سال ۲۰۱۹ با تغییرات بسیاری در دنیای SEO همراه بود و گوگل، بعضی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های موتور جستجوی خود را در سال گذشته شناسایی کرد. این یعنی بسیاری از تاکتیک‌های قدیمی سئو دیگر جواب نمی‌دهند. کارآموزان باید روی شیوه‌های جدیدتری، برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها کار کنند. با ورود به سال جدید، راهبردهای سئو نیز، تغییرات بسیاری داشته است.

اگر می‌خواهید با جدیدترین ترندهای SEO در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید و رتبه سایتتان را افزایش دهید، تا انتهای این مطالب همراه ما باشید.

سئو را کامل بشناس

سئوی محتوا سکوی پرتاب سایت

مهم‌ترین سؤالی که کاربران از خود می‌پرسند این است که، تعریف دقیق سئو چیست؟

سئو؛ مجموعه اقداماتی است که، در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می‌دهیم تا رتبه مطلوب‌تری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنیم. در نتیجه بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

البته سئو به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است.

امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییریافته که به معنای؛ بهینه‌سازی تجربه کاربری از جستجو است.

 به‌عبارت‌دیگر باید برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده هم، اهمیت ویژه‌ای لحاظ کنیم.

در واقع سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست، بلکه بهینه‌سازی سایت برای بازدیدکنندگان هم، از فاکتورهای اصلی آن است.

به‌طوری‌که در چند سال اخیر، سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همراه شده است.

مراحل سئوی محتوا

سئوی محتوا سکوی پرتاب سایت
سئوی محتوا سکوی پرتاب سایت

 تولید محتوا

  • گوگل مقالات با کیفیت بالا را خیلی بیشتر از سایر مقالات می‌پسندد. جملات در مقالات سئو پسند، باید کوتاه باشد.
  • طول مقالات بهتر است بیشتر از 1000 کلمه باشد. گوگل عاشق مقالات طولانی است.
  • توصیه می‌شود مقالات از 1200 کلمه تا 1500 کلمه باشد.
  • مقالات سئو باید قابل خواندن باشد
  • مقالات باید خوانا و دارای پاراگراف های کوتاه باشد . جملات، خسته کننده نباشد و هر جمله بهتر است 20 کلمه داشته باشد.
  • برای خوانا بودن بهتر است از فونت ایران استفاده کنیم.
  • رعایت نکات ویرایشی و نیم فاصله‌ها در بین کلمات، خیلی مهم است و برای این کار نرم‌افزار ویراستار گزینه خوبی است.

به‌روزرسانی منظم مقالات سئو شده

برای اینکه مقالات ما در صفحات ابتدایی گوگل، همیشه حضور داشته باشند، باید آن‌ها را هرچند وقت یک‌بار بروز رسانی کنیم. برای این کار هر بار به مقالات قدیمی در سایت محتویاتی اضافه کنیم که تاریخ آخرین ویرایش آن‌ها به‌روز باشد و گوگل آن‌ها را مقاله تازه نوشته شده، فرض کند.

نکات فنی برای سئو مقالات

  • آدرس مقاله سئو شده، بهتر است خوانا و شامل کلمات کلیدی باشد.
  • اکثر مدیران و نویسندگان سایت به آدرس مقالات توجه نمی‌کنند.
  • آدرس خوانا و مشخص برای هر مقاله؛ نشان‌دهنده موضوع مقاله باشد و شامل کلمات کلیدی باشد که موردپسند گوگل است.
  • گوگل می‌تواند کلمات کلیدی را در url پیدا کند و رتبه مقالات سئو شده بالا برود.
  • کاربران روی لینک‌های خوانا و مشخص بیشتر کلیک می‌کنند؛ پس لینک‌ها را مشخص و خوانا بنویسیم.
  • یکی از اصول فنی که باید در هنگام تولید مقالات به آن توجه کنیم، آدرس سایت است.
  • آدرس وب‌سایت از آن دسته مواردی است که هم موردتوجه گوگل و هم موردتوجه کاربران قرار می‌گیرد.

آدرس‌دهی باید جامع و خلاصه و خوانا باشد. به‌عنوان‌مثال به آدرس زیر توجه کنید:

www.saadinameh.ir/article-id-17598989958.html

این مدل آدرس‌دهی، خیلی طولانی است و اصلاً جذاب نیست. همان‌طور که در بالا گفتیم آدرس باید خوانا باشد و هم چنین گویای موضوع مقاله سئو شده ما باشد.

متا دسیپریشن

سئوی محتوا سکوی پرتاب سایت
سئوی محتوا سکوی پرتاب سایت

توضیحات متا، همان توضیحات کوتاهی است که در موقع سرچ یک کلمه کلیدی در پایین لینک آبی نتایج گوگل، نمایش داده می‌شود.

 در اصل، بیانگر خلاصه‌ای از محتوای مقاله است. اگر نویسنده مقاله، به توضیحات متا توجه نکند، گوگل یک قسمت از مقاله را برای این قسمت به طور خودکار انتخاب می‌کند. برای اطلاع از تمامی مراحل سئو با آژانس تبلیغاتی ملکه همراه باشید .

معجزه تصویر در مقالات

یکی دیگر از ویژگی‌های مقاله سئو شده این است که؛ کسل‌کننده نباشد.

 برای این کار بهتر است که در لابه‌لای محتوای تولید شده از تصاویر هم استفاده کنیم.

اگر بهترین مطالب را به طور کامل و جامع بنویسیم، ولی در آنها از المان‌های دیداری عکس، اینفوگرافی، طرح یا ویدئو استفاده نکنیم، هیچ‌کس حتی چند خط آن را نمی‌خواند. استفاده از تصاویر و ویدئو به‌صورت اصولی و استاندارد بخشی از تولید محتوای سئو به‌حساب می‌آید.

 البته به این نکته توجه داشته باشیم تصاویری که استفاده می‌کنیم، باید سئو شده، باشد. زیرا تصاویر مورد قبول گوگل، از اهمیت خاصی برخوردار است.

نکته دیگر اینکه، استفاده کردن از تصاویر، توجه خواننده را به خود جلب می‌کند.

نکته: درصورتی‌که بهینه‌سازی تصاویر؛ کامل انجام نشود تأثیر منفی بر سئوی سایت دارد؟

بله؛ دقیقاً.

بهینه بودن تصاویر موجب می‌شود، رتبه ما در گوگل بالا برود.

رعایت این نکات کمک بزرگی در بهینه‌سازی تصاویر به ما می‌کند:

1- کم کردن حجم تصویر:

با کم کردن حجم تصاویر در مقاله، کمک زیادی به افزایش سرعت در بالا آمدن وب‌سایت می‌شود.

 یکی از نرم‌افزارهایی که برای کم کردن حجم عکس، می‌تواند به ما کمک کند؛ نرم‌افزار فتوشاپ است.

بهتر است حجم تصاویر طوری کم شود که به کیفیت آن آسیبی نرسد.

2- نام تصویر:

 بهتر است ما در موقع نام‌گذاری تصویر، از کلمات کلیدی استفاده کنیم.

Alt text : 

بهتر است این قسمت، توضیح کوتاهی قرار بدهیم که اگر این توضیح نیز حاوی کلمه کلیدی باشد خیلی بهتر است.

اگر بهترین مطالب را به‌صورت کامل و جامع بنویسید ولی در آنها از المان‌های دیداری شامل: عکس، اینفوگرافی، طرح یا ویدئو استفاده نکنید، هیچ‌کس حتی چند از خط آن را نمی‌خواند.

 استفاده از تصاویر و ویدئو به‌صورت اصولی و استاندارد بخشی از تولید محتوای سئو شده است. هنگام بارگذاری عکس و ویدئو باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

1.عکس و ویدئو دارای کیفیت مناسب و استاندارد با حجم قابل‌قبول باشند.

2.درنام عکس یا ویدئو، متن جایگزین و توضیحات از کلمه کلیدی اصلی استفاده شود.

3.ابعاد عکس و ویدئو درست و اصولی انتخاب شده باشد.

بک لینک عنکبوتی

بک لینک در واقع زنجیر و حلقه اتصال مطالب به هم در گوگل است.

لینک‌ها کارشان برقراری ارتباط بین یک محتوا با صفحات دیگر است. برای این کار واژه‌های کلیدی را مشخص می‌کنیم. به بقیه‌ی صفحات مرتبط با آن واژه لینک می‌دهیم که از این طریق سئوی سایت را بالا ببریم و آن را بهینه‌سازی کنیم.

این لینک دادن‌های مرتبط یا همان hypertextها باعث می‌شود تا، کاربران سایت، زمان بیشتری را در سایت ما بگذرانند. موتورهای جستجو هم بتوانند مقالات مرتبط را شناسایی کنند.

اگر گوگل متوجه شود که، محتوای بهینه‌سازی شده‌ی ما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود؛ رتبه‌ی بهتری برایش در نظر می‌گیرد.

 سعی کنیم فرایند را برای بازدیدکنندگان سایتمان آسان کنیم؛ تا توجهشان به لینک‌ها جلب شود. به این موضوع دقت کنیم که هرچقدر لینک‌های بیشتری به اشتراک بگذاریم؛ نتیجه‌ی بهتری در رتبه‌بندی خواهیم گرفت. پس از این تبلیغات رایگان استفاده کنیم.

اگر کلمات کلیدی را، به شکل قابل کلیک؛ لینک کنیم؛ گوگل اهمیت آن کلمه را لحاظ می‌کند. پیشنهاد دیگر این‌که، لینک‌ها را در ابتدا و انتهای مقاله که کلمات کلیدی در آن قسمت‌ها تراکم بیشتری دارد، قرار بدهیم.

سعی کنیم مقالات مرتبط را به‌صورت کلیدواژه‌ی لینک‌دهی شده، به پست خود وصل کنیم. یا اینکه از ترفند (همچنین ببینید) استفاده کنیم.

این کار علاوه بر امتیاز بالا، باعث بیشتر شدن ارتباط بین صفحات وبلاگ و هدایت کاربر به صفحات دیگر سایت‌ها می‌شود که تأثیر بسیاری در ماندگاری کاربران در سایت و فروش بیشتر محصولات سایت خواهد داشت. ماندگاری بالا از مهم‌ترین اهداف سئو در مقاله‌نویسی می‌باشد.

تگ‌ سازی بی‌صدا اما مهم

استفاده از 3 تگ مهم H1،H2 و H3 و 2 تگ H4 و H5 برای عنوان‌های صفحه خیلی مهم است.

تگ H1 معمولا برای عنوان مقاله  یا نام وبسایت استفاده می‌شود که، در اکثر قالب‌ها به‌طور پیش فرض، قرار داده شده است.

تگ H2 را باید خودتان به عناوین اصلی بدهید. این تگ مشخص می‌کند که کدام عنوان اصلی‌تر از بقیه است. گوگل تگ 1 و 2 را بیشتر و بهتر می‌شناسد. پس نکات مهم‌تر را با همین تگ مشخص کنید.

بررسی لینک‌های خراب

برای بررسی وجود لینک‌های خراب در سایت که باعث می‌شود سئوی سایت رتبه کمی را به دست بیاورد؛ باید آن لینک‌ها را ترمیم و بروز رسانی کنیم.

برای بهینه‌کردن لینک‌ها از این آدرس استفاده می‌کنیم:

https://www.deadlinkchecher.com

هر لینک حرفی برای گفتن دارد. در لینک‌های داخلی به‌راحتی می‌توانیم از کلمات کلیدی استفاده کنیم.

کلمات کلیدی در سئوی مقاله

قبل از شروع نوشتن مقاله، ما باید کلمه کلیدی خود را انتخاب کنیم.

باید بدانیم کلمات کلیدی که توسط کاربران در کادر جستجو تایپ می‌شود؛ می‌تواند ما را به دو هدف برساند یا خیر؟

اول اینکه؛ بدانیم برای رضایت‌مندی کاربران؛ چه نوع محتوایی را ایجاد کنیم.

دوم اینکه، بدانیم چگونه بهینه‌سازی مطالب خود را انجام دهیم. احتمال عدم توجه به مقاله ما توسط موتورهای جستجوگر را کاهش دهیم.

و در نهایت، در درازمدت این، به معنی رتبه‌بندی بالاتر و ترافیک است.

سه ویژگی کلمات کلیدی برای سئو

1- تعیین هدف درباره کلمه کلیدی اصلی.

2- مجموعه‌ای از کلید واژه‌های طولانی که مرتبط با کلیدواژه اصلی ما است.

3- مجموعه‌ای از کلمات کلیدی که مترادف با کلیدواژه اصلی ما است.

کلمات کلیدی درحقیقت، قطب اصلی در تولید محتوا هستند. هرچه تولیدکننده محتوا، از کلمات کلیدی متناسب با کسب‌وکار خود به‌صورت اصولی و کاربردی استفاده کند.

 می‌تواند از موتورهای جستجو امتیاز بیشتری دریافت کند. البته در زمان تولید محتوا باید به این نکته توجه کرد که، کلمات کلیدی نباید بیشتر از حد مجاز، به کار برده شوند. سعی شود در هر پاراگراف یک‌بار کلمات کلیدی استفاده شود.

مکان مناسب کلمات کلیدی طبق اصول سئو

هدینگ، title  یا عنوان پاراگراف‌ها، بهترین مکان‌هایی هستند که، در دید موتورهای جستجو قرار می‌گیرند.

با استفاده کردن از کلمات کلیدی در تیتر پاراگراف‌ها، می‌توان مقاله خود را راحت‌تر و سریع‌تر به موتورهای جست‌وجو نشان بدهند.

 همین‌طور اگر برای محتوا، عناوین جالب در نظر گرفته شود؛ کاربران را بیشتر به خواندن متن تشویق و ترغیب خواهیم کرد؛ بنابراین قدرت تیترها در محتوا را دست‌کم نگیریم.

وبلاگ موتور کمکی برای سئوی سایت

 

سئوی محتوا سکوی پرتاب سایت
سئوی محتوا سکوی پرتاب سایت

وبلاگ یکی از سیستم‌های تولید محتواست که در تعیین جایگاه وبسایت و سئو نقش مهمی دارد.

گوگل علاقه زیادی به وبلاگ دارد. در واقع یکی از المان‌های مؤثر و مهم است که در رنگینک خود قرار داده است.

یک وبلاگ شامل: مقاله، عکس، آرشیو، لینک‌ها و کامنت های بازدیدکنندگان و… می‌باشد.

یکی از راه‌های بالابردن سئوی سایت و ارتقا رتبه در گوگل، همین ایجاد وبلاگ است.

ایجاد پست‌های جدید موجب افزایش ایندکس شده سایت می‌شود و یک فرصت برای کشاندن ترافیک به وبسایت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *